Postul nu e post destul

Un amuzant articol al unui cunoscut autor de pe un indragit blog

Radu Pircă

Unul dintre cele mai indragite obiceiuri ale televiziunilor din Romania (si prin indragit inteleg, fireste, groaznic de enervant) este acela de a evita cu orice pret sa faca publicitate mascata, chiar daca in felul asta distrug complet stirea. De pilda, aflam ca un ins cu frica lui Dumnezeu “a calcat pe trecerea de pietoni cinci pensionari, dupa care a demarat in tromba la volanul unui autoturism de lux de fabricatie germana”. Nu stiu, ma gandesc ca ar fi mai logic sa spuna ca masina era, sa zicem, un Bugatti Veyron, pentru ca poate un telespectator vede pe geam un Veyron in fata blocului, suna la politie si astfel individul o sa fie prins ceva mai rapid. Stiu ca in general se spune numarul de inmatriculare al masinii, dar fiti sinceri: va uitati de obicei la numerele masinilor (afara de cazul, ceva mai putin comun, in care va lovesc) sau la marcile lor? De asemenea: unde e publicitatea mascata? Cine cumpara masini pe criteriul “A, asta e o masina buna, uite cati pensionari a putut sa calce cu ea pe trecerea de pietoni, nu ca rahatul asta pe care il acum cu care abia i-am rupt picioarele unui boschetar”? (de fapt, s-ar putea ca Becali sa aiba niste veri care cumpara masini exact asa, dar asta e un caz mai special)

Tot asa, aflam ca, potrivit Ministerului Sanatatii, “o populara marca de iaurt” (sa zicem) ar putea contine substante toxice (sa zicem, plutoniu). Eu, in prostia mea, ma gandesc ca stirea nu prea are sens daca nu dai si numele marcii. Se pare ca si unele televiziuni si-au dat seama de asta si uneori mai dau o poza blurata a produsului, in care nu pot vedea marca dar pot sa imi dau seama ca e, de pilda, albastru (ambalajul, nu iaurtul ), sa ma duc in supermarket si sa elimin din meniul meu toate marcile de iaurt albastre. Pe de alta parte, continuu totusi sa cred ca n-ar fi publicitate mascata sa spuna numele iaurtului cu continut ridicat de plutoniu, dat fiind ca n-o sa dea lumea iama sa si-l cumpere ca sa-si faca pe balcon un mini-reactor nuclear (si asta pentru simplul motiv ca majoritatea romanilor au deja balcoanele ocupate cu damigene, cadre de bicicleta si anvelope).

In acelasi spirit, acum 3 zile la stiri (nu, nu spun unde, era un “popular canal de televiziune romanesc”) ca un copil a murit “la o clinica privata”. Bine, nu mi-a fost greu sa caut pe net si sa aflu ca era CMU, dar cat de greu e sa spui numele clinicii, mai ales ca era si prezumptivul vinovat? Pentru ce au mai dat stirea? Daca tot au dat-o, nu era poate important pentru oamenii care isi mai duc din cand copiii la clinici sa stie unde ar putea sa-i duca ca sa-i si ia inapoi vii? Nu cred ca se califica in vreun fel drept publicitate mascata sa dai numele unei clinici unde se pare ca a murit cineva dintr-o eroare medicala.

Pe de alta parte, ma gandesc ca totusi au si televiziunile dreptate cand nu dau numele produselor toxice sau ale clinicilor unde poti muri. Daca majoritatea telespectatorilor au cate o ruda miliardara si nu mai au rabdare sa moara si sa le lase lor toata averea? Atunci normal ca CNA-ul o sa le dea amenda pentru publicitate mascata. (aici Julius ar putea sa faca o poanta slaba si sa spuna “sau daca majoritatea telespectatorilor au neveste”)

Share:

