Postul nu e post destul

Anvelopele de iarnă, acum la modă şi vara!

Aţi observat că pe Daily Cotcodac în general nu scriem despre politică, din aceleaşi motive pentru care nu scriem despre pornografia cu she-males sau despre Ştefan Bănică jr.: pur şi simplu, nu vrem ca cititorilor să li se întoarcă stomacul pe dos. Iată însă că Ministerul Transporturilor ne obligă să scriem şi pe această temă, dată fiind cea mai recentă măsură pe care se pregăteşte să o adopte.

Mai precis, MT vrea să dea o ordonanţă de urgenţă prin care toţi posesorii de autovehicule să fie obligaţi să folosească cauciucuri de iarnă între 1 noiembrie şi 31 martie, altfel riscând amendă de la 9 până la 20 de puncte (mi-e lene să calculez, dar la 20 de puncte sunt sigur că deja amenda e mai scumpă decât o Dacie 1300).

Măsura poate părea inteligentă, la prima vedere; dar dat fiind că provine de la Guvernul României, ne-am mai uitat la ea odată şi ne-am dat seama că, aşa cum era de aşteptat, pute de prostie.

Mai precis, o să vă rugăm să vă uitaţi în calendar, apoi pe geam şi apoi la textul ordonanţei propuse de MT (iat-o şi scanată, în caz că nu ne credeţi pe cuvânt). Da, am trecut de 1 noiembrie. Şi nu e chiar cazul să vă puneţi anvelope de iarnă, fiindcă o să le cam uzaţi pe asfaltul uscat şi pe urmă o să înjuraţi că aţi dat o căruţă de bani pe ele, corect? Şi foarte probabil nici pe 31 martie n-o să fie zăpadă, şi s-ar putea nici pe 28 februarie, fiindcă totuşi nu avem 5 luni de iarnă, strămoşii noştrii fiind geto-dacii, nu urşii polari. Şi chiar dacă poate pe 31 martie la Braşov o să fie troiene de nea şi îndrăgitul blogger Ovidiu Eftimie o să aibă nevoie de anvelope de iarnă că să meargă până la o bere, la Alexandria (jud. Teleorman) s-ar putea să nu mai fie deloc zăpadă de vreo două luni şi… – aici ar mai fi trebuit să urmeze ceva, dar nu cunoaştem pe nimeni din Alexandria atât de bogat încât să aibă maşină.

Problema, după cum v-aţi dat seama, e că ordonanţa nu specifică nicăieri ce ar trebui să facă posesorii de autovehicule în cazul în care afară nu ninge, nu e niciun pic de zăpadă şi nici nu se anunţă ninsori în următoarele 3 săptămâni, în condiţiile în care a început perioada când anvelopele de iarnă sunt obligatorii.

Iar înainte de a vă lansa în scenarii cum că cineva de la Ministerul Transporturilor ar avea vreo firmă de anvelope, vă voi reaminti că nu mai e ministru domnul Berceanu, ci doamna Boagiu,  aşa că din păcate nu puteţi pune această strălucită idee de ordonanţă nici măcar pe seama dorinţei de înavuţire.

Share:

124 comments

  1. zaqk 3 November, 2010 at 16:53

    Anvelopele de iarna se pun nu doar pentru zapada ci si pentru cand temperatura scade sub un anumit nivel. Este acceptata valoarea de 7 grade ca limita maxima pentru folosirea anvelopelor de iarna.
    Motivul este diferenta dintre materialul anvelopelor. Cauciucul celor de iarna este mai moale si ramane asa mai mult timp, chiar daca temperatura scade sub 0 grade (fie si fara zapada pe sosele!), ducand la o aderenta sporita pe sosele.

  2. dc 3 November, 2010 at 16:54

    Ideea cu perioada fixa (1 nov – 31 mar) e cel putin negandita.
    Dar ideea de anvelope de iarna atunci cand trebuie (carosabil umed sau acoperit etc.) nu e chiar asa de rea.
    Pneurile de iarna nu sunt destinate numai zapezii, ci e vorba si de temperatura (sub 5 grade cam toate pneurile de vara devin digide si aderenta se pierde sensibil). Personal am impins asta iarna si pe zapada prea multe masini cu pneuri de vara si intepenite in 10 cm de zapada.
    Si la un moment dat nu o faceam din altruism, ci pentru ca trebuia sa imi fac loc sa trec si eu.

  3. Dan1 3 November, 2010 at 16:58

    Si ce sa faca cu un rand de anvelope pe balcon!
    zaqk, dc terminati dom’le cu prostiile! Pe lânga ca exista all-season, pe lânga ca se platesc tone de bani drumarilor ca sa deszapezeasca, acu’ le mai tuna o prostie…

  4. Ensi 3 November, 2010 at 17:00

    Mie mi se pare normal. Fiecare posesor de autovehicul va avea pe balcon un stativ special conceput si obligatoriu pentru minim 8 pneuri, un kit de montare special conceput si obligatoriu, astfel incat vara sa poata monta obligatoriu anvelope de vara, iarna de iarna iar in restul timpului obligatoriu anvelope all season. Totul prin ordonanta de urgenta, desigur

  5. anndryusha 3 November, 2010 at 17:06

    De şapte ani folosesc anvelope all-season şi n-am avut probleme. Astă-iarnă, după ce am reuşit să pornesc motorul la -30 de grade, n-am sesizat nici un fel de îngheţare a cauciucurilor, acestea rulând lin până la destinaţie şi înapoi.

  6. cristi 3 November, 2010 at 17:07

    Ma intreb daca a observat cineva ca anvelopele de vara nu sunt obligatorii in restul anului.
    Deci putem merge cu d-astea de iarna 12 luni pe an.

    Ca varianta, un intreprinzator cu idei ar putea sa inventeze cauciucuri de vara pe care scrie “Winter” sau “Snow”.

  7. silavaracald 3 November, 2010 at 17:29

    În curând or să ne ceară și anvelope de timp frumos, de ploaie, de vânt, de cer parțial noros, de polei, de chiciură etc. Plus un contract cu centrul local de meteorologie, care, prin intermediul serviciului de mesagerie al unei rețete de telefonie mobilă să ne transmită starea vremii din oră în oră. Plus stații de schimbare a anvelopelor la fiecare sută de metri. Bașca suplimentarea efectivelor poliției rutiere, însărcinate cu supravegherea fenomenului. Plus niște jandarmi zdraveni care să-i apere de furia șoferilor contravenienți, rutieriștii fiind, mai nou, doar absolvenți de politehnică. Plus o diversificare a serviciilor Registrului Auto Român, a cărui deviză să fie: ”Caută-i la caucioace!”
    Plus… mă mai gândesc și vă informez. Oricum, am de gând să înaintez și în scris guvernului propunerile mele.

  8. cata 3 November, 2010 at 17:40

    Dar de persoanele care ies din casa fara masina ? De ce nu se ocupa statul si de aceasta categorie ? Ordonanta : Dupa prima zapada nu mai ai voie sa iesi din casa fara sa ai bocanci speciali de iarna cu talpa vibram si coltari plus parazapezi, casca de protectie, trusa medicala si bete de schiuri. Ce ? Oamenii nu se accidenteaza ?

