Postul nu e post destul

Şoferul de Tico

Julius şi Pircă

Dintre toţi posesorii de maşini, cei de Tico sunt cei mai speciali. Poate vă gândiţi că nu pot fi mai speciali decât şoferii de Oltcit, dar asta doar pentru că nu aţi fost deloc atenţi: am spus “posesorii de maşini”.

Posesorul de Tico a fost practic îndoctrinat să creadă că maşina lui încape oriunde. Dacă-l întrebi, o să-ţi spună că el ar putea parca foarte bine şi-n scara blocului sau în boxa de la subsol, dar nu face asta fiindcă e bine-crescut, nu fiindcă n-ar avea loc. De fapt, cel mai comun loc în care ar parca el este o bucăţică de trotuar pe care nu încape nici o altă maşină – nu face asta doar pentru că, cel mai adesea, îi este imposibil să-şi urce bolidul pe bordură.

O altă idee fixă a stăpânilor de Tico e aceea că maşina lor e foarte bine construită. Îţi vor arăta cu mândrie cum în cinci ani de folosire tabla n-a ruginit decât pe la praguri, clanţele încă se mai ţin, chiar dacă e drept că numai una mai funcţionează, iar portbagajul se deschide şi acum cu un pumn dat la locul potrivit, exact ca atunci când era nou. Faptul că îi lipsesc destul de multe componente ce se regăsesc la celelalte maşini este, desigur, tot o calitate – aici nu poţi totuşi să nu le dai dreptate, fiindcă nu-i puţin lucru să iei un mecanism de ceas, să-i scoţi câteva rotiţe şi apoi să poţi merge cu el la serviciu, şi încă fără grija că trebuie să-l întorci în fiecare seară.

Orice fericit stăpân de Tico vă poate spune că maşina lui consumă cel mai puţin. Practic, un Tico poate merge şi cu rezervorul gol dacă e un pic de miros de carburant în aer. În caz că nu e, şoferii de Tico pot fi văzuţi întrebând dacă există cumva benzinării în oraşul lor, fiindcă ultima dată când au alimentat a fost atât de demult, încât pur şi simplu nu-şi mai amintesc unde au făcut-o. Dar consumul cel mai redus îl înregistrează pe timpul iernii, când consumul este practic zero – acest lucru se datorează construcţiei simple a automobilului, dotat cu o minibaterie ce îngheaţă imediat ce temperatura de afară coboară sub 0 grade, din acest motiv Tico-ul fiind inutilizabil de la primele ploi din noiembrie până când înfloresc cireşii.

Deşi deseori produce accidente, şoferul de Tico nu e niciodată rău-intenţionat. El crede sincer că maşina sa are doar două dimensiuni – lungime şi înălţime – dar nu şi lăţime. Comportamentul său în trafic decurge din această prejudecată: din moment ce maşina lui nu are lăţime, posesorul de Tico consideră că poate să se bage relaxat oriunde încape o foaie de hârtie. Este extrem de uimit când aude zgomotul de table care se freacă una de alta deşi se băgase între două maşini între care i s-a părut că era loc berechet – când, ce să vezi, era mai îngust de un micron…

În cazurile rare în care a estimat greşit spaţiul în care a încercat să se bage –asta e, nu poţi să umbli tot timpul cu microscopul după tine să vezi unde ai loc să te bagi şi unde nu – posesorul de Tico nu consideră totuşi că şi-a zgâriat maşina. De fapt, n-o să recunoască în ruptul capului că automobilul lui iubit a păţit ceva. “Tablă bună, nu se mai foloseşte din asta la maşinile din ziua de azi”, o să spună emfatic – în timp ce se chinuie să iasă dintre fiarele contorsionate.

Am văzut deja că această maşină consumă foarte puţin, se conduce uşor şi încape oriunde. Dacă nu v-am convins încă să vă cumpăraţi un Tico (şi nu aveţi deja o bicicletă – atunci chiar nu avem cum să vă convingem să renunţaţi la un asemenea mijloc confortabil de deplasare, fie şi în favoarea altuia mai ecologic), este doar pentru că am lăsat la urmă cele mai importante calităţi: “nu se strică niciodată” şi “reparaţiile costă foarte puţin”. Desigur, poate o să întrebaţi: dar ce reparaţii, dacă nu se strică niciodată? Ei, nimic complicat, reparaţii uşoare: de pildă, dacă trece un TIR pe lângă voi şi vă aruncă de pe drum, trebuie să vă îndrepte cineva puţin tabla ca să rămâneţi măcar cu o placă de surf, nu?