19 comments

  1. Un amuzant articol al unui cunoscut autor de pe un indragit blog » visurat.ro 3 July, 2009 at 12:44

    […] geam un Veyron in fata blocului, suna la politie si astfel individul o sa fie prins ceva mai rapid. (more…) De la Julius citire Niciun comentariu X1_AdParams = { ‘pub’ : ‘560302451683403’, ‘site’ : […]

  2. N.A. 3 July, 2009 at 13:38

    Ba ca sa nu le faca anti-reclama! Tu ti-ai cumpara un Bugatti Veyron care a calcat atatia pensionari? Nu! ai prefera un Logan nevinovat, care n-ar calca nici o musca! Si uite asa ii da firma germana de lux in judecata pe motiv ca nu le mai cumpara nici dracu masinile.. “nu-mi iau masina de-aia, n-auzi ca nu-i buna? calca oameni, cica..”

  3. bbcversus 3 July, 2009 at 14:10

    “A, asta e o masina buna, uite cati pensionari a putut sa calce cu ea pe trecerea de pietoni, nu ca rahatul asta pe care il acum cu care abia i-am rupt picioarele unui boschetar”? – m-a cracanat de ras!
    Dar cum a zis N.A., se procedeaza asa mai mult datorita anti-reclamei. Oricum, nostim postul.

  4. Arsulici 3 July, 2009 at 14:11

    pai si pensionarii ar fi trebuit sa se grabeasca fiindca, vorba aia, asta calca, nu f*** 😀
    Apropo, cum pisici arata un Bugati Veyron???

  5. Arsulici 3 July, 2009 at 14:13

    De vina este, oricum, trecerea de pietorni, care e pusa in cele mai nepotrivite locuri, pentru a ispiti pensionarii 😀

    Aaaaaaaaaa, si inca ceva: balcoanele romanilor sint incarcate si cu butoaie cu varza, spre deosebire de balcoanele nicoletei luciu, care sunt incarcate cu silicon 🙂

  6. XaeL 3 July, 2009 at 15:31

    voiam sa iti las un comment ucigator, care sa te faca sa te ascunzi rusinat si plangand intr-un ungher intunecos de unde sa nu mai iesi cu zilele. dar ti-ai spalat pacatele cu ultimul paragraf. ala despre anti-publicitate. deci, mai poti trai inca o zi. ave mie! 😉

  7. Skag 3 July, 2009 at 16:09

    Imi placu asta cu “balcoanele romanilor sunt deja balcoanele ocupate cu damigene, cadre si camere de bicicleta”! Tin minte cand eram mic si ai mei aveau asa balconul…acu mai au doar damigenele:))

    @arsulici: m-as juca si eu in balcoanele Nicoletei, doar asa, de control.

  8. parintele 3 July, 2009 at 16:44

    foarte buna abordarea si unghiul din care se poate vedea o stire.

  9. N.A. 3 July, 2009 at 17:10

    @ Arsulici – Roaga-l pe Capsuneanu sa te plimbe o tura cu ea. Cu toate ca am auzit ca nu merge cu ea, ca nu se prea poate pe strazile din Romania, o tine in garaj.. asa, sa vaza vecinii ce masina misto are el..

  10. simi 3 July, 2009 at 20:44

    a murit la cmu? ffs, mi se pare destul de pretentioasa clinica aia

  11. Florian 3 July, 2009 at 21:04

    Pensionarii aia tocmai veneau de la cantina de ajutor social, unde mancasera cate un iaurt, asa ca Bugatti i-a scapat de necazuri. Asadar postul TV a evitat reclama mascata, nu antireclama.
    Asta de-o fac eu acu’ e antireclama adevarata, bibicilor, focusata pe “amuzantul” articol al “cunoscutului” autor de pe “indragitul” blog. Ce sa fac, inca nu mi-a trecut oftica pe Jurius, vorba lu’ @N.A., cu bilingvu’ ala de secspir al lui cu tot. Auzi la el, lulu!

