Postul nu e post destul

Creaţionism vs. Evoluţionism

Andryusha

Creaţionism:

În prima zi, Dumnezeu a zis:

– Să se facă lu…

Imediat, a apărut un domn în salopetă albastră, cu o şapcă albastră în cap. Pe spate scria, scurt: E’ON. În mână ţinea un caiet şi un pix îi lucea după ureche.

– Un moment, Părinte Ceresc – spune omul. Noi am făcut nişte calcule şi, pentru a lumina tot Universul, ies nişte cifre… hmm – mai zise el şi se scărpină după ceafă – cum să zic? Cam mari. Adică atâtea posturi trafo şi cablaje, nu ştiu ce să spun…

– Lasă, că m-am gândit Eu la asta – îl ia Dumnezeu cu binişorul. Fac nişte sfere uriaşe, în care are loc fuziunea nucleară – doi atomi uşori se ciocnesc, rezultă unul mai greu iar diferenţa de masă se transformă în energie, etc. etc. Am totul sub control, crede-Mă.

– Ştiu şi eu? – zise omul în salopetă, clătinând din cap. Daţi şi Dumneavoastră o semnătură aici, pe proprie răspundere, că noi zicem că nu ţine, dar, mă rog…

– Bine, dă caietul încoace – spuse Dumnezeu, amuzat.

În a doua zi, Dumnezeu a făcut cerul şi pământul. Îndată s-a înfiinţat o comisie formată din geo-tehnicieni, fizicieni, hidrologi.

– Nu credem că este bine – au spus aceştia, aproape în cor. Noi ne-am consultat şi…

– Am de gând să fac o structură stratificată – cu un nucleu dens din fier, apoi un strat lichid pe care să plutească altul, mai vâscos, apoi continentele…

– Mă scuzaţi – întrerupse un geolog. Nu cred că este bine. Adică să plutească continentele… nu prea e bine. Se vor ciocni, vor rezulta cutremure…

– Aşa-i, aşa-i! – se repezi şi un domn inginer. Vor apărea solicitări suplimentare ale structurii la sarcina orizontală, ceea ce va conduce la un consum ridicat de oţel…

– Dar cutremurele vor crea munţii, vulcanii vor aduce la suprafaţă minerale preţioase vieţii… – se apără Dumnezeu.

– Aşa o fi, dar nu-i sigur. Vă rugăm semnaţi aici, pe proprie răspundere…

– Daţi încoace – oftă Dumnezeu, uşor derutat.

A treia, a patra şi a cincea zi, Dumnezeu se ocupă să creeze animale, plante, vegetaţie. La tot pasul, se împiedica de comisii de specialitate răsărite, ca din pământ, în faţa Lui: Garda de Mediu, Sanepidul, Asociaţii pentru Protecţia Animalelor etc. Semnă, din ce în ce mai obosit, pe proprie răspundere, că totul va fi în regulă, deşi comisiile, rând pe rând, clătinau neîncrezătoare, din cap.

În a şasea zi, în sfârşit, bucurie: va crea omul! Se apucă de treabă, deşi ştia ce avea să urmeze: Asociaţia pentru Protecţia Drepturilor Omului, Inspectoratul Teritorial al Muncii, Direcţia de Sănătate Publică, ACCEPT, Amnesty International, CASS-ul, Casa de Pensii, Asociaţia de Locatari etc. A aflat la ce se înhămase: omul urma să aibă dreptul la viaţă, la opinie, la libera circulaţie, la prezumţia de nevinovăţie, la muncă, la asistenţă medicală gratuită, la propria identitate, la căsătorie, la pensie şi, cea mai importantă dintre toate, libertatea religioasă. Adică să creadă în cine vrea el, să se roage la cine vrea muşchiul lui şi pentru ce vrea muşchiul lui.

– Bine, dar Eu… – încercă să protesteze, însă privirea unei matahale de la un ONG îl făcu să renunţe. Cea mai mare parte a zilei a şasea şi-o petrecu semnând, pe proprie răspundere, toate fişele, carneţele, caietele şi codurile care îi erau prezentate, cu clătinările din cap de rigoare.

În ziua a şaptea se odihni, căzând într-un somn greu, lung şi fără vise. Ştia El bine că din ziua a opta aveau să curgă reclamaţiile…

Evoluţionism:

Nimic. Beznă. Frig, adică zero grade Kelvin. Trece o mie de ani. Nimic. Beznă. Frig, adică zero grade Kelvin. Trece un milion de ani. Nimic. Beznă. Frig, adică zero grade Kelvin. Mai trece un milion de ani. Nimic. Beznă. Frig, adică zero grade Kelvin. Trece un miliard de ani. Nimic. Beznă. Frig, adică zero grade Kelvin.

Dintr-o dată…

A, nu, nimic. Beznă. Frig, adică zero grade Kelvin.

Alte articole cu temă teologică pe Daily Cotcodac:
Evanghelia după Julică
Pisi-Dumnezeu, sfârşitul teologiei
A fost Noe primul şpăgar din istorie?

Share:

137 comments

  1. Radu Udrescu 16 March, 2011 at 13:11

    Am onoarea sa fiu primul (sper) care il felicita pe Andryusha pentru frumosul text 🙂

  2. dyers_eve 16 March, 2011 at 13:12

    In ziua a opta s-a trezit cam mahmur si a creat perechea omului.

  3. zaqk 16 March, 2011 at 13:15

    da’ blogul? blogul cand a aparut? si e creat sau evoluat? 😀

  4. dyers_eve 16 March, 2011 at 13:15

    A, da, si binenteles, felicitari !

  5. ienihabarnam 16 March, 2011 at 13:15

    aaahahahahahaha!! de vis!

