Postul nu e post destul

Se întâmplă în România: călătorul care a reparat locomotiva

Cristina Ș., cititoarea noastră principală din München, povestește pentru Daily Cotcodac:

 

Duminică, 26 iulie. Am urcat în tren, Constanța – Brașov. Era vagon de-ăla deschis, nu cu compartimente.

 

M-am instalat, am pornit. După un timp intră un echipaj de poliție TF și se instalează pe scaunele din jurul meu (vreo 6-7 inși). Începe să se facă cald, vagonul era destul de plin și geamurile-nchise. Tocmai mă gândeam că la dus, pe București – Constanța, am înțepenit din cauza aerului condiționat, și uite că acu’, la întoarcere, mă lichefiez.

 

Trenul nu mai pleca din stația Jegălia. Peste câteva minute îmi dau seama că stă prea mult, își dau seama și alții, încep să se-ntrebe ce se întâmplă. Și era sufocant de cald, deja regretam că nu am apă la mine. După vreun sfert de oră, anunț nasol, propagat din om în om: s-a stricat locomotiva!

 

Lumea începe să se agite, discuții, călători revoltați, unii coboară din tren, că poate-o fi mai suportabil aerul afară. Eu mă gândeam că ce bine, totuși, că s-a stricat în gară și nu în câmp, că mă pot duce să caut niște apă.

 

În vagon- vociferări, panică. Unul din polițiștii TF zice: “Stăm 2 ore, dacă nu cumva mai mult. Că n-au aștia nici o locomotivă să trimită după noi”. Intervine un călător: “Da’ ce s-o fi întâmplat cu locomotiva? Poate se rezolvă”. Un alt poliţist nu-i lasă spranţe: “Nu se rezolvă niciodată, data trecută am stat două ore jumate și eram în câmp, nu ca acuma, în gară. Locomotiva asta s-a lansat pe piață când era bunicu’ virgin”.

 

Unul dintre polițiști începe să fabuleze: cum ar fi să fie acum ca-n filmele americane, alea în care i se face rău unui om și cineva strigă “un doctor aici!” și apare un doctor care dă primul ajutor. Să strigăm și noi acuma “un mecanic aici!” și să apară un tip care repară locomotiva!

 

La care călătorul care-ntrebase ce s-o fi întâmplat se ridică și iese fără un cuvânt. Se întoarce peste zece minute, negru pe mâini până la coate. Şi zice, simplu: “Gata!”

 

În vagon se lasă brusc liniştea, lumea privea întrebător, nimănui nu-i venea să creadă. Treptat, situaţia se lămureşte: reparase locomotiva, măăăă!!!

 

S-a relaxat lumea, mai aveau nițel și aplaudau ca la aterizările avioanelor. Urcă toata lumea înapoi în tren, pornim. Omul povestea ce a făcut, era vedetă, zicea așa, modest: “Ultima oară am reparat o locomotivă acu’ 10 ani”.

 

Și polițiștii încep să facă mișto. Zice unul: “Domnu, da’ nu aveați voie în locomotivă. Ia, actele la control”. Colegul îi ţine isonul: “Îl legitimăm și îl dăm jos la prima”. “Ba nu”, zice altul, “îl ținem măcar până la București, că poate se strică locomotiva din nou”.

 

Omul râde și se ridică să-și ia bagajul. Polițiștii devin serioşi: “Stai, dom’le, că glumim, un’ te duci?”
“Păi, eu chiar cobor la prima”, zice omul.

 

Am văzut îngrijorare pe fețele oamenilor când a coborât mecanicul, dar am ajuns cu bine la București.

 

Eu zic că am avut noroc că s-a stricat locomotiva cu o stație înainte de a coborî el, că putea să se strice după ce a coborât, nu?

 

Data viitoare când mai umblu cu trenul în România, o să întreb la urcare dacă e vreun mecanic priceput în tren.

Share:

37 comments

  1. chocolate 27 July, 2015 at 08:32

    Trebuia să ceri și tu ” O apă rece, aici!”. Sigur se găsea…

  2. Eugen 27 July, 2015 at 08:46

    Ce vă miraţi aşa, parcă nu ştiţi că în România posturile bine plătite se dau pe bază de şpaga nu pe competenţă, aici mă refer la mecanicii de pe locomotiva respectivă, iar mecanicul din tren probabil lucra la vreun atelier care asigura reparaţii pentru CFR pe un salariu de mizerie.
    Ah era să uit, parca naşul de tren din ce strângea avea cotă şi pentru mecanic înafară de ce preda sefului sau sindicatului.

  3. RoseN 27 July, 2015 at 09:50

    OMG avem text, sa fac infarct nu alta… mai lipseste sa publice maine-poimaine CeMeSica sau Camio, ca ne ia cu salvarea d’aci de pe wallul cotcodac :)))
    eee hai, nu ne mai socati in halul asta, unii avem inima slaba totusi :)))))

  4. Ina_adevărata 27 July, 2015 at 10:35

    Cristina a călătorit cu Dacia 1300 a locomotivelor!

