Daily Cotcodac

Impactul mall-ului asupra organismului uman. Studiu

Ionuţ Şendroiu

Studiul demonstreazǎ cǎ modul în care ființele umane reacționeazǎ în cursul unei vizite la mall nu depinde de vârstǎ, sex, naționalitate, studii sau religie. Și nici de ceea ce își doresc sǎ cumpere.

Detalii tehnice
Am folosit drept cobai doi indivizi de sex masculin, de aceeași naționalitate și etnie, fǎcând parte din aceeași grupǎ de vârstǎ (35-45). Ambii aveau studii asemǎnǎtoare, absolvind facultatea la stat în anii ’90, între douǎ strigǎte “Josiliescu”, respectiv “Muieiliescu” (în funcție de sesiunea de examene). În plus, amândoi erau cam la fel de miopi, prin urmare, ochelariști.

Deoarece reacțiile în fața cabinelor de probǎ au fost surprinzǎtor de diferite și considerând cǎ cei doi subiecți își propuseserǎ sǎ cumpere ACELAȘI produs din ACELAȘI mall, vom analiza traseul fiecǎruia cǎtre locul de desfǎșurare a experimentului, încercând sǎ identificǎm posibile explicații.

Practic, eu și Julius ne-am dus vineri seara la Bǎneasa Shopping Center sǎ ne cumpǎrǎm blugi.

Startul spre Mall

Julius a pornit din Berceni, cartier în care, ca în toate cartierele bucureștene, cine nu merge la mall mǎcar odatǎ pe sǎptǎmânǎ, are, foarte probabil, piciorul în gips.

Şendroiu a plecat spre mall din Luanda, Angola – localitate slab dotatǎ cu mall-uri și, în general, cu magazine care au scǎri – rulante sau nu.

Foto stanga: Garsoniera unui patriot din Berceni, al cǎrui vecin și-a spǎlat rufele recent.

 

Foto dreapta: Bulevard comercial în Luanda. Pardon, trotuar.

 

 

 

 

Modalitǎți de deplasare

Julius a condus autoturismul personal, marca Peugeot. Deși Teoria Evoluției Speciilor nu poate explica deocamdatǎ acest fenomen, pe Terra continuǎ sǎ existe oameni care își cumpǎrǎ automobile Peugeot.

Şendroiu a venit cu avionul. Inițial, cu un Boeing 777, apoi cu un Airbus 321. Din fericire, nu a condus el, ceea ce i-a permis sǎ-și omoare timpul revǎzând Django, ascultând muzicǎ, bând vin (Vin de Pays d’Oc 2011 Réserve de La Baume) sau, pur și simplu, holbându-se la nori.

Sosirea la Mall
Ambii participanți au respectat cu strictețe legile lui Murphy privind ordinea sosirii la întâlniri, Şendroiu ajungând primul. Deoarece nu venea doar de la o distanțǎ mai mare, ci, practic, dintr-o altǎ emisferǎ a Pǎmântului, Şendroiu a ajuns cu peste o jumǎtate de orǎ înainte, nu însǎ fǎrǎ unele emoții provocate de faptul cǎ poate Murphy nu era totuși la curent cu traficul din București. Ca sǎ-și risipeascǎ aceste emoții, Şendroiu a sunat, gǎsindu-l pe Julius blocat într-o interescție și primind asigurǎri ferme cǎ mai are de așteptat cel puțin de 30 de minute.

Intrarea în atmosfera cumpǎrǎturilor
Conform unei vechi tradiții, la scurt timp dupa aterizarea în țara natalǎ, Şendroiu și-a comandat o bere, dupǎ care a continuat sǎ-și omoare timpul, citind presǎ. Francezǎ.
Courrier International explicǎ pe o paginǎ întreagǎ cum era pe vremea când Suedia era guvernatǎ din Moldova și cum au ajuns sarmalele moldovenești în bucǎtǎria suedezǎ, reansamblate de cǎtre bucǎtarul Regelui Carol XII, cu mult înaintea primului scaun IKEA. “En Suède, il suffit de prononcer le mot calabalâc et le diplomatie deviant plus aisée”, începe abrupt materialul din Courrier, preluând un articol din Adevǎrul Moldova.

“Cuvântul calabalâc este la fel de moldovenesc ca și sarmalele”, se gândea Şendroiu, în secunda în care Julius l-a sunat de la circa 7 metri sǎ îl întrebe la ce masǎ este …

Contrar unor pǎreri pripit formate, Julius s-a dovedit un admirator al presei franceze, în special pentru faptul cǎ refuzǎ ca Google sǎ le indexeze conținutul. Acest decizie, considerǎ mogulul DC, îi protejeazǎ de tabloidizare, le menține tiraje decente și implicit scoruri rezonabile la publicitate.

Carburant
Julius a cerut o apǎ platǎ (fǎrǎ lǎmâie, senzațional!!!), iar Şendroiu s-a apucat de a treia bere.

Dupǎ achitarea bǎuturilor, cei doi au intrat în mall și s-au îndreptat spre magazinele de țoale de fițe, declanșând experimentul propriu zis.

Concluzii:

Julius (on facebook): “Băi, Şendroiu e incredibil: a intrat în primul magazin, a probat o pereche de blugi ŞI A CUMPĂRAT-O! Eu am probat 7 perechi de blugi, am alergat de la un magazin la altul, că se închidea, şi am plecat cu o pereche de pantofi. Care deja nu-mi mai plac. Fetele, mă înţelegi?”

Şendroiu (on facebook as well but a few days later): “Nu aveau budǎ în cabina de probă, aşa că am plătit şi am plecat să caut una … Am procedat corect, zic …”

Citeşte şi:
Fenomenologia şopingului