Aventurile bravului soldat Julică

La Bucureşti, birjar!

Julius Constantinescu

Un automobilist se deplasează din punctul A (să-i spunem Cluj-Napoca) spre punctul B (să zicem Bucureşti). Va conduce el relaxat, admirînd frumuseţea peisajelor şi punînd, din cînd în cînd, mîna pe piciorul gagică-sii, sau i se va părea, asemenea cunoscutului automobilist Zenon, că nu va ajunge niciodată? Să-l urmărim!
Automobilistul pleacă aşadar din Cluj-Napoca şi urcă Feleacul, îndreptîndu-se spre Turda. În faţa lui se aşterne un drum larg, cu linii proaspăt trasate şi un asfalt impecabil. Din păcate, acest lucru nu-i foloseşte la nimic, pentru că, pînă la Turda, drumul e împînzit de camere video: automobilistul se scurge în coloană ca melcul, zîmbind frumos la poze.
După Turda, va trebui să străbată o zonă cunoscută sub numele de Gropile Turzii, o străveche rezervaţie naturală de gropi aflată pe lista UNESCO (se pare că aici astuparea gropilor din asfalt se pedepseşte cu închisoarea). Pînă la Alba-Iulia, are o singură bandă pe sens şi va trebui să facă uz de toată dibăcia sa şoferistică pentru a depăşi numeroasele tiruri, camioane, cisterne şi Stalowa Wole – să spunem că nu greşeşte niciodată şi că ajunge la Alba-Iulia tot cu maşina lui, nu cu elicopterul SMURD.
Un management inteligent al traficului în Alba-Iulia şi Sibiu face ca, la intrarea în aceste oraşe, sute de automobilişti să aştepte la semafor cam 20 de minute pentru a putea ieşi de la hipermarket-urile din zonă cei trei localnici care şi-au cumpărat detergent. Cînd iese din Sibiu, automobilistul are o stare stranie: frica de radar a dispărut complet, iar tirurile care vin din faţă nu-l mai înspăimîntă.
Pe Valea Oltului, situaţia se modifică dramatic: în zilele lui bune, Lăcătuş i-ar fi luat faţa lejer (normal, fără să scape mingea pe jos). Automobilistul ajunge, spre seară, la Piteşti. Soarele scapătă molcom. În faţa lui se întinde autostrada Bucureşti-Piteşti; asfaltul e vălurit uşor, ca apele unui golfuleţ ferit, bătut doar de vînturi moi.

Share:

12 comments

  1. Oana 25 March, 2009 at 21:13

    O dulce Valea a Oltului, pe langa aceste minunatii ale reliefului, Valea Oltului ofera si alte bogatii ce constau in diversitatea faunistica, bipeda, denumita in limbajul comun: dama de companie.

  2. Moroi 25 March, 2009 at 22:26

    Am traversat toată ţara de la Timişoara la Focşani in 12 ore. Cu 30 de minute de somn (că am plecat la 5 dimineaţa) si jumătate de oră petrecută la Realul din Sibiu. La 5 am plecat la 5 am ajuns in faţa blocului. Şi nu conduceam vreo fiară ci maşina de serviciu o “fiară” de Logan ! Drumul destul de bun pe toată lungimea lui. Chiar şi când am trecut munţii prin Oituz.

  3. Bogdan 25 March, 2009 at 23:31

    Julius, sa incerci un drum cu masina Bucuresti-Timisoara (si retur), sa vezi prin adevaraciuni de gropi in Caransebes si Timis

  4. mutulik 26 March, 2009 at 00:10

    da de ce nu incerci pe Targu Mures-Brasov?
    Au pus camere si p’acolo da’n afara localitatilor poti sa o calci…

  5. La Bucureşti, birjar! » visurat.ro 26 March, 2009 at 01:10

    […] de camere video: automobilistul se scurge în coloană ca melcul, zîmbind frumos la poze. (more…) De la Julius citire X1_AdParams = { ‘pub’ : ‘560302451683403’, ‘site’ : ‘visurat’, […]

  6. Vlad 26 March, 2009 at 01:43

    Interesanta poveste, poate intr-o zi ne arati si drumul de la Bucuresti inapoi la Cluj ca sa stim de ce sa ne mai ferim…:)

  7. zaqk 26 March, 2009 at 07:26

    @Moroi: Timisoara – Focsani, 627 km arata viamichelin. si cica 7 ore jumate dureaza drumul. tu ai facut 11 ore. cam mare diferenta, nu? nu cumva ceva este foarte in neregula? (ca de exemplu drumurile noastre nenorocite…)

  8. MagicRock 26 March, 2009 at 08:03

    Ce frumos ai descris:)) foarte artistic:> Asta e Romania noastra protejeaza gropile:)) sunt pe cale de disparitie… stii tu sunt protejate.

  9. Moroi 26 March, 2009 at 10:35

    @zaqu
    Se vede amice că nu eşti şofer. Via Michelin iți zice traseul în timp ideal. Nu socoteşte traficul ,nu socoteşte localităţile. Ca să faci drumul ăsta în 7 ore îţi trebuie o viteză MEDIE de 90 km/h ,ori asta e imposibil. Să-ţi “desenez” ce-i aia o viteză medie de 90 de km. Ca să compensezi 10 minute de mers prin sătucele alea de prin jud Sibiu cu 50 la oră ,trebuie să mergi 10 minute cu 140 km/h. Dacă opreşti 3 minute să te pişi trebuie să mergi 3 minute cu 180 km/h să compensezi(ori asta e imposibil) ş.a.m.d. Marii experţii ai volanului cu maşini bune nemţeşti scot la drumuri lungi pe computerul de bord o viteză medie (repet MEDIE) de 65-70 km/h. Ori eu ,dacă socotesc şi pauzele de pişat şi de somn am scos aproape o medie de 60 km/h cu Loganul. Îţi recomand să nu te mai iei după saituri aiurea şi când te apuci să comentezi să şi gândeşti ,nu să “copy-paste” ce zice un sait. Îţi zic sincer că drumul e super bun şi practicabil.

  10. Paullie 26 March, 2009 at 10:52

    Moroiu… ia-ti loganu si du-te pe alt site, ca aici lumea vine sa se relaxeze si sa se distreze cand il citeste pe Julius. Am inteles ideea… avem o tara prea tare unde gropile din Turda de pe lista UNESCO sunt decat o aroganta pamfletara a lu Julius iar Loganu nu a luat “car of the year” din cauza nemtilor care umbla cu strambe si pile.

  11. Moroi 26 March, 2009 at 11:44

    @Paullie
    Nu are nici o legatura cu Loganul iar ideea nu era cat sunt eu de bun pilot ,sau altceva. Eu nu stiu ce parte nu ai inteles ? Am crezut ca este un post despre starea deplorabila a drumurilor scris sub forma de pamflet si am comentat? Care-i problema? Ce legatura are “car of the year” …WTF ?

  12. un om 26 March, 2009 at 16:50

    bat bi-saptamanal Brasov- Tg Mures-Satu Mare si intercalat Brasov-Tg Mures-Alba-Timisoara. din familia Unesco mai sunt: exemplarele din sub-specia Carei-iensis si Satu Mare-nsis, precum si unele cumva aproape de extinctie de la Lugoj la Timisoara, insa superbele exemplare aflate in viata sunt deliciul tuturor.

Leave a reply