Evenimentul zilei de ieri

Evenimentul zilei de ieri

12 mai
1945 Armata română îşi încheie participarea în Al Doilea Război Mondial fiindcă nemţii capitulaseră, iar cu japonezii n-aveam nici o treabă, că doar nu începuserăm războiul aliaţi cu ei.

Share:

54 comments

  1. Mortyse 12 May, 2011 at 12:09

    Si dupa aia ne-am dus sa-i batem pe spanioli. La cules capsuni.

  2. Lecteriţa 12 May, 2011 at 12:15

    Fara noi, n-a mai fost nimic nou, pe frontul de vest

  3. Mortyse 12 May, 2011 at 12:21

    Faza e ca ai nostri tocmai se pregateau sa se duca sa le traga o mama de bataie sanatoasa nemtilor, dar intre timp i-au convins bulangiii astia de rusi sa capituleze. Le-au stricat tot cheful alor nostri.

  4. Dan1 12 May, 2011 at 12:23

    Da’ macar au apucat sa treaca prin Budapesta! 😀

  5. ela 12 May, 2011 at 12:43

    @Dan1: si sa inventeze expresia : ” vin ai nostri , pleaca-ai nostri….;”

  6. vitaclub 12 May, 2011 at 14:14

    faza e ca multi nici nu stiu ca Romania a participat la Al Doilea Razboi Mondial

  7. Constantin 12 May, 2011 at 14:14

    “incepusem razboiul aliati cu ei” e de o blindete exemplara. mai exact e ca armata romana a facut TOT razboiul alaturi de nemti, de la bun inceput pina cu citeva luni inainte de sfirsit, mai exact din septembrie 1939 pina la sfirsitul lui august 1944, cinci ani batuti pe muchie. pe moment armata romana isi apara pamintul stramosesc de cotropitorii cei rai in afganistan si irak.

  8. Dan1 12 May, 2011 at 14:27

    @Constantin: Of, cum nu e Pircă aici să te contrazică! :))
    România a intrat practic în al doilea război mondial în 1941 (22 iunie, mai precis), odată cu celebrul “Ostaşi, vă ordon: treceţi Prutul!”

  9. ela 12 May, 2011 at 14:42

    @Dan1: Stefan cel Mare inainte de batalie ( nu de la Oituz , nu ; sa zicem , de la Vaslui )

    – La lupta , razesii mei !
    – La lupta , Maria Ta !
    – Pe cai , razesii mei !
    – Pe cai , maria Ta !
    – Biscuiti , razesii mei ?
    – Biscuim , Maria Ta !!!

  10. Dan1 12 May, 2011 at 14:52

    @ela: Eu ştiam:
    – Pi cai, razeşii miei!
    – Şi io picai, măria ta!

  11. ela 12 May, 2011 at 15:01

    @Dan1: sa vorbesti asa de Stefan cel Mare si Sfint si cu multe neveste la Apus de Soare , pune pieptu’ la hotare si la Suceava si la sare – da nu’n ochi –

  12. Constantin 12 May, 2011 at 15:09

    @Dan1:
    asta a ta e desigur o interpretare foarte personala a istoriei, nu-i asa?
    daca vrem sa fim foarte exacti antonescu a semnat act cu hitler in 1938, apoi la 12 octombrie 1940 isi incep in romania activitatea ofiterii germani trimis sa instruiasca armata romana. care e data la care romania a declarat la sfirsitul razboiului ca a intrat in razboi in speranta ca obtine statutul de tara combatanta de partea aliatilor e nesemnificativ.
    daca sti germana iti pot oferi un link la inregistrarea secreta pe care au facut-o finlandezii cu comandantul armatei finlandeze in care hitler declara ca fara pertolul romanesc germania nu ar fi putut continua razboiul dupa 1941. fara romani razboiul era gata in 1941 din lipsa de combustibil. si asta e numai un aspect.

