Postul nu e post destul

Pesamosca – lecţia de fracturi

Dr. Ionuţ Şendroiu

În vara anului 2000, câţiva pediatri de la un faimos spital de copii din Statele Unite au venit în vizită la Budimex, unde au ţinut o conferinţă. Pe vremea aceea eram medic rezident şi, împreună cu colegii, am luat loc în amfitetru (mai în spate, desigur). Americanii urmau să ne vorbească despre metode diagnostice imagistice ultra-mega-moderne. Directorul de atunci al spitalului, profesorul I., luase loc la catedră, împreună cu şeful delegaţiei americane.

Profesorul Pesamosca s-a aşezat printre rezidenţi (cred că undeva prin rândul 3). Conferinţa se dorea dinamică şi interactivă. Experta americană în imagistică îşi pregatise o rezervă de pixuri, brelocuri şi creioane inscripţionate cu numele şi sigla nemaipomenitului & nemaivăzutului spital K, bastion al pediatriei mondiale. Prezentarea diapozitivelor era însoţită de întrebări adresate medicilor români. Cel care dădea un răspuns corect primea un pix inscripţionat, pe care savanta din Statele Unite i-l arunca de la catedră, cam în genul în care Messi îşi aruncă tricoul către suporteri, la finalul meciului.

La noi pe barjă, ofiţerul însărcinat cu protecţia muncii captează cu succes în acest mod atenţia muncitorilor localnici, în timpul şedinţelor de instructaj, aruncând câte o şapcă cu logo-ul firmei celui care răspunde corect întrebărilor despre utilizarea cizmelor de cauciuc.

După vreo 5 diapozitive şi 4 pixuri distribuite, se ridică, masiv, Pesamosca. Doamna conferenţiar tocmai se pregătea să arunce al cincilea pix-premiu spre rezidentul care identificase corect fractura din imagine.

– Mă scuzaţi, vorbiţi franceza?

Doamna conferenţiar îşi compune un zâmbet congelat şi răspunde că ar prefera să fie întreruptă strict pentru întrebări “on topic”. Dacă se poate.

– Engleza este limba Dvs maternă, răspunde Profesorul, şi mi s-ar fi părut fair să vorbim într-o limbă care să nu fie limba maternă a nici unuia dintre noi. În fine, nu este nici o problemă, voi vorbi în engleză. Voiam să vă atrag atenţia că în această imagine sunt de fapt două fracturi.

– Este o singură fractură, domnule doctor. Cea semnalată de colegul Dv. Vocea savantei americane de renume mondial căpătase tonalitatea sunetului produs de o unghie pe un geam.

– Măriţi vă rog jumătatea laterală a platoului tibial şi priviţi cu atenţie.

Nici unul dintre noi nu se îndoia că Pesamosca va avea dreptate, aşa că, în secunda în care compatrioata lui Doctor House a exclamat, total surprinsă, “oh, yes, indeed!”, amfiteatrul a izbucnit în aplauze.

Doamna doctor-expert-în-diagnostic-imagistic de la-cel-mai-tare-spital-de-copii-din-Statele-Unite a luat un creion brănduit de pe masă, l-a ridicat cam până în dreptul umărului şi … s-a oprit. Stânjenită, cumva, preţ de câteva secunde.

Apoi a coborât de la catedră, s-a aplecat şi l-a aşezat cu grijă pe pupitrul Profesorului…

Share:

82 comments

  1. Cristi 2 September, 2011 at 08:07

    Dumnezeu sa-l ierte. 🙁

  2. andryusha 2 September, 2011 at 09:20

    După ce că era incompetentă, l-a mai şi jignit pe Profesor că adică nu era-n stare să prindă un pix din zbor.

  3. ErRon 2 September, 2011 at 09:21

    Da, da, americanii sunt grozavi cu tehnica lor de recompense! Atata doar ca n-au bunul simt sa stie unde sa se opreasca!
    Prietena mea din State mi-a spus ca de cate ori merge cu fetita de patru ani la doctor pentru vaccin sau controale obligatorii, doctorita ii da fetitei bomboane!
    Sa-l odihneasca Dumnezeu, am inteles ca a fost un om si-un doctor de exceptie!

  4. Ozzy 2 September, 2011 at 09:38

    Super, doctore! Mai rar se intampla sa existe un om despre care toata lumea sa aiba de spus numai lucruri bune.

