Să ne intoxicăm pios |
La insistenţele publicului nostru cu frica lui Dumnezeu, l-am rugat pe doctorul Şendroiu să ne spună cât de bune sunt produsele de post comercializate în hipermaket. Întăresc ele şi trupul în aceeaşi măsură în care învigorează spiritul creştinilor care le înghit cu evlavie? Mai băga şi sfântul Augustin câte un pateu de soia când simţea că-i slăbeşte credinţa? Nu mai ales întâmplător ziua de miercuri pentru a vă răspunde la toate aceste întrebări, fiindcă vinerea e zi scurtă la creştini şi pe la 1 deja sunt toţi la Mc.
Bănuiesc că preafericitul care a inventat postul Paştelui avea ceva cunoştinţe medicale şi nu era chiar rău intenţionat. Din punct de vedere medical, menirea iniţială a postului a fost aceea de a-i ajuta pe enoriaşi să-şi destupe arterele înfundate cu slănina ingurgitată în timpul iernii.
Analizînd foarte pragmatic, putem afirma că, de-a lungul secolelor, postul Paştelui i-a ajutat pe creştini să gândească mai bine (prin faptul ca le permitea să transporte ceva mai mult oxigen la creier, printre plăcile de aterom), să muncească mai eficient (se mişcau mai uşor, datorită reducerii cantităţii de osânză de pe burdihan şi a colesterolului din vene si artere) şi nu în ultimul rând să se înmulţească mai plăcut (prin ameliorarea erecţiei, funcţionarea sistemului erectil masculin fiind serios şifonată de grăsimile din sânge).
Discrepanţa semnificativă dintre speranţa de viaţă a călugărilor comparativ cu restul poporului acum 150-200 de ani ne arată importanţa slăninii de porc, precum şi a faptului că penicilina nu era încă inventată.
Inventarea penicilinei nu a dus totuşi la egalizarea speranţei de viaţă între asceţi şi laici, între timp apărând cola, margarina şi fast food-ul.
Slavă Domnului, Coca Cola e de post!
Pe vremea când era bunica fată, meniul de post presupunea urzici, ridichi, ştevie, păpădie, gulii, prune uscate, nuci, mere, linte, fasole, mămăligă, ceapă etc.
In prezent, coloana vertebrală a postului în fascinanta noastră patrie a ajuns să fie formată din margarină şi soia. Crenvurşti de soia, mici de soia, pateu de soia, cârnaţi de soia. Orice cetăţean cu frica lui Dumnezeu, ghiul pe inelar şi unghie lungă la degetul mic împinge mândru la supermarket un cărucior încărcat cu „mezeluri de post”, baxuri de margarină (d’aia cu omega, evident) şi bidoane de cola (că e păcat sa bei alcool in post). Toată această evlavioasă încărcătură este înghesuită în portbagajul SUV-ului si devorată săptămânal.
Despre margarina cu omega 69 am mai scris, nu vreau să vă mai plictisesc. Mezelurile din soia nu sunt deloc mai breze. Peste 90% din cantitatea de soia prelucrată în ţările est europene provine din plante modificate genetic. Ştiu că nu este genul de informaţie pe care să o primeşti cu zâmbetul pe buze, dar nu asta mi se pare cel mai grav. Ci faptul că există oameni dispuşi să ungă pe pâine o pastă de soia produsă în urmă cu 6 luni şi păstrată tot acest timp într-o cutie de metal, pe raftul unui supermarket. Faptul ca produsul are termen de garanţie un an şi aromă de „fois gras” cu măsline li se pare ceva mişto. Aceşti oameni sunt concetăţenii noştri, votează, fac copii şi au permis de conducere.
Practic, pentru îngrozitor de mulţi români, o masă de post în 2010 înseamnă să înece un amestec de soia, margarină si pâine albă într-un litru de băutură carbogazoasă gen cola.
Ce efect va avea combinaţia asta asupra unui sistem cardiovascular burduşit cu sarmale şi cârnaţi de-a lungul iernii, vom afla prin 2020, sau poate chiar mai devreme.

Twitter
Facebook





10 Martie 2010 la 1:14 pm
se vede că nu eşti dus la biserică: şi pânea albă e interzisă. Cică drojdia e “de dulce”.