  12. Arsulici 3 July, 2009 at 21:08

    @simi
    Este o clinica pretentioasa. Nu chiar oricine moare acolo 😀

  13. Arsulici 3 July, 2009 at 21:10

    @N.A.
    Sigur nu o tine in garaj pentru ca nu are bani de benzina?
    Caci, altfel, ironia e muscatoare, regele asfaltului sa se plinga de drumuri ….. 🙂

  14. Razvan 4 July, 2009 at 01:35

    in cazul masinii fabricate in Germania chiar nu ii impiedica nimic sa dea numele (sau nu stiu cum e legea in domeniu), dar daca ar fi spus “Iartul Danone contine plutoniu” s-ar fi putut trezi cu o citatie la tribunal, chiar daca iaurtul lor continea substanta televiziunea ii facea reclama negativa, ii prejudicia imaginea si credibilitatea si cam la fel si in cazul clinicii private… plus ca, repet, nu stim exact cum e legea in domeniu

  15. liviu amza(nadie) 4 July, 2009 at 02:21

    mai eu cred ca ar trebui sa-i lase sa faca fiecare cum vrea reclama si la ce ora vrea.daca faci o reclama idioata si mi-o pui de ma zapacesti intr-o emisiune de cacao nu mai dau pe canalul tau.de ce sa pierd timpul cu prostii.ai emisiuni interesante atractive ma uit nu………..nu te obliga nimeni sa te uiti.esti liber sa comentezi orice emisiune reclama obiect vestimentar al oamenilor care apar acolo.cine o sa stapineasca arta de a face reclama o sa traiasca ca in paradis.reclama-i sufletul comertului.sa nu uitam sex-ul vinde.o femeie pusa unde si cind trebuie face multe.

  16. Razvan 4 July, 2009 at 11:38

    @liviu: cum naiba sa ii lase pe fiecare sa faca reclama cand vrea si la ce ora vrea?!? in primul rand exista niste reglementari, in al 2-lea rand ei nu fac reclama de dragul unui produs, ci fac reclama pt ca isi iau bani, iar antireclama nu fac orice ar fi pt ca se trezesc in proces cu producatorul respectiv, iar in al 3-lea rand, ti-ar conveni sa te uiti la un program tv si in timpul acelui program sa vezi tot felul de reclame, cum era intr-o vreme acel serial “la bloc” pe pro, in timpul caruia oamenii respectivi aveau numai tymbark pe masa si mai bagau si o vb buna pt sucul respectiv, apoi mai facea nuj care nuj ce preajituri cu zahar coronita (e drept, la faza cu zaharul era despartita de genericul pt publicitate) si mai erau cateva produse care apareau in serial, cred ca si activia, nu le mai stiu… dar era aiurea rau, aia isi faceau scenariul dupa sponsori, sa mai bage si o vb pt sponsor. ti-ar place asa??

  17. Gavriluţă Emanuel » Blog Archive » Persuasivi? 4 July, 2009 at 16:28

    […] stă în felul următor : sunt nişte oameni proşti, sau cel puţin, mitomani ( read this […]

  18. liviu amza(nadie) 4 July, 2009 at 18:42

    @Razvan am si zis:daca nu stie sa faca o reclama si sa o puna la timp oportun pierde telespectatorii.depinde cit de atractiva este emisiunea.sa faci reclama la nectar nu o consider un lucru rau.ce fac ceva catastrofal daca am pe masa danone si timbark in loc de alcool si tigari?eu cred ca nu.nici o reclama la prezervative nu-i rea.in scurt timp va pierii de pe piata postul respectiv daca nu stie ce vor omaenii.daca-i place mogulului sa emita doar pentru familia lui daca se uita si ei atunci sa faca ce vrea.de ce sa-l oblig eu sa faca anumite lucruri.sa vezi concurenta atunci.aici te obliga cineva sa intrii?nu o faci de placere. :)fiecare isi alege publicul

  19. Car Electronics 24 September, 2010 at 07:40

    I have to thank you for this concerning post .I by all odds favored every little bit of it. I have you bookmarked your web site to look at the current stuff you write.

Leave a reply