Aventurile bravului soldat Julică

O relaţie consumată: relaţia cu clienţii

Julius Constantinescu

Ce credeţi că primesc de la Vodafone, la două zile după ce m-am dezabonat de la mesajele publicitare? N-o să ghiciţi niciodată, vă spun eu, să nu vă stoarceţi creierii degeaba: mesaje publicitare (e, căcat, aţi ghicit; n-aveaţi de unde). Pentru că mă dezabonasem, sunt convins că s-a făcut o greşeală, doar se întâmplă mereu (de pildă, sunt sigur că şi vouă v-au venit din greşeală, nu o dată, facturi mai mici la mobil; cui nu i s-a întâmplat asta?).

După ce m-am dezabonat, am început să primesc şi mai multe mesaje publicitare. Plus că unele vin la nişte ore la care un obsedat cât de cât decent nu-şi mai permite să sune pe nimeni, să nu facă impresie proastă. De pildă, am primit prin MMS poze cu noul Renault Fluence (eu cred că s-au gândit ceva de genul: “Cât îi vine lu’ ăsta factura la mobil? 30 de euro? A, câştigă mult, sigur îşi permite o maşină nouă”). Şi multe altele, nu vă mai plictisesc, dacă sunteţi în aceeaşi reţea sigur le ştiţi.

Vreo trei zile, m-am preparat sufleteşte să sun şi să fac scandal (cunosc bine procedura: suni la *222, te pierzi prin meniu, închizi, suni iar, îţi descarci bateria aşteptând un operator care oricum nu te va ajuta cu nimic, ci te va îndruma să suni la steluţă nu-ştiu-cât şi să urmezi meniul, tu îi spui că ai făcut asta deja fără nici un rezultat, operatorul îţi va spune că e imposibil, sigur ai făcut ceva greşit, deşi nu-şi explică defel cum, doar meniul lor e atât de simplu… în final, o să te întrebe dacă te mai poate ajuta cu ceva, deşi până acum nu te-a ajutat cu nimic; tu o să-l faci “vită” şi o să-i închizi telefonul, pentru că aşa eşti tu, nesimţit, nu ştii deloc să vorbeşti cu oamenii).

Exact când eram pregătit să sun, primesc un sms de la Vodafone: “În următoarele 30 de zile ai un apel gratuit la *222 pentru întrebări legate de serviciile Vodafone. Apoi poţi suna la *456 cu 0,39 EUR/apel”.

Încă nu mi-am folosit apelul gratuit. Vă spun însă la ce o să-l folosesc, pentru că nici de data asta nu cred că o să ghiciţi: ca să aflu cum pot să-mi portez numărul în altă reţea. Ştiu, aş putea să caut pe net, dar plăcerea să-i pun pe ei să-mi explice nu se compară cu nimic.

Share:

50 comments

  1. O relaţie consumată: relaţia cu clienţii » visurat.ro 17 November, 2009 at 21:21

    […] ce m-am dezabonat, am început să primesc şi mai multe mesaje publicitare. more De la Julius citire Niciun comentariu X1_AdParams = { 'pub' : '560302451683403', 'site' : […]

  2. Ciprian 17 November, 2009 at 21:31

    Da, chiar ca ar fi tare sa te indrume sa te lepezi de vodafone. 🙂
    Astept amanunte despre reactia jitei.
    Ar fi misto sa aflam ce retea rivala ti-ar recomanda 🙂

  3. bogdan 17 November, 2009 at 21:34

    aha, deci nu sunt singurul care i-ar vrea expulzati pe astia de la Vodafone direct in Siberia… acum ma freaca la melodie ca se termina abonamentul si nu vor sa il inchid; o sa il inchid pentru ca oricum nu sunt in stare sa faca o oferta buna (parca sunt tampiti, in loc sa te lege cu un contract. ei iti dau oferte mai bune pe cartela)

  4. Laura 17 November, 2009 at 21:34

    Cu apelurile gratuite am patit-o eu. Cica daca suni de ex. in sambata urmatoare aveti 15 euro gratuit international. Eu cred si sun. Vorbesc cateva minute si gata… gata pentru ca cartela (scuzati cacofonia) s-a terminat. Pai eu care credeam ca-i gratuit! Mai cumpar o cartela (aici am facut si eu ca domnul Julica) extra sa-i sun pe aia si sa le zic vreo doua. Ce frate/soro, doar sa-mi vars off-ul am mai platit vreo 15 euro, ca-s scumpe serviciile astea cu clientii… si io nu m-am lasat pana nu le-am zis tot ce aveam pe suflet, iar ei prietenosi m-au ascultat, ca doar eu plateam… si m-am ales cu vreo pierdere de vreo 30 de euro doar pentru ca am crezut bazaconia cu gratuitele… Mai bine luam de banii aia o sticla de cognac si lasam palavrele!