  5. N.A. 27 July, 2015 at 11:10

    Mai, si nu puteati sa il intrebati ce a facut exact, sa stiti data viitoare sa va descurcati si voi?! Cat de complicat putea fi?

  6. Mefistica 27 July, 2015 at 12:15

    misto Sendroiu, am ras. da’ mai cu zvac, a trebuit sa apelez cam mult la imaginatie ca sa ma hahai bine.
    si be) Rozicooooooooooooo!

  7. ces 27 July, 2015 at 13:37

    S-a terminat de-acum, as spune, locomotivele nu se-ard pe bune, doar pe computer sunt nebune,

  8. ces 27 July, 2015 at 13:51

    Ina_adevărata 27/07/2015 @ 10:35
    Ino, iti spun ca drept din n motive (tata avu trei dacii emotive), asa ca eu, pot si locomotive.

  9. ces 27 July, 2015 at 14:01

    N.A. 27/07/2015 @ 11:10
    N.A. , avem asa de clar descris surubul, sageata invatam, ochind yu-tiubul.

  10. Cms 27 July, 2015 at 14:05

    RoseN, mă gândeam şi eu să scriu ceva, dar de vreme ce Cristina a fost atât de promptă, zic să mai las să treacă două săptămâni, să nu se înveţe rău onoraţii cititori.

  11. ces 27 July, 2015 at 14:14

    RoseN 27/07/2015 @ 09:50
    Rosen, o inima foarte activa e viasat contemplativa…

  12. ces 27 July, 2015 at 14:21

    chocolate 27/07/2015 @ 08:32
    Choc, cand indraznesti ai si noroc si-atatea lucruri pot sa-nceapa, zambind, la un pahar cu apa…

  13. Cms 27 July, 2015 at 14:25

    Şi un mesaj de la o cititoare cunoscută multora, care nu poate momentan să se exprime singură din motive IT-ist-obscure
    Mefistica:
    misto Sendroiu, am ras. da’ mai cu zvac, a trebuit sa apelez cam mult la imaginatie ca sa ma hahai bine.
    si be) Rozicooooooooooooo! xoxo

  14. CID 27 July, 2015 at 14:42

    Ca intotdeauna fetele (N.A.) sesizeaza imediat esentialul.

  15. ces 27 July, 2015 at 14:44

    Cms 27/07/2015 @ 14:25
    salut arond, cand Cmsica povesti cu bisturiu, aplica ?

  16. Ina_adevărata 27 July, 2015 at 14:45

    Mefisticii: Cristina mi-a povestit mie faza, eu am transcris-o cu minime intervenții, doar cît să o transform din linii de chat în text cursiv. Ia valoarea ei documentară dincolo de cea literară: cît de des călătorești cu un tip apt să repare pe loc locomotive?
    Plus: probabil de-aia te-a interzis IT-istul, că ești mereu nemulțumită!

  17. ces 27 July, 2015 at 14:49

    CID 27/07/2015 @ 14:42
    Salut Cid, vin si cu sub-esentialul, locomotiva sa le-o traga calul.

  18. ces 27 July, 2015 at 14:53

    Ina_adevărata 27/07/2015 @ 14:45
    Ino, mecanici multi barbati, divino 🙂

  19. ces 27 July, 2015 at 14:58

    Pus in miscare daily cot-masina ? Acum retrag strategic, cu drezina 🙂

  20. ces 27 July, 2015 at 15:48

    Cms 27/07/2015 @ 14:25
    “Şi un mesaj de la o cititoare cunoscută multora, care nu poate momentan să se exprime singură din motive IT-ist-obscure
    Mefistica:”

    Repet salutul meu facut 🙂 in scop de pur terapeut, transmiteti rog la Mefistica numai iubind, strapungem frica.

  21. Cristi 27 July, 2015 at 16:20

    Asa si pana la urma ce avu locomotiva? Jiglerul infundat, platina albastrita, capacul de la delcou crapat sau cureau de la alternator rupta?
    Si sigur era locomotiva? Nu cumva era o masina frantuzeasca, de culoare verde, al carui sofer avea freza de calugar saolin?

