Postul nu e post destul

Cea mai bună maşină: Dacia sau Maybach?

Jumbo

„Dacia 1310 …. Asta-i maşină?“. Aşa gândeam într-o dimineaţă cu trafic intens, pe când traversam oraşul cu ţevile lu’ naşu’ Gustilică fixate pe portbagajul de deasupra Daciei, semnalizând gabaritul depăşit cu un pantalonaş roşu, fost de joacă al unuia dintre băieţi. Naşu’ Gustilică putea să vină să-şi descarce blestematele de ţevi abia după prânz.

Da, frumoasă maşină Maybach-ul! Spaţioasă, confortabilă, silenţioasă, puternică, elegantă, solidă, foarte scumpă. Miroase a stil, clasă, bani…. E o maşină minunată! Ideală! Ideală, da, dar nu tot timpul! Mai ales nu după ce opreşti la semafor şi sărmanul om cu Dacia 1310 şi cu ţevile pe acoperiş nu mai apucă să oprească la timp. Ce să mai spun ? I-am intrat în spate, în fundul ăla rotunjit frumos de Maybach … Nu râdeţi, că nici ei nu au râs! Poate doar s-au bucurat un pic fiindcă nu i-a lovit nici una din ţevile care au trecut prin luneta maşinii lor şi au aterizat pe capotă.

Am reuşit să lovesc un Maybach din spate şi să-i zgârii şi capota. Mai punem un punct la Dacie, da?

Am aflat multe lucruri în ziua aceea despre maşini. Ştiaţi, de pildă, că trebuie să aştepţi 2 ani până primeşti un Maybach la comandă? Eh … taică-miu a aşteptat 7 ani pentru Dacia noastră. Între timp ieşiseră încă 10 modele şi a primit direct Dacia 1310. Frumos model, dar să ştiţi că şi Maybach-ul ăla arata bine. Poate nu chiar aşa de bine ca în urmă cu 3 zile când o luaseră de la reprezentanţa Mercedes, dar era încă OK, nu pot spune chiar nimic… bună maşină. În fine, ştiaţi că pielea aia sud-americană din Maybach, deşi e lucrată de mână şi costă o mulţime de bani, se jupuieşte foarte uşor, la simpla frecare de o ţeavă de apă?

Ce povesteam? Da, cu Maybach-ul… La început au strigat amândoi la mine. Domnul nu prea, că el de-abia mai primea aer… dar ea, doamna …. ce voce penetrantă! Cu toate lacrimile şi plânsul, avea totuşi atâta forţă!…. Respect! Mai ales pentru el, că el o aude zilnic! Eh, el m-a şi ameninţat, dar era nervos tare şi nu i-am luat-o în nume de rău. Totuşi, puţină muzică ne-ar fi făcut la toţi bine. Ar fi fost fain să meargă măcar CD-ul din Maybach că începusem să mă plictisesc de ţipete şi ameninţări şi de la ei din maşină s-ar fi auzit şi la mine, că geamul lor din spate era ţăndări. Beleaua e că o ţeavă mai groasă nu avusese destul elan să treacă prin parbriz şi li se oprise în tabloul de bord şi le-a reprogramat electronica de nu mai puteau porni nici motorul, ce să mai vorbim de radio sau CD! Asta e, i-am lăsat să strige în continuare şi la mine, şi în iphoanele lor şi am pornit radioul din Dacie. Ăsta măcar funcţiona.

