Postul nu e post destul

Soldaţi români în Afganistan: „Băga-ţi-ai p…-n mă-ta de plafonieră!”

Julius Constantinescu

Nu ştiu cine a făcut această filmare, ziariştii pe care i-am sunat au negat că ei ar fi făcut-o (logic, doar n-au fost în Afganistan cu Eximtur). Dacă apare autorul, îl rog să-mi lase un mesaj pe facebook – eu încă mai sper că filmul n-a fost făcut cu telefonul mobil de soldatul aflat în pauza de masă.

Iată şi câteva întrebări pentru Biroul de presă al MapN:

1. Cine se afla la comanda acestor bravi oşteni? Cumva cel numit la un moment dat „şefu’”? Mai există gradele de la fruntaş la general în Armata română, sau acum trupele sunt conduse de veterani din ciclul 2, cărora bibanii le spun „şefu’”?

2. „faţă de în p… mea” reprezintă coordonate de tragere? „p… mea” e punct de referinţă pentru artileriştii NATO?

3. În condiţiile în care inamicul deschide foc asupra ta, de ce soldatul de la minutul 2:03 stă în picioare? În armata română nu se mai face instrucţie, pentru a afla şi recruţii la ce serveşte un adăpost?

4. Dacă plafonierele la TAB-uri sunt atât de joase, de ce Armata română angajează militari înalţi?

5. Se face vreo testare psihologică la angajarea în Armata română, sau se merge pe încredere?

6. Se mai dă şpagă ca să prinzi o misiune NATO, sau acum e cu examen? Soldatul ţintă-piept din film a avut noroc şi nu i-a căzut biletul cu „adăposturi”?

Şi aşa, ca o curiozitate personală: la ce grad au ajuns comandanţii care apărau aeroportul Otopeni în ’89? Sper că la gradul de general – doar au ucis 40 de terorişti drogaţi aflaţi în slujba lui Ceauşescu.

Share:

133 comments

  1. Claudiu 12 April, 2011 at 10:19

    moldoveni…

  2. song2 12 April, 2011 at 10:39

    la 1:14 se aude un “se vazu lumina”. Cel putin unul dintre ei tine cu Stiinta.

  3. Reclame Tv 12 April, 2011 at 10:52

    @Claudiu, dupa accent sunt ardeleni.
    @Iulius, „faţă de în p… mea” reprezintă coordonate de tragere? Nu, in aceasta inregistrare p… mea este azimut.

  4. Scufita Rosie 12 April, 2011 at 10:58

    Baietii astia sunt sub comanda canadiana. Asa ca intrebarile cu sefi, generali, grade etc sunt naspa rau. Pai in ce limba sa raporteze racanul roman: franceza sau engleza?
    Si da, ala e un idicativ de tragere! Singurul pe care il inteleg toti! De fapt indicativul corect este: “Ce p…a mea fac astia acolo?” (Remarcati multiculturalismul canadiano-roman in NATO!?) Probabil ca nu se aude pe inregistrare dar asta spun de fiecare data! La comandamentul canadian ajunge (din cauza tirului!) doar unul din patru cuvinte. In cazul de fata ajunge numai al patrulea!

  5. sebra 12 April, 2011 at 11:05

    Şi în ăştia ne e baza că ne vor apăra în caz de…??

  6. Dan1 12 April, 2011 at 11:16

    @sebra: Preferai armata franceza? =))

  7. Blogul Unui Motrean 12 April, 2011 at 11:17

    Probabil cand o sa fiti si voi acolo, sau sa fi fost vreodata, in armata, pe un taram inamic, sa aveti si voi parte de multa adrenalina, si sa stii ca in orice moment poate exploda o bomba langa tine, si aceea sa fie ultima ta imagine din viata ta, nu cred ca a-ti mai fi atat rai! Asta nu inseamna ca daca fac ei gesturile care le fac in filmuletz, nu sunt foarte buni la ceea ce fac, nu orice mucea ajunge acolo!

  8. eftimie 12 April, 2011 at 11:41

    ‘s moldoveni din Ardeal, ori din Predeal, ori de la brigada 2 Vanatori de Munte din Braşov. Cam unu-doi mor in fiecare misiune şi se întorc eroi naţionali. Îi decorează domnu’ preşedinte.

  9. sebra 12 April, 2011 at 11:46

    @Dan1:
    Nu, bre! Măcar un Rambo ceva :))

  10. kyrre 12 April, 2011 at 11:50

    @blogul lui peste:nu cred ca s-a schimbat chiar asa de mult armata fata de atunci cand am facut-o eu. Era unitatea aia plina de cretini, unul mai mare decat celalalt, si era unitate de elita. Papagali de la un cap la celalalt, plini de fite si figuri de ziceai ca-s cichi cean sau bruz li la un loc. Si si-au luat-o de la niste tarani (asta cred ca ar fi o poveste de dayli cotcodac). Asa ca scuteste-ma cu eroii lui peste trimisi de un chiombalau betiv sa moara la mama draq pentru un pumn de bani in plus.

  11. Cms 12 April, 2011 at 12:03

    Sugestii de răspuns pentru MApN:
    1. Cine se afla la comanda acestor bravi oşteni? Cumva cel numit la un moment dat „şefu’”? Mai există gradele de la fruntaş la general în Armata română, sau acum trupele sunt conduse de veterani din ciclul 2, cărora bibanii le spun „şefu’”?
    R: Comandantul unităţii este sergentul Willie Beier, poreclit „Bătrânul”. Ceilalţi membri sunt Joseph Porta, Wolfgang Creutzfeldt, poreclit Micuţul, Julius Heide, Alfred Kalb, poreclit Legionarul şi Sven Hassel. Dacă sunt probleme cu numele, ministerul să explice că este vorba despre o unitate de saşi din Mărginimea Sibiului.
    2. „faţă de în p… mea” reprezintă coordonate de tragere? „p… mea” e punct de referinţă pentru artileriştii NATO?
    R: A răspuns Reclame Tv .
    3. În condiţiile în care inamicul deschide foc asupra ta, de ce soldatul de la minutul 2:03 stă în picioare? În armata română nu se mai face instrucţie, pentru a afla şi recruţii la ce serveşte un adăpost?
    R: Cercetătorii militari români şi britanici au ajuns la concluzia că, statistic vorbind, cei mai mulţi soldaţi omorâţi în luptă sunt găsiţi în poziţie culcată/ghemuită. Rezultă că cea mai bună postură pentru a scăpa cu viaţă într-un atac este cea în picioare.
    4. Dacă plafonierele la TAB-uri sunt atât de joase, de ce Armata română angajează militari înalţi?
    R: Pentru că la întoarcerea în ţară sicriul cu trupul neînsufleţit poate fi transportat de 4 sau chiar 5 soldaţi pe latură, ceea ce dă bine la atmosfera de paradă.
    5. Se face vreo testare psihologică la angajarea în Armata română, sau se merge pe încredere?
    R: Se merge pe neîncredere, respectiv dacă la întrebarea psihologului, „suferiţi de vreo boală psihică”, răspunsul este negativ, candidatul este respins. Răspunsul pozitiv aduce înrolarea imediată, predispoziţia unui viitor soldat de a-şi recunoaşte imperfecţiunile fiind un element esenţial pentru victoria în luptă.
    6. Se mai dă şpagă ca să prinzi o misiune NATO, sau acum e cu examen? Soldatul ţintă-piept din film a avut noroc şi nu i-a căzut biletul cu „adăposturi”?
    R: Da şi da la prima întrebare. La a doua întrebare, vezi răspunsul de la întrebarea numărul 3.

  12. Mortyse 12 April, 2011 at 12:06

    Nno, cum zicea cineva o data pe vremuri: Baga-te-as in NATO! Sebro, draga, in caz de… ai sa te aperi tu singura, cu femeile si cu copiii, ca nici pe astia n-o sa-i avem in caz de…, ca or sa-i trimita ai nostri bravi conducatori sa ii apere pe altii in caz de… Dar sunt convinsa ca ne-am apara mai aprig in caz de…, neam de tigroaice cum suntem. 🙂

  13. Maria 12 April, 2011 at 12:07

    Serios, sunteti atat de ipocriti incat va dati lezati de faptul ca soldatii injura? Sa inteleg ca voi sunteti niste exemple de comportament social care nu injura niciodata? Sau sunteti din aia care se lovesc de coltu’ de la birou mai au putin si lesina de durere…ca sa nu mai vorbim ca suvoiul de cuvinte care va iese pe gura usuca plantele din birou

    Vorbim de niste oameni care sunt sub foc de arma automata care pot sa moara in orice moment…crezi ca problema lor in momentul ala era sa dea bine pe film? La nivelul ala de stress, voi cum credeti ca ati reactiona?