  13. belle.dimagination@y... 12 May, 2011 at 15:14

    @Constantin

    Pe mine mă insteresează mult să citesc despre subiect. Dacă-ţi faci timp să trimiţi câteva linkuri la yahoo-ul meu,rămân prodund recunoscătoare

  14. Cristi 12 May, 2011 at 15:21

    Petrolu’ ala de care se face atata caz nu era chiar gratis. Era platit cu aur de nemti. Ca fapt divers Romania avea la 23 August o rezerva destul de generoasa de aur primit pentru “oil”.

    Am citit mai demult o statistica (nu stiu cat era de exacta). Daca Romania nu intorcea armele razboiul se mai lungea 11 (unzprezece) zile.

  15. ela 12 May, 2011 at 15:24

    Ce-o zice Iorga vazindu-si descendentii pe DC ?

  16. cosmin 12 May, 2011 at 15:26

    practic evenimentul zilei de ieri e ca la 12 mai 1945, dimineata pe la 10, armata franceza a hotarat, in urma unei evaluari temeinice a raportului de forte, sa intre in al doilea razboi mondial alaturi de fortele aliate. plini de curaj ca-ntotdeauna, soldatii francezi s-au umplut de glorie in greaua misiune de paza a boxei acuzatilor procesului de la Nuremberg. pierderile suferite la festivalul berii din localitate sunt mentionate si azi, cu mandrie, in manualele lor de istorie.

  17. Constantin 12 May, 2011 at 15:33

    @Cristi:
    sigur, dar nu asta e important. petrolul ala platit cu aur sau in oricare alt fel a fost vindut in baza unei aliante semnate de antonescu cu hitler in 1938.
    Dan1 a inteles cu siguranta ceva gresit, nu e vorba de cind a declarat romania oficial ca a intrat in razboi ci e vorba de cind era romania aliata germaniei. pai din 1938, eu am spus 1939 ca de atunci a inceput oficial razboiul, dar aliati erau inca dinainte.

  18. ela 12 May, 2011 at 15:34

    @cosmin: io zic ca , inventind vinul si french kiss , francezii si-au facut datoria fata de umanitate

  19. Lecteriţa 12 May, 2011 at 15:36

    @ela:
    Eu nu sunt descendenta lui Iorga, deci nici el nu e… antecedentul meu =))
    Aoleo, ce zici de vin? Cum sa-l “inventeze” francezii? No way! Istoria lui merge muuuult inapoi, in timp; si chiar si in spatiu

  20. Constantin 12 May, 2011 at 15:38

    @ela:
    iorga nu e baiatu ala care atunci cind l-au omorit pe zelea codreanu (despre care am desigur aceasi parere extrem de proasta ca si tine) a coborit din masina s-a dus la cadavrul de pe trotuar si a l-a lovit minute intregi cu picioarele?
    ei uite, imaginea asta cu iorga lovind cadavre minute intregi cu picioarele pe trotuar (fie el si cadavrul lui zelea codreanu) mi l-a facut mic de tot. mic, mic.

  21. ela 12 May, 2011 at 15:40

    @Lecteriţa: o fi vrun precedent…

  22. Dan1 12 May, 2011 at 15:40

    @Constantin: Nu, tu ai spus: “armata romana a facut TOT razboiul alaturi de nemti, de la bun inceput pina cu citeva luni inainte de sfirsit”. Armata româna nu a invadat Cehoslovacia si Polonia alaturi de nemti, ca practic asa a început razboiul.

  23. serban 12 May, 2011 at 15:42

    @ela:
    Dionisos era francez?
    Şi dacă au inventat sărutul ăla, de ce i se spune “french kiss” şi nu cumva pe franţuzeşte?

  24. ela 12 May, 2011 at 15:44

    @Constantin: iarta-ma constantine , dar eu mai blonduta asa si de la tara , in afara de Iorga nu-mi traversa spiritu ‘ nici un alt nume de istoric , pardon

  25. serban 12 May, 2011 at 15:46

    @Constantin:
    mic, nici măcar 25 de cenţi.