  5. Miorlaupufos 17 November, 2009 at 21:34

    Pai tu acum ai aflat ca la VDF nu merge fara injuraturi? Am stat vreo 2-3 luni ca sa preiau un numar de telefon al cuiva, mai aveam un pic si trimiteam stampila pe fax.

  6. JULIUS 17 November, 2009 at 21:38

    @bogdan: am uitat sa spun ca mai am contract cu ei vreo 8 luni, dar sunt dispus sa le platesc eu banii, numai sa scap de ei…
    @miorlau: cat am injurat si eu…

  7. Şi la vară cald 17 November, 2009 at 21:42

    Încep să mă simt discriminată! Mie de ce nu-mi trimit mesaje de-alea cu noul Renault Fluence? Şi ce dacă n-au văzut niciodată de la mine mai mult de 10 EURO pe factura lunară. Ce, banii mei nu e buni?! 🙁

  8. bogdan 17 November, 2009 at 21:44

    mi-ai facut un mare bine cu ce ai scris in articol…. ma gandeam foarte serios sa inchid abonamentul asta ca oricum nu castig nimic de pe urma celor 5-6 ani de cand sunt abonat; maine ii sun sa cer rezilierea. raman cu cartela si gata; daca mi se pune pata o arunc si trec la altii.
    PS acum rezilierea costa 150 euro…. parca era 75 pana acum

  9. Follenvie 17 November, 2009 at 21:44

    ce ma? (scuze limbajul elevat) mai nou se plateste apelul catre *222?

  10. Arsulici 17 November, 2009 at 21:47

    Asa-i ca era mai bun telefonul fix de la romtelecom? nu primeai oferte pe el, nu trebuia sa-l cari dupa tine prin oras, daca nu-ti conveneau serviciile te puteai spinzura cu firul….
    PS de la Vodafone am doar netul mobil, dar si pe ala il folosesc doar cind plec de acasa….

  11. Bogdan Epureanu 17 November, 2009 at 22:23

    Chiar asa multe sms-uri promotionali primiti ca nu mai rezistati? Eu am si abonament Orange si Vodafone si daca primesc 4 mesaje pe luna (la un loc) e mult.

  12. Ciprian 17 November, 2009 at 22:36

    @Bogdan Epureanu
    Eu am Orange PrePay si primesc zilnic sms cu noile oferte la cartele sau despre Chatul Orange, ori intre 9 si 11 ori la orele amiezi 3-5. Cand eram pe abonament ma disperau cu concursurile cu masini.

  13. zaone 17 November, 2009 at 22:47

    Exista ANRCTI care ii apasa pe cap la asemenea probleme, curaj si rabdare, au mai luat amenzi destule.

  14. JULIUS 17 November, 2009 at 23:19

    @bogdan epureanu: cred ca au simtit ca nu te deranjeaza 😀
    @zaone: da, ii apasa rau, de asta ii doare in cot

  15. sebra 17 November, 2009 at 23:25

    Păi cred că toţi sunt cam la fel.
    Vodafone mi-a făcut cadou acum vreo 3-4 ani, 2 telefoane ,ce-am vrut noi din oferta lor.Cu condiţia să-mi prelungesc abonamentul cu încă 1 an.Nu i-am refuzat.