  5. camionagiu 2 September, 2011 at 09:39

    Camionagiu superb la moderare.

  6. Ramses3 2 September, 2011 at 09:55

    asta e gen pixul alora de-au luat Oskaru, omagiul ultim

  7. camionagiu 2 September, 2011 at 09:58

    Dacă la următoarea întâlnire nu văd că vine Jul cu pixuri inscripţionate Daily Cotcodac, vedeţi voi texte proaste

  8. Tetelu 2 September, 2011 at 10:15

    Toata admiratia mea pentru domnul doctor Pesamosca.
    Nu ma pot abtine totusi sa nu comentez ceva.
    @camionagiu: O sa primiti pixuri de la Julius atunci cand o sa faceti cate doua fracturi la mana de la scris articole pe DC.

  9. Mortyse 2 September, 2011 at 11:02

    Ma opresc doarsa semnalez o lipsa “Directorul de atunci spitalului” – a vazut cineva un “al”?

    In rest, reverenta!

  10. karmapolice 2 September, 2011 at 11:08

    Un om senzational…un stat de cacat si laba

  11. Cougar 2 September, 2011 at 11:10

    dacă postul ăsta nu-l întrece în share-uri pe ăla al meu cu zmeul, giulius, we have a problem.

  12. Cougar 2 September, 2011 at 11:20

    Mortyse, nimeni nu-i corectează textele Doctorului! nimeni!!! (io tre’ să-mi spăl monitorul, am sărit peste rândul ăla. mi-ai răpit plăcerea nazistă.)

  13. Cms 2 September, 2011 at 11:26

    @Cougar: Eu nu cred că-l va întrece, dintr-un motiv simplu: de zmeu am auzit/citit aproape toţi. Profesorul Pesamosca este un personaj cunoscut într-un cerc relativ restrâns.

    Doc, excelent articol! Dacă nu mă înşeală memoria, nouă ni s-a povestit despre Profesor întâmplarea cu congresul de chirurgie din SUA, parcă, unde şi-a trecut la rubrica “salariu” (necesară pentru încadrarea într-o categorie de taxă de participare) 300 de dolari. S-a întors de două ori formularul înapoi, pentru adăugarea zerourilor necesare, până s-au prins ăia că acesta e salariul adevărat, drept pentru care nu au mai cerut nici o taxă. 🙂

  14. Iony 2 September, 2011 at 11:27

    @andryusha: din contră, cred că prin gestul ei a arătat o urmă de respect.

  15. camionagiu 2 September, 2011 at 11:29

    Profesorul Pesamosca – un medic sfant, dupa modelul celor din vechime. Traia in chilia de la spital, inconjurat de icoane, opera pe oricine, practic traia numai pentru ceilalti.

    Profesorul Leon Danaila – alta somitate mondiala in neurochirurgie, care putea sa aiba lumea la picioare, i s-ar fi facut clinica in orice loc din lume si ar fi primit milioane. Dar el a ramas aici, imbraca costume de haine mai modeste ca ale lui taica-meu. Astazi, la peste 80 de ani inca opereaza. Daca vorbesti cu el, discutia se va invarti in jurul lui Dumnezeu si a credintei lui ortodoxe. Tine post, se roaga, le spune pacientilor ca el face tot ce poate, dar Dumnezeu va hotari rezultatul.
    Doctorul Enache – mi-a salvat viata cand eram copil. Era urat de toata clinica, pentru ca se purta ca un sfant, nu primea bani si nici cadouri, era interesat numai sa ajute oamenii.

    Si cati altii…

    Sa ne amintim de exemplul lor si cand mestecam tot felul de sabloane negative la adresa cresinismului. Caci ei nu erau impotriva preotimii, nu judecau oamenii, nu duceau campanii de atatare a populatiei contra ridicarii de biserici sau pentru scoaterea icoanelor de pe pereti.
    Erau atat de oameni cum numai crestinismul asumat corect si adevarat te poate face.

    (din pricina a 2 link-uri amarate ma zbat in spam de dimineata cu acest comentariu si am fost muscat de unii de varice!!!)