  6. dyers_eve 16 March, 2011 at 13:18

    @zaqk: Evident, Dumnezeu a creat mai intai IT-istii care, lasati de capul lor, au evoluat singuri pana la stadiul de bloggeri 🙁

  7. ungluk 16 March, 2011 at 13:20

    Un minunat text…
    Ma pun sa-l mai citesc o data 🙂

  8. sebra 16 March, 2011 at 13:22

    E vechi!!!! =))

  9. dush 16 March, 2011 at 13:23

    al dracu! si dumnezeu semneaza ca primarul?!

  10. Rushenne 16 March, 2011 at 13:24

    @Andryusha: Sa scrii mai des ca scrii bine! Big LIKE. 🙂

  11. RoseN 16 March, 2011 at 13:25

    De vis, de vis =))

    “Care-i diferenta dintre Dumnezeu si un arhitect? Dumnezeu nu se crede arhitect!”

  12. JULIUS 16 March, 2011 at 13:28

    in sfarsit, un text bun pe Daily Cotcodac!

  13. Radu Udrescu 16 March, 2011 at 13:31

    @Julius: S-ar putea sa iei cam multe like-uri pe comentariul asta :D:D:D

  14. ThoR 16 March, 2011 at 13:31

    frumos, nu zic nu dar a avut final neasteptat=)) ma gandeam ca o sa apara un pic de misoginism pe final =)) oricum, merge si asa

  15. Mortyse 16 March, 2011 at 13:34

    Excellent!

  16. Dan1 16 March, 2011 at 13:37

    @ThoR: Hai ca-l bag eu: http://www.dailycotcodac.ro/2011/03/cele-mai-urate-scriitoare-din-lume/#comment-109676 =))

  17. Dan1 16 March, 2011 at 13:38

    Andryusha rulz! =))

  18. andryusha 16 March, 2011 at 13:38

    @all: mulţumesc. 🙂 (am încercat să bag nişte emoticonuri de-ale lui M3bis, da’ nu mi-a reuşit, cred că m-au copleşit emoţiile… :)) )
    @Sebra: Vechi, ca vinu’. 😛

  19. unmihai 16 March, 2011 at 13:42

    @Andryusha
    bravos dom’le! hai ca mi-esti drag 😀

  20. Dan1 16 March, 2011 at 13:42

    Totusi, legenda spune ca a fost un Big Bang. Batrânii înca îsi mai amintesc de el… =))

  21. Radu Udrescu 16 March, 2011 at 13:45

    @Dan1: Pai da…si dupa aia “Nimic. Beznă. Frig, adică zero grade Kelvin” 😀

  22. Odille 16 March, 2011 at 13:50

    Felicitari! Astept cu placere si alte texte.

  23. unmihai 16 March, 2011 at 13:52

    @Julius
    eu zic sa vezi cum faci loc acolo in dreapta la Top 5 😀

  24. Daniel Chiriţă 16 March, 2011 at 13:53

    În mod cert articolul nu e opera unui inginer. Un inginer ştie că Enel-ul e cel care e cu staţiile trafo iar “gradele” Kelvin nu sunt de fapt grade. 🙂

    Dar iertăm pentru că articolul e drăguţ. Bravo!

  25. Ina_adevarata 16 March, 2011 at 13:57

    Dupa ce a vazut ca oamenii I-au iesit prost, D-zeu a inventat Potopul. Daca a vazut ca nici asa nu scapa de ei, S-a razbunat: a inventat politicienii.

  26. Dan1 16 March, 2011 at 13:59

    @Daniel Chiriţă: Mie mi-a zis odata un arhitect “arhitectii sunt prea netalentati ca sa fie artisti, si prea slabi la matematica ca sa fie ingineri” =))
    @Ina_adevarata: Existau deja! De ce spun asta? Pentru ca Dumnezeu a creat lumea din haos. Acu’, haos-ul asta, cine crezi ca l-a creat? :))

  27. lulu 16 March, 2011 at 14:03

    Sa scrie numai… ctitorii :d

  28. RoseN 16 March, 2011 at 14:03

    @Dan1: Uite cine :

    “Se intalnesc odata un medic, un inginer si un programator si incep sa se certe despre care a fost cea mai veche profesie din lume:
    – Dumnezeu a creat femeia din coasta lui Adam, asa ca cea mai veche profesie e medicina, spune medicul.
    – Dumnezeu a separat ordinea de haos, asta fiind o treaba pur inginereasca, spune inginerul.
    La final, spune programatorul:
    – Da’ cine credeti ca a creat haosul? “

  29. Constantin 16 March, 2011 at 14:07

    dragut text. primavara, primavara. ma roade totusi intrebarea: daca dumenzeu a creat omu in a sasea zi cui mama naibii ii dadea semnaturi pentru diverse in primele cinci? sa inteleg ca aia de la eon si oamenii de stiinta nu sint oamenni? si atunci de ce naiba se numesc OAMENI de stiinta?

  30. Claudiu 16 March, 2011 at 14:22

    doar ca sa citeasca lumea un scriitor 🙂

  31. Dan1 16 March, 2011 at 14:23

    @RoseN: Sincer, cred ca ai dreptate – politicienii habar n-au sa creeze un haos adevarat, programatorii au har. =))

  32. Sorin 16 March, 2011 at 14:24

    Sa scrie numai Andryusha?

  33. Dan1 16 March, 2011 at 14:26

    @Constantin: În băşcălie! =))

  34. Savantu' 16 March, 2011 at 14:31

    @constantin: nu erau OAMENI de stiinta, erau “cercetatori britanici” (io-s la Birmingham Univ., Dan1 poate sa stea linistit ca nu m-am dus iar in Japonia)

    Tot se cere ceva misogin:
    Dupa vreo saptamana de trait impreuna in rai, Adam si Eva se certau pe rupte care e seful dintre ei doi. Asa ca il cheama pe Domnul sa le rezolve problema. Uite, zice D-l, o sa fie seful cine va fi mai rezistent si cu mai multa tarie de caracter. Am eu o pisica salbatica foarte rea, o sa va muste, o sa va zgarie; care va scoate primul vre-un sunet sau vre-un cuvant, ala pierde, si celelalt va fi seful.