  16. Ensi 17 November, 2009 at 23:32

    Iar sunt gica contra. Eu nu am nimic cu Vodafone, nici nu am de ce sa-i sun. Nu primesc mesaje – am primit, i-am rugat sa si le bage undeva, nu mai primesc. Nu ma suna nimeni cu oferte. Nu mi se incarca factura – iarasi, desigur nu am scapat de urarea de abonament nou, dar asta e. Si ei fac parte din aia unde totul merge perfect pana dai primul telefon sau primul mail. La fel ca si RADET, mai tineti minte ca le-am facut reclamatie? De atunci ma anunta cateodata ca probleme s-au rezolvat, eu as vrea sa le raspund ca nu e chiar asa dar casuta aia de mail e mereu indisponibila. Am rezolvat si cu *222, e suficient sa te duci in meniurile de abonament nou si imediat dai de un trepadus. Si unde sa emigrezi, la Orange? Hai sa fim seriosi. Cosmote, da, sigur, dar mai peste vreo 2-3 ani, sa dea si ei niste servicii la numarul ala, ca nici un mascul de pe planeta asta nu vorbeste 12.000 de minute pe luna. Asa ca, mie Vodafone imi place: au semnal, in 14 euro vorbesc de crap si am internet pana-mi iese pe nas, telefoane ok, un service exemplar. Noapte buna!

  17. dobi 17 November, 2009 at 23:47

    bravo julica! si eu m-am ars cu vodafone, sa se duca la ei de unde or venit mama lor de vampiri ai telefoniei mobile.

  18. Cougar 18 November, 2009 at 01:07

    pana mea, ai telefon cu mms, 30 de euro factură la mobil şi faci fiţe?
    aşa ştii tu să primeşti complimente, bă.

  19. zamolxis 18 November, 2009 at 01:19

    si aici customer service lasa de dorit. dar sa ai numai un apel gratuit la customer service?!? n-am mai auzit de asta!

    cu Fido cu care sunt eu (si atentie! in ontario si quebec exista un monopol gsm, deci n-ai unde sa te muti), toate apelurile la customer service sunt gratuite. mai mult, sunt gratuite si cand esti in roaming! deci cand sunt in Europa, eu pot sa sun Fido in Canada gratis, de cate ori poftesc.

  20. GSM in America de Nord 18 November, 2009 at 01:21

    ma mira ce aflu despre serviciile gsm in ro. de fapt, am scris pe larg despre diferente in articolul din link. pana sa citesc despre Vodafone, eram convins ca serviciile GSM sunt mult mai performante in Europa, chiar si-n Romania.

  21. zamolxis 18 November, 2009 at 01:26

    bagasem un link (http://j.mp/569Kh) in comentariul precedent, dar vad ca l-a mancat akismet…

  22. Andrei Pavel 18 November, 2009 at 01:27

    pe mine m-au sunat vreo 4 luni la rand sa trec pe abonament. le-am zis mereu ca imi convine pe cartela. vad ca n-au mai dat niciun semn. am gresit eu cu ceva?… :)))

  23. N.A. 18 November, 2009 at 01:28

    Pai sunt disperati, le merge din ce in ce mai prost, mintile luminate, alea care mai erau, s-au carat spre zari mai bune, acum angajeaza trepadusi pe 2 lei 50.. Care se pare ca au idei din ce in ce mai proaste.

  24. writeman 18 November, 2009 at 09:13

    acum vad eu ce baieti de treaba sunt cosmoticii. nici un mesaj despre reni si mos craciun intr-un an jumate de abonament. bine, bubele lor sunt altele… vodafonii mai trimit cate ceva, dar nu sa ma dispere. oare cum isi aleg victimele?

  25. 4mall 18 November, 2009 at 09:24

    Ma, nu stiu cum e la voi, dar io am sunat la *222, le-am zis ca nu-mi mai convine abonamentul pe care il am, si in aceiasi bani mi-au trantit o oferta cu sute de minute gratis, sute de mesaje in retea gratis, si cateva zeci de minute nationale. Toata chestia a durat maxim 5 minute. Si pentru ca s-au trezit sa ma intrebe si pe mine daca ma mai pot ajuta cu ceva, am schimbat abonamentele si alor mei, dar si coanei Aldehida. Ori sunt extrem de norocos fata de voi, ori voi n-ati stiut ce sa cereti…

  26. lulu 18 November, 2009 at 10:10

    @4mall
    Si eu am facut fix acelasi lucru: am pimit un abonament care oficial nu e pe piata 🙂 400+400+60+30 pentru fidelitate, la jumatate din pretul pe care il plateam pana atunci.