PS: Ideea acestui text i-a venit aceluia dintre noi care nu a avut niciodată un Tico. Pentru săptămâna viitoare, celuilalt i-a venit şi lui o idee mişto: să scriem despre tipii care încep şcoala de şoferi iar apoi trec luni şi chiar ani, iar ei tot nu au acea bucăţică de plastic roz care îţi permite să conduci fie şi un Tico.

Share:

100 comments

  1. Dan 27 July, 2010 at 08:28

    Da’ Tico e masina? Ca mie mi se pare mai mult semimasina…

  2. cato 27 July, 2010 at 08:29

    hai c’aici se regasesc toate caracteristicile sovinismului auto clasic

  3. Arthur 27 July, 2010 at 08:56

    Are motor, are scaune (de bicicleta), are centuri. Daca avea si latime putea fi considerata masina 🙂

  4. Dan 27 July, 2010 at 09:04

    @Arthur
    Si, ca sa reinvii o gluma mai veche, as spune ca, din cauza ca are centuri, poti s-o iei in spate ca pe rucsac :))

  5. funnydetot 27 July, 2010 at 09:21

    mai un alt avantaj la tico-ului e atat de patratoasa incat daca te rastorni cu ea nu te rostogolesti, ca e cam greu de rostogolit un cub 🙂

  6. Moise Guran 27 July, 2010 at 09:41

    tot stau si ma intre cum de scriu julius si pirca atatea texte impreuna? adica cum le scriu impreuna ? are unu subiectu si predicatu si ailalt vine cu atributele si complementele?

    on topic – acu 12 ani aveam tico masina de serviciu. cu sofer. mergeam adica pe teren (la un ziar lucram) pe bancheta din spate a unui tico. cum tico nu are portbagaj bancheta din spate este asezata direct pe numarul de inmatriculare.

    nu stiu cum sunt soferii de tico dar pasagerii de tico au gatu rotativ. deoarece la orice frana intorc capu speriati sa vada daca nu le-o trage altu direct in fund.

  7. Silavaracald 27 July, 2010 at 09:51

    Mah, n-ar trebui sa va luati de Tico. Se stie ca astia mici sunt complexati si rai. Sa nu va mirati daca o sa va muste unul din ei de glezna cand veti trece pe langa o alcatuire cu patru roti pe care ati luat-o drept carucior de carat butelia! 😀

  8. Dan 27 July, 2010 at 09:56

    @Moise Guran
    Uite aici cum scriu: http://www.dailycotcodac.ro/2010/07/baia-si-alti-inamici-ai-curateniei/#comment-49486
    =))

  9. sebra 27 July, 2010 at 10:01

    @Moise Guran,
    Acum scrie Pircă textul şi Julius bagă doar parantezele. Cum astăzi lipsesc parantezele, deducem că Julius nu a scris. Oricum a spus că nu mai dă aşa bine la imaginea lui de mogul să scrie. De pe surse ştiu asta, dar să rămână între noi, că o să sară toţi să facă mişto de Julius, şi nu se cade, e sensibil!

    On topic,
    Mândrul posesor al unui Tico, şi-a găsit întro dimineaţă maşina (adică acel Tico), pe o masă de ping pong, din aia din beton, ce se afla în parculeţul dintre căminele studenţeşti (Galaţi). A fost o dimineaţă funny, s-a meritat aşteptarea 😀

  10. cato 27 July, 2010 at 10:03

    @slvrc: cunosc catelusi rai, rai de tot, care nu musca la picior, cand ii superi, dar mimeaza altceva…:))

  11. ionouka 27 July, 2010 at 10:18

    Eu am avut Tico 4 ani. Cind l-am cumparat, avea, 200.000 km. Cind l-am vindut, avea 320.000. Mergea micutzul, ca vintul si ca gindul. N-am bagat decit 4 lei in el, ca a trebuit sa schimb de 4 ori siguranta de la releul de ventilator de la motor.