  26. ela 12 May, 2011 at 15:49

    @serban: dreptate ai …. si Lecterita la fel !

    dar , ma parole , Bordeaux Chateaux Lafitte millesime 1976 ei l-au inventat , cit despre french kiss la pudeur ma impiedica sa dau amanunte LOL

  27. Constantin 12 May, 2011 at 15:51

    @serban:
    de mai mult de 25 de centi, ca 50 de centi e un rapper dupa care nu ma dau in vint.

  28. Constantin 12 May, 2011 at 15:55

    @Dan1:
    pai au facut TOT razboiul alaturi de nemti ca aliati. acuma ca de la aliatu roman nu s-a dorit decit petrolu la inceput e secundar. in tancurile din franta si polonia era petrol romanesc, deci era si romania pe acolo prin polonia si franta.
    avem amindoi dreptate. 🙂

  29. Dan1 12 May, 2011 at 15:56

    @ela: Cum?! Pircă! =))

  30. Lecteriţa 12 May, 2011 at 16:00

    @ela:
    De obicei, pe aici, cand se da dreptate, sa da si cate-un like!
    =)) =)) =))

  31. ela 12 May, 2011 at 16:02

    @Dan1: nu sintem inca atit de intimi , sa-mi pot permite sa -l citez , ma’ntelegi

  32. ela 12 May, 2011 at 16:03

    @Lecteriţa: m-am executat !

  33. unmihai 12 May, 2011 at 16:06

    Nemtii ne-au tras-o, sexual si cu perversiuni pe deasupra, in ’40 la Viena cand cu Ardealul de Nord dat Ungariei. In ’44 interesul Romaniei era sa limiteze cat mai mult pagubele generate de invazia rusilor. Bineinteles ca e de discutat cat s-a reusit asta dar intram deja in alta poveste.
    Deci mie mi se, si anume, falfaie ca am intors armele!

  34. Dan1 12 May, 2011 at 16:07

    @unmihai: Si Basarabia si Nordul Bucovinei si Tinutul Hertza. (Eu as include aici si Cadrilaterul, da’ multi ma contrazic :)))

  35. unmihai 12 May, 2011 at 16:10

    @Dan1:
    da. ai dreptate. Ribbentrop stie de ce!

  36. Rada 12 May, 2011 at 16:21

    @Constantin: Constantine, Constantine, mai bine ziceai:
    “Rău era cu “der, die, das”
    Da-i mai rău cu “davai ceas”
    De la Nistru pân’ la Don
    Davai ceas, davai palton
    Davai ceas, davai moşie
    Haraşo, tovărăşie”
    Cat despre Iorga, ete ce zice goagalu’: “La aflarea veştii despre asasinarea lui Iorga, 47 de universităţi şi academii din întreaga lume au arborat drapelul în bernă.” … “Iorga este autorul a 1003 volume, 12755 articole, 4963 recenzii.”
    @Ela: Bine ar fi sa fim toti descendentii lui Iorga. Da’ na, nu putem fi toti ca Pirca :))

  37. Constantin 12 May, 2011 at 16:22

    @Dan1 si unmihai
    aidi ma baieti, la ce va trebuie teritoriile alea, ce sa faceti cu ele? :))

  38. Dan1 12 May, 2011 at 16:24

    @Constantin: Pai, în Cardilater, daca era al nostru, puteam sa ne ducem în vacanta de vara la preturi muuult mai mari si conditii muuult mai proaste. =))
    Da’ macar nu ne fúrau masinile! =))

  39. Constantin 12 May, 2011 at 16:25

    @Rada:
    sigur, clar, cine a numarat universitatile alea?
    eu nu m-am legat de iorga ca autor si istoric, eu am numa asa un gol in burta cind ma gindesc la el ca om , la caracterul lui. sau te-ai duce tu sa dai cu picioarele in cadavre pe trotuar?

  40. Rada 12 May, 2011 at 16:25

    Acum am vazut ca si Dan1 zise de Pirca =))

  41. Constantin 12 May, 2011 at 16:26

    @Dan1:
    e un argument imbatabil. trebuie musai recuperat. 🙂

  42. Dan1 12 May, 2011 at 16:28

    @Constantin: Ca om era josnic! Si stiu asta de la bunicu-meu, care era învatator când Iorga era ministrul instructiunii publice (sau cum se spunea pe-atunci).