  16. ErRon 2 September, 2011 at 11:36

    @Iony: andryusha a facut o gluma, Iony!
    Una foarte reusita!;)

  17. Vlad 2 September, 2011 at 11:36

    pacat. chiar era un geniu. numai eu stiu (recunosc, din auzite) cazuri in care acest minunat om a salvat vieti, a indreptat si reparat maini si picioare. unde unii operau de zeci de ori, el opera doar o data si rezolva problema.

  18. Cms 2 September, 2011 at 11:36

    @Iony: Contrar imaginii pe care poate ţi-ai făcut-o despre el, atunci când nu terorizează infidelii de pe Daily Cotcodac sau facebook Andryusha chiar are simţul umorului. ;))

  19. Lecteriţa 2 September, 2011 at 11:47

    Sendroiule, e mega postare, asta! Ne-ai ciuruit!

  20. Iony 2 September, 2011 at 11:47

    @ErRon: @Cms: my bad 😀

  21. Insignifianta 2 September, 2011 at 11:49

    Cate pixuri, pe lumea asta, or mai fi avut sansa si onoarea unei asemenea traiectorii?

  22. Cristi 2 September, 2011 at 11:51

    Eu am crezut pana la sfarsit ca “doctoreata” o sa-si dea singura un pix pentru ca a observat intr-un final cea de-a doua factura. 🙂

  23. Insignifianta 2 September, 2011 at 11:51

    @Ramses3: Alea erau stilouri. Beautiful mind.

  24. andryusha 2 September, 2011 at 12:04

    Şi omului nostru i-ar fi prins bine o boabă de franceză la Saint Etienne…

  25. ErRon 2 September, 2011 at 12:07

    @camionagiu: Ma simt intrucatva vizata, pentru ca eu sunt impotriva “predarii” religiei in scoala. Consider ca ar fi mult mai eficient un tip de “scoala duminicala” care l-ar implica pe preotul paroh, pe copii, pe parinti. Si, din pacate, exista o mare multime de preoti fara har si fara vocatie, ca in orice domeniu. Dar la preoti, la doctori si la profesori lipsa vocatiei si daruirii este dezastruoasa!

  26. Cms 2 September, 2011 at 12:16

    @Lecteriţa: Ne-ai fracturat cominutiv, se spune. Adică ne-ai spart! :))

  27. ionut 2 September, 2011 at 12:28

    @camionagiu: “Erau atat de oameni cum numai crestinismul asumat corect si adevarat te poate face.” – Inlocuind “crestinismul” cu orice alta religie obtii fraze la fel de adevarate 🙂

  28. ErRon 2 September, 2011 at 12:32

    Am avut un unchi, care cu siguranta l-a cunoscut pe Profesor (prin anii ’90) a facut specializarea la Grigore Alexandrescu.Era genul care nu lua mita. In urma cu trei ani si-a pus capat zilelor, presupunem ca din cauza stresului si presiunii din spital unde “strica piata”.

  29. camionagiu 2 September, 2011 at 12:37

    @ionut: Zau? Si in care religie gasesti doar iubire, iertare, smerenie? In islam, unde se spune ca poti omori “necredinciosii”? In mozaism?
    Hai sa vorbim, Ionute, ca si noi avem pareri…

  30. sebra 2 September, 2011 at 12:40

    @andryusha:
    A învăţat el să joace cu adidaşi şi n-o învăţa puţină franceza?

  31. ionut 2 September, 2011 at 12:42

    @camionagiu: Legea talionului 🙂

  32. camionagiu 2 September, 2011 at 12:45

    pai aia e a Vechiului Testament, de aia s-a sacrificat Hristos si am facut un pas inainte, sa terminam cu mizeriile de ochi pentru ochi si dinte pentru dinte.

  33. camionagiu 2 September, 2011 at 12:48

    LINISTE, GATA, CAMIONAGIU LUCREAZA!

    V-am promis text de aparare a bietilor proprietari atacati CONCERTAT de Jul, Julius si admin, ati votat DA, cheia e la tine.
    In curand, numai pe DC

  34. Dan1 2 September, 2011 at 12:48

    @ionut: Corect! Si presupun ca nici de doctorul Raed Arafat nu poate nimeni sa spuna ceva de rau! (asta fiind singurul exemplu pe care-l stiu, dar presupun ca în lume sunt multi)

  35. M3bis 2 September, 2011 at 12:49

    @Mortyse: @Cougar: V-ar nazismul drec! Am corectat!