    Ce voiam sa spun e altceva. Inca un avantaj al semi-masinii. Intr-o noapte cind am iesit din Club A, am gasit tic-ul blocat de ditamai loganu’. Cei doi badigarzi de la Club A mi-ai zimbit scurt, s-au strecurat unul in fata, unul in spatele Tic-ului si l-au ridicat peste loganul care ma bloca lateral. Pe sus, cu totul. Spuf. In 10 secunde-am fost eliberata. Nah, cum faci asta cu orice alta masina?

    Invidiosilor!

  12. GiacomO 27 July, 2010 at 10:35

    Pe langa tico parca mai era si matiz, eu iubesc la nebunie aceste masini fiindca sunt destul de inalt si pot sta foarte confortabil in ele.

  13. Dan 27 July, 2010 at 10:41

    @GiacomO
    Sa vezi Smart! Aia jumate de semimasina!

  14. anndryusha 27 July, 2010 at 10:42

    Hmm… nu ştiu dacă “şoferul de Tico” este corect. Mai aproape de adevăr mi se pare a fi “pilotul de Tico”… =))

  15. oltenasul 27 July, 2010 at 10:43

    observ cu bucurie ca m.am transformat fara sa vreau in publicul tinta al acestui blod. si cand zic tinta, ma refer la aia cu cerculete concentrice. In sensul ca tin cu Universitatea si mai sunt si posesor de TICO. De fapt la ora actuala, un fel de semiposesor, de vreo cateva luni de cand MASINA (dac/o recunoaste pina si RAR/ul nu vad de ce ati avea voi obiectii) a avut o scurta intalnire neprincipiala cu o Toyota Land Cruiser (tot un fel de TICO, dar cu vreo doua tone mai grea).
    Stramosi francezi nu miam descoperit inca si nici n/am avut vreodata vreun Oltcit, dar inca nu/i timpul pierdut 🙂

  16. Dan 27 July, 2010 at 10:49

    @oltenasul
    Pa’ ce oltenas esti tu vere daca n-avusi Oltcit? :))

  17. m3bis 27 July, 2010 at 11:22

    Voi ştiţi de ce are TICO fundul drept? Să poată fi aşezat pe el, când se încălzeşte, precum fierul de călcat.

  18. ioana 27 July, 2010 at 11:27

    in legatura cu ideea de saptamana viitoare, aceasta chestie se intampla numai din cauza ca suntem mult prea ocupati cu treburi mult prea importante ca sa apucam sa mai deschidem si manualul. a doua oara cand facem scoala, nici nu il mai cumparam, iar examenul nu il dam numai pentru ca suntem in stare sa NU il dam!.

  19. Dan 27 July, 2010 at 11:31

    @ioana
    Poti sa-l dai in Colorado, ca acolo e mafia permiselor =))
    Vezi http://www.dailycotcodac.ro/2010/07/mafia-permiselor-din-colorado-nu-mai-are-pic-de-rusine/

  20. Mihai 27 July, 2010 at 11:35

    Mai exista o anumita caracteristica a Tico-ului pe care ati uitat sa o subliniati. Puterea fara limite pe care e in stare sa o genereze motorul acestei aratari. Pe autostrada, soferul de Tico este constient ca automobilul lui este cel putin la fel de capabil ca un Ferrari, prin urmare nu se sfieste sa intre in depasiri pe care restul participantilor la trafic le privesc (pe nedrept,evident) ca fiind extrem de periculoase si cretine.

    Pe un drum judetean de asemenea motorul de Tico isi arata superioritatea, reusind sa depaseasca o caruta trasa pe dreapta, in 15-20 de minute, performanta ce nu poate fi repetata nici macar de un Bentley.

  21. m3bis 27 July, 2010 at 11:36

    @Dan
    Gata, te facem marketer. Sau cum s-o numi. Că văd că ştii să vinzi articole.

  22. Dan 27 July, 2010 at 11:47

    @m3bis
    Ei, nu de vandut, voiam s-o ajut pe fata, ca dupa aia sa avem adrenalina in trafic =))

  23. mircea 27 July, 2010 at 12:35

    Am un Tico de 4 luni. L-am luat special pt mersul prin trafic spre servici si inapoi acasa. Nu sunt fan Tico, am 2 BMW-uri, si la viata mea am avut destule masini puternice (2500-3000cmc). Acum sincer..de unde pana unde nu porneste tico iarna? cine ti-a bagat tie aberatiile astea in creierul ala mic si complexat? Nu stiu tico sa nu porneasca iarna la -20 grade la prima cheie. Nu zice nimeni ca e vre-o masina darchiar sa aberezi in halul asta nu-i frumos. Sigur nu este, puternic nu e, consuma putin intr-adevar, te strecori pe aproape oriunde, si piesele sunt ff ieftine.
    Bafta

  24. m3bis 27 July, 2010 at 12:49

    @Mircea
    Spui că îl ai de 4 luni. Te-a păcălit ăsta care ţi l-a vândut, recunoaşte. Stai să vină iarna. O să-ţi pornească doar dacă îl iei cu tine în casă, să-l culci sub plapumă.