10 Martie 2010 la 1:26 pm
superb
10 Martie 2010 la 1:28 pm
Spre ştiinţă: În post sunt la fel de interzise uleiul – şi derivatele solide, aka margarină.
@Adriana, de pâiine albă nu ştiu nimic, şi mi-s dusă la biserică. drojdia nu e de dulce. ce zici tu e puţin ilogic,deoarece toată pâinea românească |(nu discut acum azima şi lipiile arăbeşti) se face cu drojdie. de la cea neagră la graham la cea albă.
diferenţele tehnologice sunt date de materia primă de bază (făină albă, făină neagră, făină integrală, adaosuri de seminţe), nu de adaosurile (cu e-uri) care o fac pufoasă
10 Martie 2010 la 1:29 pm
@Dr Sendroiu
, iar in post inca se mananca urzici, stevie, prune uscate cu balast, sarmale fara carne, bors cu cartofi si cu ceapa verde, cartofi pai cu salata de ceapa verde si ridichi, halva.
In Vaslui babele inca sunt fetiscane
Celelalte, mamaliga, fasole… nu se mananca numai in post.
10 Martie 2010 la 1:35 pm
@tahemet
Nu are cum sa fie interzis uleiul… Cine ti-a zis tie asta? In Biblie nu scrie nimic de uleiul dublu rafinat sau de uleiul de masline.
10 Martie 2010 la 1:53 pm
Dacă ar fi să dau atenţie maximă comentariilor care sînt bestiale pentru o piesă de teatru, aş uita cu totul despre articolul foarte mişto “esprimat”. Dacă ne-am lua după predicile bisericii cred că am pleca de-acasă cu capul. Dacă ne-am lua după medic sigur ne-am găsi vo 200 de boleşniţe şi toate cronicizate. Dar nici după etichetele produselor nu ne putem lua că tare mai sînt “secretoase”. Aşa că e mai simplu să rămînem sclavii reclamelor tv acolo unde sîntem învăţaţi numai de bine şi unde vedetele ne arată cum îşi cresc copii sănătos – iată aici http://www.pionezadintrefese.ro/rama-de-pus-in-rama/ sau aici http://www.pionezadintrefese.ro/vitamina-e/
10 Martie 2010 la 1:54 pm
Articolul asta a venit cand savuram un gustos salam de biscuiti dupa ce dimineata la micul dejun am incercat un pate vegetal. Eu sunt pioasa doar miercurea si vinerea, deci oarece sanse as mai avea.
10 Martie 2010 la 1:56 pm
@Ciprian: Nu ai citit cum trebuie textul. Daca o dai pe ulei in post, e pacat…
10 Martie 2010 la 1:56 pm
postul era funky pe vremea cand taranul era taran harnic si avea stevia in glastra la geam, papushoiul sub zapada si urzicile puse la crescut pe calorifer. nu ca acu…
10 Martie 2010 la 2:07 pm
@tahemet
uleiul nu e “interzis” in post..doar cei care tin post aspru aleg sa isi gateasca fara ulei
10 Martie 2010 la 2:07 pm
@4mall
Ziceam doar de comentariul fetei cu nuferi. Esti pe langa.
10 Martie 2010 la 2:08 pm
Pai ce, celelalte bauturi carbogazoase afara de cola nu sunt de post? Oricum in ultimii ani postul a devenit un fel de moda, nu mai are nicio legatura cu forma lui initiala.
10 Martie 2010 la 2:23 pm
da’ tuica e de post?
10 Martie 2010 la 2:30 pm
Eu ştiu sigur c-o s-ajung in Iad. N-am nicio îndoială şi, ca atare, nicio apăsare. De unde ştiu aşa bine? Am văzut odată o casieră de supermarket agresată de o doamnă foarte pioasă, care solciita să afle pe loc şi fără echivoc dacă “pastele astea-s făcute cu ou”.
Nu mi-am pus niciodată problema dacă pastele au sau nu oo, dar mi s-ar părea stupid să n-aibă. Întrucât nu citesc pe etichetă decât felul din grâu din care-s obţinute, mănânc, probabil, de dulce în postul Paştelui. Şi în afara postului, ceea ce după unii e calea sigură spre Iad.
