Se strânge lumea ca la Dacie
Venind vineri seară de la birou, am constatat o extorsiune al unui degajament al unei contrucţii de într-o apă. Pe scurt, s-a oprit mașina fix în intersecție. Tind să cred că Daciile au un senzor care detectează intersecțiile și acolo se opresc. Nu știu de ce.
În fine, sâmbătă am chemat fel de fel de specialiști; pentru că, nu-i așa, tot romanu’ știe să repare o Dacie. Na, unii ziceau că a făcut un dop de gheață pe conductă de alimentare turbo, alții că furtunul nu e bun.
Cu capota deschisă, ne uitam doi oameni. Eu și tata. Doi habarniști. În trecere, un vecin ne observă și se oprește să își dea cu părerea. “Aaaaa, păi clar, sunt bujiile”. Am luat bujii noi, franceze. Vă vine să credeți că sunt 32 de lei niște bujii de Dacie?! Nici mie. Schimb bujiile, nimic.
Eram trei oameni care își dădeau cu părerea. Eu, tata și-un vecin. Trei habarniști. Noroc că era în trecere un nene puțin bâlbâit.
“Ui-ui-uitați-vă de-de pompă de alimentare. A-a-a-alea sunt garantate nu-nu-nu-numa’ şaijde mii de km. Ia un ciocan și bate în rezervor”, zice bâlbâitul. Eu, habarnist la mecanică, auzeam când puneam contactul că pompă primește curent și face un sunet specific care era la fel de pe vremea când mergea.
Eram patru habarniști. Eu, tata, un vecin și-un bâlbâit. Noroc că trece un șofer de dubă care se oprește și zice: “Verifică-i siguranțele, la astea turbo electricu’ le da gata”.
Schimb siguranțele, nimic.
Acu’ eram cinci habarniști. Eu, tata, un vecin, un bâlbâit și-un dubist. Un alt cetățean trece agale și se oprește: “Pune-o pe direct, cu un PET cu benzină și un furtun, că nu trage din rezervor”. Merg la PECO, fac ilegalități și pun pe ascuns benzină în pet. Mă întorc, facem operațiunea și dau la cheie. Nimic.
Eram șase habarniști. Eu, tata, un vecin, un bâlbâit, un dubist și un cetățean.
La un momentat nu mai aveai loc să stai să te uiți la motor. Până mi-am băgat picioarele, i-am trimis pe toți experții acasă și am zis că o duc în service. Până la urmă am aflat de la un tânăr mecanic ce are. Sper să fie ce zice, că mai am vreo zece vecini ofticaţi că n-au fost pe fază.
stiu eu, avea un tacanit ( cu tz )la volan :))
Ai nimerit nasol prietene … pai la cati comentatori sunt pe aici, o sa schimbi la piese pana faci Mercedes din ea ! :))
3 habarnişti se legănau…
sau o problema intre parbriz si tetiera de la primul scaun din stanga
Dacie turbo pe benzină?!… Nu mai degrabă pe injecţie???
Bloghiţă, Bloghiţă, era clar firmware-ul de la unitatea centrală de injecţie… =))
[…] Puteti citi mai multe discutii pe DailyCotcodac. Posted in : (r)Romania Tags: cum se repara, dacie, […]
Dan1, o sa ii dau un upgrade la 4.2.1 diseara, dar pierd blackra1nul…
Cam ca aici pe blog?! Apare o problema si fiecare avem cate o parere…
E picat relantiul in baie, clar!
CTRL+Alt+Delete ai incercat? Sau un Shift+Restart cu ambreiajul apasat la jumatate?
@Borish
Trebuia intâi sa închida toate ferestrele, nu?
e minunat ca mai exista autoturisme din astea open source ca dacia. acuma daca tot te-ai hotarit s-o repari prin plebiscit eu imi pun centii pe delcou, nu stiu ce-i ala da am auzit oameni destepti care spuneau “e delcou, ba” cu aeru ala de superiotitate de connaiseuri cu care spui de obicei “si tuica de pruna a lu tata e tot singel malt”.
Jigleorul nu l-a incercat nici un priceput?Si da! Daciile totdeauna vor prefera o intersectie sa opreasca motorul, asa ca sa iti arate cine e seful.Cu O Zi Inainte de examenul de permis se opreste motorul daciei pe care invatam intr-o intersectie, cel din spatele nostru ne intra in faruri, se blocheaza directia si politistul de pe trotuar era amuzat si lua notite.Ce a fost la gura instructorului.Si partea cea mai interesanta…am luat examenul
[…] This post was mentioned on Twitter by JuliusDC. JuliusDC said: Se strânge lumea ca la Dacie » Daily Cotcodac http://bit.ly/dHQgqL […]
… voiam să comentesc ceva, da’ iar a crashat adobele cel flash, acest windows al pluginurilor de firefox!!!
acu ca ne-ai incitat, ne lasi asa incitati ? spune-ne si ce avea…
dom`le, apropo, am si io o problema tehnica. Cum isi pun comentatorii DC poza la avatar??
