Postul nu e post destul

Vieaţa la mol (I)

Vlad Petreanu

La Mall parchează un arab/Cu ochii mici, cu părul rar.

Ah, nu, nu era arab şi nu era în nevoie şi nici n-avea un singur cal, ci vreo 150. Arabul care nu era arab avea un şort turcesc, un maieu importat dintr-o ţară în care spălarea tricourilor este ilegală şi nişte şlapi de plastic veritabil, de Obor. Tricoul care nu cunoscuse niciodată bucuriile scaldei în maşina de spălat se suflecase peste burtă. Buricul, ca multe alte burice de acest tip, lupta fără speranţă pe două fronturi, înghiţit de grăsime şi împâslit de scame. Fiind cald, scamele erau jilave. Umezeala venea de peste tot, în broboane de transpiraţie şi pârâiaşe de sudoare. Buricul exprima nefericire, în contrast cu expansionismul exuberant al vecinătăţilor buricului.

Caii arabului care nu era arab tăceau sub capota unui SUV scump şi, ca orice SUV scump, foarte mare. Portiera s-a închis cu sunetul înfundat al unei portiere scumpe cât salariul anual al unui medic românesc. Maşina scumpă mai avea alte 3 portiere scumpe şi un hayon şi mai scump, stopuri scumpe pe led-uri, faruri scumpe cu xenon, geamuri fumurii foarte scumpe, semnalizatoare destul de scumpe în oglinzi, trapă electrică standard de scumpă, ţevi duble de eşapament şi jenţi cromate, nu doar pur şi simplu scumpe, ci din alea de se-nvârt la stop, să moară duşmanii de invidie. Maşina s-a oglindit pentru o clipă în burta asudată a proprietarului de maşină scumpă, tricou murdar suflecat, şort turcesc şi şlapi de plastic veritabil. Când s-a văzut, a oftat tăcut pentru că oglinda a deformat-o caricatural. Maşina scumpă a realizat şi că toate ledurile, ţevile, cromurile, strălucirile, curbele şi gadgeturile extrem de scumpe nu fac doi bani, până la urmă, pentru stăpânul a fost un fraier şi a ales-o prost.

Stăpânul a fost un fraier pentru că şi-a ales o maşină de fiţe neagră, în condiţiile în care se ştie că, anul acesta, toate, dar absolut toate maşinile de fiţe trebuie să fie alb-crem, cu piele roşie înăuntru. În timp ce stăpânul se îndrepta târşit spre Mall, maşinii i-era ruşine de soarta ei de maşină de fiţe ratată. Mi-a fost atât de milă de ea încât mi-a venit să-i dau foc.

– va urma –

Share:

26 comments

  1. robbie 20 May, 2010 at 23:16

    shaorma nu avea la mana?

  2. Tweets that mention Daily Cotcodac »  Vieaţa la mol (I) -- Topsy.com 20 May, 2010 at 23:26

    […] This post was mentioned on Twitter by JuliusDC, marius1. marius1 said: RT @JuliusDC: Programul "primul text" – azi, primul text scris de Vlad Petreanu pe blog http://bit.ly/dCD7Wt […]

  3. GabeLBz 21 May, 2010 at 01:33

    Q7? ;))

  4. Cms 21 May, 2010 at 02:19

    Antropomorfism şi tendinţe eutanasiatice într-un tablou cu arab impostor şi natură moartă. 8->

  5. M3bis 21 May, 2010 at 08:27

    Cum ai descris buricul ăla, mai rar! Aşteptăm descrieri ale altor părţi anatomice interesante, cum ar fi: degetul al treilea de la piciorul stâng, vârtejul de la ceafă, aluniţa de pe umărul stâng…

  6. ionel gigel 21 May, 2010 at 08:49

    Hai ca m-ai facut sa ma uit in buric.
    Si o sa-mi deschid un cabinet pentru masini in depresie. Imi si imaginez SUV-uri vechi,iesite din trend, luate la promotie de pe stoc, intinse cu rotile in sus la mine in cabinet.

    @CMS Scuza-ma ca exist, dar nu am inteles

  7. Stephanie 21 May, 2010 at 09:09

    Al dracu’ sa fie ala care va mai intra pe DC in timp ce musca din sandwich!!!
    Buricu’ masii, puahhhh!

  8. Ciprian 21 May, 2010 at 09:39

    Asa arata de fapt buricul buricului pamantului, iar buricul pamantului e de fapt o biluta scobita la semafor.

  9. N.A. 21 May, 2010 at 14:06

    Zau ca mi-ai starnit mila! Bietul arab nearab… n-o fi usor sa nu mai fii in tendinte…

    @Stephanie – =))

  10. Cms 21 May, 2010 at 14:24

    Ionel Gigel, când spui că-ţi deschizi un cabinet pentru maşini cu depresie, practici o formă de antropomorfism. Dacă simţi nevoia să le şi dai foc ca să le pui capăt chinurilor, se cheamă că eşti simpatizant al eutanasiei.
    Mulţumit?