  36. Dan1 2 September, 2011 at 12:50

    @camionagiu: Si am ajuns la cruciade si Inchizitie si alte lucruri iubitoare si iertatoare si smerite.

  37. camionagiu 2 September, 2011 at 12:51

    @Dan1: Ortodocsii au facut cruciadele? Inchizitia a existat in tarile ortodocse? Hai sa ne oprim, ca LUCREZ PENTRU VOI!!!
    Bine, si pt o vila la Corbeanca, dar nu se ne inglodam in porcarii.

  38. Dan1 2 September, 2011 at 13:04

    Si ce, catolicii nu sunt crestini? … da’ lucreaza, lucreaza! nu te-ntrerupe!

  39. andryusha 2 September, 2011 at 13:11

    @sebra:
    Ai perfectă dreptate, ţine un like! =))

  40. andryusha 2 September, 2011 at 13:17

    Dacă înlocuim cuvântul “creştinism” din comentariul domnului Camionagiu cu “brahmanismul şi budhismul”, bunăoară, obţinem India – o minunantă ţară în care suferindul este aşezat cu iubire într-un şanţ confortabil pe marginea drumului, şanţ în care-şi poate petrece în linişte ultimele clipe ale vieţii, fără pericolul de a fi bombardat cu pixuri inscripţionate şi alte obiecte de marketing agresiv, pe care doctorii din spitale şi le aruncă unii altora peste capetele pacienţilor, în dispreţul complet al jurământului lui Hipocrate.

  41. Lecteriţa 2 September, 2011 at 13:26

    @Cms:
    io nu stiu mare lucru despre fracturi, decat ca uneia ii zice ” in lemn verde, ca avusei in copilaria-mi pasnica =))

  42. sendroiu 2 September, 2011 at 13:27

    @camionagiu: nu vreau sa-ti retez extazul mistic, dar ma simt obligat sa fac doua observatii: 1. Pesi nu traia la spital inconjurat de icoane, ci de carti 2. nu sunt sigur ca era ortodox (provenea dintr-o familie de italieni, cel putin pe linie paterna) …
    Ce sunt sigur insa este ca nu tinea cont de religia pacientului 🙂
    ps: imi amintesc de cazul unui tiganus din Dobrogea, parintii lui lucrau la salbrizare, care se numea … Mustafa Costel :))

  43. corco 2 September, 2011 at 13:29

    @Cristi Eventual isi tragea un pic in cap!

  44. Cougar 2 September, 2011 at 13:30

    ah, ce-mi place când discuţia merge pe făgaşul cu religia.

    şi m-aţi şi prins cu chef de scris vreo 2-3 chestii.

    aşa, ca idee, i’m an evolutionist, i believe in science, but i’m also a creationist, i believe that man created god.

    dacă există nişte oameni care sunt excepţionali în domeniile lor profesionale şi-şi trag energia necesară acestei situaţii din credinţa lor în dumnezeu/buddha/allah/flying spaghetti monster, i say let them be. aşa cum sunt zei pe pământ în medicină care-s atei declaraţi – let them be. la fel cum sunt şi-n alte ştiinţe de pe lumea asta (de, viaţa de om de ştiinţă te obligă să mai fii şi logic) – let them be, too.

    nu cred că e ok să confundăm principiul cauză-efect cu ăla care-i cu un substrat mai complex: bielă-manivelă. aş spune că bisericile ar trebui să fie fericite că există (încă) oameni de felul ăsta care se mândresc cu apartenenţa lor religioasă. şi aici intervine un sentiment de umilinţă pe care nu numai că preoţii ortodocşi şi ortodocşii convinşi n-o prezintă, ba chiar o iau, cu nesimţire, pe partea cealaltă: “yeah, bitches, god made all that doctor mumbo-jumbo possible, it’s a miracle, see, a science man said it! eat that! acum daţi-ne bani, că avem o catedrală de construit, să vă mântuiască neamul” (nici nu vreau să mă gândesc la câţi bani au să se ducă în direcţia asta zilele astea) – religiile sunt nişte doctrine cu muuuulte defecte, iar când sunt conduse de oameni de genul ăsta, devin de-a dreptul greţoase.