@Andryusha,
Ia zi-ne nouă cum e cu “o extorsiune al unui degajament al unei contrucţii de într-o apă” că restul cre’că sunt cam habarnişti pe aici şi restul problemei s-a rezolvat =))
Aș zice și eu căte ceva de dacie dar eu doar mă uitam cum reparau alții :D.
@Lepka încearcă Gravatar.com și de acolo mai departe îți dai seama cum se face.
@Sebra: Mai bine-i explic lui Lepka cum e cu avatarul… :))
Lasă-mă, că m-am grăbit să comentez şi am scos o dumă de zile mari. Voiam să zic că nu cred să existe Dacie pe benzină cu turbină (adică turbo) şi mi-a ieşit o tâmpenie de toată frumuseţea… Adică, există, da’ tunate de profesionişti, ceea ce scoate habarniştii din ecuaţie… =))
Am mai citit postarea asta si saptamana trecuta si iar am ras ca zapacitul. Eu stiu ce avea, dar nu vreau sa ma bag in seama ca alti habarnisti. Cum ce avea? Nu mergea!!! =))
Aici era locul perfect pentru asa o postare. Sa păţasca doar masina lui Bloghiţă, ca el stie sa povesteasca, restul sunt de umplutura.
La limită, expresia “o extorsiune al unui degajament” te poate duce cu gândul la un sens giratoriu… :))
@sebra & @andryusha
E un citat dupa un tip care a aparut si la proteve si la cronica cârcotasilor. =)) La o ploaie mai serioasa i s-a dus acoperisul “într-o apă”!
Si mai era proverbial si un primar care zicea ca o vulpe a “survolat” comuna si a mursicat niste gaini… =))
Si Bloghiţă, zi mersi ca Dacia nu e fabricata de Microsoft, ca abia atunci vedeai tu! =))
Dar de ce ditamai simpozionul tehnic? Ce, nu mai pleacă Dacia la contact direct, din sârmă?
Haideti sa lamurim problema: E o Dacie pe injectie (eu ii zic turbo), n-are Delcou, n-are open source si nu pot face upgrade la firmware 4.2.1 deci nu pot sa ii fac jailbreak cu o sarma.
Interesant e ca mai am o poveste, fix la o saptamana dupa asta doar ca e ceva mai trista. Pentru mine, evident.
@Bloghiţă
Glumeam si noi bre, am avut si noi Dacii… A mea era pe carburaţie, avea si delcou, si platine, si condensator, o multime de lucruri care sa se strice si sa te lase când ti-e lumea mai draga… :))
Pai de asta am si eu Dacie, am auzit ca daca ai permis si n-ai ramas cu Dacia in intersectie de cel putin 3 ori, n-ai noroc. Eu am deja 2 dati, o astept pe ultima, arunc masina si imi iau una care merge. :))
@Bloghita: nu mai spune, bre, “turbo” că te mai întâlneşti şi cu ne-habarnişti şi o să râdă de tine. 😉
@Dan1: Nu-i nimic de râs la expresia “acoperiş într-o apă”. Înseamnă că acoperişul e într-o singură pantă, sau e alcătuit dintr-un singur plan înclinat. Ăla care are două pante se numeşte în două ape, trei pante – trei ape şi tot aşa…
@Sebra: Motorul pe injecţie n-are jigleor, bre… =))
@Bloghiţă,
Hai spune-ne că era jiclorul. Ştiu eu că astea-s vinovate întotdeauna când nu porneşte Dacia, şi vina nu este a jiclorului în cauză ci a calităţii benzinei care după ce că se scumpeşte mereu, are şi gunoaie. Deci, ruşine, Dinu Patriciu!
@Andryusha,
Vezi? De aia ţi-am spus să explici tu cum e cu apele alea 😉
Da’ extorsiunea pentru ăla’n două ape cum o fi??
p.s. Bine că eşti tu deştept şi ştii tu ce are maşina lui Bloghiţă sub capotă! Şi se cheamă jiclor 😀
@Sebra: Extorsiune la două ape o fi turnuleţ… =))
Nu ştiu ce motor are Bloghiţă sub capotă, da’-mi dau cu părerea. 😉 (Cre’că dacă cheltuia câteva mii de euro să-i pună turbină nu mai era aşa habarnist (cum se dă)… (Mamă, paranteză în paranteză în paranteză, e clar că petrec prea mult timp pe DC… =)) )))
Ai să râzi, eu am găsit pe Google varianta “jigler”… oricum nu mă interesează cum se cheamă, lumea civilizată nu mai foloseşte de mult aşa ceva. 😛
@Andryusha,
Tu n-ai învăţat că Google te ajută, dar….:-P
Te înşeli, este un cuvânt foarte folosit, mai ales la Cercul rebusist din Bârlad în careurile de definiţii :)) Mă rog, Bârladul e în jud. Vaslui…
@Sebra: Da, mai ales însoţit de unele expresii tari, care evocă fabrica care l-a născut, naţia care l-a inventat, etc., etc. … =))
@Andryusha,
Nu uita de Divinitate cu toată scara ei ierarhică! Şi ea are o legătură cu jiclorul, mai ales când e înfundat =))
@Sebra: Io nici în glumă nu mă gândesc că oamenii înjură de Divinitate…
De fabrică şi de naţie, hai, mai merge. 😉 :))
Bună seara. Aaaa, mă scuzaţi, @sebra şi @andryusha, deranjez?