  9. Stephanie 3 November, 2010 at 18:19

    DECI: anvelopele de iarna NU sunt pentru zapada, e un cauciuc a carui compozitie se comporta mai bine la temperaturi scazute decat cauciucurile de vara, si ma refer la aderenta & franare ( chestia asta mi-a explicat-o un inginer de la Continental, aia care fac anvelope pentru masini, si mi-a explicat chestia asa, ca pentru o blonda)…
    OK, sa trecem peste asta: imi pun anvelope de iarna si ma pune dracu’, in decembrie, sa-mi vizitez soacra care locuieste te miri unde. La un moment dat, incepe sa ninga. Rau de tot.Eu rulez pe sosea si mi se rupe: am anvelope de iarna! Ma inzapezesc in 10 km pentru ca boii de la “Drumuri” au fost luati, ca in fiecare an, prin surprindere de catre ninsoare!
    Continuati dumneavoastra…

  10. dc 3 November, 2010 at 18:25

    Caucioacele all-season sunt diferite de alea de vara si deja sunt ok. Dar cu pneuri de alea de vara (eventual slick) e naspa. Acu’, daca mergi 2 km/zi si esti prudent, doar prin oras (oricare ar fi el), n-o sa patesti nimic.
    As pune problema invers: iarna, ai pneuri ca lumea, franezi la trecerea de pietoni si il vezi in retrovizoare pe ala din spate ca franeaza, danseaza usor pe gheata si se infinge in masina ta…te dai jos, vezi ca are gume de vara si zici: “lasa, frate, ca-s buna si alea; acu’ hai la cald sa bem o cafea si sa completam cacatul ala de formular, apoi il sun pe sefu sa-i cer liber, ca am treaba la service”
    Sau mai am o varianta: tu esti pieton, pe trecere si, desi ai verde la semafor, se trezeste unul sa fure galbenul; te vede, franeaza si aluneca “decat” vreo 10 m, usor, lejer, pana in genunchiul tau”
    Rugaminte: puneti-va in pielea personajului principal si spuneti-mi impresiile voastre.
    Gata…

  11. anndryusha 3 November, 2010 at 18:28

    Oricum CC-ul o să declare legea neconstituţională, nu vă mai agitaţi… =)) =))

  12. Stephanie 3 November, 2010 at 18:40

    @DC: iarna trecuta ningea ca dracu. Imi las masina acasa si merg la munca cu autobuzul. Ma intorc tot cu autobuzul. Pe drumul de cca. 45 de minute serviciu- home, nu vad nici o masina de deszapezit. Cobor din autobuz, fac cativa pasi pana la trecerea de pietoni, incep sa traversez, pe la mijlocul ei, vine un BMW destul de tare, isi da seama ca are viteza si… face greseala sa franeze. BMW-ul se transforma in minge de bowling. Omul trece cu masina cu tot prin fata mea, imi atinge poseta, reuseste sa opreasca intr-un final, se da jos vine la mine si-mi zice:”sunteti bine, d-na? Nu v-am lovit? Nu stiu de ce plm nu m-am putut opri , ca doar am cauciucuri de iarna!?” Eu vazusem faza cu derapajul, instinctul mi-a dictat sa fac un pas inapoi astfel incat a atins numai poseta, apoi, cand omul a venit sa vada daca sunt ok, eram deja pe trotuar, pishata toata.
    De-aia imi bag pixul , din toata inima , in noua ordonanta referitoare la anvelopele de iarna! Curatati in plm drumurile!!!
    Pentru sibieni: trecerea de pietoni de la Dumbravii colt cu Siretului!

  13. Dan1 3 November, 2010 at 18:41

    À Stephanie
    Pa’ bre, in hexagon sunt obligatorii cauciucurile astea de iarna? Atunci ce sa mai discutam aiurea!… Si nea omu’ ala de la Continental ce voiai sa-ti zica? “Nu bré, nous sommes des escrocs! Sunt frectie cu diana la picior de lemn!”
    À propos, si drumarii din hexagon sunt luati prin surprindere de zapada? =))

  14. Petru Cel Mare 3 November, 2010 at 18:44

    O lege similara exista in Germania de cel putin 12 ani. La 1 noiembrie nemtii o pun in aplicare si nu mai discuta. Noi sintem tari, incepem simpozioane pe tema asta. Cred ca sintem poporul cu cel mai mare numar de oameni inteligenti pe cap de locuitor… nu ca nemtii, niste prosti care aplica legile si le respecta fara sa le judece fiecare blogger sau administrator de bloc. Vorba unui strain: Romania este o tara fantastica si s-ar dezvolta bine dar din pacate toti oamenii competenti care stiu cum trebuie condusa aceasta tara sint soferi de taxi, ospatari, frizeri si mai nou bloggeri!

  15. Dan1 3 November, 2010 at 18:45

    @dc
    Lasa-ne bre cu exemple de-astea! Cand omu’ e bou, e bou si pace! Si cu ABS, ESP, ASR, cauciucuri de iarna si tot, da peste tine ca e bou… Dar un guvern laş, care penalizeaza angajatii ca nu le-a platit angajatorul contributiile sociale, nu poate mai mult!…
    Hai ca m-am inervat!

  16. Stephanie 3 November, 2010 at 18:49

    @Dan1: eu locuiesc in sud asa ca nu se prea egzista zapada p’acilea. Nu numa’ drumarii, TOTI sunt luati prin suprindere in Hexagon! Fiecare in domeniul lui, f*tu-i in botic de retardati! Mai baiatule, romanii sunt zece level-uri peste ei, dar nu s-au nascut in locul potrivit!
    Ideea era ca pot sa-si bage ordonanta in c ur atata timp cat nu curata drumurile! Compris?

  17. Dan1 3 November, 2010 at 19:03

    À Stephanie
    Compris! Merci!
    @Petru cel mare (!)
    Petrica tata, ia ia-o tu spre Germania asa, usurel, si lasa-ne pe noi in durerea noastra, daaa?
    Daca ai avea minte macar cat petru cel mic, ti-ai pune intrebarea: unde plm tin nemtii cauciucurile de vara pe timpul iernii? Si p-alea de iarna pe timpul verii? In sufragerie? Asa ca du-te si ploconeste-te la straini, ca le umbla vorba ca sunt destepti. Si au si simtul umorului.

  18. Stephanie 3 November, 2010 at 19:06

    @Dan1: puteai sa-mi dai un like pentru patriotism , ca nu mureai! Dar neah, zgarciti cu laudele unii!

  19. Dan1 3 November, 2010 at 19:08

    À Stephanie
    Voilà! 3 like-uri! E bine? :))

  20. Stephanie 3 November, 2010 at 19:12

    @Dan1: Sugus! ca poti tu sa faci carcel la degetzel, ” se pune” numa un singur like! Pot sa zic” f*tu-l in botic”, daca ma refer la Julius? Sau nu? :))
    Cre’ca nu!

  21. Dan1 3 November, 2010 at 19:14

    à Stephanie
    Poti, dar o singura data! =))
    Erau 3 la cele 3 comentarii. Uite-l si pe-al patrulea!