    (camionagiu, nu-i momentul, dar, cine ştie, la următoarea petrecere la grădiniţă poate am să vin şi eu şi-om vorbi despre cuvântul bibliei ortodoxe şi despre istoria ortodoxismului, ce-i drept, mult mai puţin marketată decât cea a catolicismului. asta, desigur, înainte, în timpul şi după ce facem duzini de poante proaste, să şi le noteze giulius.)

    după mine, religia, dumnezeu, toate astea sunt instrumente formidabile dacă ştii să le foloseşti în folosul tău şi al celor din jur. but that’s about it: instruments. nu dumnezeu lucrează prin oameni, ci oamenii lucrează ţinându-l, câteodată, pe dumnezeu în mână. practic, oamenii îl fac pe dumnezeu să ia formă reală: cea a unui bisturiu, spre exemplu.

    as doctor house once said to a priest: you stay on your turf, i stay on mine.

  45. camionagiu 2 September, 2011 at 13:41

    @Cougar: asta zicea si Marx, dar mai plastic. “religia e opium pentru mase” – daca te limitezi la anumite manifestari sociale, poate fi si asta. Depinde cat vrei sa mergi si cata osteneala iti dai sa intelegi/simti mai mult

  46. A. 2 September, 2011 at 13:43

    Ma bucur sa vad ca se poate scrie si intr-un ton amuzant despre dr. Pesamosca. Am ajuns si eu pe mainile lui in copilarie, in anii ’80, iar cuvintele sunt putine… Dumnezeu sa-l ierte.

  47. Cougar 2 September, 2011 at 13:45

    @camionagiu: fix aşa e şi cu opiul: depinde cât vrei să mergi şi câtă osteneală îţi dai să înţelegi/simţi mai mult. there’s always afghanistan.

  48. Insignifianta 2 September, 2011 at 14:05

    Afganistan. Uraniu. Aaa, nus’ ce-mi veni…bat campii, ca de obicei…

  49. Dan1 2 September, 2011 at 14:08

    @Insignifianta: Da bre, da’ de-asta te si apreciem noi, daaa? :))

  50. Insignifianta 2 September, 2011 at 14:19

    @Dan1: Romania. Wolfram. Aur. Argint.

  51. ionut 2 September, 2011 at 14:36

    @andryusha: Moartea este ceva natural ce nu ar trebui sa sperie :)(Eu unul ma bucur ca o sa mor stiind ca am fost fericit, oricand sau oricum ar fi asta – nu ma ajuta deloc sa cred sau sa ma astept ca o sa traiesc sute de ani 🙂 :p ) .
    Atunci cand moartea poate fi evitata este evitata. Altfel, nu-i bai 🙂

    Cand traiesti intr-o societate iti asumi regulile ei. Daca acele reguli spun ca joia nu se salveaza oamenii care zac in sant ai 3 optiuni: le accepti, incerci sa le schimbi sau pleci.
    E mult insa si poate nedrept sa arunci cu pietre intr-o anumita cultura( anumiti oameni) de la departare, fara a trai printre ei(si ca ei) zi de zi, luna de luna 🙂

    @camionagiu: Niciun bun crestin, ortodox, etc(dintre cei pe care-i stiu) nu ar incerca sa te aduca pe drumul lui. Ar incerca sa iti arate adevarul asa cum tu poti sa il intelegi, in limba pe care tu o vorbesti. Restul sunt dogme, habotnicie etc 🙂

    @Insignifianta: Tu tii cu Rosia Montana :))

  52. Insignifianta 2 September, 2011 at 14:40

    @ionut: Io tin cu “batranii”.

  53. andryusha 2 September, 2011 at 14:42

    @ionut:
    Care sute de ani, bre? O mie de milioane de miliarde de infinituri… Nu-i de glumă.
    P.S.: îmi place asta cu “să nu judecăm o cultură fără să fi trăit acolo”, în timp ce scuipăm cu semeţie pe a noastră proprie, veche de două mii de ani…

  54. ionut 2 September, 2011 at 14:59

    @andryusha: Cine scuipa risca ori sa calce unde a scuipat ori sa-i cada pe fata, inapoi :p 🙂

    Eu unul zic ca-i buna asta de mii de ani(dar nu-i pentru mine:) ): luai de la ea ce-mi trebui, ea lua de la mine ce putu si gasi de cuviinta sa ia si fiecare mergem mai departe in pace :p 🙂

  55. Tzica 2 September, 2011 at 15:10

    @Insignifianta:
    cill domnita, nu e nevoie sa fiti crudela cu dvs… 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=aY7FDN4XWFE

  56. Insignifianta 2 September, 2011 at 15:28

    @Tzica: Domnule, acesta este modul dvs., elegant, ca de obicei, de a-mi traduce, ca sa pricep, sintagma: “Mai usor cu pianul pe scari…” ?!