    O leaga pe Eva, goala, de un pom. Vine pisica, o zgarie si o musca peste tot, Eva, femeie tare, nu scoate nici un sunet.

    Apoi il leaga pe Adam, gol pusca, de pom. Pisica vine, incepe sa-l muste si sa-l zgarie pe Adam de picioare, Adam se tine tare si nu scoate nici un sunet. Pisica ii vede “comoara” dintre picioare, se da in spate zece pasi, incepe sa ranjeasca, si incepe sa-si ia avant.
    La care Eva: zat, zat, pleaca de aici.
    De-atunci barbatul este sef.

  35. Dan1 16 March, 2011 at 14:37

    @Savantu’: M-am linistit (cu Japonia :))) ! Totusi, din ce vad eu în jurul meu, cred ca totusi Adam a strigat zât! =))

  36. sebra 16 March, 2011 at 14:38

    @JULIUS:
    Vezi dacă nu te-ai apucat să-l modifici?! =))

  37. Jinx 16 March, 2011 at 14:44

    felicitari andryusha…..super bun articolul…dar nu zic sa scrii numai tu ca mnoa….si ceilalti sunt de vis…:D

  38. aisha 16 March, 2011 at 15:01

    debut cu dreptul! bravos!

  39. clara 16 March, 2011 at 15:04

    @Constantin: specialistii din primele 5 zile… si pe mie m-a pus in incurcatura problema… parca erau romani, ceea ce fireste e imposibil. Nu, erau ingeri, dintre care multi au devenit ulterior ingeri cazuti. cum probabil vom afla in episoadele urmatoare!

  40. clara 16 March, 2011 at 15:04

    @andryusha: felicitari!

  41. clara 16 March, 2011 at 15:05

    @JULIUS: si cu asta am epuizat tema Sartre! a fost cred “diavolul si bunul Dumnezeu”!

  42. RoseN 16 March, 2011 at 15:20

    Ati vazut ce iute au bagat niste poze cu pisicute, sa devieze atentia de la acest mirobolant articol, mai mai 😀

  43. Dan1 16 March, 2011 at 15:42

    @RoseN: Este o mânarie marca Dan1 si camionagiu, invidiosi pe andryusha! =))

  44. Microblogging: creation of the world | Eu sunt nebun sau ceilalti ? 16 March, 2011 at 15:46

    […] Link: pentru intreg articolul click AICI. […]

  45. dr.Lecter 16 March, 2011 at 16:00

    Partidele politice si nationalist extremistii n-au fost creati in primele 3 zile?

  46. andryusha 16 March, 2011 at 16:02

    @Dan1: Să lămurim chestia cu Big Bang-ul, o dată pentru totdeauna:
    Legendele spun că cei mai vechi locuitori ai Pământului erau nişte moldoveni bătrâni. Cum stăteau ei într-o seară, pe prispă, a venit un înger şi le-a povestit cum a fost cu Big-Bangul, Universul, chestii din astea.
    Bătrânii i-au urmărit povestirea cu gura căscată.
    După ce îngerul a plecat, unul dintre bătrâni a grăit către ceilalţi:
    – Uăi, da’ fromos o mai vorghit omu’ şela!
    – Fromos! – l-au aprobat ceilalţi.
    – Uăi, da’ mai ştie şineva ci-o zîs, cî io am uitat?… – întrebă cel mai în vârstă dintre ei, după un timp.
    – Uăi, nu mai ştiu iexact, şeava c-o lumină mari! – i-a răspuns intelectualul grupului.
    De atunci, a rămas o vorbă între oameni, cum că Dumnezeu a zis “să se facă lumină”. În realitate, povestea e ceva mai complicată… :))

  47. Dan1 16 March, 2011 at 16:17

    @andryusha: =))

  48. Constantin 16 March, 2011 at 16:36

    @andryusha:
    “Legendele spun că cei mai vechi locuitori ai Pământului erau nişte moldoveni bătrâni”

    nu te condamn ca crezi in legende nici macar atunci cind e clar ca sint la oha. pai cum adica cei mai vechi locuitori ai pamintului erau niste moldoveni batrini? ca erau moldoveni pot s-o inghit da ca erau din prima batrini…
    si apoi e ca la adam si eva care i-au avut feciori pe cain si abel si apoi au inmultit semintia de unde rezulta ca sintem cumva toti nascuti din incest.
    in legenda ta nu apare nici o moldoveanca nici batrina nici tinara. deci cei mai vechi locuitori erau niste moldoveni perversi batrini. parca e mai rau decit in biblie unde cain si abel sau numa unu din ei i-au pus-o lu ma-sa.

  49. RoseN 16 March, 2011 at 16:38

    Cred ca s-a intors T.o.a.d.e.r =))

  50. andryusha 16 March, 2011 at 16:39

    @Constantin: Nu scrie nicăieri, în Biblie, că Dumnezeu a uitat să facă oameni după ce i-a alungat pe cei doi din Rai. Procedeul tehnologic îi era cunoscut, aşa că… avea suficiente mijloace să prevină incestul. 😉

  51. Dan1 16 March, 2011 at 16:42

    @andryusha & @Constantin: Autorizatiile le avea deja!… =))

  52. andryusha 16 March, 2011 at 16:45

    @Dan1: =)) =))

  53. Constantin 16 March, 2011 at 16:49

    @andryusha:
    asa? ai gasit o explicatie? =))
    apropos, stii ce a spus dumnezeu dupa ce a facut al doilea negru? mizda masii, si pe asta l-am ars.