  22. Stephanie 3 November, 2010 at 19:26

    Merci! Esti un domn!

  23. cristi 3 November, 2010 at 20:02

    @Petru Cel Mare: in Austria zice “in winter conditions …”. Scrie foarte clar cum se identifica o anvelopa de iarna dupa marcaj. Scrie ca ai voie cu lanturi peste anvelope de vara daca e zapada pe drum. Amenda in Austria, daca nu faci accident, e 35 EUR.

    La noi nu zice nimic de starea vremii. Zice ca la 20 de grade Celsius, pe asfalt uscat, pe 20 Martie, iei amenda.

    Ne place grozav sa ne comparam cu Vestul, mai rau stam cu informarea si cu enuntul legilor.
    De parca din Monitor ar trebui sa citeasca doar absolventii de drept.

  24. sebra 3 November, 2010 at 20:02

    Cauciucurile nu sunt problema mea, numa’ să nu se dea vreo lege prin care să ne oblige să purtăm căciuli de la 1 nov-31 martie şi vaccin obligatoriu, ca astfel să mai scăpăm sistemul de’o problemă.

  25. andrath 3 November, 2010 at 20:04

    In Austria nu este LEGE, este doar o recomandare si o cerinta a companiior de asigurari. Asta inseamna ca poti circula linsitit pe strada dupa 1 nov cu cauciucuri de vara, nu primesti amenda de la politie, dar daca esti implicat intr-un accident in care NU ESTI VINOVAT, nu primesti despagubire de la asigurari,pentru ca nu ai cauciucuri de iarna asa cum pretind ei.

  26. cristi 3 November, 2010 at 20:14

    @andrath – aici zice ca-i lege incepand cu Jan 2008: http://www.oeamtc.at/index.php?type=article&id=1127991&menu_active=0194

  27. Dan1 3 November, 2010 at 20:14

    @cristi & @andrath
    Eu cand va spui ca petru cel mare asta e un bou nu trebuie sa ne luam dupa altii! =))

  28. Dan1 3 November, 2010 at 20:17

    @sebra
    Hai bre, n-ai vrea sa claxonezi sfidezi de la volanul (alb) al unui Q7, Z5, sau mai-stiu-eu-ce masina de fitze? =))

  29. JULIUS 3 November, 2010 at 20:17

    M3bise, ia si tu ip-ul lui Petru cel Mare si fa ce stii tu mai bine cu el 😀 poate el are de invatat oameni cum e treaba si noi il retinem pe p-aci…

  30. Dan1 3 November, 2010 at 20:20

    Julius, tine un like de la mine! (desi era “oamenii” nu “oameni” )! =|))

  31. Tweets that mention Daily Cotcodac »  Anvelopele de iarnă, acum la modă şi vara! -- Topsy.com 3 November, 2010 at 20:21

    […] This post was mentioned on Twitter by JuliusDC, sebra. sebra said: Daily Cotcodac» Anvelopele de iarnă, acum la modă şi vara! http://bit.ly/dcqYsi […]

  32. JULIUS 3 November, 2010 at 20:22

    cu un “i”, asa am vrut sa scriu. de ce n-ar fi corect?

  33. Dan1 3 November, 2010 at 20:23

    @admin
    Ia intreaba-l pe Pirca! Ca el stie (gramatica)!
    Da’ de ce-ati scurtat timpu’ de corectare?
    oricum, eu sunt urmatoru’ pentru “spam”, este? =))

  34. ErRon 3 November, 2010 at 20:23

    Ce nu inteleg eu e urmatoarele:
    1.De unde stii tu, adminule, ca madam Boagiu nu are ea sau vr’un neam firma de cauciuce? Sau chiar oameni mai sus pusi, care si-ar scoate castanele din foc cu mana ei??
    2. Io am cauciucuri de iarna, ca frate-meu tot spera sa ma vada conducand si iarna. Sigur, fara sa fie el in masina!:D Dar eu iarna nu conduc, tin masina in garaj. Tre’ sa-i pun cauciucele de iarna?

  35. mifty 3 November, 2010 at 20:28

    … nu sunt eu un fericit fără maşină??? 😛 😛 😛 😛 😛 😛
    @Fănica: shi undii ti chishashi tătă, fathă: în frenţiia sau în sighiie???
    că cam sărişi graniţele fără paşaport cu povestea asta!!! ;))

  36. sebra 3 November, 2010 at 20:40

    @Dan1,
    Io nu vreau să sfidez cu Q7, io vreau să sfidez cu Q10 (coenzima, bre!) 😉

  37. Dan1 3 November, 2010 at 20:46

    Mifty, unde umbli bre? Ca mai aveam nitel si ma dadeam la Stephanie (si se prinsa si ea)? Ca nu mai aveam cu cine conversa! =))

  38. Dan1 3 November, 2010 at 20:49

    @sebra
    Poate cu omega 3? Neaaaaah! =))

  39. sebra 3 November, 2010 at 20:56

    @Dan1,
    Ce, se auzi până la tine cum îmi scârţie “balamalele”?? 8-|

  40. mifty 3 November, 2010 at 21:00

    bun, v-am prins pe amândoi, aşa că “spun pe post”:
    am impresia că “urările de bine” adresate imprimantei hp a lu’ sebra au ajuns prin ricoşeu la mine, că tot suntem vecini de judeţ, cotcodaci, şi… formolle ori n-are, ori nu e hp, ori n-o foloseşte!!!

    şi măcar de n-ar merge deloc, dar nuuuuuu!!!
    musai să fie sf cu moţ la mine: dacă dau print din notepad, iese printu’ negru.
    dacă dau din “managerul de imagini” din xp, printu’ ba iese verde-smarald, ba vişiniu- rapidist, ba violet, NTSC la fiecare printare!!!
    (cui nu ştie bancul, când americanii au ieşit pe piaţă cu NTSC-ul lor, localnicii făceau miştouri că acronimul înseamnă “Never Twice Same Colour”).
    şi dacă pastez imaginea în word, apoi dau print, iese o culoare extrem de greu de zis ce anume… cred că ar trebui să folosesc ceva coduri grele ca să obţineţi şi voi exact aceeaşi nuanţă…

    cred că beleaua e de la icc-ul epsonului, că de când l-am instalat (şi pas de-l mai scoate!!!) numai de şucheţenii d’astea am parte!!!
    mai uşor reinstalez tot xp-ul decât să stau să puric fiecare locşor unde s-a ascuns icc-ul ăla, şi fiecare linie din regiştri!!!

  41. Insignifianta 3 November, 2010 at 21:03

    Omega 3 aia din cartilagii de rechin?
    Sau omega pur si simplu, practic opozita lu’ alpha?

  42. sebra 3 November, 2010 at 21:07

    @Mifty,
    Da’ de când epsonu’ e imprimantă??? =))

  43. mifty 3 November, 2010 at 21:10

    @sebra: stai, skumpy, că eu e dotat: epsonul e multifuncţionalul nevesti-mii, şi mai am o imprimantă hp d2460 pe lângă!!!
    epsonului nu mai apuc să-i mai iau cartuşe, aşa că calul de bătaie la printat e hp-ul.
    aşa că… 😛

  44. Dan1 3 November, 2010 at 21:13

    @sebra
    Care tu ai HP! Moca, daaa? Chiar, ce-ala Epson!?