  22. Eugen 27 July, 2015 at 22:38

    Să vă aduc aminte ce frumos a fost acum peste 12 ani când sa inaugurat Săgeata Albastra, o să pun şi un link valid găsit pe goagăl: “http://www.amosnews.ro/arhiva/astazi-s-inaugurat-noul-tren-intercity-numit-sageata-albastra-30-01-2003”
    Pe vremea aia ziariştii scriau frumos despre isprăvile guvernului fiindcă le dadea Năstase şi lor câte un os de ros.
    Ei bine nu a vrut să plece de pe loc Săgeata vre-o două ore, şi culmea era trenul plin de ziarişti care evident că nu au sesizat întârzierea, ce se întâmplase, marele meşter mecanic care făcuse şi o specializare în Germania de vre-o trei luni, deşii nu avea habar de limba lui Goethe sau a lui Sakespeare, a aprins o ţigară în cabină care a declanşat alarma de incendiu pe calculatorul de bord, problema era că computerul ăla vorbea pe limba lui şi nu se înţelegea cu specialiştii care vroiau să pornească maşina, abia când a sosit un ingineraş de la IT care a înţeles ce îl doare, şi ia dat jos pe fumătorii din cabină (între timp mai erau acolo şi câţiva şefi de la transporturi, şi toţi fumau nervoşi), a aerisit şi a reuşit să reseteze alarma, şi aşa au reuşit să pornească maşina.

  23. dyers_eve 28 July, 2015 at 07:11

    Ina_adevărata 27/07/2015 @ 10:35 :”Cristina a călătorit cu Dacia 1300 a locomotivelor!”
    Cu Pejou’ locomotivelor, poate…

  24. bogho 28 July, 2015 at 11:23

    Sa intelegem ca in Germania nu prea merge cu trenul?

  25. Alt Marian 28 July, 2015 at 15:31

    Vezi Cristina tatii ce se întâmpla daca ti-ai vândut masina?

  26. Adrian 28 July, 2015 at 19:14

    Aștept cu nerăbdare episodul 2: Avionul.

  27. ces 29 July, 2015 at 14:48

    Adrian 28/07/2015 @ 19:14
    Cerinte emotive speciale-se invartesc si vezi un gol : Drag Adrian, aerian, mecanic este doar la sol.

  28. Nedu Merit 29 July, 2015 at 15:25

    Cms: “zic să mai las să treacă două săptămâni, să nu se înveţe rău onoraţii cititori”.
    Da, zice bine. Aprob pozitiv. Am dat și LIKE.

  29. Cristina Ș. 29 July, 2015 at 17:20

    N.A. :)) :)) da, chiar asa! cit de complicat putea sa fie sa repari o locomotiva?
    la urma-urmei, i-au trebuit doar 10 minute. o ciorba e mai complexa, unele modele de ciorba dureaza mai mult de 1-2 ore, mai ales daca faci una de burta, o jumatate de zi … nuu, nenica, mai bine mecanic de locomotiva.

    sau, mai bine, la cumpararea biletului, fiecare calator sa completeze un formular privind competentele lui tehnice / mecanice. si CFR sa nu dea voie sa plece trenul daca nu are cel putin doi calatori capabili sa repare locomotiva, in fiecare tren

  30. Cristina Ș. 29 July, 2015 at 17:23

    Alt Marianeee, nu da, draga din casa! :))

  31. Cristina Ș. 29 July, 2015 at 17:27

    Mefistica, mai bine asa, prelucrat de Ina, ca io, in varianta originala zisesem al’ceva in loc de “bine, totuși, că s-a stricat în gară și nu în câmp, că mă pot duce să caut niște apă.” … ahm , cum sa spun elegant, adica, in gara, m-as fi putut duce la toaleta in urmatoarele 2 ore de asteptare ..

  32. Dan1 29 July, 2015 at 19:07

    @Cristina Ș: E, ti s-ar fi intamplat asa ceva in gara la München? :))

  33. ces 29 July, 2015 at 19:15

    Cristina Ș. 29/07/2015 @ 17:20
    “… si CFR sa nu dea voie sa plece trenul daca nu are cel putin doi calatori capabili sa repare locomotiva, in fiecare tren”…
    Nu-s angajati atati barbati -schema pe sine este nuda- dar poate schimba pe vagon formula chimica la buda.

  34. Nedu Merit 30 July, 2015 at 09:28

    Eu zic asa: data viitoare toti calatorii sa-si aduca locomotiva de acasa.
    Trecem peste faptul ca don`soara Cristina a venit in RO si n-a facut cinste la toata lumea. Sau inca n-a plecat???

  35. ces 30 July, 2015 at 21:21

    Locomotive Ned sa dam ? Mai bine gratis pe patine cat vor mai fi sine e bine.

  36. Nedu Merit 31 July, 2015 at 00:51

    Ce voiam eu sa zic, draga Cristina: un traseu Constanta – Bucuresti – Brasov, cu escala de o zi la Bucuresti, poate ar fi determinat locomotiva sa se defecteze la vreo 200 metri est / sud-est de Podul Basarab.

  37. ces 31 July, 2015 at 19:26

    Vagon deschis, locomotiva (cand ea s-a defectat), prea multi de fata in gramada, instant a afectat (mecanic, stop in ascensor, Cristino, de-as fi autor…)

Leave a reply