  57. mifty 2 September, 2011 at 15:43

    voi vă dați seama că trollați???
    dom’ Chendree, notează în grindă: like și share. 😀
    notează, că data viitoare o să cam fie… cândva 😛 !!!

    @ErRon: e valabil la orice religie, din păcate.
    doar că noi, creștini fiind, vedem mai ușor asta la proprii noștri preoți.
    pe lângă asta, mai avem și bafta fenomenală de a fi suficient de alfabetizați ca să putem citi singuri biblia, fără să fie absolută nevoie să ne-o citească altcineva.
    plus faptul că, totuși, cumva, suntem în stare și să gândim cu propriul nostru cap… lucru care e din ce în ce mai rar, din păcate…

    @camionagiu: vechiul testament e recunoscut de toate cele 3 mari religii ale orientului apropiat: mozaism, creștinism și islam.
    mai mult, figurile sfinte din el sunt și ele recunoscute ca atare.
    diferența este că numai creștinismul consideră că Iisus este Fiul lui Dumnezeu, celelalte 2 îi ”recunosc” numai calitatea de profet. da, și islamul, și mozaismul.
    în continuare, islamul recunoaște ca ”text sfânt” și o parte destul de mare din Noul Testament, de fapt, dacă traducerea Coranului citită de mine e corectă, o parte mărișoară ESTE inclusă în versetele Coranului.

    nu bate câmpii cu india: nu ești primul care confundă religia hindusă (unde vaca e chiar animal sfânt, și nu numai ea!) cu budismul, care e cu totul altceva, și cu mișcarea lui mahatma gandhi, cu ”non-acțiunea” și așa mai departe, care folosea o serie de elemente budiste ca motivare a unei acțiuni pur politice…

    (poate avem baftă toți 3, eu, tu și cougar să discutăm față în față despre asta… nu știu voi, dar eu, unul, nu prea am cu cine vorbi ;)) )

  58. sendroiu 2 September, 2011 at 16:12

    @mifty: bre, tzelul meu nu este sa scriu texte pe gustul tau; in plus, nu prea sunt pasionat de capitolul link & share – astea sunt chestii care ii distreaza pe Jul si pe Camio …

  59. mifty 2 September, 2011 at 16:18

    @sendroiu: nici nu vreau să scrii numai pe gustul meu, ai sfârși prin a mă plictisi fioros: devii previzibil! :)))
    însă s-a făcut atâta tapaj (timp de o zi) despre Dr. Pesamosca, și tu ai reușit să fii atât de ”la obiect”… asta mi-a plăcut.
    cu link și share nu mă omor nici eu: când văd ditai cârnatul de shareri, încep să fiu mai critic cu textul, și DACĂ mă impresionează cu adevărat, atunci dau fără regrete…

  60. Stephanie 2 September, 2011 at 16:59

    @Dan1: Normal ca nici despre Raed Arafat nu se pot spune nasoale, doar e doctor! =))
    @Mortyse: Deci pe tine te mananca pielea! Cum indraznesti sa dai vina pe Doc pentru mica scapare din text? Vina ii apartine 100% lui JULIUS, pentru ca el corecteaza & taie textele iubitilor autori!!! :))

  61. normancboy 2 September, 2011 at 17:44

    toti bautorii de cola vor ajunge in rai, iar cei care beau pepsi vor arde in focurile iadului

  62. Dan1 2 September, 2011 at 19:13

    @normancboy: Da’ eu, care beau bere? Si vin? =))

  63. Ciprian 2 September, 2011 at 20:37

    Doua scene din filme mi-am amintit, una din Dr. House cand a venit un fost coleg de a-l lui sa prezinte nu stiu ce descoperire medicala si House a facut pe desteptul si i-a stricat prezentarea si una ca-n A beautiful mind, cand in semn de respect veneau ceilalti profesori de mate si ii daruiau stilourile lui Nash, asezandu-le pe o masa.
    Carmen Avram a facut in urma cu trei-patru luni un reportaj cu si despre doctorul Pesamosca.

