Ionuţ Şendroiu

– Nu cred că e o balenă. Nu una vie, în orice caz, zâmbeşte Valentino, ofiţerul secund, reglându-şi binoclul cu aerul unui astronom solicitat să examineze decolteul unei balerine.

– Dacă ar fi un hoit de balenă, plutind în derivă, ar trebui ca un stol de pescăruşi să roiască deasupra lui, îmi dau eu cu părerea.

Lumina reflectată de valuri mi-a umplut ochii de lacrmi, umezind penibil lentilele binoclului. Indiferent cât scrutam oceanul, tot ce distingeam era ceva ce semăna cu o scamă pe o rochie cu paiete. O rochie cu paiete mulată pe fundul unei dive ce se mişcă încontinuu.

– Aia cu stolul de păsări deasupra balenei moarte e din mările arctice, Doc. Nu cred că ţine figura şi în mările tropicale: aici pute prea tare, chiar şi pentru pescăruşi.

Pe cer se afla un singur lucru: soarele, care făcea un scandal îngrozitor.

Imaginaţi-vă că într-o amiază toridă de iulie, vă urcaţi pe bloc cu oglinda din hol, o stropiţi cu apă şi o trântiţi în aşa fel încăt să se prefacă în mii de cioburi. Şi pe unul din cioburile ălea ude aruncaţi o sămânţă de floarea soarelui (de floare, pentru cunoscători), pe care să încercaţi să o examinaţi cu bărbia lipită de primul ciob. Şi, ca efectul marin să fie cît mai realist, bălăngăniţi capul dreapta – stînga, astfel încăt lumina reflectată să vă izbească retina din toate unghiurile. După 2-3 minute, sămânţa de floare o să vi se pară de dovleac, după 5 minute – o ditamai banană si, dacă o mai ţineţi aşa vreo juma’ de oră, o să anunţaţi la OTV că aţi descoperit caninul dreapta sus al Elodiei.

– Deci e o barcă de 8-9 m lungime, se aude Andrej, tipul de la radar. În general, în filmele cu vapoare, băieţii de la radar au mutre de tocilari, dar Andrej, un lituanian cu ucenicia navală făcută în Marea Baltică, are genul de faţă, cu care, la Hollywood, ar fi primit direct rolul principal în orice film cu lunetişti.

– Cum cazzo să fie o barcă??? a bubuit vocea de tenor căpitanului, un napolitan de vreo sută treizeci de chile. O barcă neidentificată în câmpul nostru petrolier?!? Nu se poate aşa ceva!

– Deci asta e prova, asta e pupa şi se îndreaptă spre noi cu circa un nod pe oră, Sir. Vocea lui Andrej nu avea absolut nici o inflexiune, niciodată; probabil că la casting-ul ăla de la Hollywood ar fi fost selecţionat şi pentru un rol de pocherist. Genul de pocherist care anunţă chinta roială cu vocea cu care îi cere chelneriţei o măslină în martini.

– Miiiinchia! explodează căpitanul, băgându-şi nasul în ecranul radar, peste umărul lui Andrej. Lumina verde a monitorului se reflecta frumos pe faţa sa transpirată, astfel încît mâinile lituanianului, care îi prezenta cu calm situaţia, produceau un spectacol de umbre chinezeşti. Cum??? La-mai-puţin-de-două-mile-de-NOI!?

– Se vede deja cu binoclul, Sir.

Căpitanul a pus mâna pe staţie şi a intrat în legătură cu remorcherul danez Maersk B, aflat în acel moment la vreo 5 mile de noi, spre Nord. “O ambarcaţiune neidentificabilă a pătruns în zona noastră de siguranţă şi continuă să se apropie. Nu, nu răspunde la somaţii, situaţia se agravează cu fiecare secundă, se află la mai puţin de 2 mile distanţă“. Dacă această declaraţie ar fi fost făcută fără accent italienesc, ar fi sunat probabil îngrijorător, dar, în condiţiile date, căpitanul navei daneze s-a mulţumit să întrebe care este viteza cu care se deplasează “ambarcaţiunea intrusă“. Probabil că a extras un radical corespunzător din declaraţia omologului italian.

“Il comandante” a luat foc:
– Nu contează viteza lor de deplasare şi nici dimensiunea! Este o ambarcaţiune, a pătruns în câmpul nostru petrolier, a intrat în zona noastră de siguranţa, nu s-a identificat şi nu ne-a contactat în nici un fel. Şi se îndreaptă spre noi!!! Credeţi că au intenţii paşnice?!?!