  14. yeonsaeng 12 April, 2011 at 12:09

    Bine bai ca sunteti voi,ardelenii si oltenii faima Romaniei.Ce va mai place sa aruncati orice rahat in spatele moldovenilor! De fapt,e de inteles..tre’ sa gasiti si voi o modalitate sa va simteti cool.

  15. Mortyse 12 April, 2011 at 12:21

    @yeonsaeng : Esti bine?

  16. JULIUS 12 April, 2011 at 12:23

    @Maria: nu. vorbim de niste oameni pe care pare sa nu-i comande nimeni si care nu par sa stie prea bine ce fac acolo. mie, de pilda, imi place lunetistul formatiei, ala care tot intreaba “sefu’, dau cu PSL-u’?”. nu, normal, tie ti-au dat arma cu luneta ca sa şpionezi inamicul.

  17. Romanii in Afganistan | piticu.ro blog 12 April, 2011 at 12:24

    […] » « Am intrat in era Razboiul Stelelor Apr 12 2011Romanii in AfganistanM-am uitat la clipul asta de la Julius si mi s-a facut parul maciuca. (sau pielea gaina, depinde cum vreti) Nu pentru ca actiunea e prea […]

  18. Ionut 12 April, 2011 at 12:26

    Cu ce curaj vorbesti tu Julius Constantinescu de acasa din fotoliu ? Cotcodaceste si tu pana pe frontul de lupta 3 zile si pe urma o sa ai ciocul mai mic.

  19. dush 12 April, 2011 at 12:28

    intrebarea mea e ..s’tem atata de prost dotati incat n-au macar o statie de emisie receptie si urla ca retarzii de parca s-ar auzi? le fac o donatie alea 2 cu care merem noi in concediu :))

  20. JULIUS 12 April, 2011 at 12:31

    @Ionut: mie imi place sa stau acasa, in fotoliu – asta e unul dintre motivele pentru care nu m-am angajat in armata. dar imi platesc taxele si, cumva, de banii astia mi-as dori sa ma apere niste baieti care stiu ce fac.

  21. yeonsaeng 12 April, 2011 at 12:32

    @Mortyse:hai,las-o usor;)

  22. eftimie 12 April, 2011 at 12:33

    @Ionut: Milităreşte vorbind omule, ăia care stau în fotoliu plătesc sute de mii de colonei să bage nişte armata în cap profesioniştilor care trebuie să ne apere. Ori dacă ăştia sunt profesioniştii zic că e cazul să cumpărăm nişte soldaţi din Germania, d-ăia la second.

  23. Camelia 12 April, 2011 at 12:35

    si prostul care a filmat si a mai si dat pe net, nu putea 1. sa nu zbiere in aparat si 2 sa nu injure ca aven CNA?????

  24. Camelia 12 April, 2011 at 12:46

    sa nu ma intelegeti gresit. am un mare respect pentru armata si cam atat. numai ca ma tem sa nu ajungem ca americanii. mai omoaram niste civili si ne facem poze langa ei sa ne vada prietenii de pe facebook….nimeni nu pleaca de prea mult bine din tara, si daca vrei ca cei de acasa sa vada cu ce te confrunti acolo,nu le arati ce vocabular ai.

  25. Mihnea 12 April, 2011 at 12:47

    După o atentă analiză tactică a cîmpului de luptă, îmi permit să vin cu următoarele concluzii:

    1. Cel mai trist personaj mi se pare lunetistul plutonului. Toți ăia trag exact cum au învățat la Revoluție, el e singurul care cere voie (de vreo 3 ori) șefului. Și e refuzat.

    2. O voce: ”Tragi în noi!”. Altă voce: ”Tragi bine, tragi bine!”.

    3. Cea mai lungă rafală de mitralieră durează 10 (zece) secunde și e între 2.19 – 2.29.

    4. Personal, pariez că următoarele expresii vor face carieră: „Mai jos! Mai jos!”, „Șefu’ pot să dau cu PSL-ul?” și – favorita mea – ”ÎNCĂ UNA!”.

  26. john creanga 12 April, 2011 at 13:00

    nu numai ai nostri injura… dar ce sa faci daca “p…” nu suna asa frumos ca “fuck”?.. unii sunt mai sensibili si probabil ca soldatii pentru ei ar trebui sa foloseasca termenul colocvial “penis”….
    cat despre profesionalism ei incearca un “supress fire” adica tine-i cu capu la cutie pe aia rai pana reglez 82-ul (care fie vorba intre noi este fff. imprecis ca morice aruncator incluzand aici si pe cele NATO)…

  27. aisha 12 April, 2011 at 13:05

    niste pareri obiective despre Florence Nightingale si razboiul din Crimeea,
    cred c-ar fi interesante. niste pareri despre OTAN, iarasi ar fi binevenite…

  28. camionagiu 12 April, 2011 at 13:07

    ai nostri trag de frica, sa nu cumva sa traga si aia. Pana termina munitia, ca dupa aia vin talibanii si le rup urechile, ii bat cu capra peste ochi de numa numa

  29. Camelia 12 April, 2011 at 13:21

    @camionagiu: nenea camionagiu, din cate stiu eu, ai nostri sunt aia mai indragiti dintre fortele coalitiei….adica nu trag in ei de placere.. nu-mi lua si visul asta:(((

  30. 4mall 12 April, 2011 at 13:24

    Ah, ce v-as vedea eu pe toti in locul lor…sunt curios : cati ati mai reactiona asa de logic cand simti ca trec gloantele pe langa voi?

  31. aisha 12 April, 2011 at 13:27

    @Camelia:exista concursuri de popularitate in cadrul NATO?

  32. Cougar 12 April, 2011 at 13:28

    bă, trăi-v-ar. a făcut craiova egal şi vi s-a trezit spiritul critic.

    vă miraţi că se-njură în timpul unui schimb de focuri? apăi credeţi că ăilanţi, din alte armate, vorbesc cenzurat? bravo, ar trebui să aibE toţi grijă la cum se exprimă. (picanteriile cazone auzite prin filmele americane nici nu există, în comparaţie cu realitatea.)

    vă miraţi că-i zic “şefu'” comandantului? de “sir” şi “chief” aţi auzit? aşa e şi la ei. şi e şi normal, formalităţile inutile, de paradă nu există în condiţii de genul ăsta.

    vă miraţi că stă ăla în picioare? să zic că e o încălcare a regulilor de manual, dar soldatul ăla garantat ştie mai bine ca tine de ce le încalcă şi că n-are şanse să fie lovit de un glonţ.

    vă miraţi că nu auziţi azimuţi şi cifre ca-n star trek? nici n-ai avea de ce, alea se dau o singură dată, maxim de două ori, şi, în general, când eşti pe poziţii fixe, ştii deja unde e inamicul şi ai ţinta “pe cifre” pusă de mult pe el. acum nu aveaţi ce auzi.

    te miri că unul din ei filmează? da, e o practică destul de des întâlnită: îţi lipeşti cu bandă adezivă un telefon/o microcameră de cască şi-ţi faci treaba în continuare.

    hai, baftă!

  33. serban 12 April, 2011 at 13:29

    Păi nu erau mai frumoase descrierile de bătălii ale lu’ Pircă?

  34. aisha 12 April, 2011 at 13:29

    @aisha: cenzura nemiloasa! erau niste cuvinte inocente…

  35. Cougar 12 April, 2011 at 13:34

    eu nu pot să dau “like” unui asemenea articol.
    să scrie numai andryusha, că el ştie.