  64. Beermaster 2 September, 2011 at 20:38

    @Dan1 In raiul betivilor cu tine!!! Am impresia ca e mai vesel acolo 🙂

  65. Dan1 2 September, 2011 at 21:05

    @Beermaster: Râu de bere? Si de vin? Unde-unde? =))

  66. N.A. 2 September, 2011 at 21:33

    Sunt singura inculta care nu auzise de asa om faimos? 🙁 Dar nu-i niciodata prea tarziu sa te pui in tema, banuiesc 🙂

  67. Beermaster 2 September, 2011 at 21:49

    @Dan1: era vorba de RAI, da sa sti ca si raul corespunde. Dar si mai bun ar fi un fluviu… Amazonul ar fi perfect.

  68. Insignifianta 2 September, 2011 at 22:00

    @N.A.: Da.

  69. normancboy 3 September, 2011 at 00:54

    @dan1: noi suntem atei, doar ni se da shut down

  70. Cms 3 September, 2011 at 01:15

    @normancboy: Conform zicalei “fiecare pasăre pe limba ei piere”, ce zici tu se petrece numai la programatori. 😉

  71. ErRon 3 September, 2011 at 08:12

    @N.A.: Fata, nu esti inculta! Esti doar foarte tanara si ai copii sanatosi!:)

  72. alex 3 September, 2011 at 10:24

    Atat eu cat si fratele meu am fost pacientii d-lui dr Pesamosca acum aproape un sfert de secol si mai stiu si alte cazuri. A fost mai mult decat un om, un doctor…. Dumnezeu sa-l odihneasca!

  73. camionagiu 3 September, 2011 at 10:57

    @sendroiu: Poftim, asculta macar de la momentul 1:40. Locuia in chilia de la spitalul Marie Curie, inconjurat de carti si icoane.
    http://www.youtube.com/watch?v=nbGoNuw6wpI

  74. Medicul crestin Alexandru Pesamosca inmormantat langa bisericuta din spital | camionagiu.ro 3 September, 2011 at 11:05

    […] BONUS O frumoasa aducere aminte a unui fost rezident. […]

  75. Dan1 3 September, 2011 at 11:14

    @camionagiu: camio, perseverare diabolicum! :))

  76. camionagiu 3 September, 2011 at 14:50

    Am fost la înmormântarea profesorului Pesamosca, la finalul slujbei au fost ţinute câteva cuvântări omagiale, dar sincer acesta este cel mai frumos şi merita spus acolo.

  77. muntele 3 September, 2011 at 14:51

    aproape neliniștitor faptul că niciun tabloid românesc n-a anunțat până acum că doctorul pesamosca s-a dus să-i opereze pe îngeri.
    unde sunt titlurile de altădată? rușine, dinu patriciu!

  78. baby 3 September, 2011 at 17:49

    Dumnezeu sa-l ierte. Sa nu uitam nici de profesorul Proca de la spitalul Fundeni. A fost un om deosebit, sper ca acolo sus e printre ingeri. A salvat multe vieti. Daca s-ar fi putut ca acesti oameni sa nu moara niciodata…..
    Dumnezeu sa-i odihneasca in pace.

  79. george 5 September, 2011 at 07:43

    Ne a operat cu succes copilul. Mare OM. D-nezeu sa-l odihneasca.

  80. sendroiu 5 September, 2011 at 11:44

    @george: Afirmatia “Prof. Dr. Pesamosca ne-a operat cu succes copilul” poate fi considerata pleonasm 😉
    In rest, de acord cu tine 🙂

  81. vlad 12 September, 2011 at 00:50

    No, vin si eu din concediu, intru aici sa vad ce si cum….
    Si ma trezesc ca dau apa la soareci. Mai shod e ca nu stiu exact de ce. Pt ca am vreo 10 motive… Multumesc Sendroiu !!!

  82. X™ 16 September, 2011 at 22:28

    Doc, daca vrei iti spun eu povestea cu doctorii romani care au avut nevoie de 1 luna sa-mi vada ruptura de tendon ahilean, ruptura intamplata un pic mai la nord de locul tau de munca, pe uscat. Ghinionul meu ca n-a fost totala ca asa era evident de ce nu pot misca laba piciorului.

Leave a reply