Ce credeţi voi? Cine vine să facă constatarea accidentului când e vorba de un Maybach? Agentul Ghidoartă? Nţ. Şeful serviciului circulaţie în persoană! A fost mai bine că a venit el, că Doamna l-a luat direct cu “Sănducu” şi el din “Sărutmâna” nu-i mai scotea… nici pe ea, dar nici pe el… Eu mă bucur când văd poliţişti aşa de respectuoşi, indiferent de grad şi funcţie! Ce dacă era chestor principal? Bine, cu mine a vorbit pe alt ton, dar cred că era şi el stresat, sărmanul. Ce pot să vă mai spun e că domnul chestor principal a făcut o constatare completă! Nici nu a mai trebuit măcar să dau vreun telefon la “Daune” să anunţ accidentul asiguratorului, să fac schiţa accidentului şi să o pun lângă pozele cu maşinile accidentate! Fără declaraţii, martori…NIMIC! Nici o şicană, domnule!…Deci se poate ! Acuma sper să nu se întrebe taică-meu de ce îi creşte RCA-ul, că atunci chiar că am o problemă!

Dacă stau să mă gândesc, poate că Maybach-ul mai are un mic defect: are frânele prea bune! De la asta i s-a tras. Dar ştiţi când am observat că erau cu adevărat mâncaţi? Când am dat cheie la Dacia 1310 din 1980 a lui taică-meu şi a început să toarcă imediat ca un motan răsfăţat cu ţevile pe portbagaj legate cu pantalonaşii roşii! Ei trebuiau să aştepte după o platformă să le duca Maybach-ul la atelierul de la reprezentanţă şi Dacia nu avea aproape nimic. Bara din faţă era puţin îndoită la Dacie, dar nu se vedea prea tare că mai fusese lovită şi o îndreptasem eu cu barosul.

Cred că şi mai tare i-ar fi durut să fi ştiut adevărul: puteam să frânez mai din timp şi să nu lovesc deloc Maybach-ul, dar nu am avut chef să descarc eu de unul singur ţevile alea, fără naşu’ Gustilică.

Share:

54 comments

  1. Radu Vasile 3 February, 2011 at 08:17

    Bine, bine, bine!
    Tare sau ce!
    Sa scrie numai Jumbo ca el stie, restul sunt de umplutura!

  2. zaqk 3 February, 2011 at 08:25

    😀

  3. Groparu 3 February, 2011 at 08:35

    Fuuuuck!
    Is this shit for real?

  4. cristi 3 February, 2011 at 08:36

    felicitari, mi-am luat portia de ras pe dim asta, ma intreb totusi daca e vreo farama de adeavar in povestea asta si cat de recenta e? nu de alta dar mi-e greu sa cred ca ai scapat viu de la locul accidentului sau daca ai scapat cred ca a durat ceva vreme perioada de convalescenta 🙂

  5. Oana 3 February, 2011 at 08:41

    Textul imi aduce aminte de o gluma. Cica:
    Un tip oarecare astepta in Maybach-ul lui culoarea verde la semnafor, cand, fara sa observe, in spatele acestuia intra cu viteza mare un alt tip, fiind la volanul unui Fiat Seicento. Soferul Maybach, doar foarte putin zdruncinat, se uita pe displayul computerului de bord, cand tocmai ii aparu un mesaj nou: “New hardware found!” “Do you want to install it?”

  6. Konskriptor 3 February, 2011 at 08:49

    Şi pot pune pariu că atunci cand te-ai infipt cu Dacia in curu’ Magaoaiei, aia n-au simtit nimic. Doar ca erau curiosi de ce le aparuse pe ecranul ala multimedia “New hardware found! Install it now?” – Si dupa aia pauza si liniste pentru ca brusc, crescuse o ţeava pe mijlocul display-ului!

  7. Konskriptor 3 February, 2011 at 08:50

    @ Oana : ai fost mai rapida ca mine!

