Evenimentul zilei de ieri
Julius şi Pircă
20 august
1966 Primul autoturism românesc, Dacia 1100, iese pe poarta uzinei din Colibaşi, împins de trei muncitori mai vânjoşi.
21 august
1945 Regele Mihai I declanşează “greva regală”, protestând împotriva guvernului controlat de comunişti. Greva constă în refuzul regelui de a mai semna decretele de legi, deşi probabil ar fi fost mai eficientă dacă Mihai ar fi refuzat pur şi simplu să le mai repare automobilele şi să le facă ITP-ul.
22 august
565 Sfântul Columba devine primul om care pretinde că a văzut monstrul din Loch Ness. Oamenii îi dau crezare, normal – nu prea ai cum să n-ai încredere într-un om care vede sfinţi, pe Iisus şi pe Fecioara Maria aproape zilnic.
23 august
79 Vulcanul Vezuviu începe să erupă – sau cel puţin aşa credeau romanii care, fiind nişte păgâni înapoiaţi, n-aveau de unde să ştie că, de fapt, Dumnezeu aruncase cu pucioasă ca să-i pedepsească pentru păcatele lor.
24 august
1814 Britanicii cuceresc Washingtonul şi dau foc Casei Albe. Noroc că americanii nu sunt foarte tari la istorie, că altfel acum Anglia era probabil un deşert în care nişte triburi de zdrenţăroşi se băteau pentru ajutoarele trimise de ONU.
25 august
1944 Parisul este eliberat. Norocul francezilor este că acolo se afla şi o divizie americană de infanterie, altfel ar fi fost şi acum o garnizoană germană în Paris, iar aeroportul “Charles de Gaulle” s-ar fi chemat “Hermann Göring”.
26 august
1865 Se naşte Arthur James Arnot, inventatorul bormaşinii. După ce l-au omorât, vecinii le-au declarat reporterilor că nu-şi imaginează cine i-ar fi vrut răul fiindcă ei chiar n-au mai văzut niciodată aşa om liniştit şi politicos, care nu deranja pe nimeni.
Dacia 1100 putea fi impinsa si de un muncitor mai pirpiriu ca era usoara, nu ca Toyota Tundra, Dodge RAM si alte monstruozitati…
in 20 august a murit si Papa Pius al X-lea, nu stiu de ce consider amuzant numele asta.
Sa erupa doar Eyjafallajokull, ca-i incwrca lume.
@morgana O fi insemnand ceva in pasareasca.
@Ciprian & @morgana
Pentru asemenea comentarii, acum 4-500 de ani ati fi fost arsi pe rug =))
@Dan1
Da mah, dar cu public si pe cheltuiala lor.
@Ciprian
Bine, era si combustibilul solid mai ieftin pe-atunci :))
Oricum, Pius ar fi stat cu voi pâna la capat si s-ar fi rugat pentru sufletele voastre (daca asta v-ar fi incalzit cu ceva) =))
Iar in legatura cu Arnot… Nu bormasina in sine streseaza vecinii, ci aia cu rotopercutie! Pe-aia cred ca a inventat-o altcineva, mai diabolic =))
Si cine a inventat flexu’, picameru’, compresoru’?
Este vorba despre al doilea autoturism românesc. Primul a ieșit pe aceeași poartă și tot împins în noaptea de 19-20 August.
Papa Pius al X-lea se enerva de peste XX de ori pe zi 😀
[…] This post was mentioned on Twitter by JuliusDC, Eugeniu Patrascu. Eugeniu Patrascu said: http://www.dailycotcodac.ro/2010/08/evenimentul-zilei-de-ieri-83/ […]
27 august – Pe poarta din jurul portii de la Dacia Pitesti, iese primul Logan Ram 8500, remorcat fiind de 2 metrouri.
Chiar, cred ca inainte sa iasa prima Dacia 1100 pe poarta, pe 20 august 1966, mai iesisera vreo 20-30 de bucati prin spate, pe sestache =))
“Primul autoturism românesc, Dacia 1100, iese pe poarta uzinei din Colibaşi, împins de trei muncitori mai vânjoşi.”
N-au găsit şi ei o şufă??:))
@sebra
Pa’ nu puteau sa-l tracteze mai, ca la volan era nea Nicu; trebuia sa aiba impresia ca el conduce =))
de inventatorul flexului nu se stie nimic? cu el as vrea sa am o conversatie intre 4 ochi.
@Dan1,
Şi-a făcut nea Nicu şi poză de cocalar la volan sau măcar lângă maşină? :))
@sebra
Cred ca da, dar oricum si-a facut si cu Aro, si cu Dacia 1300, si cu Lastun, ca na, el avea…
@zana eficientei
Si eu intrebai acelasi lucru =)) Cred ca Bosch (nu pictoru’, electricianu’ )
Trebuia precizat ca, peste zeci de ani, masina aceea va tine umbra maidanezilor din Berceni si va fi WC pentru porumbeii sudisti :))
Ati cam incurcat datele, in 1966 Uzina Dacia nu era finalizata, asa ca Dacia 1100 nu prea avea pe ce porti sa iasa si aia trei muncitori vanjosi nu impingeau la ea, ci la roabe. Nu ca ar fi o mare diferenta, pana la urma…
@Dan1: io cred că le-a inventat tot ăla care-a inventat freza dentară… urechile mele sensibile “zice” că sună la fel, deci…
@Ciprian: mai zi odată eyfja… etc. şi poate te pedepseşte papa pius de pe lumea ailaltă, scrântindu-ţi limba “în exerciţiul funcţiunii!!! 😛
@Cosmin: roaba e o Dacie 1100 fără pedale (sau 3 muncitori vânjoși).
Mai nou se fac Dustere pe-aici prin Mioveni 🙂
Defapt cred ca primul autoturism “romanesc” a iesit pe poarta fabricii MARTA din Arad prin 1900-unul din cele patru anotimpuri, iar dupa Primul Razbel fabrica isi schimba numele in Astra si mai face unul-doua autoturisme de data asta 100% romanesti
[…] dacă Mihai ar fi refuzat pur şi simplu să le mai repare automobilele şi să le facă ITP-ul. (more) De la Julius citire Niciun comentariu X1_AdParams = { 'pub' : '560302451683403', 'site' : […]
Nu era nea` Nicu la volan, nu l-a lasat Elena.
[…] http://www.dailycotcodac.ro/2010/08/evenimentul-zilei-de-ieri-83/ # […]
@Dan1..nu erau arsi pe rug paganule…Ii legau ca pe un sac de cartofi si-i aruncau in apa: daca pluteau, inseamna ca erau vinovati pentru ca apa ii respingea, daca se duceau la fund insemna ca spun adevarul
@kiwi: apoi a venit august ’44, şi după vre-o 2 ani, MARTA şi-a schimbat numele în ROMARTA, şi s-a reprofilat pe artizanat şi parfumuri bulgăreşti produse la oradea… aha!!! 😀
@normancboy
Hai bre, si Giordano Bruno!? Pe el de ce nu l-au aruncat in apa (cand se perpelea pe jeratic), ca cred ca i-ar fi facut placere…
@mifty
Nu-nu, chiar are dreptate, s-a produs asa ceva la noi si, parca si pe la Malaxa sau Lemaitre, da’ ne-au luat rusii fabricile dupa razboi…