  36. MNX 12 April, 2011 at 13:37

    Parerea mea, din cate imi amintesc 😀 “Plafoniera” este mitraliera aia … de pe TAB. Nu e tavanul. Ala probabil injura ca s-a blocat/incins/trage ca keeshatu’ bovin…
    Si nush de ce, dar am senzatia ca din partea cealalta si-a aprins unul o tigara 🙂
    Emotia momentul , totusi, e de inteles. Si eu as fi tras ca nebunul tot ce aveam. Insa…de aia exista grade, si nu “sefi”. Ca sa-ti comande sa nu mai tragi aiurea vito, ca ne bat aia cu pietre dupa aia.

  37. aisha 12 April, 2011 at 13:42

    @MNX: Sa traiti! bine c-ati explicat dvs. titlul, ca n-am indraznit sa intreb ce inseamna “plafoniera”!

  38. eftimie 12 April, 2011 at 13:42

    @4mall: De-aia dragul meu, în alte armate Nato nu treci de testul psihologic oricâtă şpagă ai da. Pentru că vrei de la soldatul tău să nu umple tranşeea de căcat când zboară gloanţele pe lângă el. De-aia i se zice armată de profesionişti şi nu Armata Română.

  39. dr.Lecter 12 April, 2011 at 13:44

    Permiteti sa raportez:
    Mie-mi lipseste latura pasnica si-mi asum chestia asta! Asa ca l-as impusca in co…e pe ala de a postat asa ceva pe iutiub, ca sa arate ca el e acest Hal Ashby al productiilor cinematografice.
    Da’, pana la urma, ce ne-am incovrigat atat, pe principii? Sa scrie repede Camionagiu, ceva de gagici, iar noi sa comentam avatarul lui Andryusha!

  40. t1byy 12 April, 2011 at 13:50

    “Sa dau si cu PSL-ul shefu?” :)))

    saracu,de ce nu l-au lasat ca traga cu PSL-ul nostru romanesc…(vorba robotzilor) cand pun ochiu in luneta,curat tot de pe planeta :)))

  41. JULIUS 12 April, 2011 at 14:00

    @MNX: pe asta n-am stiut-o, ca eu am facut la transmisionisti 😀
    @4mall: de asta exista comandanti in armata, sa stie ce sa faca atunci cand inamicul trage asupra ta. altfel i-am putea incredinta comanda armatei romane lui Halagian, doar el a inventat tactica “focu’ la ei!”.

  42. Autogreen 12 April, 2011 at 14:05

    Multi eroi de birou cu ceasca de cafea in fata se tin de comentarii. E mai greu pe front cu 30km de echipament pe tine, cand afara sunt 40 de grade si inamicul iti trimite o ploaie de gloante. Fac pariu ca daca erati acolo va kkti pe voi de frica.

  43. MNX 12 April, 2011 at 14:05

    @Julius : Te-am luat. Eu am fost PSL-ist la transmisiuni graniceri 🙂 Dar am avut TAB-isti in cartier care faceau misto de mine …
    Nu sunt sigur 100% ca aia mica e plafoniera…de aia mare stiu insa sigur ca e “cåtza”. Fara E-uri 🙂

  44. Cms 12 April, 2011 at 14:05

    @dr.Lecter: N-ai observat că în ultimele zile au tot fost discuţii despre gagici? Era cazul să se treacă în partea ailaltă, la bătăi. Până la urmă, există zile tematice pe Daily Cotcodac 😉

  45. George Damian 12 April, 2011 at 14:08

    Orice lucru are valoare prin comparaţie. Uite un filmuleţ cu soldaţi britanici: http://www.youtube.com/watch?v=QiTwlRn6r4o

    Încă din primele minute englezii mânuiesc cu multă îndemânare şi abnegaţie fuck me, fuckin’ bitch, fuck etc (echivalentele la pula mea). În alte filme i-am văzut mânuind expresia “chief”.

    La nivel de testare psihologică mie românii mi s-au părut destul de calmi, îşi încărcau armele şi trageau fără să tremure, chiar expuşi. La fel ca britanicii.

    Despre aspectul şpagă: de când au început să se întoarcă în cutii acasă soldaţii români preferă să nu plătească pentru acest privilegiu.

    Despre soldaţii prea înalţi pentru TAB-uri: abia de puţină vreme s-a introdus obligativitatea participării la misiuni, până acum era pe bază de voluntariat. Iar la voluntariat nu prea îţi permiţi să alegi, mai ales când nu sunt mulţi voluntari (vezi punctul de mai sus).

    Sincer, nu mi se pare că românii sunt inferiori britanicilor. Şi dacă tot vorbim de comparaţii, amintiţi-vă de episodul bulgar din Irak: bulgarii au refuzat să mai iasă din cazărmi motivând că de câte ori ies se găsesc tot felul de psihopaţi care încep să tragă în ei. Până la urmă s-a renunţat la serviciile bulgarilor.

  46. George Damian 12 April, 2011 at 14:24

    A, şi merită văzute şi comentariile postate la filmuleţul cu britanicii. Aproape identice cu cele de aici.

    În plus, unul din britanici zbiară la un moment dat:” mother fuck I’m getting stung by a fucking bee!!” După logica articolului de faţă ar fi trebuit dat afară din armata regală.

  47. dr.Lecter 12 April, 2011 at 14:24

    Cms
    da, dar e deja battle-files, azi.
    si e multa adrenalina risipita.
    plus ca eu am facut armata, era o vreme cand fetele faceau asa ceva, si daca nici pozele nu le-am mai pastrat, inseamna ca am fost destul de neplacut impresionata

  48. camionagiu 12 April, 2011 at 14:27

    @Autogreen: Daca eram eu faceam asa: umpleam un tab cu toti carnatii, aia de ma enerveaza pe mine, si-l puneam sa se duca spre talibani, mergand in zig-zag, ca sa nu-i dea agheul chiar din prima. Iar eu ma duceam cu alt tab, prin invaluire, pe partea ailalta, ii luam din spate si nici nu foloseam mitraliera, calcam la ei ca la fasole. Acolo crek nici nu e politia rutiera, asa ca luam si o tuica la cap. Jaloane faceam.

    trebuie si putina gandire, judeci!

  49. Dan1 12 April, 2011 at 14:28

    Si înca o remarca: la fel cum în bancul ala era “Mai Itzic, mai Strul, îmbuscam la mine, eu terminat la munitia!” “Aaaa, nu-i nimic! Iti vââând!”, probabil aici e ceva gen “adaposteste-te PSL-ist!” “Aaaa, nu-i nevoie, azi-noapte le-am furat munitia (si caprele)!” =))

  50. JULIUS 12 April, 2011 at 14:29

    @George Damian: logica de aici nu e ca injurau, ci ca luptau ca la Revolutie.
    astept si comentarii in care sa li se ia apararea soldatilor care la Revolutie trageau in civili sau unii in altii, crezand ca lupta cu teroristii.

  51. dr.Lecter 12 April, 2011 at 14:34

    Nici o problema ca injurau, asta e un mecanism de stapanire in niste limite a sentimentului de frica, la barbati!
    Dar e prea mult profesionalism la nivel declamativ, si suspect de mult patriotism, pe ici, pe colo.
    Va rog, sa patram limita arogantelor!
    LA : taci, ca mi-a redistribuit adminu’ , liniuta de dialog

  52. Dan1 12 April, 2011 at 14:34

    @camionagiu: E bre, ca scrise andryusha aici! =))

  53. George Damian 12 April, 2011 at 14:55

    @ JULIUS. Îmi pare rău că am ratat logica menţionată de tine. Probabil şi din cauza faptului că nu era foarte clar inclusă în articol. Şi sincer nu mi se pare că luptă ca la Revoluţie.

  54. Romanika.eu » Soldați români în Afganistan 12 April, 2011 at 14:59

    […] de la Daily Cotcodac au găsit un filmuleț cu soldații români în […]

  55. Mortyse 12 April, 2011 at 15:02

    @yeonsaeng: “Nous sommes ici, aux portes de l’Orient ou tout est pris a la legere” … ma refeream la faptul ca nimeni nu se luase de niciun moldovean… mais, c’est ca, on divague…

  56. ErRon 12 April, 2011 at 15:09

    Mie filmuletul acesta mi-a reactivat o acuta stare de jaleee!
    Fata de toti astia, de poporul asta nenorocit si obidit!
    Nu ma deranjeaza deloc faptul ca injura, injuram cu mult naduf la volan, sau ne injuram sefii, savuros si cu obida.
    Mie cel mai trist mi s-au parut reperele de “mai jos’, “mai sus”!
    Pai asa zicem si noi cand ne bateam cu bulgari, din cetatile cladite din zapada!
    Ce inseamna, in momente in care lupti pentru propria-ti viata, “mai jos”, “mai sus”???