  27. Irina 18 November, 2009 at 10:13

    Press 2 for English, si imediat dai de unu care si raspunde. Amenintarile ca iti iei jucariile si pleci la altii merg intotdeauna, formula magica la care ajung ei este: “Ce putem face pentru dumneavoastra?”
    Si ai 3 apeluri gratuite pe luna la 222, dar asta nu o recunoaste nimeni de acolo, ei spun ca e doar pentru a scapa de telefoanele primite “la misto” de catre operatori.

  28. dollo 18 November, 2009 at 10:37

    Din ce scrii tu deduc ca lucrurile se intampla ca si la Orange, cand vrei sa reclami ceva. Te pierzi in taste si in meniuri de rahat. Eu ma gandesc ca or avea, de fapt, acelasi call center sau ca pitpalacii aia fals serviabili au doua job-uri, unul la Vodafone si juma de norma la Orange sau invers. Cand vrei tu sa iti portezi numarul de la unii, ajungi mai devreme sau mai tarziu la call center-ul celorlalti, unde ghici ce, iti raspunde tot un pitpalac care se razbuna intrebandu-te daca te mai poate ajuta cu ceva 😀 Si daca nu-ti convine reclami la OPC :))

  29. http://www.tahemet.blogspot.com/ 18 November, 2009 at 11:12

    Nici eu n-o ştiam p-asta cu un apel gratuit pe lună, e demenţă! Şi pe urmă, totuşi, oricât de la mişto sau cretine ar fi întrebările mele, EU plătesc (adică je, i, ich, nu coana europa) plătesc, deci nu pricep fiţele.

    las că mai ştiu eu şi pe alţii care nu pot să îşi negocieze un contract ca lumea! m-am înfipt în operator, l-am rezolvat pe tata în 10 min, (tot sub ameninţarea că îmi iau predecesorul şi mă mut la concurenţă) şi am dezabonat-o pe mama în tot aceleaşi 10 min, pt că dragii de la cosmoteu au neşte oferte beton pe cartelă. şi başca, au şi semnal la 45 de km de bucureşti, unde e ţara noastră, unde vodafonele are o liniuţă de semnal dacă te urci în cireş, ca în dialogurile lor amuzante pe care le-am citit pe net…

    PS, când citeam, m-a anunţat yahoo-ul că mi-a venit sumarul facturii vodafone pe email. e o conspiraţie!

  30. DragosI 18 November, 2009 at 11:19

    Adica *222 nu mai e gratuit sau 456 nu este gratuit? Adica eu, ca sa ma dezabonez la prostiile lor, trebuie sa platesc? Am gasit pe net *456 este .39centi. Idiotii, ii cv altundeva, gata, am plecat la orange.

  31. Felicia 18 November, 2009 at 12:14

    Ha! Eu am o relatie foarte tumultuoasa cu Vodafone. Acum vreo 2 luni m-au enervat teribil si am decis sa intarziii cu plata facturii vreo saptamana. Timp in care, evident, m-au sunat in disperare. N-am avut chef sa raspund, imi luasem o cartela de la Orange cu care eram foarte fericita. Ce-au facut dragutii? S-au apucat sa sune la numere din agenda mea, (mama si 2 prietene) sa le spuna ca nu dau de mine si ca nu vreau sa vorbesc cu ei. Am platit factura si am sunat la relatii cu clientii. Dupa o luuunga asteptare( cam de la universitate pana la romana) mi-a raspuns o domnisoara. Cand am intrebat-o daca au dreptul sa-mi foloseasca numerele din agenda, s-a pierdut, nu stia nimic despre asta si mi-a dat pe cineva de la plati. Nici domnul n-a fost in stare sa ma lamureasca si intr-un final mi-a aruncat ca sunt numere de contact pe care le-am lasat eu cand mi-am facut abonamentul. Imposibil, caci acum 10 ani cand mi-am facut eu abonamentul, nici nu o cunoastem pe una din persoanele sunate. I-am amenintat cu o plangere la OPC si cu actionarea in justitie, ceea ce pana la urma cred ca si-ar merita-o.