  54. andryusha 16 March, 2011 at 16:57

    @Constantin: Nu ştiu, eu vorbesc despre Dumnezeul cu “D” mare, tu despre dumnezeul cu “d” mic, posibil să nu fie vorba despre aceeaşi persoană…

  55. Constantin 16 March, 2011 at 17:09

    @andryusha:
    gata, m-ai pus la punct =))
    in mod cert nu vorbim despre aceasi persoana pentru ca eu nu vorbesc depre o persoana.
    pe nonpersoana de care vorbesc eu o doare precis in dorsal dupa ureche cum ii scriu eu numele, dar s-ar supara groaznic daca as gindi rau despre tine.
    ai scris un articol fain. cu toata simpatia.

  56. serban 16 March, 2011 at 17:14

    Excelent. Păcat că nu-i mai lungă şi mai elaborată partea de evoluţionism.

    Ca să fiu cârcotaş: corect e “zero kelvini” nu “zero grade kelvin”

    @Dan1: chestia cu “bătrânii îşi aduc aminte” mi-a împrospătat supărarea că cineva mi-a “împrumutat” T indice zero de Italo Calvino

  57. andryusha 16 March, 2011 at 17:15

    @Constantin: 🙂

  58. andryusha 16 March, 2011 at 17:18

    @serban: Eu am reţinut decât că există un zero absolut, sub care nu se poate trece. În rest… tu de ce crezi că m-am făcut arhitect? =))

  59. serban 16 March, 2011 at 17:21

    @andryusha: pentru că vis-a-vis, la filologie, era prea rece şi umbră mereu?

  60. andryusha 16 March, 2011 at 17:25

    @serban: Plus că era şi cam la deal… =)) =))

  61. Un text misto | camionagiu.ro 16 March, 2011 at 17:26

    […] chiar singurul pe tema asta fara iz de blasfemie si totusi amuzant. Bravo! pe daily cotcodac This entry was posted in fun. Bookmark the permalink. ← Brâncuşi învins de dracula şi […]

  62. camionagiu 16 March, 2011 at 17:28

    Bun, bun, pentru textul asta o sa iei o furca in minus la popou :))

  63. Constantin 16 March, 2011 at 17:32

    @andryusha:
    uite, eu o sa te intreb ceva de dragul discutiei cu un om inteligent. sper sincer s-o iei cu umor.
    temelia crestinismului sint cele 10 porunci si cred ca nu avem nici o dificultate sa admitem ca toate se rezuma la “iubeste-l pe aproapele tau ca pe tine insuti”. in principiu daca respecti asta le respecti implicit pe celelalte 9.
    deci, cind un crestin se simte atacat justificat sau nu la credinta lui incepe brusc sa-si bage organul in baza credintei lui, in cele 10 porunci. intii de toate te judeca, si zbang a incalcat deja o porunca, apoi ce gindeste despre tine e orice altceva decit iubirea de aproapele, ca nu am observat ca porunca sa sune iubeste-l pe aproapele tau crestin sau si mai tare pe aproapele tau crestin de aceasi secta sau orientare cu a ta.
    pai eu asta nu inteleg, cum crede crestinul ca isi apara credinta cind din prima zbang isi baga organul in insasi esenta credintei lui?
    e atita de complicat ca-mi da dureri de cap =))

  64. andryusha 16 March, 2011 at 17:32

    @camionagiu: Judeci! =))

  65. camionagiu 16 March, 2011 at 17:40

    @ Constantine – cre’ca te distrugem prin rugaciune!

  66. RoseN 16 March, 2011 at 17:44

    V-a apucat azi pe toti filozofia?

  67. andryusha 16 March, 2011 at 17:46

    @Constantin: Nu-i chiar aşa dar, de dragul discuţiei, fie.
    Cele 10 porunci se pot rezuma la două, nu chiar la una singură: iubeşte-L pe Dumnezeu. Iubeşte-l pe aproapele tău ca pe tine însuţi. Întâi îl iubeşti pe Dumnezeu. Iubirea de oameni îşi are originea în iubirea faţă de Dumnezeu, e ca o extensie vizibilă a acelei iubiri invizibile. De aceea, cine nu iubeşte pe Dumnezeu nu iubeşte nici oamenii şi ajunge să spună precum Sartre: “iadul sunt ceilalţi”. În acelaşi timp, iubirea pentru oameni nu poate înlocui iubirea pentru Dumnezeu, din motive pe care nu le mai înşirui aici , că ne dă Julius afară. :))
    Dincolo de asta, adevărul e că niciun om nu poate trăi creştinismul aşa cum trebuie. Dacă putea, nu trebuia să vină Isus Hristos în persoană să moară pe cruce. Creştinul este, astfel, o persoană mereu perfectibilă, de aceea nu trebuie judecată religia după credincios, nici măcar după preot, ci după Întemeietorul ei. Eu, cel puţin, aşa fac.

  68. serban 16 March, 2011 at 17:53

    @camionagiu:
    Da’ nu mai au camioanele de azi manivelă?

  69. camionagiu 16 March, 2011 at 17:55

    @ Andryusha, totusi sa nu o luam chiar asa la extrema, ca ne dam cu stangul in dreptul, dupa aia. Pomul se cunoaste dupa roade, iar crestinismul are numeroase personalitati de top, modele, sfinti de toate felurile (si rugatori, si jertfelnici – mucenicii, martirii), cine stie cunoaste. Dar sa ramanem la ale noastre, la humor, zic, caci multe sunt ispitele vrajmasului si ne trezim peste vreo doua zile cu alt text despre vreun mare sfant postitor, cum au fost alea cu Nil. 🙂

    sper ca n-am fost prea subtil – wow, stiu, e un defect al meu, vreau sa o zic direct si uuuuuuu, fara sa vreau fac o voluta diplomatica. Foarte micul Titulescu sau Marele Geoana.

