Postul nu e post destul

Muncitorul, garantia umorului de calitate

Radu Pircă

Copywriterii de la noi stiu ca reclamele cu muncitori sunt, pentru publicul masculin, cele mai tari, un fel de echivalent al filmelor cu Arnold. Un ad care i-ar contine si pe Babanu si pe Dorel ar fi ca un film in care Jackie Chan se bate cu Vandamme. Festivalurile de scurt-metraj ar avea de zece ori mai mult succes daca in loc de filme experimentale finlandeze ar proiecta exclusiv clipuri cu baieti care dorm in roaba sau se odihnesc dupa cinci minute de munca sprijinindu-se in lopeti si legandu-se de femeile care trec pe strada.

La un moment dat, insa, resursele de umor cazon ale copywriterilor se mai si epuizeaza. Nea Gogu si Dorel au fost la bodega, la mare, la sex in baraca (femeile sunt moarte dupa muncitori transpirati si cu burta care locuiesc in baraci), pe santierul arheologic, chiar si la munca (oricat de incredibil ar putea suna). Unde sa-i mai punem?

Nu stiu de ce, dar prima optiune a mea sigur nu ar fi fost “la baia turceasca”. Ceva (probabil simtul olfactiv) imi spune ca igiena nu e in fruntea agendei de prioritati a baietilor care se reazema in lopata. Nu prea cred nici ca atunci cand se angajeaza pe un santier primul lucru pe care il intreaba alde Dorel este “Baracile au bideu si jacuzzi?” Cred mai degraba ca baietii de la agentie s-au gandit ca secretul unei reclame haioase sunt muncitorii iar restul nici nu mai conteaza, actiunea se poate desfasura la fel de bine la o terasa unde se scrumeaza in cutii de conserve sau in Galeria Oglinzilor de la Versailles.

Pe principiul “orice e mai amuzant daca e si cu muncitori”, banuiesc deci ca urmatorul clip “Unirea” va fi plasat la Biblioteca Academiei, unde Dorel o sa zica “Nea Gogule, tocmai am terminat de citit niste Bentham, mai stii ceva d-astea cu utilitarism?” iar nea’ Gogu o sa-i raspunda “Da’, ma, ia niste Kant, ca asta sigur o sa-ti placa”. Daca n-ati priceput poanta, nu-i nimic. Ganditi-va doar ca e cu muncitori, deci nu are cum sa nu fie ceva foarte haios.

Share:

8 comments

  1. John 8 July, 2009 at 13:29

    Bre, aia cu muncitorii ‘telectuali a fost deja scoasa, gaseste alta.. 😀

    Da-i pe iutub “cine este Dorel de fapt” si o sa vezi..

    Cirs,
    John

    PS: Reclamele au succes in trei situatii: daca sunt foarte reusite (mai putin), daca sunt foarte proaste (foarte mare succes), sau daca sunt absolut banale sau de-a dreptul idioate, dar au un jingle usor de memorat (remember “stiiiii deeee ceeee reeeeeviiii”??).. Cand vezi produsul, ti-aduci aminte ori de genialitatea reclamei, ori de stupizenia sa, ori iti suna porcaria aia in minte..

  2. liviu amza (nadie) 8 July, 2009 at 14:59

    John insemna ca nu ai auzit la radio muntenia fm noua reclama de la vodafone.cu fata care-i la dus.si nu-l lasa pe saracu baiat sa intre ca nu’s cuplati.a si sa nu mai zic ca nu-i in obisnuyinta barbatilor sa se spele la bideu.zgirie fundu cu hirtia.turci nu fac asta.asa ca asa ca are baracile sau nare bideu si jacuzzi ce importanta mai are.sa dai si tu la lopata sa vedem nu te sprijini in ea?ca toti cind vin dau rapid doua lopeti si zic:vezi asa se da? :)duopa care pleaca.e munca bruta mai.sa nu crezi ca nu transpiri.din gura faci repede.te cred si eu.n-ai pus mina pe un asa stilou asa’i? 🙂

  3. Skag 8 July, 2009 at 17:27

    Apropo de jingle-uri, are dreptate john! Tineti minte: Cand nu te ajuta nimic, te-ajuta Cilit!

    Sau fluieratu ala de la Mr Proper.

    Oricum, bag de seama ca julica a facut pact cu concurente celor de la unirea, sa le denigreze imaginea, ce, credeti ca numa la pufuleti sa poarta?

  4. N.A. 9 July, 2009 at 01:15

    Ei, las’ ca nici produsul nu e pentru minti fine si intelectuali rasati. Deci folosesc si ei fix categoria careia i se adreseaza produsul. Si trebuie sa le mai si zgandare orgoliul, adica ce, nu merita bietii Dorei si Costei o relaxare de fite dupa atata truda zilnica? Crezi ca o fi usor sa dormi chinuit intr-o roaba sau sa bei toata ziulica posirca de-aia de Unirea?

  5. Remusache 9 July, 2009 at 11:26

    Simpatic postul

  6. Radu C 11 July, 2009 at 23:54

    Na, asta e advertorial, nu bataie de joc 🙂 Sper ca ai luat si bani.

  7. Gicupisicu 17 July, 2009 at 01:58

    ha ha, ce prosti suntem noi cititorii! nu ne prindem de nimic! ha ha, sa radem de noi

  8. Bulina Neserioasa 18 July, 2009 at 12:17

    Ha ha.bună asta cu Bentham si Kant.Da da..foarte bună.

    Sa mai lase naibii muncitorii in pace..ca de aia avem cu adevarat nevoie la sapat santuri.Sa faca reclame cu politicieni ca nici aia nu fac nimic,da macar la aia n-ai ce le face.

Leave a reply