Eu cred că e de la vibrochen.
@M3bis: Acum o să sară Sebra ca arsă şi-o să zică că se spune “vilbrochen”… =)) =))
Sau vibrocil?
@bloghita : zi unde sa iti trimit prin curier o canistra de benzina ca o bricheta ma gandesc ca ai =))=))
Nu bre, n-o mai aburiti, e de la accizele din benzina; un amic de-al meu a scos un pumn de accize din carburator, nu mai intra deloc benzina ca-i colmatasera accizele carburatoru’, daaa? =)) Ca nicio masina nu merge cu accize, cand s-o inventa aia, o sa ia premiu’ Nobel… =))
@Dan1
Bre! Da’ motorul cu abureli s-o fi inventat?
@M3bis
Da bre, e chiar motorul economiei romanesti, daaa? =))
@Dan1 – Duduie motorul ăsta, bre!
@Bloghita, pune-ţi motor de ăsta, kukta, că nu mai ai treabă cu turbina pe injecţie!
@andyusha: cum adica, tu insinuezi ca exista dacie fara jigleur?!? 😕
@Doc
Are dreptate bre, ca accizele alea mananca si jiglerele, alt amic de-al meu, cand a demontat calburatoru’, n-a mai gasit niciun jigler, le mancasera accizele pe toate! =))
Nu se egzistă dacie adevărată fără jiglere!
@Dan1, M3bis: dacia lui taica-meu cred ca avea vreo 3 jiglere la un moment dat …
moaaaaama cum se oprea!
@Sendroiu: Aceasta infamie, a Daciei fara jiclor, nu putea sa dureze prea mult! A fost eliminata odata cu scoaterea din productie a modelului ce a tradat cauza sfanta, a masinii pe care oricine se pricepea s-o repare. Succesul intamplator al urmaselor sale nu poate stirbi nimic din gloria nepieritoare a… s.a.m.d., … s.a.m.d. =))
@Doc
Tooot de la accize bre, ca accizele astea e nonorocite rau, bre! =))
Poti sa ai si mama jiglerelor ca tot se opreste, daaa? =))
[…] unui chilipir interesant. Mai ales, suntem specialisti atunci cand apare o problema la o masina (e bujia de vina domle‘).Da, despre asta e vorba. Acum poti sa alegi masina anului 2011. Si o poti face in 2 feluri. […]
@Giaocom0 >> merci
Please allow 5 to 10 minutes for avatar changes to take effect. Cred ca m`am grabit 🙂
La intrebarea “cine a fost mai intai, dacia sau jigleru’?” raspunsu’ corect e jigleru’…
Deci, daca e Dacia, e clar simptomul LADA (Lipsa Acuta De Alcool, pentru neofiti).
E lucru lasat de la Dumnezeu, si stiut de cand lumea si soseaua, ca Dacia nu merge bine daca soferul nu are macar o cinzeaca la bord, si nu poate fi reparata daca mecanicul (adhoc sau profi) nu s-a alimentat macar cu o jumate.
Ideea era ca trebuia sa ii iei pe aia cinci sau sase, sa intrati in prima carciuma, sa le faci o cinste, si apoi ar fi pornit la sfert !
Nu, mah, deci, nu. Ai luat teapa si cu mecanicu. E vorba de simeringu din capat la furtunu de admisie, imediat cum da cotul de la rezervor spre intrarea in simering, in fine spre extorsiune. Deci se repara prin legare-gatuire a furtunului. O pui pe doamna pe bancheta din spate, ii scoti ciorapii – da ai grije ca astea cum le dezbraci se gandesc la alte alea, nu-s oameni normali sa dea ciorapii pentru reparatie si gata, tre. sa-i phoooti si doua palme sa stea cuminte – si vezi acolo daca am dreptate, strange, gatuie, ia furtunu in gura si sufla pe el.
Tu, taica-tu, un vecin, un bâlbâit, un dubist, un cetățean si-un camionagiu.
Geniale comentariile! :)) Bravo!
Si fara premii ??!!
deci ce avea?
@ion ion-romanul care nu face politica: Lasa ca nici cu Renault (Clio) nu mi-e rusine, la faze d-astea. Pe mine m-a bagat una in spital (literalmente) in prima ora de conducere. Se vede ca-s rude…