  70. andryusha 16 March, 2011 at 17:57

    @camionagiu: N-am vrut să mai aduc sfinţii în discuţie, că de-aici iese altă dăndănaie… 😉
    În afară de asta, ştim foarte bine că sfinţii n-au făcut nimic de la ei, ci prin harul lui Dumnezeu. Deci şi ei, ca oameni, au fost neputincioşi. Diferenţa dintre ei şi ceilalţi… hmm, asta e! 🙂

  71. RoseN 16 March, 2011 at 18:02

    Haideti cu niste porunci hazlii…

    Cele 10 Porunci – cu şi despre Bere

    1.Să nu bei bere fără alcool. (altfel Dumnezeul berii te va face să vomiţi)
    2.Să cinsteşti malţul şi hameiul…dar nu încerca să le fumezi.
    3.Să nu risipeşti berea.
    4.Să nu laşi berea să se încălzească. (numai în cazul în care cineva a vomitat în ea)
    5.Să mergi zilnic la crâşmă. (în afară de zilele când e închis şi atunci roagă-te la Dumnezeul berii)
    6. Apa să o foloseşti numai la spălat (apa e locul unde se f*t peştii)
    7.Să nu încerci să înşeli crâşmarul. (în afară de cazul în care e homosexual)
    8.Să nu pleci acasă dacă nu ai băut cel puţin 10 beri.
    9.Să nu iei în derâdere fabrica de bere.
    10. Duminica să începi cu băutul devreme (în cazul în care mai eşti pe picioare)

  72. Constantin 16 March, 2011 at 18:13

    @andryusha:
    hmmm, dar cum poti sa-l iubesti pe dumenezeu daca nu-l iubesti pe aproapele tau pentru ca el tocmai asa a vrut. e adevarat ca dupa logica asta cine nu-l iubeste pe dumnezeu nu-l iubeste nici pe aproapele, dar exact asa e valabil si invers, cine nu-l iubeste pe aproapele nu-l iubeste nici pe dumnezeu. eu consider argumentul tau speculativ intersant si inteligent, dar doar speculativ. 🙂
    cind imi spui ca sa nu judec religia dupa credinciosi iar ai incalcat poruncile pentru ca identifici religia cu crestinismul, ori sint mai multe religii si conform poruncilor nu intra in competenta ta sa te exprimi la adresa altor religii, iar i-ai judecat, condamnat, iar nu i-ai iubit. e jobul lui dumnezeu s-o faca nu al tau 🙂
    acuma cu isus e si mai coplicat decit cu dumnezeu din vechiul testament. desi crestinismul se revoca de la noul si vechiul testament isus a contrazis vehement vechiul testament, predicile lui sint de fapt o revolutionare a vechiului. iar revolutia ca revolutia…
    isus nu a venit sa moara pentru ca omul nu poate trai crestinismul, pentru ca crestinismul nici macar nu exista, asa cum ii spune si numele e credinta in invataturile lui cristos. a venit sa preaia asupra lui pacatele oamenilor de atunci si sa predice o noua invatatura si anume cea a iubirii. asa zice biblia, sau macar asa am inteles eu…
    nemaivorbind de faptul ca nu rezulta de niciunde ca isus si-ar fi dorit o biserica institutionalizata intemeiata in numele lui, dar sint multe argumnete ca era impotriva institutiei biserica. dealtfel nici o biserica crestina indiferent de orientare nu functioneaza dupa principiile invataturilor lui isus ci dupa principiile oricarei institutii.
    e minunat ca crestinul e pe o cale in permanenta prefectibila, ca de altfel practicantul oricarei altei religii, intrebarea mea era legata de faptul ca crestinii nu pot sa-si apere atacurile asupra credintei lui sub forma sub care intotdeauna o fac pentru prin asta incalca automat cele 10 porunci care teoretic sint insasi baza credintei lui.
    tot numai de dragul discutiei… in continuare cu toata simpatia.

  73. Constantin 16 March, 2011 at 18:14

    scuze pentru postarile anterioare, stiu ca e o pagina de umor dar discutia mi s-a parut asa de interesanta ca nu m-am putut abtine.

  74. Constantin 16 March, 2011 at 18:20

    @RoseN:
    astea sint cele 10 porunci din bayern.

  75. andryusha 16 March, 2011 at 18:21

    @Constantin: Acum vezi de ce multă lume preferă evoluţionismul? Păi, nu-i mai simplu să zici: “Nimic. Beznă. Frig, adică zero grade Kelvin” şi dup-aia face fiecare ce vrea?… =))

  76. clara 16 March, 2011 at 18:21

    @andryusha: este f frumos ce spui. totusi sa precizam ca in cele 10 porunci biblice nu se spune nimic legat de iubirea aproapelui si nici sa iubesti pe Dumnezeu, ci doar ca El este Dumnezeu si nu trebuie sa ai alti Dumnezeu decat El. Iisus in Evanghelii a spus ca cel mai important este sa iubesti pe Dumnezeu mai mult decat orice si pe aproape ca pe tine insuti. si spun asta ptr ca desi Biblia este interesanta de citit ptr intelectuali, totusi ptr un crestin practicant sunt mai importante Evangheliile care cuprind invataturile lui Iisus, deci specificul credintei noastre.

  77. Constantin 16 March, 2011 at 18:27

    @andryusha:
    =))
    n-o sa crezi da papa a admis evolutionismul ca valabil anul trecut. =)) evolutionismul vine in contradictie cu crestinismul numai daca vrei sa citesti biblia ca baba safta. parerea mea… =))
    acuma cu fiecare face ce vrea e asa o chestie… nu am auzit ca ateii sa fie oameni mai rai decit practicantii de religii, si ei traiesc printre noi si nu fac mai mult rau decit crestinii. poate sint chiar olecuta mai buni decit noi pentru ca nu isi linistesc constiinta mergind dumnica la biserica si nci nu au accese de superioritate a credintei lor.