Operetta nu se putea naşte decât în Italia, asta e clar. Aria căpitanului italian a mișcat cei 20 de mii de cai putere ai remorcherului danez.
– Ok, venim spre voi, o să ne postăm la babord.

Îmi închipui că cei de pe Maersk au comandat bucătarului nişte pungi de pop-corn…

(va urma)

Share:

32 comments

  1. silavaracald 13 December, 2010 at 20:09

    Dom’le, nu mă pronunț încă! Cine știe ce tragedie urmează și eu mă iau de accentul omului. Aștept urmarea!

  2. Miorlaupufos 13 December, 2010 at 20:11

    Erau piratii,aveau o treaba cu dl. doctor, pe pielea caruia vroiau sa ceara o rascumparare serioasa, acum, inainte de sarbatori.

  3. Dan1 13 December, 2010 at 20:21

    Doc, bine-ai revenit (in forta, vad)! Pana “va urma” o sa ne dam cu presupusul, nu, asta vrei? Hai sa paticip si eu: era o pluta facuta din peturi de bere pline de catre niste betivi de mare ecologisti? (atât am putut :)))

  4. V3nt0R 13 December, 2010 at 20:23

    m-am chinuit de 3 ori sa citesc aia cu oglinda pe bloc. La urma am ras, ca in sfarsit am inteles ce a incercat Doc sa explice acolo.

    Cat despre barca, aruncati-le niste branza. Daca sar dupa ea in ocean, sunt francezi. Iar daca sunt francezi nu puteti decat sa luati niste pistoale cu apa si sa le indreptati spre ei. Va vor da si ultima vasla :))

  5. ThoR 13 December, 2010 at 20:31

    nu va faceti griji, trebuie sa fie niste pensionari din vaslui care au pornit in croaziera intr-o cada mai veche ptr a scapa de intretinere pe vara=))

  6. Radu Vasile 13 December, 2010 at 20:41

    da, da, vazusi maestre Julius, vin piratii aia de o sa-l sodomizeze pe domn Doftor!
    Si cat i-am asteptat!

  7. anndryusha 13 December, 2010 at 20:50

    Deci, au aterizat, până la urmă.

  8. dr.Lecter 13 December, 2010 at 20:50

    “O barca neidentificata in campul nostru petrolier?”
    Pai normal ca intr-o zona petroliera, ca doar n-or fi plecat dupa guvizi!
    Erau ciordaci de petrol, ca nu se mai gaseste in comert, si a zis la Antena 2 ca e bun pentru spalat parul, ca sa nu mai cada 😀

  9. MariaMiraBellu 13 December, 2010 at 21:06

    In sfarsit, domnule Sendroiu, in sfarsit, am imbatranit tot asteptandu-te…
    Ce frumos incepe, ma duc sa-mi iau o bere si sa-l savurez in liniste. Multumesc!

  10. kekee 13 December, 2010 at 21:21

    Doc ce înseamnă ” minchia “, dar ” cazzo ” ?
    Că am căutat în dex şi nimic.

  11. V3nt0R 13 December, 2010 at 21:25

    @Thor : =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  12. dr.Lecter 13 December, 2010 at 21:41

    Am uitat sa intreb: cumva , toata discutia asta , de pe nava, se desfasura pe coloana sonora Celine Dion? Ca-mi pare cunoscut ceva…

  13. bujdind 13 December, 2010 at 21:55

    cred ca pe pluta e Tom Hanks

  14. Tweets that mention Intruşii » Daily Cotcodac -- Topsy.com 13 December, 2010 at 22:24

    […] This post was mentioned on Twitter by JuliusDC, Ovidiu Eftimie. Ovidiu Eftimie said: Intruşii http://ff.im/-vbesN […]

  15. sebra 13 December, 2010 at 22:36

    Să sperăm că cei de pe Maersk sau mişcat repede, să aflăm şi noi continuarea 😉

  16. MariaMiraBellu 14 December, 2010 at 00:01

    Hai bai, Doc, ca mi-a stat berea-n gat, sa opresti episodul asa brusc, ca-n Tanar si nelinistit…

    Daca tot s-a deschis bursa pariurior, eu zic ca era o cutie de banane Chiquita capturata de trei giboni somalezi fara vasle.

  17. MNX 14 December, 2010 at 00:26

    Veneau somalezii cu ultima sarja de Xperia…

  18. Ciprian 14 December, 2010 at 07:52

    E varul Costel din Pascani, v-aduce niste sorici.