  25. georgiana 27 July, 2010 at 12:53

    Cotcodacii vorbesc azi despre mijloace de locomotie (vezi Silavaracald).

  26. cato 27 July, 2010 at 12:54

    si ai grija sa nu iei cu tine o moneda de 50 bani peste greutatea admisa, ca trebuie si vara sa dai din picioare ca flinstone=))

  27. Tweets that mention Daily Cotcodac »  Şoferul de Tico -- Topsy.com 27 July, 2010 at 13:00

    […] This post was mentioned on Twitter by raluca popa, JuliusDC and Oana Portase, robert borislavschi. robert borislavschi said: :)))) Soferul de Tico: http://goo.gl/cNh6 […]

  28. Pariuri sportive 27 July, 2010 at 13:10

    Imi plac masinele mici, nu ocupa mult loc e mai usor de curatat, asa ca un bebelus.

  29. Alex 27 July, 2010 at 13:21

    Ii mai pui 2 centuri si il faci rucsac 🙂
    Un amic de al meu chiar s-a suparat pe mine cand i-am spus sa mearga cu mine la mare, ca are loc cu tico la mine in portbagaj 🙂 HA HA 😐

  30. cato 27 July, 2010 at 13:23

    iar daca folosesti pampersi, e si mai bine=))

  31. acp 27 July, 2010 at 13:26

    Noul Bugatti Veyron cica tocmai a stabilit noul record de viteza pentru masinile de serie…bag de seama ca retarzii astia nemti n-au vazut in viata lor un Tico coborand o panta fara frane.

  32. georgiana 27 July, 2010 at 13:40

    contrar aparentelor e foarte spatios, eu am facut si “treaba aia” intr-un tico si’a fost chiar foarte bine! 😀

  33. Dan 27 July, 2010 at 13:41

    @georgiana
    Treaba mare? =))

  34. acp 27 July, 2010 at 13:43

    @georgiana
    Pentru tine, poate…pentru “celalalt” inseamna criza de lumbago 100%!

  35. Alex 27 July, 2010 at 13:43

    @georgiana: Inseamna ca ai low standards. You are very cheap 🙂

  36. cato 27 July, 2010 at 13:55

    @georgiana: incearca activ, nu pasiv

  37. Ficus 27 July, 2010 at 13:57

    Nu inteleg de ce nu va plac diminutivele
    pe patru roti. Batranu’ meu avea un trabant, pe care il baga in portbagajul unui prieten, ori de cate ori motorul il lasa cu
    ochii in soare.

  38. dinu patriciu 27 July, 2010 at 13:58

    Exista o poveste …in care la un accident frontal intre 2 minuni tehnologice….
    1 Bucata Trabant si 1 Bucata Tico :)) rezultatul nu a fost o remiza..ci 1 bucata Tico ricosand din trabantul lui kusturica…drept peste cap,cu`o pirueta gratioasa…rostogolindu-se pe gardul lui nea Ilie.
    Cine a zis ca nu stie Tico sa valseze…?!

  39. Andrei 27 July, 2010 at 13:59

    Uiți să spui că Tico e cea mai sprintenă mașină de la semafor câtă vreme șoferul n-are mai mult de 65 de kile.

    Ah, iar la drum întins e o adevărată bestie. Sâmbăta trecută aveam 130 pe autostradă și ce mașină crezi că vine vijelios din spate cu flashuri? Indiciu: Nu era ursuleț

  40. Dan 27 July, 2010 at 14:00

    @Ficus
    Si tu – un fleac, l-ai “ciuremat”! =))

  41. Dan 27 July, 2010 at 14:03

    @Andrei
    Adica nu era un urs la volan? Doar in Colorado se intampla de-astea?