10 Martie 2010 la 2:48 pm
În Biblie nu zice nimic de o grămadă de chestii (cum ar fi de ex. Internetul), da’ asta nu-i împiedică pe diverși BOReni să-și dea cu părerea.
Oricum, mie mi se pare că pentru mulți dintre preacuvioșii din propoziție cea mai mișto chestie la postul ăsta e ghiftuiala de după. Chiar, dom doctor, se mai ține scorul la indigestii de Paști vs. Crăciun? Am auzit de un spital unde se făceau pariuri pe tema asta.
@Cazimi: resemnează-te cu ideea că atunci când o să arzi în focul veșnic, o să miroasă cel puțin a friptură, nu a foc de oase.
10 Martie 2010 la 3:00 pm
Am o vecina care tine post. Eu am un cantar. In fiecare seara vecina trece pe la noi sa se cantareasca, sa vada cat a mai dat jos de cand tine post. Dupa aia pleaca.
10 Martie 2010 la 3:07 pm
Postul asta(ma refer la articol) clar nu mai e de post
10 Martie 2010 la 3:21 pm
@unmihai: dacă bagă în ea făinoase, în loc de carne, e şi normal să ofteze
@Liviu: normal că nu e de post, că doar le zicem de dulce
@unmedic (oricare): eu am bănuiala că după luni de zile de iarnă în care ne privăm de vitamine, anemiei noastre nu îi este tocmai benefică o perioadă de 40 de zile fără minerale din lactate şi proteine din ouă. Este o presupunere corectă?
10 Martie 2010 la 3:42 pm
ma, eu nu sunt genu’ care sa posteasca, dar proteine potzi lua din ciuperci, de exemplu. Iar minerale ca alea din legume gen ridichi (negre sau roshii), sfecla, tzelina, morcovi, gulii, spanac, loboda, ceapa nu gaseshti nicaieri. Ca sa nu mai zic de nuci, alune, semintze. Parerea mea
Cola e o beutura care contzine la 200 ml echivalentu’ a 7 cuburi de zahar (35 de grame!!!). Daca pui intr-o cana de ceai (tot 200 ml) 7 cuburi de zahar, nu mai potzi sa il bei, este?
10 Martie 2010 la 3:49 pm
ma, nici eu nu sunt genul să postească, ba chiar cred că pâinea face mai rău la casa omului decât carnea, deşi mici perioade fără carne zic că-s binevenite. M-ai luat cu glucidele şi m-ai ameţit. Eu întrebam de minerale, vizând mai cu seama calciul din lactate (deşi răspunsul cu proteina l-am primit).
Interesant că pioşii consideră ouăle, icrele şi laptele ca fiind de provenienţă animală (ergo câh), dar mierea se pune ca acceptată în lista alimentelor de post.
10 Martie 2010 la 4:18 pm
@Cazimi: citricele contzin o gramada de calciu

incearca sa desfaci cu degetele 3-4 portocale si pe urma o sa ai unghiile de ca si cum te-ai jucat in var
10 Martie 2010 la 4:23 pm
doctore, esti un tatic. multam
10 Martie 2010 la 4:39 pm
@sendroiu: De asta cu citricele şi calciul chiar habar nu aveam. Mulţam de info, am învăţat ceva azi.
Una peste alta, teoria mea, conform căreia e nasol ca după ce te privezi nişte luni de unele, te privezi alte câteva săptămâni de altele, nu prea e validă. Hm. Good to know.
10 Martie 2010 la 4:49 pm
zacusca de post nu-i rea.
10 Martie 2010 la 4:50 pm
Pustnicii egipteni mancau la greu smochine si curmale.Noi nu ne permitem,la cat costa.Cei din Grecia trageau tare cu maslinele si usturoiul.Si toti socializau rar,ceea ce explica slaba raspandire a virusilor si durata lunga a vietii.
10 Martie 2010 la 4:55 pm
Daca tot se mananca de post, de ce nu cruditati?
@Dr.Sendroiu Parerile tale sunt avizate, insa pacat ca scrii cu tz si sh, pentru ca tind sa trec automat peste comentariu aici si altundeva cand vad scris asa. Foarte rar este sa nu fie clar sensul cuvintelor in lipsa diacriticelor…
10 Martie 2010 la 5:48 pm
@ursule, muriţi-ar la intrare, că mi-ai făcut o poftă de smochineeeeee!!!