  45. sebra 3 November, 2010 at 21:16

    @Mifty, Dan1,
    Care eu am şi epson şi mai ciufută (şi mai scumpă la cartuş) n-am pomenit alta! :))

  46. _azazel_ 3 November, 2010 at 21:17

    Bah, nu mai fiti cocalari!!!
    eu deja mi-am montat anvelopele de ceata, pentru ca uitati-va ce-i afara!?!! Ma refer aici la cei din Bucale, of course! 😀

  47. sebra 3 November, 2010 at 21:18

    Moderatoru’ ăsta a vostru e tare simandicos 😐

  48. mifty 3 November, 2010 at 21:20

    în ciuda aparenţelor, epson e o imprimantă de stă mâţa-n coadă.
    dar şi când vezi cât ţine un cartuş original, şi cât costă unul nou, tot original (nu “original”, adică compatibil), cade la loc!!! 😀
    mai clar: ţine cartuşul fix cât să printezi o pagină-două, şi preţurile sunt fioros de mari comparativ cu capacitatea!!!
    în schimb calitatea printării e fenomenal de bună!!!
    mai ales pe hârtie bună, nu “aro” de 5 kile topul la 5 lei!!!…

  49. Dan1 3 November, 2010 at 21:33

    off-topic: bre e deja 09:32 si nu vad recomadarile de seara! Ce-aveti de gand? Pana unde vreti s-ajungeti?
    Na, ca se facu de 09:33 pana comentai! =))

  50. sebra 3 November, 2010 at 21:39

    @Dan1,
    Mai dă şi tu pagina, şi fă-te că citeşti =))

  51. Dan1 3 November, 2010 at 21:58

    @sebra
    Pa’ bre, la 09:33 nu era, daaa?

  52. JULIUS 3 November, 2010 at 22:19

    @Dan: nu insist, poate ai facut politehnica.
    plm, sigur ca insist! “are de invatat oameni”, “are oameni de invatat”, plm, cand nu stii cati de “i” sunt undeva, inlocuieste cu “elefanti”, io asa fac 😀

    (acum iti ceri scuze, ca altfel il pun Eftimie sa-ti ia gatul – ai vazut, el e mircea badea al nostru 😀 )

  53. Dan1 3 November, 2010 at 22:22

    Bre, deci ai dedus corect, daaa? Facui politehnica (da’ nu ma mandresc :)))
    Ca daaaaca faceam filologia, o-ncucai, vere, bag sama, daaaa? (ca stiam si sa-ti explic unde gresesti :)))

  54. zaqk 3 November, 2010 at 22:48

    @dan1: eu am verificat ce inseamna sa ai cauciucuri de iarna. Cu masina incarcata, 4 persoane la bord, prin zapada de 10 centi, partial batatorita, am urcat o panta de vreo 10 m, de vreo 7-8% inclinatie. Fara probleme.
    Despre all season nu stiu decat ce mi-a spus lumea. Unii zic ca merge totul bine, altii zic ca merge rau. E o chestie pe care nu ai decat sa o incerci.

  55. Dan1 3 November, 2010 at 23:00

    @zaqk
    De cate ori? =))
    Hai sa-ti explic asa: Eu am condus o Dacia 1300 din 1981 si niciodata nu am avut cauciucuri de iarna (ca nici nu se inventasera)! Ce sa-ti mai spun, nu am avut niciodata probleme… Si, o sa-ti dau un citat de pe Net, referitor la ABS, dar valabil: iti confera un FALS sentiment de siguranta, daaaa?
    Iti repet ce am comentat mai devreme: daca omu’ e bou, e bou si cu cauciucuri de iarna, si cu ABS, si cu alte tampenii…

  56. zaqk 3 November, 2010 at 23:04

    @dan1: de cate ori ce?

    Hai sa iti explic: am condus si eu o dacia din 1982. Si apoi am trecut la Logan, apoi la altele, si cu ABS, si ESP si alte minunatii din astea. Pana sa ma urc in asemenea masini ma uitam la combinatiile de litere si ziceam: cine are nevoie, daca esti atenti si cu grija, nu se intampla nimic.
    Ei bine, parerea mea este ca e mult mai bine cu alea! (combinatiile de litere si cauciucurile de iarna)

  57. Dan1 4 November, 2010 at 08:28

    @zaqk
    E, era o gluma; de cate ori ai urcat?
    Si nu, sentimentul ala fals de siguranta duce la ce vezi la stiri: analfabetul si incultul isi inchipuie ca daca are ABS si 5 stelute euroNCAP e invulnerabil. Si pac! intra intr-un cap de pod, un copac, sub un TIR sau chiar se rastoarna pe aratura… Si, evident, nu scapa!
    As mai adauga ca servofrana si servodirectia mi se par cele mai periculoase lucruri; daca ti s-a oprit motorul ai pus-o original! A patit-o un fost coleg de-al meu cand i s-a rupt cureaua de distributie pe Barbu Vacarescu. Si asta era cat usa, a reusit sa traga de volan si sa apese pe frana, dar daca era vreo cucoana mai miniona…

  58. zaqk 4 November, 2010 at 08:52

    @Dan1: masina, ca orice element al tehnologiei moderne, te ajuta. Daca esti suficient de prost incat sa crezi ca este infailibila, atunci meriti ce ti se intampla 🙂
    Nu scuteste omul de a avea grija la trafic.

  59. Dan1 4 November, 2010 at 08:55

    @zaqk
    Da mai, asta e problema noastra – prostia. Si ce e mai grav, e ca nu invata nici macar din greselile proprii. Pe vremea mea se dadea un test psihotehnic, nu stiu daca acum se mai da (dupa ce vad in trafic, clar ca nu! ), dar cred ca ar trebui si un consult psihiatric.

  60. zaqk 4 November, 2010 at 09:05

    Mai este o chestie: masinile moderne sunt dependente de reviziile tehnice. La o dacia din 1981 stiai daca vei avea probleme cu distributia cu cateva mii de km inainte, ca era pe lant. Accesoriile erau inexistente, o privire asupra curelei alternatorului era suficienta. Etc etc.
    Acum, daca ai masina moderna si nu o duci la reviziile stabilite, esti inconstient.

  61. Dan1 4 November, 2010 at 09:11

    @zaqk
    Nu precizai, dar fostul meu coleg era cu masina firmei, careia i se schimbase (printre altele, la revizie) cureaua de distributie cu doua luni inainte… I rest my case! :))
    Nu fac reclama mascata, ca nici nu se mai fabrica, dar era o Nubira de vreo 3-4 anisori! Cu ABS!