  32. Joaninha 18 November, 2009 at 12:22

    @Felicia: da’ ce repede s-au orientat 😮 . Bine ca n-au dat de numarul sefilor, ca iti opreau din salariu contravaloarea facturii 😆

  33. AlexM 18 November, 2009 at 13:00

    Si totusi, de ce dai vina pe Vodafone? Mesajul pe care l-ai primit nu e de la Vodafone, e de la Renault. Vodafone nu are cum sa controleze cine iti trimite tie mesaje publicitare. Daca numarul tau ajunge aiurea prin cine stie ce baza de date, e doar vina ta. Tu te-ai dezabonat doar de la serviciul lor de mesaje promotionale.

  34. Tweets that mention Daily Cotcodac »  O relaţie consumată: relaţia cu clienţii -- Topsy.com 18 November, 2009 at 13:15

    […] This post was mentioned on Twitter by JuliusDC and Vivi Floricica, Daniel Lupascu. Daniel Lupascu said: RT: @JuliusDC: Vodafone it's sucks http://www.dailycotcodac.ro/2009/11/o-relatie-consumata-relatia-cu-clientii/ […]

  35. Felicia 18 November, 2009 at 13:54

    Au sunat-o intai pe mama si apoi 2 prietene. Le-am sugerat ca data viitoare sa incerce si cu personaj masculin din agenda pentru diversitate. 🙂

  36. Arsulici 18 November, 2009 at 14:04

    @Felicia
    Te-au pârât la mămica? :))))))

    Acu serios, plângerea o poți face la Autoritatea Națională de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal, http://www.dataprotection.ro
    Nu au voie să sune la numere din agenda ta telefonică.

  37. Habar_n_am 18 November, 2009 at 14:06

    @Felicia De necrezut! Sau sa spun “fabulos” ca au sunat persoane de contact… Puteau sa angajeze ceva “recuperatori”… 😀 😛

    Io mi-s multumit cu orange al meu… Am muuulte minute (capatate acu’ un an cand am vrut sa-mi inchid abonamentul) si primesc in jur de 5 mesaje pe luna, din care unu’ ii cu factura si unu’ prin care-mi multumesc ca am platit-o…

  38. Felicia 18 November, 2009 at 14:13

    Arsulici, o idee buna!
    Nu stiam exact unde ar trebui sa fac o reclamatie, multumesc!

  39. 4mall 18 November, 2009 at 14:24

    Mai, mi se pare mie sau comenturile de aici reprezinta reclama mascata la Orange?

  40. bogdan 18 November, 2009 at 14:28

    la fel de bine ai putea crede ca e reclama mascata si la cosmote si la romtelecom… nu vezi ca toata lumea injura pe toata lumea?

  41. bogdan 18 November, 2009 at 14:36

    e la fel de mascata ca si reclama la romtelecom si cosmote… nu vezi ca toata lumea se plange de toti nehalitii astia cu gsm din Romania?

  42. N.A. 18 November, 2009 at 16:00

    @4mall, lulu si alti norocosi – Depinde si de cine dai la call-center. E loterie. Unii sunt ca o prietena buna de-a mea, angajata Vdf, care intotdeauna se gandeste la clienti, nu la targetul ei, si le spune verde in fata sa nu-si ia telefonul ala sau abonamentul ala, ca e de rahat, sa si-l ia pe-alalalt, sa nu accepte oferta aia ca or sa fie trasi in piept, si asa mai departe.. Nu o sa ajunga prea departe in Vdf, i-am mai zis eu.. 🙂

  43. Tutu 18 November, 2009 at 16:20

    ‘geaba vreti voi sa fugiti repede-repede la Orange. Acolo costa 55 centi si n’ai nici un minut gratuit. enjoy! 🙂

  44. Lucifer 18 November, 2009 at 17:32

    @NA: daca prietena ta lucreaza in dept. de vanzari face ceea ce se numeste vanzare consultativa. Vanzarea consultativa este cea apreciata in Vodafone, deoarece produce cel mai bine atat bani cat si clienti multumiti.
    Am lucrat 6 ani in Vodafone (de pe vremea cand era Connex) si nu am gasit o factura umflata ci doar repi ce nu stiu sa dea informatia corecta drept ptr care clientul ramane cu ideea ca e factura aiurea
    de 2 ani nu mai lucru la ei. Am ab de 12 eur cu 1000 min in retea, 120 nationale, 1000 sms in retea, 10 mb net, 10 min apel video (nu le-am folosit niciodata). Ab l-am primit dupa ce am cerut cu tupeu 🙂