şi nici nu sunt gravid!!
am stat odată (cam 5-6 ani în urmă), cu un ţăran. ţăran-ţăran, care stătea la ţară, avea vacă, porc, cai, oi… şi nu le vindea!!! şi nici nu “semna condica” la crâşmă zilnic.
l-am întrebat de ce s-au rărit ţăranii cu merele, etc de prin pieţe (de parcă nu ştiam) şi vezi numai ţigani, care sigur habar n-au când se culege aia sau ailaltă, şi de ce se caină ăştia de pe la brutării că nu mai cultivă lumea grâu.
mi-a zis cam aşa: când ştii că tu munceşti, şi ţiganii vin şi-ţi fut sau îţi fură recolta, şi nu poţi să-i reclami (că oricum nu păţesc nimic, că deh, suntem europeni), de ce să mai munceşti?
pun pentru mine, să am de mâncare pentru familie şi animale, şi încolo, pauză.
mai sunt câţiva care tot speră să facă poliţia rurală ce trebuie, dar degeaba…
când caşchilopaţii şi-or face treaba pentru care au fost angajaţi şi plătiţi, bag şi eu cărbuni. până atunci, pauză.
10 Martie 2010 la 6:00 pm
“…nu în ultimul rând să se înmulţească mai plăcut (prin ameliorarea erecţiei, funcţionarea sistemului erectil masculin fiind serios şifonată de grăsimile din sânge)…” – asta nu, ca cica postul inseamna abstinenta, printre altele. Cred ca e pacat ce scoti din gura, nu ce bagi, dar banuiesc ca fiecare e liber sa se otraveasca daca are chef. Btw, Dylan chiar papa margarina?! Mamita lui nu a aflat ca face rau?
10 Martie 2010 la 8:11 pm
Aţi observat că mai nou pioasele noastre se dau peste cap să gătească tot felul de minunăţii de post cu gust de… carne? “Am făcut un drob de nucă de juri că-i din miel!” “Vai, dragă, eu am mâncat ieri un pateu de soia care seamănă la perfecţie cu ăla de ficat. Dacă nu mă uitam pe etichetă…”
Deci: de post, de post, dar să aducă măcar puţin a de dulce!
10 Martie 2010 la 8:15 pm
Am încercat şi o dată un pateu din ăla. Nu din creştinism, ci din solidaritate cu un prieten vegetarian şi darnic. Am luat un dumicat (şi doar unul) de pateu vegetarian pe pâine şi am senzaţia că mai vomit şi azi.
Prin asta vreau să spun că pioşii chiar merită să ajungă în Rai, şi anume pentru stoicismul vecin cu martiriul de a mânca aşa ceva de bunăvoie şi pe termen lung.
10 Martie 2010 la 9:00 pm
Salata de telina, morcovi si mere date pe razatoarea mica, cu ulei de masline daca se poate: O MINUNATIE!
10 Martie 2010 la 10:26 pm
@cazimi Ai dreptate, sunt atat de gretoase pateurile din soia. O singura data am gustat de curiozitate. @lichu Salata de telina.. biacs!
10 Martie 2010 la 11:26 pm
a, tuica detine alcool. deci nu e de post.
11 Martie 2010 la 12:28 am
… da’ voi chiar n-aţi mai prins salamu’ cu soia… să le spuneţi ipochimenilor “vai dragă, ce gusturi comuniste ai!!!”
11 Martie 2010 la 9:34 am
@delly (cu doi l si un y, sa nu greshesc): sunt de acord cu tine ca a scrie cu sh si tz sugereaza snobism, mai ales la cineva care posteaza sub un pseudonim gen piratu69, pifty (sau chiar delly, de ce nu?) si isi trage o poza cu un bmw sau cu orice alta chestie cool care sa nu aiba nici o legatura cu fatza lui / ei.
Eu semnez cu numele de familie, si atasez o poza cu mecla mea. Exista situatzii in care e important sa precizezi unde e sh si unde e tz, pt a evita confuzii.
De exemplu, in bancul clasic de mai jos, e esentzial sa precizezi unde este sh:
“La Radio Ierevan shinieva intriaba:
Shie ie o shenila?”