  43. unmihai 12 May, 2011 at 16:31

    cum ar spune Doina si Ion Aldea Teodorovici:
    De avem sau nu dreptate
    Pirca sa ne judeeceee..

    (fuai ce chef de munca am! aveam vreo sapte lucruri urgente de facut pana la ora 5… cred ca le las pe maine..)

  44. Dan1 12 May, 2011 at 16:32

    @Rada: Pai atâta istoric aveam si noi pe DC si l-au matrasit si pe-asta! =))

  45. Dan1 12 May, 2011 at 16:33

    @unmihai: Cazul tau nu este singular! =))

  46. Rada 12 May, 2011 at 16:37

    @Constantin: Ca sa-ti raspund, mai dau un citat din goagle, despre corneliu (parca e predestinat numele), la capitolul violente: “In afară de uciderea prefectului Manciu, Codreanu a fost implicat indirect în asasinarea primului-ministru Ion Gheorghe Duca (1933) şi a ziaristului Mihai Stelescu (1936).”
    Dragi jurnalisti ce scrieti si cititi acest blog, aveti chef sa dati niste picioare? Eu m-as baga

  47. Dan1 12 May, 2011 at 16:50

    @Rada: Nu e chiar asa cum pare! Si oricum, justitie, chipurile exista si pe vremea aia. Iar Iorga era mentorul lui, el îl îndoctrinase, iar apoi l-a aruncat în puscarie pentru o scrisoare deschisa. Acolo a fost executat. Dar nu pentru ca fusese condamnat. A fost executat miseleste. Codreanu a fost o personalitate prea complexa ca sa fie judecat dupa ce scrie wikipedia despre el.

  48. Constantin 12 May, 2011 at 16:58

    @Rada:
    dar eu am aceasi parere execrabila despre zelea codreanu ca si tine. si totusi nu m-as baga la picioare. vorba lui Dan1, exista justitie. dar fiecare stie pentru el de ce se simte in stare si cu ce e de acord.

  49. Rada 12 May, 2011 at 17:22

    @Dan1, @Constantin: multumesc de precizari.
    Cat despre justitie, chipurile, exista si pe vremea noastra. Macar asta nu s-a schimbat.

  50. Insignifianta 12 May, 2011 at 18:57

    Asta, da, strategie si tactica de lupta! Scrii doua randuri (si-alea romantate), dupa care lasi in carca onor’ comentatorilor sa dezvolte istoria “pe bune”!
    Ce-ti mai merge mintea! Ce-ti mai place sa bagi zazanie! =))

  51. Dan1 12 May, 2011 at 19:03

    @Rada: Asta ma si îngrijoreaza: cunoastem istoria, stim ce a generat anumite evenimente din trecut si parca facem totul ca s-o repetam. Ce s-a întâmplat atunci se întâmpla si acum!

  52. normancboy 12 May, 2011 at 23:36

    @constantin:

    esti pe langa..in 38 antonescu era pe linie moarta(nu avea nici o functie oficiala)

  53. Constantin 13 May, 2011 at 02:46

    @normancboy:
    n-am sa folosesc expresii la fel de tari in ce te priveste, vreau numai sa te informez ca in prima parte a anului 1938 antonescu mai era inca ministrul apararii in guvernul a carui prim ministru era goga, in calitatea lui de ministru al apararii a semnat in numele guvernului alianta militara cu germania, alianta pe care a intarit-o cu un al doilea act in 1940. pina prin luna aprilie daca nu ma insel desi incepuse dictatura regala a lui carol al doilea antonescu era inca ministrul apararii, asa cum am spus in guvernul goga. daca ministrul apararii nu e nici o functie oficiala…
    daca vrei tu sint pe linga, nici o problema.

  54. normancboy 13 May, 2011 at 11:58

    atunci eu sunt pe langa

Leave a reply