  8. andryusha 3 February, 2011 at 08:59

    @Oana, @Konskriptor: =)) =))
    @Jumbo: Norocul ăluia cu Maybach că Dacia era din ’80. Dac-ar fi fost din ’70, cu piese franţuzeşti, trebuia să meargă pe daună totală, practic n-ar mai fi rămas nimic din jaful lui de maşină… =))

  9. V3nt0R 3 February, 2011 at 09:00

    Aahhahaha =))))))))))) asa de dimineata

  10. Oana 3 February, 2011 at 09:14

    @Konskriptor: Te-am dat de gol c-ai plagiat un banc. :))

  11. joita lucian 3 February, 2011 at 09:42

    Mare noroc pe proprietarul maybach-ului ca a scapt cu viata….e real ce povestesti tu acolo sau e subiect de film…..ca as vrea sa fiu eu in locul lui sa-mi dai cu dacia sa ma julesti=))

  12. ThoR 3 February, 2011 at 09:55

    genial, da chiar genial……julius angajeaza-l repede =)) =)) =))

  13. Konskriptor 3 February, 2011 at 10:18

    @oana : l-am inflorit o leaca!

  14. silavaracald 3 February, 2011 at 10:19

    Ieri, Eftimie. Azi, Jumbo. Se pare că Dictatorul a fugit în Cuba, împreună cu sinistra lui soție Pirca. Viva la Revolucion! :))

  15. dyers_eve 3 February, 2011 at 10:22

    Bine ca nu era Maybachu’ stim noi cui, ca primeai o plimbare gratis in portbagaj.
    Astept cu nerabdare episodul doi, si sper sa tii sus stacheta in continuare. Bugatti, Lamborghini, ceva tare, da? Sa nu cobori sub Jaguar, ok?

  16. dana 3 February, 2011 at 10:23

    bine ca nu era Becali, sarea cu ranga sa il repare.=)) Si isi chema si gealatii, asa ca as zice ca a fost maaaaaaaare noroc ca ai intrat in masina unor” domni ” importanti. Genial textu` ..

  17. dana 3 February, 2011 at 10:24

    @dyers-eve: mi-ai luat-o inainte , oarescum 🙂

  18. Radu Vasile 3 February, 2011 at 10:30

    @dana: Pe cine, masina sau pe Jumbo?
    Inca ma intreb, ursu Bamse si mai cum?

  19. Ciprian 3 February, 2011 at 10:57

    Noi ne amuzam fiindca nu ne putem imagina ca intr-o zi am conduce un Maybach din ala si am fi busiti de un inconstient cu Dacia.
    Ia sa citeasca Jiji sau Penescu textul sa vedeti apoi cum s-ar comenta: “Hahalerelor, sa scrie doar Julius ca el stie, restul sunteti niste zdrente.” :))

  20. dana 3 February, 2011 at 11:10

    @radu v.: pe totzi… ca sunt niste zdrente. hehehehehe :))

  21. Jumbo 3 February, 2011 at 11:17

    Inainte de a se incinge spiritele am sa va spun adevarul: de fapt Dacia lui taica-meu e din 1979 nu din 80, dar nu voiam sa-l fac de rusine.

  22. sendroiu 3 February, 2011 at 11:28

    foarte foarte tare! tabloul era complet, zic eu, daca doamna maybach iti dadea’n cap cu posheta louis vuitton de 3000 de euro.
    sa iei louisvuittoane’n cap de la o tanti isterica nu i se poate intampla chiar oricui …

  23. Axxel 3 February, 2011 at 11:52

    Genial, se pare ca o data ce vin banii multi pleaca bunul simt de la unii. @Jumbo: Era tare daca ii spuneai sa nu se enerveze ca face riduri :). E pe bune faza?

  24. N.A. 3 February, 2011 at 11:59

    Hm… un ochi rade si altu’ plange… m-as distra si mai tare citind asta, daca nu ne-am fi gasit masina lovita la cateva zile dupa ce ne-am luat-o (straineza, scumpa – cu niscaiva eforturi financiare totusi..). N-apucasem sa o inmatriculam. Zic mersi totusi ca barbata-miu nu a aflat de catre cine, ca dadeam in altele si mari rele – la cat de catranit e…

  25. Sharpe 3 February, 2011 at 12:15

    @sendroiu: da, si sa i se rupa si geanta :))))

  26. MadMike 3 February, 2011 at 12:29

    Sa va raspund sincer, cea mai buna masina e aia pe care o ai. Pot spune ca Bamveu’ e cea mai buna masina sau Koennisegg (Sper ca am scris bine.. in fine). Nu ma incalzeste cu nimic. Fiecare isi doreste o masina, ori sport, ori de familie, ori un autobuz cine stie.. Dupa posibilitati.