  57. eftimie 12 April, 2011 at 15:12

    @George Damian: Acu’ vreo 4-5 ani de zile am stat la o cafea la şeful CMZ Braşov, acolo pe Lungă, ştii sigur locul. Abia trecuserăm la armată de profesionişti şi-i suna telefonul încontinuu: “Am şi eu un băiat, e băiat bun, nu mă ajuţi să-l bagi undeva”. De fapt suna ca pe vremea când era armata era obligatorie numai că acu’ nu încercau să-i scape ci să-i bage. Cum bunică-miu a fost instructor militar şi discipol al lui Milu Teacă, iar taică-miu şi el ceva militar pe testări de armament vreo 20 de ani, am avut ocazia să cunosc cadre militare căcălău. Şi băieţi de fier care te conving din priviri să te predai şi colonei care s-au pişat pe ei când a început să tragă lumea la revoluţie.

    Adresarea corectă este “Domnule Căpitan” sau “Dom’ Căpitan” în niciun caz şefu. Şi nu permiţi să se filmeze când eşti sub foc inamic decât în situaţii excepţionale.

  58. 4mall 12 April, 2011 at 15:13

    @eftimie: Nu mi se pareau cacati la cur. Mi se pare doar ca se face prea mult tam-tam pe baza formularii “sefu”. Si la prima bere (pe care tu o s-o dai, remember?) o sa iti explic de ce, in caz de razbel, fara resentimente, o sa prefer mereu sa-mi acopere curu’ unul dintre ei, si nu tu!
    @JULIUS: Decat unu’ care sa bage autobaza in transee…Te-ai gandit cum ar fi cu Cartu? “Baieti, inchideti usile, si rugati-va sa reziste la gloante!”

  59. yeonsaeng 12 April, 2011 at 15:25

    @Mortyse: uita-te si tu la primul comentariu si mai zi-mi dupa aia ca ma trezesc vorbind

  60. Tzica 12 April, 2011 at 15:29

    ehhmmm..ce se intampla??pana la urma ce este de blamat (daca este)??daca sefu” ar fi spus ceva gen:”Preponderent si chintesential este faptul ca pistonajul azimutal face parte din evazionismul logopedic, convulsivant si dezesperant.Acest extispiciu pare carismatic, insa maleabilizarea lui a fost posibila numai prin reconvocarea acelor hidrosonicitati irambursabile si laturalnice.Deja prevad maniera prin care patafizicienii vor reusi sa maleabilizeze gradient acest enjabament de sine statator, asemanandu-l unei cablograme (i.e filmuletx iutub) “.Sincer acuma, lectura codului coanei Aurelia nu e obligatoriu pentru toata societatea (idem Platon sau Kant)…desi…rau nu ar face….parerea mea

  61. George Damian 12 April, 2011 at 15:40

    @ Eftimie. Am mari dubii că şeful CMZ Braşov va ajunge vreodată în vreun filmuleţ de genul celui în cauză. Nu este decât o javră oarecare, căpuşă a unui sistem.

    Acum despre disciplina militară pe front. De obicei gradele nu se poartă sau sunt camuflate, superiorii nu sunt salutaţi – tocmai pentru a se evita ca respectivii comandanţi să fie lichidaţi de lunetişti. Şi nu ţi se pare uşor exagerat din partea unui comandant care împarte aceleaşi riscuri cu subordonaţii să aibă pretenţii să fie tratat cu “domnu'”? Eu cred că omul este destul de mulţumit cu faptul că subordonaţii ascultă de el sub foc inamic, nu are nevoie de adresări protocolare. Acelea sunt pentru cazarmă şi paradă. Dacă te-ai fi uitat la filmul cu britanicii ai fi văzut că şeful englezilor se duce sub foc inamic să recupereze încărcătorul unui subordonat. Atitudinea “eu sunt dom căpitan, marş şi ia-ţi singur încărcătorul” nu prea cadrează în Afganistan.

    Filmatul sub foc este o rutină. Se numeşte “helmet cam” şi este folosit pentru coordonare de la centru, ca şi pentru evaluarea de după acţiune, pentru a verifica dacă s-au respectat procedurile şi unde s-a greşit. Asta este tot ce interesează, nu dacă militarii înjură sau se adresează superiorilor cu “şefu'”. Iar militarii ştiu că sunt filmaţi pentru evaluări.

    Una peste alta, povestea de aici mi se pare total aiurea. O tentativă de a-i face de râs pe nişte oameni care chiar nu merită aşa ceva.

  62. Adriana Popescu 12 April, 2011 at 15:43

    @JULIUS: Si daca nu ti-as fi spus… 🙁

  63. Cata 12 April, 2011 at 15:46

    Aoleu, sunteti varza cu totii. Filmul nu e pe bune, e un trailer la jocu’ ala, Medal of Honor, varianta pentru Romania. Si probabil incearca sa targheteze si fostii racani, trezindu-le amintiri nostalgice cu “Stau in unitate/ fac tarash pe coate…” :)))

  64. Dan1 12 April, 2011 at 15:48

    @ErRon: Regleaza tirul! Si stai linistita, ca asa cu “mai sus”, “mai jos” si “faţă de în p… mea” (cum bine a sesizat Julius :))) batem la aia ordonati de nu se vad. =))

  65. camionagiu 12 April, 2011 at 15:48

    ia sa-mi explice si mie un veteran de ce s-a tras atat de mult in sus. Zburau talibanii pe oi explozive ori what? Ma nene, nici pamantul la 1 km distanta nu-l nimeresti? Nu mai e asa usor cum era cu Muzeul de Arta :))

  66. iulian rinder 12 April, 2011 at 15:51

    Domnu Julius, din asta am înţeles că la congresul PDL eşti cu Boc.De ce? Simplu, eu nu ştiu cu ce trăgeau băieţii ăia. Cu artificii, cu focuri de crăciun, cu marmeladă de paşti, cu gaze de la fasole, nu contează. Faptul că atunci când ne va invada Burkina Faso si Băselu o să plângă niţel la Naşu si pe terţe bolguri în reluare, vom putea spune: avem, ca franţuji, cui să ne predăm armele. Concluzie mportantă: Boc premier in două ţări. Că flota s-a înecat în valuri spirtoase. Deci, Desteaptă-te Române. Hai noroc, şefu.

  67. Soldatii români la datorie în Afganistan – momente inedite 12 April, 2011 at 15:52

    […] Dailycotcodac completeaza aceasta scena cu cateva intrebari: Iată şi câteva întrebări pentru Biroul de presă al MapN: 1. Cine se afla la comanda acestor bravi oşteni? Cumva cel numit la un moment dat „şefu’”? Mai există gradele de la fruntaş la general în Armata română, sau acum trupele sunt conduse de veterani din ciclul 2, cărora bibanii le spun „şefu’”? 2. „faţă de în p… mea” reprezintă coordonate de tragere? „p… mea” e punct de referinţă pentru artileriştii NATO? 3. În condiţiile în care inamicul deschide foc asupra ta, de ce soldatul de la minutul 2:03 stă în picioare? În armata română nu se mai face instrucţie, pentru a afla şi recruţii la ce serveşte un adăpost? {…} […]

  68. Dan1 12 April, 2011 at 15:59

    @camionagiu: Erau talibanii departe, si tiraliorul a calculat traiectoria proiectilului, astfel încât sa compenseze curba balistica. =))

  69. Insignifianta 12 April, 2011 at 16:18

    Bune intrebari (Julius). Bune raspunsuri (Cms).
    Apa de ploaie, oricum: razboaie, teroristi, inamic, dictaturi, democratii, capitalizme, socializme…Izme, in general.
    Ziua de ieri s-a sfarsit cu surorile Osoianu, ziua de azi a inceput trist, trist, trist.