  42. georgiana 27 July, 2010 at 14:08

    Dragilor, in urma experientelor “traite” intr-un Tico, as putea sa adaug si sa revizuiesc cartea aia cu pozitii Kamasutra 😀

  43. Ciprian 27 July, 2010 at 14:08

    @m3bis Asta e un articol platit? Zilele urmatoare o sa apara articole despre un nou model de Tico?

  44. Axel B 27 July, 2010 at 14:11

    In Romania este un adevarat mit al parcul auto care il posezi. Daca nu ai cel putin un X5, x6, q7..garsoniere cu care sa mergi in oras…si faptul ca al meu este mai mare decat al tau ….si lasa-ma sa trec ca eu am 300 CP sub capota si te bagi tu jegule inaintea mea….nu ne-am mai defini societatea…Haideti sa ne raportam acum asupra faptului ca pentru unii nevoia de a te deplasa intr-un oras aglomerat la un cost cat mai mic este un aspect destul de important…aici facand referire la multi maimutoi care-si cumpara masini scumpe doar pentru a face doar 2000 km intr-un an….si bineinteles intotdeauna ca orice cretin care-si achizitioneaza o masina …uita de aspectul ca aceea masina mai trebuie intretinuta….Ca sa concluzionez desi nu am condus asa ceva….nevoia de miscare cred ca o are toata lumea…iar pentru cel care nevoia sa ajungi unde trebuie, cand trebuie, cu eforturi mici si costuri infime… nu vad ceva rau….bineinteles…daca nu poti sa-ti muti fundul decat in piele si sa vezi lumea de sus…ca asa e placerea ta….intr-adevar….merg situatia ..”ca dai un ban si stai in fata”….iar autorule…hai sa nu generalizam…. mai ramane sa faci un articol…refertor la trabantul de acum 60 de ani…. apropo…vezi ca apare noua generatie trabant:D

  45. georgiana 27 July, 2010 at 14:12

    Alex, credeam ca pe DC se poate glumi 🙂

  46. Dan 27 July, 2010 at 14:15

    @georgiana
    Gresit! Ai vazut tu vreo gluma undeva pe site-ul asta? =))

  47. cato 27 July, 2010 at 14:17

    @georgiana: inseamna ca ai 140 si 42 kile

  48. cato 27 July, 2010 at 14:18

    @andrei: what do you mean by “nu era ursulet”? ce era? ghepard, antilopa, baba-novac?!!!!

  49. Ficus 27 July, 2010 at 14:19

    @georgiana

    Iarta-i, fanii DC fac treaba aia numai in baldachin!

  50. Dan 27 July, 2010 at 14:19

    @cato
    “Ursulet” se zicea la un model mai vechi de BMW.

  51. Alex 27 July, 2010 at 14:20

    @ Axel B: de acord. Ai Tico, bravo tie, consuma putin, OK, stai in banca ta. Dar nu te apuca sa-l ridici in slavi, pentru ca nu vei starni decat mila si hohote de ras.
    @georgiana: nu era o gluma, era o constatare 🙂 Si cand ma uit la poza ta, chiar ai loq standards si nu te-ar lua nimeni intr-o masina mai “bengoasa” 🙂 De fapt, tico nu e masina. Ai facut treaba aia intr-un rucsac 🙂

  52. unmihai 27 July, 2010 at 14:24

    A mai fost o masina de la Daewoo, alaturi de care Tico poate parea sexy. E vorba de Damas, masina CD – denumita asa datorita latimii ‘impresionante’.
    Am condus si eu Tico. In afara de senzatia ca merg cu picioarele pe pamant si ma aflu intr-o cutie de chibrituri care merge cu 100 la ora totul era ok.
    ——-
    A mai fost o ‘chestie’- masina senzationala: Dacia Lastun. Dar din pacate pe subiectul asta nu cred ca am cu cine discuta 😀

  53. Dan 27 July, 2010 at 14:24

    @Axel B
    Ce noua generatie de Trabant, bre?

  54. georgiana 27 July, 2010 at 14:25

    Julius, sa nu ma mai intrebi de ce nu mai intru pe DC, da?… 🙂
    Imi pare rau, da’ n’am stilul “bălăcăreală pe bloguri” ….