  19. Bear Grylls 14 December, 2010 at 08:21

    Auuu,parca vad un documentar pe National Geographic.O fi fost vreun pet de suc ce a plutit in deriva tocmai de la Mamaia…

  20. ion ion-romanul care nu face politica 14 December, 2010 at 08:22

    Mai probabil niste cowboy si-au zis ca nu e cazul sa astepte urmatorul bac, s-au inarmat cu niste pileala, au confiscat prima barca gasita la papuasi si s-au intors la scarbici.

  21. Ivan 14 December, 2010 at 08:37

    Nu vreau sa fiu carcotas, dar un nod pe ora reprezinta o acceleratie, nu o viteza. 1.852 kilometri pe ora la patrat, mai exact.
    In care caz inteleg ingrijorarea capitanului tenor.

  22. Kilroy 14 December, 2010 at 09:37

    Cred ca erau somalezi de-ai nostri veniti sa intepe conducta cu petrol. Daca nu au gasit conducta, au decis sa ceara o consultatie de la Doc. 😉
    Excelent creionate personajele Doc.

  23. kyrre 14 December, 2010 at 09:57

    @ivan:
    Un nod e o viteza. Inainte se lua o franghie lunga si la fiecare mila se facea un nod. La un capat se agata o greutate, sa stea fixa, se arunca in apa si apoi franghia era desfasurata progresiv in functie de viteza vasului. Si dupa o ora se scotea din apa si inumarau nodurile. Si aia era viteza, x noduri pe ora.
    @restul scuze pentru divagatie.
    @ doc: excelent, as usuall.Mai aveati si vreun vaporas care s-a scufundat fara sa stiti si aia erau supravietuitorii? Sau erau oamenii cu aprovizionarea?

  24. Dan1 14 December, 2010 at 10:10

    @kyrre
    Pai asta a spus si Ivan, ca nodul e unitate de masura pentru viteza, deci nodul pe ora pentru acceleratie.

  25. sendroiu 14 December, 2010 at 11:31

    oops! scuze pentru gafa cu nodu’ pe ora!
    am zapacit textul la corectura: initial am scris pe romaneste, ca “obiectu” venea spre noi cu mai putin de 2 km pe ora, dar Julius a insistat ca vrea ca textul sa aiba un parfum pirateresc mai puternic. Asa ca am taiat “mai putin de 2 km” si am trecut “circa un nod”. Ora, din pacate, a ramas pe loc …
    In orice caz, mesajul era ca “ambarcatiunea intrusilor” se deplasa cu o viteza inalt sugestiva pentru un obiect care pluteste in deriva, intr-o zi in care oceanul leneveste la soare 😉

  26. Dan1 14 December, 2010 at 11:37

    @sendroiu
    Parafrazînd un banc, eu i-as fi spus capitanului: Dom’ capitan, eu cred ca asta e ceva de se grabeste undeva!

  27. kyrre 14 December, 2010 at 11:43

    scuze, my bad.

  28. Stephanie 14 December, 2010 at 17:37

    “Imi închipui că cei de pe Maersk au comandat bucătarului nişte pungi de pop-corn…” :))

  29. Marius 15 December, 2010 at 18:02

    “Captain” din engleza nu are aceiasi semnificatie cu “Capitan” din limba romana – in engleza inseamna Comandant iar in romana se refera la Ofiterul 1 punte asta pt cei nefamiliarizati cu termenii. Aici cred ca autorul textului se refera la Comandatul navei ( “Il Comandante” in italiana )
    Iar la un napolitan sa spuna “miiiinchea”…..hmmm nu prea m-as astepta. Totusi poate era un sicilian care acum traia la Napoli, asta ca sa dam putin credit si autorului.

  30. sendroiu 16 December, 2010 at 13:16

    @Marius: da, perspicacule, analiza ta maritimo-microscopica merge in directia buna: autorul se refera la captain / master / il comandante. Mult succes in continuare 😉
    La episodul urmator vom atasa si niste poze, ca sa iti oferim posibilitatea sa ne explici daca autorul s-a referit la port side, cand a zis de babord si daca thruster-ele erau pornite.
    In alta ordine de idei, “il comandante” era un napolitan care traieste acum la Genova si foloseste termenul “minchia” cu mare indemanare. Si, daca nu sunt indiscret, cum spun napolitanii la “minchia”, dupa vastele tale cunostinte? Eu am observat ca toti marinarii italieni, indiferent de regiunea din care provin, cunosc si utilizeaza aceasta expresie cam la fel de des cum se foloseste zicerea plm pe intreg cuprinsul patriei …

  31. Dan1 16 December, 2010 at 13:21

    Doc, nu ne mai fierbe! Spune-ne continuarea!

  32. Intruşii 2 » Daily Cotcodac 23 December, 2010 at 08:40

    […] (prima parte, aici) […]

Leave a reply