  11. ionel gigel 21 May, 2010 at 15:05

    Multumesc mult Cms. o sa folosesc si eu de acum incolo cuvantul “antropomorfism”. eutanasie il stiam. Suna asa… a critica de arta comentariul tau.

    Nice. WE placut

  12. Miorlaupufos 21 May, 2010 at 15:08

    Ti-a fost atit de mila de ea incit cu greu te-ai abtinut nu scoti din buzunar o cheie stralucitoare ca o sabie in bataia soarelul cu care s-ai dai un autograf direct pe capota.

    PS Tribeca e mai misto decit Forester :p

    PPS Nu pot sa nu remarc reclama pusa de Jul cu Grand Maison des Mariages. Sa intelegem se aprpie funia de par? Curaj, gaina, ca miine te tai 😀

    @ N.A De ce ma confunda lumea pe mine cu tine pe FB? =))))

  13. mifty 21 May, 2010 at 15:20

    @ăştia care au idei cu psihanaliza maşinilor: vedeţi să nu vă dea în judecată englezoii, că au ăştia demult cabinete psihologice pentru maşinile cu depresie…
    lucru destul de normal: majoritatea pacienţilor sunt minimorris, morris (fără mini, da’ nici maxi nu le zice), aston-martin… sau aston-durand, n-am reţinut exact, şi nici francezii n-au reuşit, vauxhall, etc… maşini cu serioase complexe insulare de inferioritate până şi faţă de dacia.
    nova, sandero sau lighean.

  14. N.A. 21 May, 2010 at 16:15

    @Miorlaupufos – Pai, daca semanam fizic atat de tare? plus ca am si io o esarfa de-aia rosie ca a ta… 😛
    Acuma, pe bune, unde si cum? :))

  15. Cms 21 May, 2010 at 16:19

    Ionel Gigel, desigur, la critica de artă şmecheria este să nu te înţeleagă nimeni, ca să nu poţi fi acuzat de lipsă de compentenţă 😉
    Mifty, un creier e scump. Dacia cu dotări standard iese din fabrică decerebrată. Aşa că vacs cabinete psihologice pentru marca naţională!

  16. mifty 21 May, 2010 at 16:53

    @cms: să moară gutză dacă te mint!!! chiar există aşa ceva.
    şi, şi mai naşpa, există un club (sau mai multe, cred, că n-am fost curios să văd câte’s, după ce-am dat peste unu’) al iubitorilor de maşini.
    iubitori la propriu… brrrr…

  17. Miorlaupufos 21 May, 2010 at 17:45

    @ N.A Pai se lua un domn de mine pe chat ca io-s N.A :))))

  18. lulu 21 May, 2010 at 18:08

    Si cand se vor aduna toti posesorii de SUV alb-crem si cu geamuri fumurii pe un forum, olcitarii lui julica vor parea amatori.
    Cum? Ziceti ca nu stiu sa scrie? In filmulete de pe youtube si citate din manele si tot vor transmite mesajul dorit…

  19. mifty 21 May, 2010 at 18:40

    @thefluffymeow: … zi şi cine era ăla… să ştie tot poporu!!! 😀

  20. Miorlaupufos 21 May, 2010 at 18:43

    @ mifty O doamna nuspune niciodata ce si cum 😀

  21. Cms 21 May, 2010 at 22:12

    Mifty, eu te cred. Acum avem şi explicaţia pentru care ţeava de eşapament are formă circulară (cel puţin la modelele englezeşti) :))
    P.S. Poate mă înşel şi o fi vorba despre gura rezervorului de benzină. În cazul ăsta iubitorii de care vorbeşti nu sunt altceva decât nişte “cercetători” britanici care perfecţionează un model ecologic funcţionând pe bază de lichid seminal 😀

  22. Laura 21 May, 2010 at 22:17

    D-l Petreanu, ati uitat sa precizati ce fel de buric era: ala tip nod sau ala tip gaura 😕 Ce ma mai roade curiozitatea… 😀

  23. N.A. 22 May, 2010 at 02:02

    @MiorlauPufos – Chiar asa, m-ai facut curioasa, dezvaluie identitatea acuzatorului :))
    @mifty – Domnu’ era ala care trebuia sa taca, doamna poate sa relateze linistita la un pahar de barfa cu fetele 😀

  24. Arsulici 22 May, 2010 at 15:34

    @Laura
    Bărbații nu prea au burice tip nod, căci alea-s inutile pentru ei, nu au cum să strângă scamele 😀

    Dar nearabul ăsta nu avea și ghiuluri sau lanțuri de haur???

  25. Shmen 23 May, 2010 at 12:07

    Si mie mi-ar fi tare mila de masina .. NU ?

  26. Mihai 10 June, 2010 at 15:30

    Eu as da foc proprietarului…Carnea transpirata arde mai misto decat tabla.

Leave a reply