Banuiesc ca stii raspunsul si realizezi ca bancul isi pastreaza savoarea doar daca e scris cu sh:
11 Martie 2010 la 9:47 am
Chiar şi cu dublu L şi Y, tot cred că Delly este scris greşit. Bag mâna în foc că umlautul de pe y lipseşte din motive tehnice, nu estetice.
11 Martie 2010 la 10:36 am
@unmihai
Se pare ca alegi bine cifrele pe care i le comunici, de revine in fiecare seara. Sau nu?
11 Martie 2010 la 12:43 pm
Dom’ Doctor, uite si o poza cu zaharul continut in Cola, sa vada lumea… ca stii ca impactul vizual e mai puternic decat ala auditiv. Sa nu mai zic, stiu multi care se supara daca incerci numai sa denigrezi Cola cu motive dintr-astea puerile, cum ca n-ar fi prea buna la sanatate…
http://4.bp.blogspot.com/_dfClHjAuXrE/Spmq2Spra4I/AAAAAAAABCk/hpOsnAYVK3w/s1600-h/Sugar+Stacks+Coca+Cola.jpg
11 Martie 2010 la 2:17 pm
@dr. Sendroiu
Nu e prea sanatos sa-ti pui fata la vedere pe toate site-urile, eu cel putin am unele retineri sa fac asta. Nu sunt anonima, tu ai venit mai tarziu pe DC, majoritatea ma cunosc cine sunt. Eu am facut o critica pozitiva, daca citesti restul comentariilor o sa vezi ca nimeni nu foloseste sh, tz pentru ca denota un anume infantilism sau faptul ca esti nou in domeniul asta. Si daca tot vrei sa zici un banc reusit, foloseste diacritice…
11 Martie 2010 la 2:21 pm
@delly: shi k t duar3 p3 tyne km scriu 3u???
und3-1 l1b3r74734 d3 3xprim4r3???
@Le Chendree> @”pifty”, ai???
11 Martie 2010 la 9:16 pm
@teo, în calendarul bisericesc sunt trecute date unde e ”dezlegare la ulei” asta se traduce că în restul zilelor, nu e voie să se gătească cu ulei.
@ciprian, pe lângă biblie, mai e de citit şi patristica şi mai sunt o mulţime de cărţi care conţin regulile bisericeşti. nu le-am citit pe niciuna de la cap la coadă, dar am mai prins pe la biserică. în rarele ocazii când mă mai învrednicesc.
@4mall, nici uleiul nici luatul pe ulei nu-s permise decât în zilele în care e dezlegare la ulei respectiv la vin.
@toader, iaca cu ţuica e o întrebare interesantă… se scrie doar de vin. nimic de ţuică sau bere. ceea ce dacă mergi strict pe interpretarea semantică, s-ar putea să fie permis.
@cazimi, ouăle şi laptele sunt trecute la de dulce deoarece şi se obţin de la mamifere, dar mai ales deoarece se obţin în urma unor acte sexuale ale mamiferelor. peştele nu e mamifer dar dacă îl tai, curge sânge ceea ce e la fel de păcătos
mierea e obţinută de la albine – care nu sunt mamifere ci insecte şi nu se obţine nici în urma uciderii lor, nici în urma unor acte sexuale, ci e o vomă.
paşte liniştit (murgule iarbă verde)
12 Martie 2010 la 12:15 am
@tehemet
xerofagia, cea care exclude utilizarea uleiului, este din câte știu eu o practica monarhica (nu bisericeasca). asa ca prezenta lui în calendarul laic e un exces ultra-ortodox gen pașaportul 666.
și în plus, preacuvioaso, face dușmanu’ Darwin tonouri in mormânt când aude ca ouăle se obțin de la mamifere. totuși, merci pentru porția de ras generata de “pestele nu e mamifer” ma mir ca lui jul nu i-a venit idee asta înaintea ta.
12 Martie 2010 la 8:47 am
Apropo, auzisem ca fructele de mare nu sunt considerate “de dulce”. Adevarat? Pe motiv ca n-au sange si sunt denumite “fructe”.. cica ortodocsii greci baga la greu in posturi.
Eu in ultimii ani m-a tot ocupat cu diverse chestii care ma ajuta sa evit postul (ba-s gravida, ba alaptez) deci momentan nu-mi bat capul..