  78. andryusha 16 March, 2011 at 18:31

    @clara: Pe vremea lui Moise,oamenii pricepeau mai greu chestiile astea cu iubirea, că se uitau mai puţin la televizor decât în ziua de azi. Am senzaţia că, pentru timpul ăla, dacă te abţineai să nu ucizi, să nu furi, să nu minţi pe cineva, deja de altă dovadă de iubire nici nu mai avea nevoie respectivul… =))

  79. camionagiu 16 March, 2011 at 18:33

    Gata, toate maimutele, cu mine in frunte, inapoi in copaci la cules de like-uri. Ca altfel ma suparati si mai scriu un text si i-l trimit lui Julius sa aiba de ce sa nu rada.

  80. clara 16 March, 2011 at 18:36

    @Constantin: religia nu a fost niciodata impotriva stiintei, cu conditia ca argumentele stiintifice sa fie plasate intr-un context corect si amplu si interpretate corect.vaticanul are oameni de stiinta redutabili. mie imi pare rau ptr atei si ca sa fiu sincera si ptr cei care au parasit credinta ptr secte sau alte religii nu ptr ca sunt impotriva libertatii de credinta ci ptr ca stiu ca in majoritatea cazurilor nu au dat nici o sansa propriei lor credinte, nu au cunoscut-o cu adevarat, nu au studiat-o si au trecut la ceva ce li se parea senzational sau facil. repet e parerea mea de ortodox practicant, nu vreau sa jignesc pe nimeni.

  81. Constantin 16 March, 2011 at 18:39

    @clara:
    sigur, e parerea ta si ti-o respect, chiar daca a mea e mult diferita. in cazul tau pentru tine ai cu siguranta dreptate.

  82. clara 16 March, 2011 at 18:42

    @andryusha: si exact ptr asta a venit mai tarziu Iisus. ei bine, nu se inventasera tv ul si romance ul ici pe vremea aia. te rog sa ma scuzi ca insist, dar nu mi se pare corect sa identificam crestinismul cu Biblia. crestinismul este Iisus si Evanghelia.

  83. Constantin 16 March, 2011 at 18:46

    @camionagiu:
    cum se culeg like-urile alea toasu maimuta alfa san? da-ti un exemplu personal ca sa stim si noi maimutele trupete cum se face?

  84. andryusha 16 March, 2011 at 18:51

    @clara: Este cât se poate de corect să identificăm creştinismul cu Biblia. Chiar foarte corect. Isus a spus că n-a venit să contrazică pe Moise şi pe prooroci, ci să le desăvârşească învăţătura. Dumnezeu este atât Dumnezeu al Noului cât şi al Vechiului Testament. Dacă Isus a avut nevoie de o pregătire pentru a veni în mijlocul oamenilor, de un popor ales special, în mijlocul căruia să se nască, nu trebuie să fim noi mai exclusivişti decât El, cred.

  85. Constantin 16 March, 2011 at 18:54

    @clara:
    da clara, crestinismul asa cum ii spune si numele e isus si sint evangheliile ca sint patru oficiale. acuma si cu astea e asa o chestie usor, cum sa-i spun, ciudata. niste baieti s-au adunat la niceea acum muuult timp si au hotarit (parte politic, parte in urma puterii lor de influenta de atunci, parte dupa intelegerea lor filozofica, parte dupa alti factori bizari) care sint cele patru evanghelii oficial valabile. sa nu uitam insa ca pe masa erau mai multe evanghelii, cele carora acum li se spun apocrife. acuma daca se luau in considerare atunci la niceea si cele carora acum li se spun apocrife, desi erau pe masa lor atunci atunci ar fi fost imposibil sa creeze o intitutie si le-ar fi fost imposibil sa excluda femeile dupa misoginismul epocii. deci baietii aia au hotarit la niceea care sint evangheliile oficial valabile pentru castea le serveau perfect scopurile pe care le urmareau. daca cele patru evanghelii sint sfinte atunci sint insa si celelalte pentru ca nu cade in aprecierea unor batrinoci loviti de interse meschine de putere sa aprecieze ce e sfint si ce nu.

  86. RoseN 16 March, 2011 at 18:59

    Va dati seama totusi ca orice opinie am avea, e limitata de mintea umana, si asa cum un copil de 5 ani are o viziune diferita despre ‘realitate’ fata de un adult, asa si omul are o opinie, oricare ar fi ea, foarte diferita de un adevar absolut 🙂

  87. andryusha 16 March, 2011 at 19:00

    @RoseN: Asta dacă eşti un om obişnuit dar, cum să spun… dacă eşti arhitect… =)) =)) =))

  88. Constantin 16 March, 2011 at 19:01

    @andryusha:
    regret dar clara are dreptate, mai citeste inca o data noul testament din perspectiva ca isus se razvratea importiva religiei oficiale de atunci si ca el nu a completat vechea religie ci revolutionar a intemeiat o cu totul alta invatatura si ai sa vezi ca clara are dreptate. lasa tu ce zice popa la biserica, esti om inteligent cu putere de judecata. reciteste si ai sa vezi ca fata are dreptate.

  89. RoseN 16 March, 2011 at 19:11

    @andryusha: Ah daaaa, ai dreptate, pai asta era si raspunsul ‘corect’, sa renunti la mintea umana :))

  90. andryusha 16 March, 2011 at 19:14

    @Constantin: Evanghelia după Matei, capitolul 5. Tot.

  91. clara 16 March, 2011 at 19:16

    @andryusha: Da, “n-am venit sa stric legea, ci s-o implinesc”. atunci ,in spirit crestin, sa zicem ca am preluat si Biblia, dar repet cred ca specificul nostru este Evanghelia.