  70. Jujo 12 April, 2011 at 16:35

    Ala micu de alerga de colo-colo era cel care regla tirul. La ce contracte are armata cu cei de la Motorola, îi putea inzestra pe bajeti macar cu un walkie*talkie din ala amarat de Carefour..

    Fazele cu “p?la mea” sunt doar niste coduri de comunicare si reprezinta distantele de tragere:
    – ce p?la mea : se cere o distanta
    – bagami-as p?la : distanta pana la tinta este eronata
    – in p?la mea : ţintit

  71. ErRon 12 April, 2011 at 16:37

    @Dan1: Stiu ca regleaza tirul!
    Da’ nu tre’ sa aiba niste coordonate, niste cifre, un limbaj mai cifrat, ??:D

  72. ipo 12 April, 2011 at 16:40

    Eu am inteles ca autorul avea niste nedumeriri pe care si le-a exprimat sub forma unor intrebari. Unii comentatori au incercat sa le raspunda, dar brusc parca raspunsurile nu mai erau dorite. Asta din cauza ca opinia era deja construita si cimentata, nimeni nu o poate schimba. Care-i rostul postarii atunci? [din cate stiam eu acest site e unul de umor, sau ceva].
    In rest George Damian a dat cateva raspunsuri, cel mai relevant fiind linkul catre filmul cu americanii, la secunda 10.

  73. Dan1 12 April, 2011 at 16:43

    @ErRon: Doar artileria are sisteme de reglare, de-alea cu azimut si elevatie. Asta e doar o mitraliera sprijinita în umar. :))

  74. Agent008 12 April, 2011 at 16:45

    Da’, totusi, in ei trage cineva? Ei chiar stiu unde-i dusmanu’? Sau le-o fi zis de la Statu’ Major: “ba, din juma-n juma’ de ora, bagati foc de baraj cam pe unde credeti voi c-o fi inamicu'”.

  75. Stephanie 12 April, 2011 at 16:58

    @Cougar: Ti-as fi dat mai multe like-uri la comentariul 32 dar nu s-a putut…din pacate!
    @Julius: Usor neinspirat postul. E ca si cum m-as apuca sa-ti critic articolele de pe DC, si DC-ul in general, cand eu habar n-am ce munca e in spatele acestui site! Bine, bine, stiu ca te-am criticat de multe ori, dar asta era doar ca sa te scot din sarite! 🙂
    P.S. :asta cu “platesc impozite, deci am pretentia sa …” e o chestie “pensionareasca” , cum ar zice Sendroiu … 🙂

  76. aisha 12 April, 2011 at 17:08

    @Stephanie: dar Sendroiu tace de ceva timp, nu-i suspecta tacerea asta???
    p.s. mai intai Pirca, acum si Sendroiu…

  77. JULIUS 12 April, 2011 at 17:10

    @aisha: nu e deloc suspecta, aici fiecare scrie cand vrea, daca vrea.

  78. serban 12 April, 2011 at 17:12

    @Stephanie:
    da chiar, Şendroiu s-a pensionat?
    sau stă la o şuetă cu Pircă şi Toa­der?

  79. Cristi 12 April, 2011 at 17:12

    Bine ca s-a spus de PSL ca eu intelesese “Sefu sa dau cu PDL-ul” =)). Aia arma serioasa nu credeti?
    Termenul “Caţa” este mostenire de la MG42-ul nemtesc care tot asa era poreclit prin armata romana. Nu bag mana-n foc de afirmatie totusi.:D
    Ca si parere personala nu cred ca tipa prea tare cel ce a filmat doar ca avea microfonu prea aproape.
    Eu am facut armata la marina, cea mai viteaza dintre toate armele (nu au avut nici o batalie castigata seamana cu armata franceza) asa ca aveti ingaduinta cu nestiinta mea.:)

  80. serban 12 April, 2011 at 17:13

    @aisha: scris simultan, scuzaţi.

  81. acp 12 April, 2011 at 17:16

    Ordinele ‘mai jos un pic’ si ‘trage cu asta mica’ sunt luate din viata, ce vreti acuma? Doar asa se rezolva si femeile in realitate, nu pe coordonate GPS.

  82. Stephanie 12 April, 2011 at 17:23

    Sendroiu este in vacanta, pe mine nu ma ingrijoreaza lipsa lui , ci faptul ca ar putea muri…de epuizare 😉

  83. aisha 12 April, 2011 at 17:31

    @serban: cu JULIUS vorbesti, asa am inteles eu!
    @Stephanie: asa! stiam eu ca tu detii informatii importante despre Doc!
    @JULIUS: eu nu vorbeam de politica dvs. editoriala!

  84. aisha 12 April, 2011 at 17:32

    hait! iar moderare!!

  85. JULIUS 12 April, 2011 at 17:33

    @aisha: te rasfeti

  86. Lock 12 April, 2011 at 17:41

    in 1918 tot moldovenii au scos tara din marazm, altfel ne ocupau nemtii si ne obligau sa facem drumuri,scoli,spitale; (niste cotropitori ordinari).

  87. aisha 12 April, 2011 at 17:44

    @JULIUS: nu! e starea mea naturala!
    scuze, oricum! ca vreo gafa sigur am comis!
    eu ma amuz(asta e clar), sper ca si restul se distreaza!

  88. JULIUS 12 April, 2011 at 17:44

    Bă, sunteti culmea, tara e in stare de razboi si voua va arde de glume??

  89. serban 12 April, 2011 at 17:59

    @JULIUS:
    păi dacă suntem în război alături de francezi, ce să facem?

  90. Sare' n Ochi 12 April, 2011 at 18:41

    Julius, tata, autorul este Sergiu Nicolaescu. Locatia nu este Afganistan, ci undeva prin Ferentari – daca ma iau dupa apusul cam colorat. Filmarea este facuta cu telefonul mobil (da, acela cu maneta si fir dotat cu camera de 2 megapixeli sovietici) prin decembrie 1989 (desi s-ar putea sa fie vorba despre vre-un remake sau, maxim, mima cu pisici)

  91. Cougar 12 April, 2011 at 19:25

    @Stephanie: like din like se face raiul.

  92. joe 12 April, 2011 at 19:35

    Da, injuraturile erau problema…

  93. Cms 12 April, 2011 at 19:51

    @Insignifianta: Bun comentariu, Insi. Şi trist, da…

  94. Lepka 12 April, 2011 at 20:05

    Sper ca Julius totusi a glumit cu postul asta, a vrut sa ne testeze sau ceva…
    Punctul pe I:
    “A, şi merită văzute şi comentariile postate la filmuleţul cu britanicii.
    Aproape identice cu cele de aici.” – George Damian
    daca s-a ajuns cu nivelul comentariilor la mizeriile pe care le debiteaza aia pe youtube e grav 😀

    In rest, baietii mi se pare ca se misca in regula, nu par speriati..poate putin surescitati, dar e de inteles (cred, eu sunt dintre aia care stau in fotoliu cu berea`n mana sa`i platesc pe ei, – cum zice Eftimie ..WTF , maestre, nu ma asteptam la chestii de astea de la tine)

    ca de ce “p?la”, ca de ce “sefu”, ca de ce “mai sus, mai jos” ? Haidi, bre… lasati`o moarta.

    sa nu creada cineva ca dau 2 bani pe armata romana, e la acelasi nivel cu justitia romana, sau cu fotbalul romanesc sau cu majoritatea lucrurilor facute in Romania…dar filmul asta e nevinovat total.

  95. Dan1 12 April, 2011 at 20:20

    @Lepka: Ti-am dat un like fiindca n-ai zis ca e la acelasi nivel cu armata franceza! =))

  96. Liviu 12 April, 2011 at 20:37

    Domnilor, eu zic sa ne inrolam cu totii sa le aratam cum se face: civilizat, cu calm si bune maniere! Flori (nu arme!), poezie, cantece patriotice, mese rotunde …

  97. panzerballe 12 April, 2011 at 22:07

    Un cioban afgan a aprins o tigare pe munte si bravul wermacht de vaslui vrea sa-i ofere un foc….