  62. zaqk 4 November, 2010 at 09:16

    @dan1: Cureaua de distributie nu se rupe usor. Stiu pt ca am incercat (cand era afara din motor deja, aia veche, dupa 4 ani si 60k km). Oare cum a reusit colegul? Nu cumva piesa era una ieftina, sa iasa revizia mai ok la bani? Nu pot sa nu ma gandesc la asta 🙂

  63. Dan1 4 November, 2010 at 09:20

    @zaqk
    Spun doar ce s-a intamplat! Firma avea contract cu service-ul, nu se punea problema de bani, clientii nu aveau voie inauntru cand se lucra la masina… E clar ca n-au schimbat-o deloc. In plus s-au facut praf si supapele, pistoanele, etc…

  64. Dan1 4 November, 2010 at 09:38

    @zaqk
    As mai spune ca si la Dacia 1300 erau specificate niste intervale la care trebuiau schimbate unele piese, dar noi, popor sarac, mergeam cu ele pana se stricau; cand incepea sa huruie un rulment, il schimbai doar pe-ala, se rupea cureaua de transmisie, aveai una de rezerva bagata prin armatura capotei de la motor…
    Acu’, doar nu-ti inchipui ca s-a schimbat ceva! La fel o sa faca românu’ si cu automobilul de noua generatie!

  65. zaqk 4 November, 2010 at 10:17

    @Dan1: Romanul este inventiv :))))))
    Avantajul daciei respective este ca era totul mecanic si bazat pe fier. Prea putine elemente sensibile de genul: curele, electronica samd.

  66. Dan1 4 November, 2010 at 11:16

    @zaqk
    Deja au crack-uri pentru firmware! :))

  67. zaqk 4 November, 2010 at 11:17

    Dan1, asta nu e o problema mare. Ceea ce fac ei este sa modifice softul, niste parametri, sa produca mai multi cai putere. Asta nu mi se pare ceva specific romanesc. Se gasesc o multime de site-uri franceze cu soft si cabluri de vanzare pentru toate masinile frantuzesti (renault, peugeot, citroen).

  68. Ivan 4 November, 2010 at 11:40

    1. Obiceiul de a nu scrie despre politica era bun, pacat ca ati renuntat la el.
    2. admin parca scria mai bine. Poate e din cauza ca s-a abatut de la regula de mai sus.
    3. Chiar daca nu e mare lucru de capul articolului – comentarii sunt. Puzderie. De unde se poate deduce ca in afara de politica tot romanul se pricepe si la masini. Well, in afara de admin, poate.

  69. Dan1 4 November, 2010 at 12:06

    @Ivan
    1. Au renuntat din cauza ca politica ne striveste cu tâmpeniile ei! D-aia!
    Si beeee, uitasi ca românu’ se pricepe la fotbal (in afara de politica) :))

  70. ThoR 4 November, 2010 at 13:00

    afara sunt 17 grade ……deci ce fac schimb cauciucurile ca asa zice ordonanta? sau mai astept ca asa zic eu?

  71. Dan1 4 November, 2010 at 13:04

    @ThoR
    Pa’ ordonanta nu fu bagata inca. Iar eu as avea si o propunere unde sa si-o bage! :))

  72. zaqk 4 November, 2010 at 13:28

    @ThoR: ce ai face in Germania? Sau in Austria sau Ungaria?

  73. mifty 4 November, 2010 at 13:51

    băi, da’ ordonanţa asta e valabilă şi la biciclete, role, cărucioare de butelii, sau de invalizi??? 😀

  74. ThoR 4 November, 2010 at 13:59

    DA, BUNA INTREBARE… ce as face daca as fi in germania sau in austria….pai in primul rand nu as face 100 de ani din punctul A in punctul B ptr ca aia au autostrada, nu as ocoli gropile aparute in asfaltul proaspat turnat cu ocazia alegerilor, nu as asculta claxoanele tuturor ptr ca traim intr-o tara care ne-a facut sa fim un pic cam prea stresati,cu o retea de drumuri sufocata, as merge un pic mai rar la service sa schimb bucse si brate si nu as comenta ca ma obliga statul sa imi uzez anvelopele de iarna cand afara nu e inca zapada si nici grade sub minus, nu as injura un ministru al transportului care zice ca intai ii verifici vigneta si apoi il scoti de unde e inzapezit ( berceanu iarna trecuta) …ptr ca toti ar intelege ca trebuie sa o plateasca si cu asta se incheie discutia. cumva, la ei, banii luati prin taxe se intorc la cetatean sub forma de autostrazi, drumuri asfaltate cu simt de raspundere etc

  75. zaqk 4 November, 2010 at 14:01

    ThoR: deci sa inteleg ca tu ai pune cauciucuri de iarna pentru ca te obliga statul si statul este unul care are grija de cetatean, nu pentru ca vrei sa fii in siguranta?

  76. Dan1 4 November, 2010 at 14:07

    @zaqk
    Hai bre, zau, parca lamuriram aspectu’ asta odata! =))
    Esti in siguranta si cu cauciucuri de vara iarna, atâta timp cât nu esti inconstient…
    Si drumurile trebuiesc deszapezite, daaa? Ca de-asta vor sa dea legea, clar! Crezi ca nu mai pot ei de grija noastra!?

  77. zaqk 4 November, 2010 at 14:11

    @ThoR: nu am lamurit asta 🙂
    Eu nu pot fi de acord cu asa ceva, mai ales dupa ce am incercat ambele variante. Inconstienta are legatura cu siguranta, dar nu asa de mult incat sa suplineasca pregatirea masinii de iarna.

  78. Dan1 4 November, 2010 at 14:18

    zaqk, tu unde tii cauciucurile de vara acum?

  79. zaqk 4 November, 2010 at 14:19

    Sunt depozitate in un spatiu la o firma.

  80. Dan1 4 November, 2010 at 14:20

    Si firma aia are spatiu sa depoziteze 400.000 de cauciucuri, sa zicem? Ca daca se da ordonanata or sa fie macar 100.000 de pretendenti. Basca eu stiu un fraier care are un set de 5 (cinci) roti cu cauciucuri de iarna pe ele. Si cât te costa pe an (pentru ca la primavara o sa le duci pe-astea in locul alora)?
    A, si esti sigur ca la primavara or sa ti le dea tot pe-ale tale? Ca suntem in România. Poate are vreun cunoscut de-al magazionerului nevoie de ele si ti le da pe-ale lui, care sunt uzate!
    De-asta sunt impotriva aberatiei asteia!

  81. zaqk 4 November, 2010 at 14:24

    La o asemenea firma costa cam 100 de lei pe an.
    In cazul meu, sunt sigur 🙂

  82. ThoR 4 November, 2010 at 14:36

    @zaqk
    prietene hai sa nu exageram……ceea ce vreau sa zic e ca daca afara sunt intre 17-20 de grade si e luna noiembrie sau inceputul lui martie, dupa umila mea parere, sunt in siguranta ( pe atat cat poti sa fii la noi pe sosele) fara anvelope de iarna. daca ninge de exemplu in iulie ei in iulie ma duc si le dau jos pe alea de vara si pun de iarna. problema nu este asta ce o dezbatem noi aiurea aici ( ca doar suntem la servici ….multumesc pe aceasta cale tuturor celor care nu ma suna sa rezolv cate ceva si am timp de conversatii). problema este ca daca se adopta in forma asta , orice costica roumanian ranger de la circulatie te poate opri in acest interval si sa iti dea amenda …degeaba ii explici tu ca de fapt mergi pe litoral si ca amenda lui submineaza munca doamnei udrea la programul un revelion in valuri, doar in romania, acum de incalzirea globala. ptr el nu va conta ca afara e cald si bine el stie ca e luna in care trebuie sa ai alfel de anvelope…..mai are rost sa zic ce foame e la buget si circula si pe net o dispozitie venita de la minister referitor la faptul ca se dau prea putine amenzi….deci nu spiritul legii e problema ci litera ei…..

