Daily Cotcodac

O ofertă imposibil de nerefuzat de la Vodafone

Zilele trecute mă sună o duduie de la Vodafone:
Bună ziua, domnu’ Daniel Goace! Pentru că sunteţi printre cei mai vechi abonaţi ai noştri, încă din 1999, pentru că sunteţi client Gold şi mie îmi apare în sistem că nu aţi avut niciodată facturi întârziate sau neplătite, ne-am gândit să vă facem o ofertă: vă oferim convorbiri şi sms-uri nelimitat în reţea, 600 de minute naţionale şi 1 GB de date. Dvs. nu trebuie să plătiţi mai mult. Rămâneţi în continuare pe acelaşi abonament de 10 EUR. Apoi urmează, pe un ton mai puţin entuziast, partea cea mai importantă, pentru care, de fapt, sunase în ziua aia câteva zeci sau sute de clienţi: …trebuie doar să vă reînnoiţi abonamentul pe doi ani.

 

Zic:
În primul rând că nu sunt client Gold. Nu ştiu în ce sistem vă uitaţi dvs dar eu sunt client Bronze. Am fost Gold la un moment dat. Mă uit exact acum în My Account pe site-ul dvs.
În al doilea rând convorbiri&SMS-uri nelimitate în reţea, dacă tot v-aţi uitat prin sistem, eu am deja de un an. Deci, aici nu-mi oferiţi nimic în plus.
 

În al treilea rând, în sistem probabil că vă arată şi că, deşi am un număr mai mic de minute naţionale şi date decît ce-mi oferiţi dvs, eu nu le-am depăşit niciodată. Din contră.
Aşadar, să ne concentrăm pe scopul acestui telefon de tip Vaaai, ne-am dat noi seama exact azi dimineaţă, după 15 ani, ce preţios sunteţi, şi ne-am gândit, în premieră pe ţară, fără să cereţi dvs nimic, să vă oferim noi ceva moca pentru prima oară în 15 ani.
 

Scopul acestui telefon nu este să oferiţi ceva, ci este o încercare disperată de a vă securiza clienţii care au început să se mute masiv spre operatori mai ieftini, cu oferte mai bune. Ca să dau un exemplu, spre Digi, care contra unor abonamente de 4-5 EUR/lună are NELIMITAT în toate reţelele. Neogrănicenie!
 

Sper că vă daţi seama că DOI ANI, în condiţiile pieţei actuale de telecomunicaţii, înseamnă enorm. Poate mâine scad toate tarifele la jumătate. Poate daţi faliment. Poate plecaţi din România. Poate mor eu. Aşadar, prin această falsă ofertă, dvs vreţi să vă asiguraţi că eu o să vă dau în continuare cei 10 EUR/lună şi nu o să mă mut în altă reţea de două ori mai ieftină în următorii doi ani. Deci, în cel mai bun caz, eu zic să îmi trimiteţi pe mail oferta dvs să o analizez comparativ cu restul ofertelor de la concurenţă şi apoi vă voi da un răspuns zilele următoare.
 

Nu, zice, noi nu trimitem pe mail oferte. Asta e politica companiei. Acceptaţi acum, pe loc – convorbirea fiind înregistrată şi având valoare de contract – sau nu.
 

Păi, zic, m-aţi luat repede… am şi uitat ce mi-aţi oferit. Trebuie să mă gândesc şi eu… E vorba, totuşi de DOI ANI, nu? Apropo, dacă accept acum şi mai târziu mă răzgândesc şi vreau să revin, există vreo penalizare?
 

Ăăăă… da, există, dar n-a plătit-o nimeni niciodată… integral.
 

Cum aşa? Ce penalizare există?
 

Păi… 150 de EUR dacă vă răzgândiţi. Dar n-a plătit nimeni toată suma.
 

Adică?
 

Păi, penalizarea se împarte la cei 2 ani. Deci, dacă vă răzgândiţi peste un an jumate plătiţi doar un sfert…
 

Şi dacă mă răzgândesc peste o săptămână?
 

Păi, atunci plătiţi toată suma.
 

Super! Atunci, înregistraţi aşa: nu numai că nu mă interesează “oferta” dvs, dar vă promit că, imediat după ce închidem, am să analizez foarte atent şi celelalte oferte de pe piaţă şi am să mă gândesc serios să mă mut la alt operator mai ieftin.
Vă mulţumesc.