Dar nu mi-ar fi greu sa devin ovo-lacto-vegetariana! Poate cu usoare si rare exceptii… 
12 Martie 2010 la 11:24 am
Branxule, merci, ieram lejer adormita cand am scris, ş-am uitat c-am scris şi de ouă. dar tre să fii de acord cu mine că acu 2000 de ani, găinile ouau numai după ce le călca cocoşul
despre fructe de mare, habar n-am, la noi nu prea e voie.
12 Martie 2010 la 4:42 pm
@alina: dupa calculele mele, toti crestinii nascuti in decembrie, au fost conceputzi in martie, care nu poate sa lipseasca din post, indiferent cind pica pastele
(de unde si vorba “apare ca martie in post”
@delly: cu infantilismu’ ai dreptate, credeam ca ma acuzi de snobism! ufff, m-am linistit!! uite, promit sa nu mai abuzez de sh sau tz, le voi folosi doar acolo unde consider ca este neaparat necesar, pt evitarea unor confuzii
12 Martie 2010 la 4:48 pm
branxule, ce e aia “practică monarhică”, bre???
12 Martie 2010 la 4:58 pm
@Le Chendree:
“- zis-a popa din satu’ nost
să nu te dai la fete-n post!!!
- preoteasa-mi zice-aşa:
păi, vină doar la fata mea!!!”
(cui nu ştie, fragment din “lăsaţi-mă să cânt”, duetul suzana-nastasi)
12 Martie 2010 la 6:02 pm
“ouăle şi laptele sunt trecute la de dulce deoarece şi se obţin de la mamifere, dar mai ales deoarece se obţin în urma unor acte sexuale ale mamiferelor”.
Va rog io frumos. Nu vreau sa devin un bun creştin, da-nclin să cred că ştiu prea puţine despre albinuţe şi păsărele.
Deci ca să se ouă, găina trebuie să se cunoască biblic cu cocoşul? Şi vaca, pentru a fi mulsă, trebuie mai întâi vizitată la drum de seară de un bou?
În privinţa peştelui, care curge dacă îl tai, drept care icrele sunt mai puţin păcătoase decât “voma” albinelor, nici măcar nu încerc să înţeleg.
Se adună tot mai multe motive ca să ajung in Iad, clar. Vine cineva cu mine sau o sa ajung acolo întrebându-mă în solitudine dacă mulsul vacii reprezintă de fapt sex?
12 Martie 2010 la 8:19 pm
Ma Cazimi.. tu esti mai dus ca mine ma.
Nu vrea sa zica ca fac sex ma cand oua sau cand sunt mulse animalele. Se refera pe unde ies produsele, ca sunt cai pacatoase de a face acele realizari: burta-murdara (peste), tzatze (vaca) si la gaina sti si tu pe unde ies ouale..
La albine vine de la botic d-aia nu se ia in calcul.
13 Martie 2010 la 11:42 am
@Jynx: multumesc, e cel mai frumos compliment din saptamna asta. Totusi, m-am gandit mai bine si am ajuns la concluzia ca sexul e peste tot. Chiar si legumele si fructele crestinesti au parte de sex. Pai polenizarea ce-o fi, ca doar insectele (inclusiv albinele, deci!) nu recita versete din Biblie?
Auzind totusi ca oamenii care ajung in Rai mananca “voma” unei insecte in acest scop, ma simt si mai bine in postura mea de pacatos. Iar iadul devine din ce in ce mai tentant.
14 Martie 2010 la 12:12 am
No, cazimi dragule, dar ouăle găina le ouă ca să facă puişori. puişorii nu ies decât din ouă fertilizate. în crescătoriile moderne, se mai folosesc şi hormoni care permit ouarea fără ca domnul cocoş să fi trecut pe la găină şi să o facă fercită.
laptele e prin excelenţă hrană pt bebeluşi. iară vaca dă în principal lapte ca să hrănească viţelul. care viţel o să te las să ghiceşti în urma cărui proces apare pe lume.
tehnic, icrele – cel puţin cele din comerţ sunt nefertile când sunt extrase din peştele femelă – fecundarea are loc în afara organismului pentru majoritatea peştilor. problema e că trebuie să spinteci peştele – deci să curgă sânge.