  83. Dan1 4 November, 2010 at 14:39

    @ThoR
    Si spiritul legii e cam degenerat! =))
    @zaqk
    Cum adica in cazul tau? Oricum, daca se da ordonanta, o sa ridice si ei preturile, nu, ca nu sunt fraieri! “1000RON/luna frate, nu-ti convine tine-le pe balcon!”

  84. zaqk 4 November, 2010 at 14:43

    Sa fie o nuantare a legii necesara? De exemplu, astazi sunt 20 de grade afara. Ziua. Noaptea sunt sub 10. Cum impacam treaba asta? Da, alea de vara merg bine noaptea acum, chiar fiind sub 10 grade. Pana nu cade zapada, poate sa fie si -10 ca e tot ok.

    Ungurii au legea ca din 1 decembrie sa se incalte toata lumea de iarna. Fara discutie. Nemtii de prin 1 noiembrie, din cate tin eu minte.

    Se poate nuanta o chestie de genul: cand temperatura este sub X grade, dar dupa aia ce faci? Masori temperatura ca politistul sa vada cate grade sunt? Si daca ai plecat pe 10 iar acolo unde te-a oprit sunt 5, ce te faci?

    Una peste alta, nu stiu daca are sens discutia. Oricum ar fi, daca se da legea, o vom respecta pentru ca amenda e prea mare. Maximul ei acopera un schimb de cauciucuri pt un Logan.

    Dan1: da, in cazul meu sunt sigur ca imi iau cauciucurile mele inapoi. Si mai sunt sigur ca nu voi plati mai mult decat am platit pana acum.

  85. Dan1 4 November, 2010 at 14:48

    @zaqk
    Repet, cum adica “in cazul tau”? Ai un statut preferential? Ei bine, noi nu avem…

  86. zaqk 4 November, 2010 at 14:53

    Nu conteaza ce statut am. Dar stiu ca le-as pune si pe balcon, daca este necesar. Le imbrac frumos in husa si le agat de perete.
    Dar nu este problema aici UNDE imi tin eu cauciucurile, sau tu sau X. Problema nu este nici daca tu sau eu consideram ca sunt bune cauciucurile de iarna. Daca nu ar fi fost utile, nu s-ar fi facut si nu s-ar fi dat legi pentru asta, in tari mai destepte decat ale noastre, deci tragi concluzia logica, daca vrei.

    Problema este, de fapt, ca romanul este gica contra, ca el crede ca “las-o ba, ca merge-asa!”.

  87. Dan1 4 November, 2010 at 15:04

    Da, si cand face legi, le gandeste cu c uru’! Si problema e unde le tii! Ca nu vreau ca din cauza unor cascati care au votat legi “din greseala” sa stau cu cauciucurile prin casa. Poate tie iti place aroma de cauciuc incins când iesi pe balcon, mie nu. Iar alea de iarna, daca le tii toata vara in balcon si le bate soarele macar o ora pe zi, poti sa te c*ci pe ele in iarna urmatoare.

  88. zaqk 4 November, 2010 at 15:09

    @Dan1, sincer nu cred ca este problema statului unde iti tii tu cauciucurile.

    Problema statului este sa minimizeze incidentele de pe sosele cand unul incepe sa faca ture pe mijlocul soselei pentru ca nu a avut cauciucuri adecvate. In trafic ai sute de parteneri. Daca unul merge aiurea, i-a facut pe toti!

    Iar daca este vorba de soare, si alea de vara trebuie ferite de soare ca se duc si ele naibii. Dar si asa, se pot gasi solutii 🙂

  89. Dan1 4 November, 2010 at 15:13

    Sa minimizeze accidentele ridicind permisele neavenitilor astora care nici cand e vreme frumoasa nu reusesc sa mearga drept (de parcat masina nu mai vorbesc) si deszapezind soselele!
    Da’ ca o sa se faca aglomeratie la serviceuri e problema lor? Ca la ghiseele de la circa financiara? Ii doare fix undeva; “da-i dreaq de prosti, sa se calce in picioare!”

  90. zaqk 4 November, 2010 at 15:19

    Deszapezitul soselelor este cu doua aspecte: degeaba trimiti masinile pe teren cand ninge pentru ca nu ai facut nimic. In Austria am mers pe autostrada cam 100 de km, zapada era de vreo 15 centimetri deja, ningea in continuare si nu am vazut nici o masina de deszapezire. De ce? Simplu. Cand s-a oprit ninsoarea au iesit la curatenie. In spatele lor s-a facut coada de 10 km pentru ca ei mergeau cu 40-50 la ora.
    La noi sunt probleme cu trimisul DUPA ce nu mai ninge. Dar in timp ce ninge, cine se asteapta sa vada masinile pe teren, este un naiv.

    Iar despre cozile la service-uri este o alta discutie. In mod normal, daca vrei sa fii in siguranta, ai cauciucuri de iarna oricum ar fi.

  91. Stephanie 4 November, 2010 at 18:18

    @M3bis: Scuze pentru intarziere; ma chishai la Sighii, ca acolo eram asta-iarna. In prezent, ma chish, cu acte in regula, in tara lui vulevucusheavecmoa.

  92. mitza 4 November, 2010 at 19:17

    @zaqk

    Nu’s care e treaba in Austria, de ce asteapta sa se opreasca ninsoarea dar in statele de peste ocean stau masinile cu lama si incarcatura de sare la intrarea pe autostrada de cum zice meteorologul ca e rost de troiene.

  93. zaqk 4 November, 2010 at 19:27

    deci fiecare tara cu obiceiurile ei. nu am ajuns insa la o concluzie privind anvelopele de iarna

  94. anndryusha 4 November, 2010 at 19:58

    @zaqk: întrebare ajutătoare 😀 : anvelope de iarnă reşapate vs. anvelope all season de bună calitate (Pirelli, Michelin, whatever – nu-s specialist, să-şi dea alţii cu părerea). Ei?…

  95. M3bis 4 November, 2010 at 20:26

    @Stephanie
    Cu toată ruşinea, trebuie să-ţi spun că eu nu te-am întrebat niciodată unde te “chişi” sau unde te-ai “chişat”. La următoarea manifestare de exhibiţionism ai să ajungi în spam, alături de toţi derbedeii, vorba lui Julius.