  92. mitza 16 March, 2011 at 19:23

    @andryusha

    da’ extraterestrii cand apar in poveste?
    Evolutionism, evolutionism dar sa stim si noi!
    ihi, eu is “ceilalti”

  93. andryusha 16 March, 2011 at 19:31

    @mitza: Nu ştiu. Am o bănuială că eventualele mele viitoare postări vor avea un caracter mult mai laic… :))

  94. RoseN 16 March, 2011 at 19:39

    @andryusha: Eu iti doresc cat mai multe postari 🙂 Avand in vedere ca de mii de ani oamenii nu se pot pune de acord, a fost totusi bine, nu?? 🙂 greu cu egoul uman, greu…

  95. andryusha 16 March, 2011 at 19:45

    @RoseN: Eh, am să mă obişnuiesc, în timp… =))

  96. clara 16 March, 2011 at 19:49

    @andryusha: da, asa apar conflictele religioase! aparent blanzii crestini devin niste fiinte feroce daca sunt starnite! sper ca nu ti-am umbrit ziua memorabila a primului tau articol pe dc!

  97. Anonimu' Mihai 16 March, 2011 at 19:52

    @andryusha:
    Iti propun sa faci o trecere lenta de la religios catre laic (de exemplu niste povesti cu preoti si laice)

  98. andryusha 16 March, 2011 at 19:54

    @clara: Eu sunt cu gândul doar la Julius, săracul, cum se ţine el cu mâinile de cap uitându-se la trafic… =))

  99. RoseN 16 March, 2011 at 19:56

    @andryusha: Eu zic ca acuma Julius doar mustaceste, are prilejul sa zica iarasi inteleptele vorbe: “ai vrut cititori, acu’ spala-te pe cap cu ei ” 😀

  100. andryusha 16 March, 2011 at 19:58

    @Anonimu’ Mihai: Nu există poveşti cu preoţi şi laice. Alea se numesc bârfe. 😀

  101. mitza 16 March, 2011 at 20:01

    pfuai!!

    urmeaza alte postari “made in andryusha”?! you had me at “Nimic. Beznă. Frig, adică zero grade Kelvin”

  102. clara 16 March, 2011 at 20:02

    @RoseN: da, presa ar fi un teritoriu ideal daca nu ar fi cititorii… ar fi bine daca am putea fi un fel de dr House, care isi trateaza pacientii fara sa-i consulte…

  103. andryusha 16 March, 2011 at 20:03

    @RoseN: Nu-i ştii tu latura aia, sensibilă… =))
    @mitza: Cel mai probabil, după ziua de azi, va trebui să organizaţi un referendum… =))

  104. Anonimu' Mihai 16 March, 2011 at 20:09

    @andryusha:
    :)) :)) :))

  105. Delia 16 March, 2011 at 20:32

    Mai, da ce fel de sindicat al Cotcodacilor e aici daca au ajuns comentatorii sa munceasca pentru sefi?

  106. Dan1 16 March, 2011 at 20:42

    Doamne, nu ma duce in ispita! Fusei la carfur doua-trei ore si uite ce cruciada se duse aici!
    andryusha si Constantin, voi vedeti cum scrie clara Iisus? Asa se scrie evolutionistilor ereticilor! Cu doi de i!
    Acu’ sa trec la partea care m-a scandalizat: @camionagiu: Cum iti permiti impostorule netrebnicule sa comentezi sub numele de camionagiu? camionagiul pe care il stiu eu e golan, derbedeu, bagabont… daaa?
    @camionagiu: Ei vezi, asa mai vii de-acasa! =))

  107. clara 16 March, 2011 at 20:44

    @Delia: aparent Julius e un bun psiholog! intuieste imediat pe cei preocupati mai mult de glorie decat de bani!

  108. clara 16 March, 2011 at 20:58

    @Dan1: am exagerat, nu? ma simt ca vadim care umbla cu Biblia in geanta si o scoate la orice pas. totusi de-a lungul timpului am constatat ca daca nu e bine sa faci parada de credinta ta, pe de alta parte nu trebuie nici sa lasi ca aceasta sa fie rastalmacita sau bagatelizata. totusi exista un timp si un loc ptr fiecare lucru. scuze tuturor.

  109. Dan1 16 March, 2011 at 20:59

    @clara: Nu-nu, vorbeam serios, chiar se scrie cu doi de i. Iisus, nu Isus.

  110. Dan1 16 March, 2011 at 21:05

    Acu’, eu sunt creationist, dar nu pot spune ca sunt un mare crestin. Lovitura cea mai grea a dat-o crestinismului, nu comunismul – cum gresit s-ar crede – ci National Geographic. Ei au aratat cum s-a scris Noul Testament, cum s-a stabilit (in sinodul de la Niceea) ce si cum, sarbatorile crestine menite sa inlocuiasca Saturnaliile (ca se lasau cu orgii :))), etc.

  111. clara 16 March, 2011 at 21:10

    @Dan1: dar ce, esti musulman sau iudeu? ca si ei sunt creationisti! prenumele tau era sa ma induca in eroare!

  112. RoseN 16 March, 2011 at 21:13

    Incepeti iarasi? sa stim sa ne luam popcorn 😀

  113. clara 16 March, 2011 at 21:24

    @RoseN: n-as vrea sa sune ca o blasfemie, dar ce inseamna, ca acum si religia vinde…?

  114. Sandi 16 March, 2011 at 21:28

    Ma , io vad ca voi va plictisiti acuma in Postul Pastelui……

  115. Dan1 16 March, 2011 at 21:30

    @clara: Nu, am eu o teorie foarte apropiata de a lui andryusha! Anume ca a fost inginerie curata! Creatia asta! =))
    Ca sa ce? Sincer, habar n-am!

  116. RoseN 16 March, 2011 at 21:31

    @clara: Certurile se pare ca sunt la moda:D indiferent de subiect
    @Sandi: Corect :))

  117. mifty 16 March, 2011 at 21:45

    1. clara: îţi dai seama că te contrazici??? 😀
    2. voi chiar n-aţi citit nici unul Coranul, măcar aşa, de curiozitate???