  55. JULIUS 27 July, 2010 at 14:27

    @georgette: si tu ti-ai cam cerut-o :))

  56. Dan 27 July, 2010 at 14:28

    @unmihai
    Ba da, cu mine: Nu-i masina ca Lastunu’/Nici presedinte ca nebunu’ =))
    Alta: nici apa nu-i benzina/nici Lastunu’ nu-i masina =))
    Si banc: un Lastun catre un rahat care stationa in mijlocul drumului:
    – Ei, rahatule, da-te la o parte! Nu vezi ca vine o masina?
    – Daca tu esti masina, eu sunt profiterol =))

  57. georgiana 27 July, 2010 at 14:29

    Julius, asta e! am vrut sa însufleţesc puţin atmosfera… Promit, să nu mai repet figura!

  58. Axel B 27 July, 2010 at 14:30

    @Alex: Nu cred ca am mentionat in niciun moment acest lucru…
    @Dan: http://www.ziare.com/auto/salon-auto/noul-trabant-prezentat-la-salonul-auto-de-la-frankfurt-887702

  59. JULIUS 27 July, 2010 at 14:32

    @all: bai, lasati-o pe Georgette in pace, ca va ia mama dracului!

  60. kalm-man 27 July, 2010 at 14:33

    @georgiana – noi stim de ce ai facut in masina si nu pe masina,langa la iarba verde sau intre copaci etc. 😀

    Un el si o ea intr-un tico opresc la marginea padurii pt o partida de “distractie” in natura.
    Saruturi, mangaieri, amandoi infierbantati la maxim, ea scoate patura de pe bancheta din spare si se indreapta spre o poienita mai retrasa.
    Trece un minut, trec trei minute, cinci si tipul tot nu vine dupa ea, la care se intoarce la masina si il gaseste pe asta rasfoind ca turbatul cartea tehnica a masinii.
    – Ce faci dragule nu vii ?
    – Stai o secunda sa gasesc cum te dai jos din chestia asta cu p* sculata….

  61. Dan 27 July, 2010 at 14:37

    @Julius
    Nenea, da’ ea a incepuuuut! =))
    @Axel B
    Arata bine! Daca chiar il fac (ca vad ca e “concept car” deocamdata) cred ca o sa aiba succes. Pare din clasa MiniMorris (asta nou).
    @Alex
    Axel B a zis chiar “desi nu am condus asa ceva” si nu l-a ridicat in slavi. Iar daca e cine cred eu, e fan Smart 🙂

  62. Alex 27 July, 2010 at 14:39

    Nu am zis ca l-a ridicat el in slavi!!! Am vorbit in general ca daca ai tico, taci dracu din gura si nu-l mai ridica in slavi. Nu mai ganditi si voi CA CAlul

  63. cato 27 July, 2010 at 14:39

    @ah, ok! agentii aia din colorado deghizati in ursi au inceput sa ma streseze!

  64. cato 27 July, 2010 at 14:44

    @georgiana: oricum, inainte de a valida ce-ai spus, avem nevoie de parerea partenerului(lor)

  65. Axel B 27 July, 2010 at 14:52

    Julis ma bucur ca ai punctat aspectul de a fi posesor…desi aspectul de a folosi este mult mai oki in zilele noastre……Propun altceva….cu toate ca nu cred ca e vreunul infocat masini din clasa mica si vad multi cunoscatori …exceptiile bineinteles sunt binevenite si cu caterinca s-a nascut fiecare roman….voi ce masina din clasa mica ati alege?

  66. Ciprian 27 July, 2010 at 14:55

    Soferii din Alba au voie sa conduca Tico?

  67. sebra 27 July, 2010 at 14:55

    Eu credeam că de Lăstun e vorba. Noroc cu unmihai că m-a scos din eroare.

  68. Ciprian 27 July, 2010 at 14:59

    @sebra
    Despre lastun se va vorbi in episoadele urmatoare ale Teleenciclopediei.

  69. Alex 27 July, 2010 at 15:00

    @ Axel B: de ce as alege o masina de clasa mica? Pe sosea am nevoie de siguranta, prin urmare imi trebuie o masina puternica si spatioasa, nu lazi de cartofi.

  70. Dan 27 July, 2010 at 15:07

    @Ciprian
    Ce sa se mai vorbeasca? Am scris eu tot ce se putea spune, in comentariul meu =))

  71. Ciprian 27 July, 2010 at 15:11

    @Dan Tu ai scris, dar nu trebuie si sa ti-l citeasca cineva?