  98. Dani 12 April, 2011 at 23:00

    @Julius si @Eftimie: S-a dus dracu’ Armata Romana cu soldatii astia noi, asa ceva nu am mai pomenit: soldat sa injure. Rusine sau rusinica?
    Si cat tupeu pe ei sa zica sefu’, in loc de: Sa traiti domnule capitan, cu respect vreau sa va intreb daca pot sa trag cu PSL-u’. Asta in timp ce se trage asupra lor.
    Altfel, @GeorgeDamian le zice mai bine. Se mai intampla sa si gresesti, fi barbat si asumati greseala.
    Nu zic, facem bascau de orice, da’ cel mai bine facem bascau cand suntem si in cunostinta de cauza. Cand revine unu’ dintre voi din Afganistan poa’ sa zica orice, daca mai poate.

  99. aurel 13 April, 2011 at 00:37

    un pic ciudat postul, parca nu se potriveste cu stilul DC. radem de soldatul cu PSL, dar nu observam ca, de fept, el vrea sa traga, dar nu trage fara ordin. nu e putin lucru cand esti angajat in batalie. nu cunosc, nu am facut armata si nici nu imi doresc, dar baietii din filmulet nu par soldati in termen care nu stiu ce fac. sa fim seriosi, in nicio armata din lume nu se inroleaza cei cu studii superioare decat daca e razboi si sunt mobilizati.

  100. t1byy 13 April, 2011 at 00:58

    @Dani:

    Bine le-ai zis,pana spunea saracu ala cu PSL-ul toata poezia pentru acordarea permisiei,se intuneca si se facea si dimineata.E foarte recomandata folosirea gradelor si repectul cuvenit da in fata televizoarelor nu pe campul de lupta.

  101. Adi 13 April, 2011 at 01:33

    Genial! Cat de tare se distreaza baietii aia!
    In rest, sa nu uitam ca ne aflam pe un site afiliat “academiei romane” unde se foloseste doar limbajul elevat si cult 🙂

  102. Horia211 13 April, 2011 at 03:01

    trist…mai degraba

  103. Adriana Popescu 13 April, 2011 at 03:11

    Chestia cea mai nasoala e ca ne-am obisnuit sa dam vina pe tigani! “Ba, din cauza lor nu mai putem scoate capul in Europa, ca fura, ca omoara, ca fac tot felul de nenorociri!” Ei bine, dragii mei si scuze, Fritz (asta nu e gluma, Fritz e un foarte drag prieten al meu), constat ca avem o voluptate in a ne trage singuri un glont in “coaste” Parca ne place sa urlam in cor “Suntem de rahat!” Si, din ce-am remarcat astazi, aia care afirma ca suntem de rahat au un cor de sustinatori: “Da, da, asa e, suntem vraiste!” Stiti cum e chestia aia… daca nu te respecti, nu astepta sa fii respectat. In consecinta, puneti mana de la gura ca sa fim priviti cat mai bine din afara.

  104. Insignifianta 13 April, 2011 at 03:37

    @Adriana Popescu: De ce-ar trebui sa fim priviti mai bine din afara? De ce nu dinauntru? Sa ne respecte, in pastele ma-sii in primul rand javrele politicienii si alesii poporului – prin vot, nu orisicum! Sa nu-si mai bata joc, punand botul la indicatii planetare! Sa fie, SI EI,, etalonul! Ca romanul, de bine, de rau, asa cum il mai intalnesc eu pe strada (nota bene: pe strada, nu in cluburi de fitze sau alte nascociri) mai are. Si bun simt, si compasiune, si buna cuviinta, si umor, si cei 7 ani de-acasa si si ceva glagorie in cap.
    Parerea mea.

  105. Adriana Popescu 13 April, 2011 at 03:45

    @Insignifianta: Stii cum se spune… fiecare popor are conducatorii pe care ii merita. Daca suntem genul care a asteptat americanii 40 de ani, ca sa ne vina FMI-ul pe cap… daca suntem genul care se bucura atunci cand armata comite o greseala… daca suntem genul care carcoteste pe la colturi in loc sa spuna ce crede si asta nu pe un site de umor… inseamna ca ne meritam soarta.

  106. Insignifianta 13 April, 2011 at 04:00

    @Adriana Popescu: Eu as spune ce cred (ba am mai si spus-o, e-adevarat ca in cercuri restranse), dar, vorba cantecului: “mi-e ca o sa ma-ntelegeti gresit”.
    De-acum, voi avea doua variante in viata:
    1. sa tac si sa traiesc (dac-o fi)
    2. sa spun si sa mor (dac-o fi)
    3. sa ma interneze, cumva cu forta, la o casa de nebuni
    4. sa ma declar, eu, insami, Napoleon, si sa scap
    Si 5. sa nu-mi mai pese.

    P.S. Varianta 2 mi se pare cea mai viabila.

  107. Adriana Popescu 13 April, 2011 at 04:10

    @Insignifianta: Asta e marea problema a acestui popor: teama. Parca ne-a marcat genetic comunismul cu Securitatea aferenta. Sa nu spui, sa nu deranjezi, daca ma da afara, ce-o sa spuna lumea, vecinii… Recunosti problemele tipic romanesti? Vezi, de-asta e bine sa fii rocker :)) Nimeni nu te judeca, ba chiar iti gaseste circumstante atenuante: “Nu-l baga in seama. Vorbeste si el… Un drogat!”

  108. Insignifianta 13 April, 2011 at 04:36

    @Adriana Popescu: De mult nu ma mai intereseaza ce zice lumea, ce zic vecinii…Zica ce-or zice! Parerea lor!
    Ce ma enerveaza la culme este altceva: minciuna.
    Dar nu minciuna aia conventionala, mititica (gen: Asa e ca sunt destept? – raspuns: Asa e), ci, deja, alea majore. Gen Vatican, gen NASA, gen CIA. Gen.
    De genul neutru al serviciilor si instantelor politice romanesti nici nu merita sa vorbesc. Ca nu merita.
    Rock on! \m/
    Dar si-un pic de culta ar merge, de ce sa…;) Cum si alte muzici, ca fiecare, cu gustul lui, acuma, nah. :))

  109. Marius 13 April, 2011 at 12:20

    Buni rai, cum or fi, cred ca totusi ar fi in stare sa ajunga sa defileze pe sub arcul de triumf la Paris.

  110. Sabotor 13 April, 2011 at 13:42

    @Marius: In gluma, da. Fara gluma, eu cred ca nu.

  111. toni 13 April, 2011 at 18:12

    fratilor da’ voua vi se pare ca se trimit academicieni la razboi?! =))

  112. toni 13 April, 2011 at 18:26

    TAB’urile nu se mai folosesc acum (din cate stiu) pe teatrele de lupta straine, odata cu primirea noilor echipamente (Humvee , Piranha, etc) .Limbajul folosit de acesti soldati este absolut uzual in toate armatele lumii, chiar si daca ar poseda cunostinte mai ample lingvistice, atunci cand executi trageri asupra inamicului si se trage asupra ta, ultimul lucru la care te gandesti este felul in care vorbesti… Psihologic vorbind, este demonstrat ca injuraturile ajuta la calmarea starii de spirit in situatii de genul asta.. :))
    Da, se da examen psihologic, baietii care sunt trimisi in lupta sunt sanatosi. (in masura in care poti fi numit sanatos daca vrei sa mergi in razboi si nu preferi sa stai in casa , sa joci cs sau sa faci misto pe net de soldati… , asa ca Dl Julius Constantinescu… )
    Cat despre spaga, nu toate posturile necesare executiei misiunilor sunt efectiv de lupta, astfel ca cele administrative nu ma indoiesc ca sunt ocupate de spagari.
    Cat despre ce s-a intamplat cu baietii din Campina asasinati la Otopeni, ce legatura are cu subiectul de fata?