    Eu am un Daewoo Espero si pentru mine e destul de buna imi fac treaba cu ea :))

  27. 4mall 3 February, 2011 at 12:38

    @MadMike: Daca poti sa pleznesti un Maybach cu ea, inseamna ca e buna masina!

  28. Napoleon Bonaparte 3 February, 2011 at 13:01

    Cel mai tare ar fi fost ca ala cu Magaoaia sa nu fi apucat sa-si faca CASCO. Iar Jumbo sa fi avut RCA la ASTRA. Sa se duca cu Magaoaia pe platforma la evaluarea daunelor pe Energeticienilor sau la Armeneasca, sa stea la coada pana vine ajentul care, scarpinandu-se cu creionul in cap, sa-i zica “domne, zgarietura aia era dinainte, sa nu ne iei de prosti”
    si DA, sa scrie numai Jumbo, ca restu’ e prea comercial..

  29. RoLitoral 3 February, 2011 at 13:02

    @Oana: Vezi de ce e bun un Seicento? Prinde viteza mare… :-”
    Ah, si e si “Plug-and-Play”.
    PS: Eu Seicento conduc (Fifi pe numele mic).

  30. sebra 3 February, 2011 at 13:06

    Jumbo, eşti un erou! Ai răzbunat toţi posesorii de Dacii care au fost umiliţi în trafic de cei cu Maybach =))

  31. pisica turbata 3 February, 2011 at 13:19

    cea mai buna masina e aia de munca, orice ar fi ea :))) (mai putin daca esti sofer pe autobuz)

  32. Tweets that mention Cea mai bună maşină: Dacia sau Maybach? » Daily Cotcodac -- Topsy.com 3 February, 2011 at 13:38

    […] This post was mentioned on Twitter by Gabi and Cristi, Gabi. Gabi said: Cea mai bună maşină: Dacia sau Maybach? » Daily Cotcodac http://bit.ly/htxHdi […]

  33. M3bis 3 February, 2011 at 13:55

    Toader says:
    xx xxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxx…… xxx.
    @toader
    Şi te mai miri de ce stai la SPAM!

  34. delia 3 February, 2011 at 14:02

    unde e pîrcă?

  35. M3bis 3 February, 2011 at 14:07

    @delia
    Nu cunoaştem niciun pîrcă. Dacă întrebi totuşi de Pircă, să ştii că e bine!

  36. silavaracald 3 February, 2011 at 14:11

    @tetris
    Degeaba ne dai tu asigurări, ca în cazul lui Fidel Castro. Până nu-l vedem viu și nevătămat, până nu-l verificăm la paranteze, rămânem la teoria noastră.

  37. clara 3 February, 2011 at 14:13

    Dar cine era, Dan Diaonescu? Si daca era el a filmat ceva pentru diseara?

  38. JULI MUBARAK 3 February, 2011 at 14:13

    @slvc: ma voi retrage la toamna!

  39. unmihai 3 February, 2011 at 14:24

    iete ca-l vazui si pe Groparu. care se lauda pe blogul lui ca scrie pentru Catavencu.
    asta-i ca cum te-ai transfera de la Barcelona la Real sau de la Politehnica Iasi la FC Vaslui 😀

  40. M3bis 3 February, 2011 at 14:26

    @unmihai
    Adică e de rău sau de bine? Că eu nu le am cu fotbalul!