  96. Dan1 4 November, 2010 at 20:39

    @M3bis
    Hai bre, ca e simpatica… Si ce vrei, daca era sa dea cocalaru’ ala cu bemveu peste ea pe trecerea de pietoni? Sa se bucure?
    À Stephanie
    Ia bre un like d-aici, ca tot zisesi ca sunt zgarcit! =))

  97. zaqk 4 November, 2010 at 20:42

    @anndryusha: nu am incercat din alea. Insa am primit feedback pozitiv in legatura cu ele.
    Cum vad eu problema cu astea: conteaza temperatura mediului. Peste 7 grade, din cate stiu eu, alea de vara se poarta bine. Sub 7 alea de vara devin tari, reducand din siguranta pe drum.
    Pot sa spun asta: in momentul in care legea apare, daca se permite cu alea de all season – cum de exemplu in Germania – atunci nu voi avea nici o reticenta in a le folosi. Macar 2 sezoane.

  98. M3bis 4 November, 2010 at 20:46

    @Dan1
    Mai bea omu’ (în cazul nost’, fumeia, da’s în toane bune şi nu vreau să par misogin) da-şi mai dă şi sama la vorbă!

  99. anndryusha 4 November, 2010 at 20:47

    Deci in Germania e voie cu all season? Stiam eu ca nemtii e baieti destepti… 🙂
    In orice caz, intre alea de vara si all season e mare diferenta. De vara n-am avut niciodata, mi s-au parut un moft. Da’ am un prieten cu mitsubishi colt care are cauciucuri de vara si mi-a impartasit experientele lui iarna, asa ca… mi-am cam dat seama cum sta treaba. Am avut vreo trei ierni Dunlop all season. Primele doua ierni au fost un vis…

  100. zaqk 4 November, 2010 at 20:53

    @anndryusha: eu asa stiu, ca in Germania se permite cu all season. Poate ma insel. Deci sa inteleg ca in a treia iarna a fost mai urat? All season nu a mai functionat corespunzator?

  101. anndryusha 4 November, 2010 at 20:56

    Se cam tocisera, da’ cred că mai mergeau. Au început, în schimb, să facă pene din cauza jenţilor care se-ndoiseră datorită calităţii excepţionale a drumurilor şi le-am schimbat. Cu totul. N-am mai găsit Dunlop, mi-am luat Debica care se comportă mai bine pe zăpadă/gheaţă decât pe asfaltul udat de ploaie şi mai bine în al doilea an decât în primul.

  102. anndryusha 4 November, 2010 at 20:57

    Debica all season, evident. 😀

  103. zaqk 4 November, 2010 at 20:58

    hmm, de debica nu am auzit vorbe bune. pana acum. acum au un plus 1.
    debica si de vara pe asfalt umed nu se comporta bine :))

  104. Dan1 4 November, 2010 at 20:59

    @M3bis
    Pa’ mifty o incita la limbajul asta! =))
    @zaqk
    Tu citisi proiectu’? Ca scrie clar: “conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau a Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite Cee-ONU nr. 54, dupa caz”
    Ai inteles ceva? M-as mira! Oricum, pregateste niste zeci de milioane, ca ce ai tu acum pe post de cauciucuri de iarna nu corespund!
    Si, as adauga, ca aceasta ministresa stearsa, pe care n-ar fi bagat-o nimeni in seama nici macar la sedintele de scara, vrea sa intre in gratiile presedintelui (care e femininul de la lingau?) printr-o tampenie de proiect de ordonanta ca asta. (ma refer la tampenia fraza debitata de presedinte: “iarna nu-i ca vara” )

  105. anndryusha 4 November, 2010 at 21:00

    Primul accident l-am făcut cu Michelin de vară, pe asfalt umed. După o săptămână, circulam deja cu Dunlop all season… =))

  106. zaqk 4 November, 2010 at 21:43

    @dan1: tu ai inteles ce zice directiva aia? Stiu un lucru: dupa aceeasi directiva sunt si legile in Germania sau Austria. Deci daca acolo merg all season, vor merge is la noi 🙂

  107. Dan1 4 November, 2010 at 21:50

    @zaqk
    Hai sa-ti explic: proiectul ala de ordonanta zice ca, daca te prinde, te arde, indiferent ce crezi tu! Si nu te hazarda; citeste intai legile alea din Germania si din Austria.

  108. zaqk 4 November, 2010 at 21:53

    @Dan1: tonul superior nu te ajuta.

  109. Dan1 4 November, 2010 at 21:58

    Nu e tonul meu superior, e al celor care ne conduc! Ei au grija ca, din parsivitate (exista cuvantul asta? daca nu trebuie neaparat omologat) sau din prostie sa dea legi care se bat cap in cap, incoerente, neinteligibile, ca sa navigheze in ape tulburi…
    De curiozitate, cauta maine ce inseamna ce am citat eu!

  110. Dan1 4 November, 2010 at 22:27

    @zaqk
    Si nu inteleg, daca tu ai ales sa-ti pui anvelope de iarna iarna, de ce vrei sa ne oblige cineva, printr-o lege ambigua, si pe noi, astialalti sa facem ce vrei tu? Ai auzit vorba asta: “liber arbitru”?

  111. Morom3t3 10 November, 2010 at 02:53

    Uite ce-a patit unu daca a mers iarna cu anvelope de vara.

    http://morom3t3.wordpress.com/2010/11/09/martan-congelat/

  112. Patraules 11 November, 2010 at 21:03

    daca e sa ma iau dupa articolul asta, nemtii, austriecii sunt idioti si ei. In Germania este o vorba: “Ab O bis O” adica…Din Octombrie pana la Paste cu cauciucuri de iarna. Aici nu este lege pt asta, dar sa te fereasca sfantu’ sa faci accident…Este primul lucru la care se uita inspectorul de daune…Asa ca legea este super bine venita pt ca toti idiotii care ruleaza pe “strazile” din Ro cu jeguri de masini si vor fi obligati sa isi cumpere. E drept sunt cazuri in care cumpararea unui set de cauciucuri dubleaza valoarea masinii, dar asta e alta poveste. Asa ca…”baeti” si fete miscati-va dosul si treceti la cauciucuri de iarna…Nu ma luati cu basini ca “merg cu atentie, merg mai incet, etc”. Tocmai asta e…ca unul care nu are cauciucuri de iarna incetineste traficul, are de urcat o panta si e mazga pe jos, adio si n-am cuvinte.

  113. soopermouse 14 November, 2010 at 22:10

    Ok I haven’t noticed this before
    1. Eu sunt din Alexandria. N-am mai fost pe acasa de mult, dar acolo m-am nascut.

    2. Bote e din Alexandria. Ma-sa si cu mama erau vecine de bloc.

    3. Eu am masina ( Citroen C3 1.4 LX diesel)… aici la Anglitera. Dar sunt DIN Alexandria asa ca ar trebui sa conteze, nu?

  114. Dan1 15 November, 2010 at 10:17

    Pâna la urma n-au adoptat-o, desi se mârâie ca “de la anu’ toti vor fi obligati”, bla-bla-bleah! Bine, in tara noastra se poate da SI o lege in textul careia sa scrii “intra in vigoare la anu’!”.
    @Patraules: Stii vorba aia cu “câinele de drum lung piere”, da? Abtine-te sa mai gândesti, ca nu faci treaba buna! Iar in Germania, nu exista o astfel de lege, am intrebat eu un neamt automobilist; asa ca va rog sa incetati si cu mitomania asta. Va treziti toti ca stiti mai bine decât ei ce legi au si ce legi n-au si ce legi le-ar prinde bine!