14 Martie 2010 la 12:23 am
cazimi: dacă vine boul la drum de seară la vacă, nu se întâmplă nimic… eventual se întâmplă o iubire platonică, cu priviri de… bou, cu buchete de flori, cu poezii pe lumina lunii… când e vorba de viţei, vaca apelează la taur!!!
tahemeato, ăia de la nestle nu sunt de acord cu tine!!!
la cabinet la mătuş-mea, pe acelaşi palier e şi un cabinet pediatric, evident, plin de postere de reclamă de la firme… de profil. nu, nu creşe, altele… ca nestle.
şi ştii ce susţine nenea nestle???
că laptele de vacă nu-i bun pentru copii, că e prea gras, că aşa şi pe dincolo, e mai bun… laptele de sinteză “creat” de nestle, cu tot felul de rahaturi care-l “îmbunătăţesc”… c-au făcut ei 2 ani de zile cercetări, şi-au descoperit o “formulă” mai bună ca laptele de vacă!!!
io zic aşa: vacă e mă-ta, băi “cercetătorule”!!!! (scuzele mele vacii)
pentru că NU puteai descoperi în 2 ani ceva mai bun decât ceva “descoperit” de un animal care are în spinare câteva milioane bune de ani de evoluţie!!!!
14 Martie 2010 la 9:45 am
Poate vin eu din alt film, dar n-am vazut niciun pui de gaina prin supermarketuri, in sectiunea cu cofraje. Doar oo, pline doar cu galbenus si albus. Asta se intampla, din cate stiu, fiindca gainile sunt tinute ca la Targsor, fara a li se oferi dreptul la vizite conjugale.
14 Martie 2010 la 12:03 pm
Păi eu ce zic cazimi legat de infertilitatea ouălelor de la raftul supermarketului?
Mifty, pe undeva undeva au şi ăia de la nestle dreptatea lor. că omul nu e viţel şi nu prea poţi să substitui laptele de mamă cu ăla de vacă. numa” că la mine la ţară, acu nu mai mult de 100 de ani, pruncii se alăptau pănă la vârsta de 2 ani, sau chiar mai mult. deci primeau direct exact ce aveau nevoie. oricum, ţărăncile încă n-au auzit că a 3-4 luni TRE să îţi înţărci pruncul şi să îl treci pe chimicale. (tips pro alăptat, previne cancerul mamar şi e unul dintre cele mai bune anticoncepţionale ever. ca să nu mai zicem că organismul atât se chinuieşte să facă laptele ăla, încât ajută teribil la datul jos al kilogramelor depuse în sarcină)
nuş cum neşte tâmpiţi au stabilit că dacă copii sunt alăptaţi mai mult de nuş câte luni (5 sau 7, oricum puţin), pruncul iese un papă lapte. nişte tanti din australia care au decis să le dea lăptic de mamă urmaşilor personali, au constatat pe dos, că ăia mici sunt mai alfa dog decât ceilalţi.
şi offtopic de offtopic, un bun amic a fost alăptat spre 2 ani de către doamna mama lui. îi un munte de om şi numai papă lapte nu e.
14 Martie 2010 la 10:02 pm
@ tahemet.blogspot.com: ai super dreptate in ultima postare, bravo!!!

15 Martie 2010 la 9:47 am
Cu ce am dreptate don doftor?
cu alăptatul care e bun pentru siluetă şi pentru copil?
sau cu caracterizarea prekinului? (

biiiiiiig grin şi fluturat din gene în caz că nu corespund emoticoanele)
15 Martie 2010 la 10:27 am
cu afirmatziile despre alaptarea la sin
14 Aprilie 2010 la 1:46 pm
Doctoreeeee, nu e „fois gras”, ci „foie gras”, ce dracu!
17 Iunie 2010 la 8:40 am
daraga doctore, Esti chiar atat de prost sau te faci??? Cu coca cola nu-i de gluma!! cu ea putem murii!! Coca Cola nu este de post! Este de …… stii tu ce!!! Deci ai grijă cum te exprimi!!!Si ca sa stii eu am de abia 12 ANI!!!
17 Iunie 2010 la 10:20 am
daraga, anca-anamaria, da’ mama ta stie pe ce site-uri te plimbi tu?!
(prin urmare, coca cola nu e de post?! de unde stii? prietenul tau studiaza teologia?)