  118. Dan1 16 March, 2011 at 21:48

    @mifty: Nu! Ilumineaza-ne tu, muftiule (sau cum se zice)! =))
    Ti-am dat un like, dar tu – care preferi un-like-urile like-urilor – stii ca, de fapt, un unlike voiam sa-ti dau! :))

  119. Cristina 16 March, 2011 at 22:09

    @Constantin: buna,buna asta :))

  120. mifty 16 March, 2011 at 22:13

    în primele 2 surale e mesajul lui Dumnezeu pentru evrei şi creştini, în care li se spune pur şi simplu că s-au îndepărtat de cuvântul Lui.
    şi asta la “numai” 600 de ani de la Cristos!!!…
    şi da, Coranul îi recunoaşte atât pe Moise cât şi pe Iisus.

  121. Lepka 16 March, 2011 at 22:21

    Acum , in Postul Pastelui, luati numele Domnului in deşert ! Sa ne intoarcem fata spre Domnul, sa ne ierte pe noi, pacatosii. Am sa ma rog pentru sufletele voastre , oi ratacite ! Andryusha, sper ca Domnul sa`ti lumineze mintea si sa regasesti calea cea dreapta.

  122. clara 16 March, 2011 at 22:27

    @mifty: cat as vrea sa ma abtin… da, Iisus e recunoscut in Coran , dar ca simplu profet, nu fiu al lui Dumnezeu, care este baza credintei noastre. de asemenea nu se crede in invierea Lui , nici in imaculata conceptiune. deci ptr mine recunosterea Coranului este zero sau chiar este ceva mai rau, e toxica.

  123. Dan1 16 March, 2011 at 22:30

    @mifty, @Lepka & @clara: Hai, ajunge pentru azi! La culcare! E si maine o zi! De la Dumnezeu! :))

  124. mifty 16 March, 2011 at 22:32

    @clara: da’ de unde ştii tu aşa de bine ce scrie în Coran???
    doar creştinii nu citesc asemenea “lucrări diavoleşti”!!! 😛

  125. clara 16 March, 2011 at 22:36

    stiu chiar mai multe. nu-mi folosesc la nimic, dar le stiu. bine, am citit Coranul, cu remuscare,ptr ca ma gandeam ca in acest timp puteam citi Evangheliile de mai multe ori, ca viata e scurta. dar l-am citit, asa ca stiu ce scrie de Iisus.

  126. Sandi 16 March, 2011 at 22:36

    @mifty: ba io l-am citit de 2 ori Coranul: o data de la cap la coada si o data de la coada la cap. ;))

  127. Lepka 16 March, 2011 at 22:37

    @Dan1: ce`ai cu mine? la ora asta ies trollii din barlog 😉

    Daca e pe serioase, nu ma omor nici dupa Biblie nici dupa Coran. Ambele au lansat zvonul ca Dumnezeu nu are simtul umorului.

  128. clara 16 March, 2011 at 22:37

    @Dan1: “ajunge zilei rautatea ei!” ai dreptate. ciudat cum un lucru bun dezlantuie ce e mai rau in tine ! drumul spre iad e pavat cu intentii bune!

  129. clara 16 March, 2011 at 22:39

    @Lepka: dar sfintii au umor! de exemplu sf Laurentiu, cand era torturat pe foc a zis “intoarce si pe partea cealalta, asta e gata!”

  130. mifty 16 March, 2011 at 22:40

    @Sandi: şi???
    n-a apărut fantoma lui Sf. Pedofilie, să te certe??? 😀

    @clara: n-ai motive de remuşcare: numai imbecilii se simt prost când învaţă lucruri noi. 😀

  131. clara 16 March, 2011 at 22:40

    macar daca o sa ajung in spam ca fundamentalista si habotnica am sa stiu de ce!

  132. clara 16 March, 2011 at 22:46

    @mifty: am terminat facultatea de medicina si mi-am petrecut cam toata viata invatand. fac asta si acum. asa ca insinuarea ta nu ma jigneste

  133. Rushenne 16 March, 2011 at 22:50

    @clara, @mifty: Nu vreti sa treceti si voi la ultimul articol? Se discuta despre premiul lu’ N.A. si cat de bine ii sta. 😛

  134. clara 16 March, 2011 at 22:52

    @Rushenne: esti o scumpa!

  135. serban 17 March, 2011 at 13:32

    @Dan1:
    Eu ştiu de la televizor că se scrie “Jesus” şi se citeşte “gizăs”.

  136. Savantu' 17 March, 2011 at 14:23

    Deci, ce-am inteles eu din comentariile de mai sus.

    Pe 1.5 miliarde chinezi + 1.5 miliarde indieni + 1 miliard musulmani, +… o sa-i ia dracul in iad, ca nu-s crestini.
    Am trait si lucrat peste 3 ani in Japonia. Aia sunt oamenii cei mai cinstiti, corecti, iubitori de aproape si de natura, saritori, etc.. cu care am fost in contact (si credeti-ma, am vizitat ceva..); sa nu-mi ziceti ca “I-a batut Dumnezeu” ca nu sunt crestini, sau, mai rau, i-a batut pentru Pearl Harbor cum scriu o droaie de retarzi americani (gasiti faza la Mordechai pe blog)

    In rai vor fi doar drept-credinciosi crestin ortodoxi, adica rusi, jumate din ucraineni, romani, greci, bulgari si sarbi.

    WTF???

  137. clara 17 March, 2011 at 14:57

    @Savantu’: presupun ca te referi la ce am scris ieri. sigur ca este inimaginabil ca toti acesti oameni de care zici vor ajunge in iad ptr ca nu sunt crestini. exista un plan al lui Dumnezeu ptr fiecare si chiar daca nu s-a nascut crestin Dumnezeu il va cantari dupa faptele sale si constiinta sa. daca insa te-ai nascut crestin, ceea ce eu consider a fi un privilegiu, Dumnezeu are insa alte asteptari de la tine . si ai putea macar sa te apropii , sa-ti cunosti cu adevarat religia. sa ii dai o sansa. asta e tot.

Leave a reply