  113. Tzica 13 April, 2011 at 18:58

    Ce inseamna pana la urma sa fii militar, soldat??Si inca unu’pregatit!! Fara a desconsidera meseria in sine, sau pe cei care o practica, pana la urma ca orice meserie implica o inclinatie si o instruire, mai mult sunt niste reguli destul de stricte in materie de ierarhie.Ce o deosebeste de multe alte meserii este faptul ca iti poti pierde viata.Facand un audit la filmulet, un profesionist nu va spune “mai jos” ci va da coordonate clare (gen miimi mici si miimi mari, azimut etc..sau ma rog pe romaneste doua deshte mai la dreapta) iar intrebarea cu PSL-ul chiar mi se pare hilara…sa traga in ce??Doar de dragul de a consuma munitie?Sau cumva subordonatul ii sugereaza comandantului ca un calibru 14.5 (parca atata are un TAB) nu face atatea distrugeri fata de un 7.62 tras foc cu foc.Pana la urma nu e vorba de limbaj..ci pur si simplu de (lipsa de )profesionalism.Sper ca nu e caracteristic armatei romane.

  114. vali 13 April, 2011 at 19:23

    Revazind filmuletul,mi-am amintit arevolutia in direct.Sa nu creada cineva ca nu iubesc haina militara pe care am si purtat-o,dar era cam la plesneala trasul cu 14,5.Va iubesc BAIETI DE AFGANISTAN

  115. marius 13 April, 2011 at 19:25

    Eu cred ca voi v-ati uitat la prea multe filme de actiune. In focul bataliei cum sa zica soldat-ul “trage la 14 grade 10 minute 3 secunde NORD”??? oamenii erau atacati, asa ca au raspuns. faptul ca sunt in viata spune multe.
    Mult prea mult se comenteaza de cum se comporta soldatii aia, dar daca oricare dintre voi ar fi fost acolo, pe front, cred ca era cu infarctul in fapt.

  116. Dan1 13 April, 2011 at 20:14

    @Tzica: Uite, am mai spus aici ce e cu azimutul. Si da, cred ca un lunetist poate face, in anumite situatii, distrugeri mai mari decat “căţaua” de pe TAB.
    Hedonistic vorbind! =))

  117. Tzica 13 April, 2011 at 20:36

    @Dan1: dom’le…ce sa mai zic in afara de …shapou bas !! 🙂

  118. Dan1 13 April, 2011 at 20:53

    @Tzica: Si as mai adauga “Ce o deosebeste de multe alte meserii este faptul ca iti poti pierde viata”. Sunt muncitori care sapau santuri, nu transee, care s-au pierdut viata. Practic, in plin mileniu trei, cand ar trebui sa fim mai siguri, iti poti pierde viata dintr-o prostie. Sau poti avea “o zi proasta”! Iti dai seama? Nu esti un iepuras care “are o zi proasta” fiindca s-a intalnit cu vulpea sau cu lupul in zavoi, esti un angajat la o firma, faci parte dintr-un sindicat, traiesti intr-un mediu stabil, si brusc… ai “o zi proasta”. Care-ti schimba viata in rau.
    Pe mine m-a impresionat “The hurt locker”. Exista oameni care se simt bine in mediul asta amenintator, instabil, il cauta chiar…
    I rest my case!

  119. Tzica 13 April, 2011 at 21:22

    @Dan1: uff..iar e musai sa vorbesc in clar.De acord cu omul ca si jucarie a soartei.Nu am contestat dorinta sincera si constienta a cuiva care se simte bine intr-un mediu periculos (conflicte armate).Doar ca si acolo, armata moderna aplica de mult timp principiile managementului.Esti atacat?intai musai sa identifici tinta, sa evaluezi potentialul pericol,directia etc… cu ce arme ripostezi etc…Nu e cazul de ambuscada in filmuletul respectiv, caz in care toate cele de mai sus nu-si au rostul.De altfel, pozitia soldatului nu stiu daca indica un grad mare de pericol (min.2:09) ca vitejie in nici un caz.in fine…am mai putea strica o gramada de pixeli pe tema asta..dar…zau nu am de sa fiu impresionat de prestatie, nu condamn limbajul…eu insumi cind nu-mi ies doua zecimale raman surprins de ce pot scoate!!Reducand, simplificand armata sunt de acord ca totusi un soldat e trimis (sau ma rog pregatit/instruit) sa ucida (chiar daca astazi se spune eufemistic “apararea pacii”) asa cum un mecanic e trimis sa repare masini (Iertare camionagiu reflectia de mai sus nu-mi apartine).Dar in nici un caz nu vad in a practica arta razboiului ceva romantic.hai sa o lasam balta…

  120. Adriana Popescu 14 April, 2011 at 02:49

    Vad ca e plin de genii militare, gata sa disece situatii, coordonate, logistica… Eu va intreb atat: daca sunteti atacati si aveti o mitraliera la dispozitie, ce faceti? Asteptati indicatii pretioase sau trageti instinctiv? Nu de alta, dar eu mi-as propti mitraliera in sold si as rade dreapta-stanga si stanga-dreapta pana cand in jurul meu ar fi o liniste deplina. In plus, dupa ce m-am mai uitat inca o data la imagini, zau daca mi s-a parut ca aia ar fi o super-mitraliera de natura sa ia azimutul.

  121. Tzica 14 April, 2011 at 03:11

    @Adriana Popescu: Multumesc.Q.E.D

  122. matei 22 April, 2011 at 12:31

    @Claudiu: Defapt Ardeleni …

  123. cedar 22 May, 2011 at 21:34

    pai aia din nato credeti ca nu injura?sa fim seriosi oamenii aia stau intr-un stres acolo.voi cum ati reactiona sa fiti in locul lor?

  124. Red 27 October, 2011 at 00:19

    @sebra: Da de oamenii aia …cand trebuie cu adevarat …voi chiar nu vedeti ca ala nu ii nici un fel de razboi?…de ce oboseala cu regulile naibii cand nu este nevoie?

  125. mary k. 1 February, 2012 at 22:54

    Armata Romana,e la acelasi nivel cu justitia Romana. Cine a filmat acest film a filmat un simplu adevar….

  126. dinca gheorghe 11 February, 2012 at 10:08

    cred ca vocabularul folosit nui adegvat dar misiunea este extrema .Spune asta un veteran militar cu 8 ,opt .misiuni din care 2 in afganistan .Cred ca militarii erau cumva moldoveni ca ei mai folosesc asemenea limbaj.In rest ca sati aperi pielea si camarazii trebue facut uz de tot ce se poate .Acesti oameni stiu ca trebue sa se intoarca acasa sanatosisi cu bruma de bani pe care o primesc sa poata sa dea un pas mai inainte in dificila noastra societate cu respect dinca de la craiova

  127. BTZ 6 April, 2012 at 23:23

    @JULIUS: Sa inteleg JULIUS ca u in caz de razboi vrei sa stai in continuare in fotoliul tau de acasa sh postezi filmulete pe internet sh sa astepti sa fii aparat de soldatii armatei romane. Scuza-ma k iti stric planurile dar daca o sa ajungem in asemenea momente u te vei numara pintre aceia care vor injura in stanga sh in dreapta cu o arma im mana fara sa stie ce sa faca.

  128. Nick 24 April, 2012 at 21:46

    Eu pot înțelege și astfel de ironii …dar să fie venite din partea celor care nu au nicio treabă cu armata este prea de tot. Asta cu plata impozitelor mă lasă rece… oare cei care sunt acolo nu plătesc impozite la fel ca și ceilalți. Hai să vă spun una bună de tot… Eu sunt sigur că cel din fotoliu înjură la fel de …apăsat, precum cei asupra cărora se trăgea cu arme adevărate.

  129. Soldatul Roman 31 October, 2012 at 13:12

    1.In armata romana nu sunt decat cateva batalioane de elita, care chiar stiu ce e aia ARMATA, care au fost in teatre de operatiuni si care au experienta frontului! Eu unul cand am fost prima data si am auzit si vazut ce inseamna iadul, aproape m-am scapat pe mine!
    Nimic nu te pregateste pentru front, trebuie sa fii acolo si sa treci prin iad ca sa stii despre ce e vorba si sa ai dreptul sa iti dai cu parerea!
    2.Acei militari erau probanbil la prima misiune si instructia pe care au facut-o innainte sa ajunga acolo a fost una foarte sumara, plus ca la noi inca se mai angajaza orice papuas fara creier, posesor de cap doar pt a nu-i ploua in gat,deci ce vreti mai mult? Asta-i viata! Insa nu toti sunt asa!
    3.Un militar roman primeste o suma infima pt ceea ce face si pt munca pe care o presteaza pt asa zisa lui tara! Aici vorbesc de soldatii de rand si nu de Generalii sau coloneiii care au sute de milioane pe luna si nu-si mai pot misca fundurile prea grele de pe fotolii!
    4.Acei militari din imagine e foarte posibil sa fi fost “condusi” de vreun martafoi de gradat care si-a luat gradele la “apelul bocancilor” cum se spune!
    %.In armata romaneasca se da si se ia spaga la greu pt orice si se fura ca in codru! Deci, lasati bietii soldati care mor ca prosti pe front si uitati-va la capul pestelui, de acolo se-mpute!