  41. silavaracald 3 February, 2011 at 14:26

    @Julius Mubarakobama
    Da, da! Și-l lași pe fiul tău în loc!
    Nu mersi!
    Vrem alegeri libere!
    Și te anunț de pe acum că am de gând să candidez!:D
    (Bine că ai apărut măcar tu, că-mi dăduserăți emoții! :*)

  42. JULI MUBARAK 3 February, 2011 at 14:27

    @slvc: pai il scosesem pe M3bis sa patruleze pe strazi.

  43. serban 3 February, 2011 at 14:30

    Mă bucur să aflu că Pircă e bine.
    Unde scrie acum?

  44. M3bis 3 February, 2011 at 14:45

    @JULI MUBARAK
    Bre, le-am tăiat internetul la toţi, tot ce apare pe blog e monitorizat la sânge. La sânge-am zis? La oase! Mai sunt ăştia de au salvat DC în bookmarks, dar îi rezolv imediat, fac o redirectare pe groparu.ro, că dacă citesc Catavencu uită de DailyCotcodac! Cu ăia de pe facebook şi twitter ce fac? Dar cu ăia de-au salvat DC-ul în feed?

  45. silavaracald 3 February, 2011 at 14:45

    @Julius Întâiul
    A patrulat până a amețit. Nu, nu de la bere. ;))
    Oricum, ne-am simțit în siguranță cu el. Nu ne-a deranjat mai deloc.

  46. Sare'n Ochi 3 February, 2011 at 14:46

    deci sa-nteleg ca pe Pirca l-ati alungat cu iasomnie. ce-ati folosit la alungarea lui Julius? nu cumva, Doamne fereste, l-ati amenintat ca-l puneti atat la munca cat si la plata? =))

  47. M3bis 3 February, 2011 at 14:46

    @slvc
    Vrei să fii deranjată?

  48. Radu Vasile 3 February, 2011 at 17:05

    @slvc: La paranteze sa il cauti tu pe Pirca, ca eu nu ma bag:p

  49. Stephanie 3 February, 2011 at 17:15

    Bietul Toader e un fel de Stig al DC-ului! :))

  50. unmihai 3 February, 2011 at 17:46

    @M3bis
    apai io stiu dac-o fi de bine? nici eu nu le am cu fotbalul.
    sa-l intrebam pe Julius ca el tine cu o echipa dintr-asta.. fotbalistica 🙂

  51. N.A. 3 February, 2011 at 23:53

    @M3bis – Da’ ce-i asa rau in ce-a zis Toader, bre? Doar ca xxxxxxxxxxxxx? 😛

  52. Cristian 4 February, 2011 at 10:46

    Salutare
    Obisniuesc sa-mi incep ziua luandu-mi portia de ras de pe blogul asta. Azi am batut recordu’. Cu atat mai mult cu cat mi-a adus aminte de o intamplare din trafic de acu’ 2 ani – am fost martor, am si semnat un scriptele politiei.