  72. mifty 27 July, 2010 at 15:11

    @Dan:

    nu e carte ca Shogunu’ / nici maşină ca Lăstunu’!

    Lăstun a fost prima maşină din lume, livrabilă prin poştă.
    direct în cutia poştală.

    @Axel: tico e o zecime de maşină, smartul e a douăzecea parte (dacă-i pun un ecran lcd, îl pot folosi ca mp3 player), şi lăstunul e o bicicletă cu caroserie.
    şi încă n-am pomenit de fiat 600!!!
    întreabă-i pe broscari (italieni, nu fanii “broscuţei”, aka vw beetle!!!) cum le plăcea scuterul ăla cu caroserie!!! :))

    @Georgette: cine mi te-a supărat??? 🙂

  73. koshbo 27 July, 2010 at 15:15

    @axel b: suzuki swift sport – e mica, consuma mult, si e japoneza ( facuta in ungaria :))) . Da’ mere.

  74. Dan 27 July, 2010 at 15:17

    Poate voi preferati BMW-urile masinilor asiatice…
    Uite aici: http://www.seriouswheels.com/1950-1959/1958-BMW-Isetta-300-Green-po.htm

  75. silavaracald 27 July, 2010 at 15:26

    Unde-o fi Radu Vasile să ne lămurească, că voi nu păreţi avizaţi.:-? Vreau un eseu în care s-o ia de la paşoptu´ maşinilor, s-o treacă prin epoca interbelică, cu unele consideraţii asupra silenţiozităţii motorului, să aterizeze apoi în prezentul sufocat de atâtea mărci de maşini şi să ne proiecteze în viitor, când musai o să ne deplasăm tridimensional şi cvasi-concomitent. ;))

  76. sebra 27 July, 2010 at 15:27

    @Dan,
    Pe unde se intră în maşina aia??

  77. Ciprian 27 July, 2010 at 15:28

    @slvc Ca-n Total Recall (ala cu guvernatorul Californiei)

  78. Dan 27 July, 2010 at 15:32

    @sebra
    Ai ghicit, prin fata! Se vad balamalele in partea dreapta! Da’ e ditamai bemveu, daaa? =))

  79. Dan 27 July, 2010 at 15:34

    @slvc
    Fereasca Dumnezeu sa se fabrice masinile zburatoare, ca am pus-o original! Astia nu sunt in stare sa conduca pe un drum drept, ce-o sa faca daca o sa trebuiasca sa acorde “prioritate de jos”? Iar in loc de sens giratoriu, o sa fie “sens sferic”! :))

  80. BeznaWarrior 27 July, 2010 at 17:19

    “Pe sosea am nevoie de siguranta, prin urmare imi trebuie o masina puternica si spatioasa” It recomand un cap-tractor.Te vei simti in deplina siguranta.Si poti zbura pe cine vrei de pe sosea.

  81. mifty 27 July, 2010 at 18:36

    @BeznaWarriro: bine că n-ai recomandat vre-un Tiger, Panzer, Abrams, ceva…
    alea maşini serioase, dom’ne, nu ca cojiţele astea debile!!!

  82. Dan 27 July, 2010 at 19:07

    @Alex
    Ia-ti o blindata dom’le, un TAB ceva, ca aia are si mitraliera la turela!
    Acu’, ma abtin sa zic ca poate tu incerci sa compensezi ceva =))

  83. just me 27 July, 2010 at 19:09

    @Alex cred ca te stiu de undeva. Parca te-am vazut pe Dicovery la o emisiune despre fermieri de Alabama care conduc un Dodge imens si au impresia ca sunt centrul pamantului. Discovery am spus ? Scuze , mai degraba era ..Animal Planet.

  84. Emi 27 July, 2010 at 19:15

    Dacă ne-am permite cu toţii măcar un BMW, am avea cu toţii măcar un BMW…

  85. sebra 27 July, 2010 at 21:28

    @Emi,
    :)) Adâncă cugetare!

  86. Dan 27 July, 2010 at 21:48

    @sebra
    Asta voiam sa zic si eu! Iar daca nu ne-am permite, n-am avea, este? =))
    Ai primit bre ziarul?

