Postul nu e post destul

Mă iubesc call-center-urile

Radu Pircă

De când stau şi scriu de acasă (deoarece şeful a remarcat că am o personalitate plăcută şi sunt un bun coleg, aşa că m-a rugat să nu-i fac pe ceilalţi să se simtă prost şi mai bine să lucrez de acasă), zilnic sună telefonul fix la tot felul de ore ciudate, gen 3 după-amiaza. Da, am telefon fix, deoarece e pe numele unei bunici care a decedat acum ceva timp, aşa că nu e foarte simplu să schimb titularul de contract (de fapt, poate că e foarte simplu, dar mi-e lene) sau să îl desfiinţez (asta ar fi mai simplu, dar după aia cum aş putea trăi fără toate firele alea frumoase prin casă?).

În fiecare zi sună altcineva. Spre dezamăgire nevesti-mii, care în secret speră că sună Herzigova şi Angelina, fiindcă aşa ar şti că măcar la ceva sunt şi eu bun, la capătul celălalt al firului (e vorba de Romtelecom, deci sunt ferm convins că între mine şi cel ce sună există efectiv un fir lung, prost izolat şi instalat prin anii ’60) e invariabil câte o tăntucă de la un call-center. Tăntucile astea o caută cu insistenţă pe bunică-mea, care dacă ar fi trăit ar fi avut aproape 90 de ani, ca să îi plaseze cele mai diverse produse şi servicii. Eu am observat că nu le interesez şi că nu prea îşi bat capul cu mine, chestie înţeleaptă fiindcă nu văd cum aş putea să mă compar cu puterea de cumpărare a unei bătrâne de 90 de ani. Pe de altă parte, au şi ele dreptate: un om care e acasă la 3 după-amiaza în timpul săptămânii şi mai şi răspunde repede la fix nu e exact un tip prosper.

De ce totuşi din toată lista aia de potenţiali clienţi le-a căşunat pe bunică-mea, nu îmi pot da seama. Probabil tăntucile alea au o discuţie de genul “ia să vedem lista cu oameni de sunat azi: Patriciu, o bătrână de 90 de ani din Berceni, Voiculescu, }iriac… fetele, ce zi e azi?”. “E 26, şefa”. “Deci n-au intrat încă lefurile ăstora. Hai s-o sunăm pe bătrână, că asta-i singura care ştim sigur că are bani şi o să cumpere ceva”.

Share:

10 comments

  1. psihofericire 7 October, 2009 at 14:15

    Dar e interesant de stiut de unde au numarul de telefon al lu’ mamaie..De obicei cand ii intrebi, iti zic ca figurezi in “baza de date”..care baza, cu acordul cui?

  2. 4mall 7 October, 2009 at 14:28

    Mai, m-a sunat pe mine Herzigova o data, da tot n-a fost bine, ca cica “ce treaba am eu cu schiloada aia?”. Asa ca cel mai bine, nu mai raspunzi la fix, si gata!

  3. Bolca 7 October, 2009 at 15:47

    ce rahat de text e asta?

  4. sebra 7 October, 2009 at 15:50

    Ia încearcă să le vinzi tu ceva să vezi dacă mai sunt aşa insistente.

  5. psihofericire 7 October, 2009 at 15:58

    care text e de rahat? comparativ cu ce? Stii ce spunea mama lu’ Bocanila,iepurasul, prietenul lu’ Bambi caprioara? Daca nu poti spune ceva frumos, mai bine te abtii..

  6. N.A. 7 October, 2009 at 17:07

    Ei, poate facea o conversatie placuta (mai ales prin comparatie cu Tiriac, Patriciu si Voiculescu 😀 ) si de-asta o tot sunau.. Da’ nu te-ndurasi si tu sa le dai vestea cea trista?

  7. Şi la vară cald 7 October, 2009 at 19:51

    @N.A.
    Nu, că trimiteau ăia vorbă la Ministerul Muncii şi-i tăiau pensia bătrânei. Şi mai trebuia să facă după aia şi cheltuieli cu înmormântarea…

  8. ce-apa.nova 7 October, 2009 at 20:04

    Bine că n-ai robot, că se-apuca ăla de comandat beculeţe şi tiristoare, de-ţi seca bugetul…

  9. Cip 15 October, 2009 at 13:21

    Lucrez intr-un call-center, eu setez chestiile astea (IT admin). E un sistem automatizat pana la refuz, nu are niciun pic de interventie umana. Incarci in el 5000, 10 000, 20 000, 100 000 de contacte – deh, fiecare cu puterea lui, cu clientii lui, cu bazele lui de date – si sistemul ii suna pe toti, pe rand. Stie prostul (adica sistemul) sa identifice daca e mesagerie vocala, sau utilizator uman, stie daca e ocupat, stie daca e fara raspuns, stie daca ai renuntat in timp ce asteptai pe linie sa te ia vreo tantuca cu “Buna ziua, va sunt din partea “tralala” si ati fost selectionat pentru “blablabla”. Si resuna in functie de codul de apel.

    Deci, nu-ti bate capul: daca in baza respectiva de date apare bunica, de bunica vor intreba – de cele mai multe ori, in scopul eficientizarii muncii de call-center, sistemul suna in avans, si tantuca vede cu cine vorbeste abia in momentul in care deja te ia cu “Saru’mana!”. Ma indoiesc ca se mai uita si la varsta, sau la alte date despre client (presupunand ca exista).

    Deci… nu sunt tanticile de vina pentru unele erori personale.

    E criza… ai 10 lei, iti vand eu ceva… gasesc un produs sau serviciu cu care sa iti iau banii 😉 – asa se gandeste azi in RO.

    Cip

  10. Daily Cotcodac »  Telefonul, frate cu românul 6 September, 2010 at 08:07

    […] Un telefon fix rămas de la bunica, la care n-a mai vorbit de vreo zece ani, dar nu se îndură să renunţe la contract, fiindcă […]

Leave a reply