  115. zaqk 18 November, 2010 at 11:24

    @Dan1: din partea mea tu nu ai decat sa umbli CUM VREI TU pe sosele. Daca vrei sa mergi cu slick pe timp de iarna, este treaba ta. Devine insa treaba mea in momentul in care si eu ma aflu pe aceeasi sosea cu tine (si aici nu te lega de faptul ca TU nu o sa ajungi niciodata cu MINE pe sosea, era termen generic)
    Este vorba de siguranta. Eu stiu ce inseamna cauciuc de iarna, pe zapada, pe gheata. Tu stii?

    In Germania stiu ca este o noua lege: cand e zapada pe sosele, trebuie sa le porti. Daca nu, suporti consecintele.
    Dar cauciucurile de iarna nu sunt pentru zapada, sunt si pentru temperaturi sub 7 grade.

  116. Dan1 18 November, 2010 at 11:41

    @zaqk
    Fraaaate, perseverare diabolicum! N-ai mai urmarit emisiunile de la TV? Nu o sa fie nicio ordonanta, a fost praf in ochii prostilor, ca de obicei, ca sa-i puna sa cumpere ca oile ceva despre care nici macar nu au habar, de frica sa nu se scumpeasca.
    Am mers si eu cu cauciucuri de iarna pe masina de servici si in zapada afânata nu fac doi bani! Pe polei nu fac doi bani! Concluzia? Hotie pe fata!
    Acu’ o dai la intors: “cand e zapada”! Asta a incercat si Julius sa spuna in acest articol! Reciteste-l!
    In plus, de cate ori ai fost lovit in spate iarna trecuta? Dar acu’ doi ani? Ca eu, sincer am fost lovit in spate de vreo 3 sau 4 ori de cand am permis (1981); intotdeauna a fost pe timp uscat, niciodata când am frânat brusc, ci când stationam la semafor de cel putin jumatate de minut; intotdeauna cel care m-a lovit a incercat intâi texte de genul: “da dom’le, da’ ai oprit la galben!” ca asa suntem noi românii, hoti si smecheri! “Am oprit la galben acum un minut! Spune asta la politie, poate ca ai dreptate si ma amendeaza pe mine!”
    In incheiere, iti mai spun ca nu am gasit nicaieri “Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor”, nici “Regulamentul Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30” si nici “Regulamentul Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite Cee-ONU nr. 54” si cu asta am incheiat definitiv subiectul asta.

  117. zaqk 18 November, 2010 at 11:49

    @dan1: o sa fie la anul. Pana atunci o sa mai caut directivele alea, ca trebuie sa fie pe undeva.
    Referitor la experientele tale, pot sa iti descriu cum a fost cand m-am intors de la Szeged pe zapada si mergeam cu 80 pe sosea in timp ce altii abia treceau de 30 ca li se invarteau rotile in gol. Si eram pe ninsoare = zapada afanata. Sau cand urcarea pe autostrada la Szeged era blocata de unii si eu m-am strecurat pe langa ei, prin zapada batatorita si afanata.
    Nu stiu ce cauciucuri ai incercat tu, dar ma indoiesc ca erau din alea de iarna. Poate te-a mintit careva.
    Si da, asa suntem romanii, hoti si smecheri. Cand altii si-au dat seama de utilitatea cauciucurilor de iarna, noi zicem ca nu e adevarat, ca vorbesc ei prostii.
    Iar ceea ce ti-am spus, cu legea respectiva, este ceea ce mi-a spus un coleg acum cateva minute. El este in Germania. Si partea cealalta, cu temperaturile, intreaba un fizician, un chimist si o sa te lamureasca.

  118. Dan1 18 November, 2010 at 12:16

    Explicati-i careva, va rog, care e diferenta intre “Snow” si “Winter” si, eventual si “Studded” ca eu nu mai rezist nervos! :))

  119. zaqk 18 November, 2010 at 12:28

    dane, uite aici
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tire
    Si cu asta am incheiat subiectul.

  120. Marius 19 November, 2010 at 13:13

    Cel mai tare ar fi sa fim notificati prin SMS daca o sa ninga in urmatoarele 2 saptamani ca sa ne punem anvelope de iarna.

    La cum zapada ii ia mereu pe nepregatite pe cei care fac dezapezirea, nu cred ca ar fi altceva si in cazul echiparii masinilor.

  121. zaqk 23 November, 2010 at 06:35

    http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?val=186075:cs&lang=ro&list=186075:cs,185545:cs,186230:cs,&pos=1&page=1&nbl=3&pgs=10&hwords=&checktexte=checkbox&visu=#texte

    Pentru cei care sunt curiosi!

  122. Obiceiurile hibernale ale racletei de gheaţă » Daily Cotcodac 3 December, 2010 at 12:01

    […] devenind, măcar în teorie, cel mai bun prieten al şoferului. Desigur, nu este vorba de caucurile de iarnă sau de lanţuri – numai oamenii slabi de înger folosesc aşa ceva – ci de racleta de […]

  123. Dan1 9 December, 2010 at 14:58

    zaqk, chiar ai gasit una din directive! Felicitari (sincere)! probabil ca ai si citit-o si ai vazut ca e apa de ploaie abureala curata, nu scrie nimic de niciun cauciuc de iarna, face doar referiri la alta abureala numita 70/156/EEC, totul fiind o documentatie pentru omologarea automobilelor in tarile membre. Exact la asta ma si asteptam! Niste incompetenti din minister au dat un search si au gasit niste referiri europene la cauciucuri, nu le-au citit de lene (cam cum comentam si noi pe DC :))), si ne-au amenintat cu ele. Ma bucur ca am avut dreptate si de data asta. =))
    Va rog, daca este cineva cu studii juridice, sa citeasca documentul si sa ne spuna si noua parerea sa.

  124. zaqk 9 December, 2010 at 15:22

    Dan1, selectand consolidated version de acolo, in format pdf, putem merge mai departe.
    Ei zic asa:
    ‘snow tyre’ means a tyre the tread pattern and structure of which are
    primarily designed to ensure in mud and fresh or melting snow a
    performance better than that of a normal tyre. The tread pattern of a
    snow tyre generally consists of groove (rib) and/or solid-block
    elements more widely spaced than on a normal tyre;
    […]
    the inscription ‘M +S’ (for alternatively ‘M.S.’ or ‘M & S’) in the
    case of a snow tyre;

    Referitor la cauciucuri de iarna, nici o referinta specifica despre structura, in afara de faptul ca ele ar putea fi echipate cu “studs”.

    In acelasi timp, din linkul de pe wikipedia, putem sa gasim despre cauciucurile de iarna ca au o structura a cauciucului care le face mai bune la temperaturi scazute.
    Acum, sincer, nu stiu exact ce e de inteles din toate astea. As mai cauta ce inseamna “winter tyre” in acceptiunea europeana. Cand am vreme.

Leave a reply