    August 2009 – in vacata, la iesirea din Pitesti spre Valcea.
    Subsemnatul si cumnatul sau (si restul familiilor) conducand o Nova din ’91 si un Logan din ’95. Faine masini. Eu in spate, cu Loganul.
    Iesisem din Pitesti de vreo 4-5 Km cand vad in spate “doo jipane” incercand, si reusind sa depaseasca voiniceste coloana de “submasini” care indrazneau sa le stea in fata pe soseaua aia ingusta cu linie continua. In cauza un BMW si un Audi Q7. Avand o idee ceva mai multi cai-putere BMW-ul reuseste sa ne depaseasca pe amandoi, stergand aproape un TIR ce vanea din fata (asta pentru ca i-a facut cumnatu-meu loc), AUDI neputand decat sa ramana in fata mea (asta pentru ca am franat eu). Stand in spate am avut timp sa admir port-bagajul “cosciug” de pe plafon precum si cela doua tevi, de vreo 6-7 cm in diametru, lungi aproape cat masina, legate in stanga si dreapta port-bagajului, si nesemnalizate de pantalonasi rosii.
    Viteza undeva la 45-50 km/h.
    Dupa ce ne-au depasit, la vreo 10 secunde si probabil 50-60 metri brusc FRANA !!! Reusesc sa nu-l lovesc in spate pe tipu’ cu AUDI si am timp sa vad tevile disparand…..
    Duduia ce conducea BMW-ul si-a amintit probabil brusc, in astia 50 m ca taman acolo locuieste si n-are nici un Dumnezeu sa mearga pana la Valcea, asa ca a franat si a incercat sa iasa de pe sosea in dreapta (bineinteles ca face parte dintre acei soferi care au impresia ca beculetele alea galbene din stanga si dreapta masinii sunt puse acolo ca sa-i mai imblanzeasca putin aspectul ala teuton). Daca nu stiti soseaua in locul ala e maginita de un sant dalat, cu podete pe care fiecare se duce in treaba lui. “Treaba” duduii era o ditamai casoaia…. Tipul din AUDI coboara-n tromba si se repede inainte… Vazandu-i lantul si ceafa m-am facut mic sub volan, dar nevasta-mea m-a extras de acolo si m-a fortat… fortat…. sa ma duc sa vad ce s-a intamplat. N-a vrut sa se duca ea, a zis ca ramane sa-l apere pe ala micu’…instinct matern…..
    Constat ca BMW-ul apucase se intre oarecum pe podet cand cele doua tevi au trecut peste Nova (de fapt una din ele i-a ciupit putin capota si chederul parbrizului si au poposit in BMW. Una sfaramandu-i frumusete de janta din aliaj, celalata trecandu-i prin geamurile laterale ale portbagajului, ucigand in drum o gramada de sticle de ulei, pungi de zahar si alte chestii pe care apropritareasa le cumparase de la biblio….pardon, METRO.
    Frumusetea face ca cei doi sa fie sot si sotie si sa locuiasca in casa respectiva (lantul tipului il vazusem, i-am vazut si inelele tipei, de ghiulul lu’ ala mic nu stiu, ca nu era acolo). Pana la venirea Politiei am suportat istericalele ambilor, evident fiind vina noastra….Norocul a facut ca politistii sa aiba ceva mai mult bun simt asa ca noi am continuat drumul pana-n Franta si la intoarcere Novei i-a fost reparata capota si schimbat parbrizul (care avea o mica fisura de prin ’93).

    Interesant e insa altceva. Cumnatul meu avea la ora aia (sau ma rog, aproape ca mai avea) si un Subaru Forester, cumparat in martie ’09. In Iunie ’09 a fost cu el, mandru nevoie mare, impreuna cu ai lui si ai mei la mare la bulgari la Nessebar. Intr-o noapte a fost o furtuna cu grindina care i-a spart toate geamurile, trapa, farurile si oglinzile (nu numai lui, au fost vreo 30 de masini doar din Romania zdrobite atunci fiind un hotel unde majoritatea turistilor sunt romani). Caroseria a fost asa de rau mototolita ca reprezentanta a trimis-o in Japonia si a revenit prin Noiembrie ’09, toata tarasenia costand 12000 euro, platiti din fericire de asigurare.
    Ce s-ar fi intamplat daca in loc de Nova ar fi fost cu Subaru? Probabil ca cele doua tevi s-ar fi oprin in bordul lui, dereglandu-i putin electronica…
    Si poate si putin sanatatea……
    Cum le aranjeaza el Doamne-Doamne pe toate.
    Absolut autentic.

  53. Dan1 6 February, 2011 at 22:59

    Bah, Cristian!
    deci tu esti scriitor, tata, clar! =))
    Cum dreaq ai putut sa scrii atata?

  54. joita lucian 9 February, 2011 at 19:38

    Mama Cristian dar te-ai pus pe narat nu gluma ….eu merg pe marca autohtona:))Glumeam!

Leave a reply