  45. N.A. 18 November, 2009 at 18:01

    @Lucifer – Tocmai ce m-am ingalbenit de invidie! Am sa fac si eu scandal sa cer ceva de gen, cand ni s-or incheia contractele. Daca nu l-or pacali iar pe barbata-miu! Noi plateam vreo 6-7 mil, uneori chiar 8, pentru 1000 min, abon de grup, 4 numere.. Acum cica l-a redus la jumate. In viziunea Vdf, jumate inseamna 300 min pe aproape 5 milioane!!! X (
    P.S. Credeti ca a mai fost cineva prostit in halul asta, ca scumpul meu sot?

  46. Cristina 18 November, 2009 at 19:30

    faza naspa e ca pe operatori o sa-i doara la basca ca vrei sa-ti schimbi numarul, pentru ca astia de la telefonia mobila subcontracteaza firme de call-center(adica spatii,telefoane si oameni), ei furnizandu-le doar pachetul de informatii specifice pentru o ramura sau alta…in other words,operatorii nu-s angajati ai companiei de telefonie.

    oricum,sorry for you…si eu primesc dintr-astea de la cosmote

  47. Eu 19 November, 2009 at 11:02

    iti urmaresc ocazional posturile pentru ca imi place stilul in care scrii 🙂
    In privinta acestui articol, as vrea sa fac cateva verificari sa vad si eu ce s-a intamplat. Da-mi te rog numarul de mobil in cauza pe adresa mea de mail, pe care am lasat-o la acest comment.
    Spor la scris ! 🙂

  48. N.A. 19 November, 2009 at 14:29

    @Julius – Io as vrea sa fac niste verificari prin conturile tale din banca, sa vad daca nu s-au facut cumva niste greseli. Da-mi te rog datele tale personale (cat mai personale), numerele de conturi si pin-urile. Multumesc! 😀

  49. Lucifer 19 November, 2009 at 16:36

    N.A. – ca sa obtii o oferta buna nu trebuie sa negociezi cu CSRepul de-ti raspunde la relatii cu clientii. Ala saracu nu iti poate oferi prea multe nici daca ar vrea.
    Suna si spune ca reziliezi si pleci la Cosmote si te vor suna cei de la departamentul de retentie. Aia sunt tata lor la oferte.
    Ofertele se fac in functie de valoarea media a facturilor in ultimele 6 luni. Asa ca daca platasti 150 EUR+ pe luna ar trebui sa-ti dea minimum minimorum ce am eu.
    De cand am oferta asta nu platesc mai mult de 50 RON / luna decat cand ies in roaming.
    Daca nu iti convine ce iti dau, ia ultimele 6 facturi si du-te la concurenta sa iti dea o oferta. Aia o sa sara cu oferta buna, tu le-o arati astora care trebuie sa pluseze si gata.

    Sper sa-ti fie cu folos.

    PS: pe mine au incercat sa ma prinda pe 2 ani cu oferta si am zis PAS. Un an sau Cosmote e peste drum

  50. Letty 25 November, 2009 at 14:14

    Eu mi-am luat o prostie din aia de modem-stick pentru internet de la Vodafone, care mai mult nu merge si de care pot sa scap doar platindu-le lor 150 euro. Bineinteles ca am sunat la *222 sa ma ajute cu mizeria. N-am rezolvat nimic, doar ca dupa aceea am primit si eu mesaj din ala cu “mai ai doar un apel gratuit la *222, dupa care le platesti”. Stii care e faza ? Asta vezi-doamne e pentru clientii care le solicita serviciul in “mod abuziv”. Intelegi ? Daca ai o problema cu serviciile lor de rahat si ii suni de 3-4 ori, de nevoie si nu ca n-ai ce face, iti limiteaza accesul etichetandu-te drept “abuziv” ! Asta m-a scos din sarite. Le-am facut si o plangere, la care n-au binevoit sa raspunda. Niste ticalosi care nu-si respecta clientii (adica oamenii de la care le vin banii).

Leave a reply