  87. mifty 27 July, 2010 at 23:53

    @Alex: noi de fapt ţi-am servit bancuri de grădiniţă, ca să înţelegi şi tu ceva…
    vrei să trecem pe bune la glume “nerds”???
    fii atent că se lasă naşpa, urmează să folosim multe cuvinte grele, cu mai mult de 2 silabe, şi care nu există în dicţionarul tău de fix 30 de cuvinte scrise cu litere de tipar.

  88. sebra 28 July, 2010 at 00:16

    @Dan,
    Cobe, ce eşti !

  89. ErRon 28 July, 2010 at 00:31

    @Emi
    Nu inteleg, cu totii, astia de pe aici, sa avem “macar un BMV”, adicatelea in comun?
    Sa-l conducem pe rand???:D
    @Alex
    Nu se foloseste,in aceeasi propozitie, o dubla negatie! Ma rog,tu poti!!!;)
    Daca ai probleme de enurezis, “see a doctor!”=:)

  90. sebra 28 July, 2010 at 00:45

    @Alex,
    Ia spune tu o glumă, mai acătării aşa, să ne uimeşti pe toţi cu umorul tău.

  91. Dan 28 July, 2010 at 07:47

    @sebra
    Eeee, nu cobe! Optimist bine informat! =))

  92. sebra 28 July, 2010 at 11:17

    @Dan,
    Bine că le ştii tu pe toate! X(

  93. Lacomul 28 July, 2010 at 11:25

    Adevaru’ e ca acu’ tzaspe ani cine avea un Tico avea si o gajica misto in dreapta…. deci Tico … un adevarat afrodisiac. 🙂
    Acum traiasca masina CHERY

  94. Ticooo 29 October, 2010 at 15:56

    Inca o caracteristica superioara a formei sale patratoase este tehnologia stealth… nu poate fi prins de radar. :)))))

  95. stefan 26 June, 2011 at 14:09

    tico este o masina de oras.insa unul foarte fiabil.modelul de varf are geamuri electrice, aer conditionat ect. consum in afara sub 5 ! 35 de lei taxa anuala!! piese ieftine si de lunga durata. de ce sa aiba toata lumea masina scumpa si prea mare pentru un oras asa de aglomerat? Cei mai multi ,,comentatori,, anti-tico de pe ecest site are 1 break vechi diesel, care maninca salriul lunar, si viseaza la un bmw . da cu geamuri fumurii si roti cel putin de 18.portbagajul o sa fie ocupat integral de un subbas. o sa aiba si semnul nike pe el, poate adidas…. no fear…. nu e problema parcarea ca blocheza banda 1… si la accident la 200 la ora masina ,,rezista frate ca are material in el,, soferul oricum nu rezista da no problem.a ,am uita toba ,,sport,, noaptea e foarte ok printre blocuri. sau poate un jeep? ala e si mai mare… cine vrea o masina ieftina ,fiabila sa si ia tico linistit.pana la servici si acasa e perfect.

  96. ADY 15 February, 2014 at 08:57

    Ehh.. ce sa-i faci asta-i viata, nu oricine isi permite sa isi tarasca curul in ditamai jeep-ul (SINGUR) In timp ce altii stau inghesuiti in tramvai. Fiecare masina este construita pentru o anumita categorie de oameni. Daca toti am avea milioane de euro in cont cine ar mai merge cu tico?, Ne-am lafaii toti in masini mari spatioase, stand la semafor in intersectii la cozi imense cu masinile noastre mari, “mancatoare” de combustibil si nenorocite. Consider ca pentru orice om modest este bine venita o masina micuta, economa la casa lui.

  97. zergu 1 April, 2015 at 13:57

    Articolul este foarte rautacios, sau, venind din partea cuiva care nu a condus un Tico, nedocumentat.
    Tico este cea mai fibila masina produsa vreodata, iar aspectul ei micut nu reflecta capacitatea ei de a cara diverse lucruri (ex. usi, cuiere, aragazuri, etc)
    Adevaratul sofer nu are neoive de sevo-directie sau nu stiu ce alte chestii moderne pentru a conduce masina.
    Ii doresc celui care a scris articolul sa conduca macar o data un Tico si sa scrie un articol in urma acestei experiente.

  98. admin 1 April, 2015 at 14:07

    Zergule, am avut 4 ani Tico.

  99. mihai 2 December, 2015 at 18:35

    si eu am un tico problema este ca daca iei o gagica de pe drum si ti se scoala nu mai iesi din el

Leave a reply