  130. dan 24 November, 2012 at 16:49

    Nu dispera.Trebuie sa ne prefacem ca nu vedem.

  131. Klu 3 October, 2014 at 19:38

    poate sa spuna cineva de la ce batalion sant prostii astia ? mai ales ochitorul de pe T.A.B.?de cand lumea si pamantul unde sa vazut sa se traga in halul ala cum trage panarama aia de ochitor in disperare, mai mult de atat neandemanaticul ala cu M.T.R.-ul pana cand ii pune banda si incarca arma poti sa ii aprinzi 10 lumanari ca ai timp pana se apuca sa traga. nu imi vine sa cred PROSTII astia ne face de RAS armata. Sant VETERAN ,am fost in Somalia, Angola2, Irak, Albania, Bosnia, angajat la singurul BATALIONdin Romania care NU are nici o mortaciune pana acum. Cel mai tare Batalion B2Inf Calugareni,…nu PANARAMELE alea.

  132. Florin 12 May, 2015 at 03:25

    Am citit multe postari. Mi-am dat seama ca unele sunt pertinente, facute de cunoscatori, altele facute de neofiti, dar cele mai urate mi s-au parut cele facute cu rautate.
    @Julius Constantinescu, unele intrebari sunt bune, dar majoritatea sunt intrebari de Gaga.
    La prima intrebare ti-a raspuns cineva mai inainte. Mai adaug ca in aceste misiuni militarii romani au adoptat modul de adresare american, unde se foloseste pe scara larga apelativul “sef”. In asemenea situatii, apropierea intre comandanti si subordonati, aflati in misiuni de lupta, este foarte mare. Multi dintre cei care au postat aici ar ramane nedumeriti de modul de “camaraderie” in armata americana, care merge pana la lucrurile cele mai comune. Dar cand e vorba de executarea ordinului, acesta nu se discuta. Noi am fost invatati si inca mai dainuie in armata romana conceptia si stilul sovietic (pe care si rusii l-au abandonat).
    Cat priveste injuraturile, acestea sunt specifice domeniilor in care majoritatea sunt barbati. Dar am avut ocazia sa aud o femeie ofiter care injura de mama focului si trimitea soldatii in ceea ce ea nu avea. Asemenea injuraturi am avut ocazia sa aud in multe domenii de activitate, dar si pe strada.
    Tare as vrea sa vad cum ar actiona in realitate toti “vitejii” care au postat aici. Eu am avut ocazia sa vad la revolutie asemenea “viteji”: atat soldati, cat si militari cu grade de ofiter si subofiter.
    Cat priveste tragerea, aceasta denota ca nici unul dintre cei care au postat n-au auzit de teoria tragerii. Sa ma explic.
    1. Zicea cineva ca se tragea in aer. Unde a vazut el asa ceva? Stie acel cineva la ce distanta era tinta? Cu mitraliera de 14,5 de pe TAB se poate trage pana la 2 km. V-o spun din experienta. Cat se ridica traiectoria gloantelor cand se trage la asemenea distanta? Pentru aceasta teava mitralierei este mai sus decat atunci cand se trage sub 1000 de m.
    2. Spunea acelasi “specialist” ca se tragea cu rafale de mitraliera foarte lungi (el a zis cu alte cuvinte, dar eu n-o sa le repet). De aceea am spus la inceput de teoria tragerii. Daca tinta era la mare distanta, probabilitatea de lovire a tintei cu rafale scurte este foarte mica. Mitraliera de pe TAB are o stabilitate foarte mare – fiind prinsa in turela TAB-ului – ceea ce asigura o imprastiere mica a loviturilor, deci se poate trage si la distante mari. Am avut ocazia sa vad cum se trage terestru,cu mitraliere de 14,5 AA pana la 3000 de m de catre specialistii din fabrica de armament.
    3. Spunea cineva de coordonate de tragere. Nu am inteles ce fel de coordonate sa i se dea tragatorului? Poate sa i se precizeze inaltatorul de tragere, ca la armamamentul de infanterie doar asta se stabileste. Dar un tragator specializat isi stabileste singur acest lucru. Coordonate de tragere se stabilesc la artilerie, unde exista o echipa anume specializata pentru calcularea acestora, in special la tragerile prin ochire indirecta.
    4. Cat priveste tragatorul de la mitraliera 7,62 care incarca arma, acesta nu avea de ce sa se fereasca si nici de ce sa se grabeasca, deoarece tinta era mult prea departe ca sa-l loveasca sau s-o loveasca cu o arma obisnuita de infanterie. Numai cei care sunt pentru prima data pe campul de lupta se “ascund” in asemenea cazuri.
    5. Pentru cel care critica PSL-ul, doresc sa-i spun ca aceasta arma este precisa in functie de grija pe care o ai fata de ea. Eu am tras cu o asemenea arma pana la distanta de 1300 m. Am luat locul II la un concurs de tragere pe armata, cu aceasta arma.
    6. @Klu – felicitari pentru misiuni, dar nici unde nu a fost mai periculos decat in Afganistan. Nu spun mai mult. Cat priveste “mortaciunile”, e ceva dezonorant pentru un veteran sa se exprime in acest mod si sa-si denigreze camarazii din alte unitati. Numai unul lipsit de cultura poate face asemenea afirmatii. Gandeste-te ca poti trece pe langa o cladire si iti cade in cap o tigla sau un turture de gheata si ajungi si tu o mortaciune.
    Cat priveste celelalte postari… ar fi o prostie sa le comentez. Dunarea si gura lumii nu o poti opri.

  133. Florin 22 November, 2015 at 06:21

    Eu am făcut serviciul militar obligatoriu și după jumătate de an după serviciul militar m-am angajat in armată cu contract pe 3 ani.Cu idea că totul e serios și totul se face cu seriozitate și respectănd regulamentele militare . Pot spune cu multă seriozitate că ma-m cam săturat de ( ARMATA LU-I CAI DE LEMN ) și la expirarea contractului nu mi-lam re-înoit din motive la fel de serioase ca la angajare. În armată nu se respecta mai nimic . Totul se făcea în bătae de joc , atăt pe timpul stagiului militar căt și pe parcursul a celor 3 ani de angajare. Spre sfărșitul celor 3 ani eram stresat , plin de nervi pe care încercam să-i ascund în mine căutam să mă eliberez de energia negativă ce se acumulase în sufletul meu . Dar nu a fost posibil de cât după un an și jumătate după demisie să îmi revin din această problemă de sănătate . În perioada pe care am petrecuto în armată am înțeles că nu cei cu o minte sănătoasă , nici cei cu suflet bun și corecți nu pot rezista în condițiile vitrege din armată . Am mai observat că nici nu prea sănt căutați . De ce spun asta ? Pentru că am înțeles de ce se face îcorporarea în serviciul militar obligatoriu la o vărstă așa de tănără – ( pentru că un tănăr este entuziasmat și arde de dorința de a pune măna pe armă pentru a arăta cât e el de bărbat și viteaz .Fără a sta pe gănduri și fără a ezita va executa toate ordinele ce i-se inpun). Exact așa sa petrecut în timpul subnumitei revoluții. Toți tineri omorăți atunci au fost duar ”Carne de Tun„ . Doar tineri ne-copți la minte pot face toate astea fără să găndească și fără remușcări ,sau golanii ,criminalii și nebunii . Exact asta se cere-n militărie. Și acum ce mai doriți de la tinerii protagoniști în filmulețul de mai sus .

Leave a reply